Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

     Masina nu trage bine si nu se poate circula asa cu ea, a fost cumparata asa de curand in ideea ca se va schimba motorul.Vreau sa aleg cea mai buna varianta.Ptr reparatii vreau sa folosesc piese Oem sau foarte aproape.Nu am facut inca nici o socoteala sa vad cat ajung piesele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avansul poate sa oscileze asa mult din cauza intinzatorului hidraulic/mecanic sau din cauza montarii distributie gresit.;)

Cred ca am descoperit cauza oscilarii. Cand am montat axa cu came am strambat putin 'coltii' aia de pe ea si, daca nu ma insel, senzorul citeste pozitia lor.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vb de tabla cu dinti de pe pinion, da asa este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

   -merita sa investeasca bani in schimbarea supapelor,ax came ,tacheti, distributie si tot ce mai e nevoie daca motorul are acum 380.000 km?Am scanat motorul si nu e nici o eroare.Injectoarele sunt la 0.7.

Nu cumva e masina asta? http://vwforum.ro/topic/119279-posibila-problema-la-supapetachetiaxul-cu-cameetc/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da, este aceeasi masina Cosmine :)  este a fratelui ..... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

......lipsa de comunicare......scuze.. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Mai stiu un AVF la km aia, trage bine, dupa ce a trecut prin ce se scrie aici.

Acum totul depinde de tine cat vrei sa tii masina si sa investesti in ea.

Ar trebui doar tacheti, ax si cuzineti. Daca gasesti o chiulasa cu totul la pret bun, e ok si asa.

Fum si tras prost este din cauza asta, dar foarte bine poate sa fie si de la ghidajele supapelor/turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
kosmyn_aurel89

Este normala aceasta "amprenta" pe cama axei ? Deocamdata nu este uzura, majoritatea camelor prezinta acest luciu pe lobi. Ce fenomen provoaca acest luciu?

post-92931-0-11450600-1434822323_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Ax came AE+tacheti Inna(420 0209 00)+ cuzineti glyco - 70mii km, ulei folosit motul specific

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat axa OEM sh (cel putin 150k km) si nu are urmele alea asa proeminente. Nici axa veche nu avea urmele alea cu exceptia unei came de la cilindrul 3 care avea vreo 5 mm uzura. Pune o poza cu axa din profil  daca ai.

post-72374-0-85067100-1434825146_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Stiu, am vazut axa, chiar am facut diferenta si am vazut lucrul acesta. Nu am cum sa pun o poza de profil ca axa, tachetii si cuzineti sunt pusi noi acum 70 mii

Eu as da vina pe o functionare defectuoasa a tachetilor, am impresia cateodata ca sunt foarte galagiosii, si motorul este mai zgomotos, alteori merg bine si motorul este silentios si la turatii mari.atunci cand cama nu ii ataca, ei au joc sus jos de vreo 2-3mm.spre deosebire si comparat cu alt motor identic, al meu este mai zgomotos in masina.

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pata aia este inceputul de sfarsit, se duce cementarea dura de suprafata si ramane metalul moale, cel care se uzeaza.

era varianta AE ieftina sau aia mai scumpa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar si uleiul are un rol important in problema ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Andrei nu stiu, Pe axa am dat 760lei , in 2013. Eu sunt multumit de motul, intre schimburi completez maxim 500ml, iar la castrol completam 700-900ml. Schmibul il fac mereu la 10-12mii.

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu poate esti multumit de Motul, axa cu came n-a fost multumita. :)

Ai dat putin pe axa cu came, deci probabil n-a fost un AM stralucit, totusi si uleiul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca era varianta ieftina. cei de la AE mai au si o versiune mai scumpa, calita prin inductie, tocmai pentru problema asta.

Ae cam672 - chilled cast iron - fonta

Ae cam914 - induction hardened cast iron - fonta calita prin inductie

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele AE in comparatie cu cele OE arata oribil ca si calitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect. dar si pretul e pe masura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Si sa schimb uleiu ? Sa revin la castrol? Sau altceva? Oricum pana nu se toceste axa, sau pana nu cedeaza tachetii nu umblu acolo....

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as da vina pe o functionare defectuoasa a tachetilor, am impresia cateodata ca sunt foarte galagiosii, si motorul este mai zgomotos, alteori merg bine si motorul este silentios si la turatii mari.atunci cand cama nu ii ataca, ei au joc sus jos de vreo 2-3mm.

Si eu dau vina tot pe ei. Zgomotul aleatoriu provine de la ei, nu de la axa. Iar asta nu-i admisibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic vorbind tachetii nu au cum sa functioneze bine intr-o zi si in alta nu.

 

De fapt cred ca va referiti la faptul ca ei sunt hidraulici si in functie de vascozitatea uleiului, de calitatea acestuia, de canalele de ungere, se umplu mai repede si functioneaza mai bine alteori probabil ca exista o problema cu "incarcarea" lor.

Ne intoarcem la ulei...printre altele.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, mai au.

Unii se uzeaza neuniform si depinde de pozitia in care se afla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Am si eu o problema asemanatoare, posibil la axa cu came/tacheti. Cam la o pornire din 10, dimineata, cu motorul rece, am un zgomot in accelerare si decelerare ca un zornait de lant. De asemenea se aude si bubuitul in zona filtrului de aer. Dupa ce motorul se incalzeste, dispar ambele zgomote. In rest nu are nici un alt simptom.

 

Aici am un filmulet cu zgomotul inregistrat. Daca ascultati cu casti, se distinge foarte bine:

 

 

Face asa de vreo 2 ani, timp in care am parcurs in jur de 13 - 14k km. Azi iarna a inceput sa faca mult mai des, aproape la fiecare pornire. Am dus masina la un service destul de renumit in Cluj sa imi verifice axa cu came si tachetii. Chiar cand am dus masina la ei nu a facut figuri, dar le-am spus sa desfaca si sa verifice. Mi s-a spus ca unul din dopurile tehnologice de la axa cu came era sarit, si ca urmare s-au uzat tachetii din cauza ungerii insuficiente. Axa cu came mi-au spus ca e in regula, asa ca le-am zis sa schimbe doar tachetii. Ulterior am observat ca pe factura aparea ca s-au schimbat culbutori supapa, desi eu la telefon am discutat cu seful de service ca se schimba tachetii, deci sincer nu stiu ce s-a schimbat . Banuiesc ca tachetii si culbutorii nu sunt acelasi lucru, nu :tuktuk: Mi-au mai schimbat garnitura pompa vacum si simerging ax, si a costat in jur de 1000 RON toata treaba, piese + manopera.

 

Ideea e ca dupa aceasta interventie, vreo 2 - 3 luni nu a mai facut nici un zgomot suspect, dar am si circulat mai rar cu ea. Insa de vreo 2 luni problema a reaparut, tot asa aleator. Urmeaza sa plec in concediu luna viitoare, vreo 2500 km de parcurs cu masina si ma cam ingrijoreaza problema. Se poate ca si la mine sa fie tachetii uzati (presupun ca nu au fost schimbati) chiar daca zgomotul se aude aleator? E foarte aiurea ca nu face tot timpul si anul trecut am fost si la alt mecanic, chiar pornisem de acasa cu zgomotul, dar pe cand am ajuns la mecanic deja nu se mai auzea, asa ca mecanicul a spus ca nu sesizeaza nimic anormal. La service-ul unde va spuneam ca am fost in iarna pareau sa aiba mai multe cunostinte despre problema cu axa cu came/tacheti si au recunoscut problema dupa cum le-am descris simptomele.

 

Masina este cea din profil: 1.9 TDI 105 CP, BKC, 94k km la bord, adusa personal de mine din Germania acum 2 ani jumate, istoric verificat la reprezentanta Skoda. De cand e la mine am schimbat uleiul odata pe an, caci nu faceam mai mult de 7000 km intr-un an (ulei cu norma 505 01 Aral, Ravenol si acum am Liqui Moly 5W-30 507 00). De cand e la mine masina am intretinut-o cat am putut de bine.

 

Astept niste pareri/sfaturi de la voi. Merci !

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-as duce acolo unde ai fost in iarna si i-as pune sa desfaca pentru ca te poti lega ssi de garantia lucrarii pe care au facut-o ei, in caz ca nu vor gasi ceva nou uzat. Poate a ccazut dopul iar.

O alta varianta ar fi, daca ai drum prin bucuresti sa apelezi laa cineva dee pe forum, ca suntt mai cunoscatorri decat clujenii dupa cum se vede in activitateaa lor aici ;)

Noroc!

L.E. facturaa ai primit de llaa service? Ce scrie pee ea, caci culbuttorii sunt altcevaa decat tachetii intradevar, dar eu stiu ca la PD,, culbutori sunt doarr la axeele injectoarelor. Deci e cu dubiu cee au facutt ei acolo...

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!