Jump to content

Pierd lichid de racire


Johnny Bravo
 Share

Postare recomandată

salut la toata lumea. 

azi am dus si eu masina (golf 5 2.0 tdi AF 2007) la mecanic pentru problema consum de antigel,  ulei in antigel si posibil si invers (antigel in ulei). nivelul de ulei crescuse si se formase o crema verzuie pe busonul de la gura de umplere cu ulei. 

ma gandesc ca este fisurata chiulasa dar mecanicul recomanda sa schimb termoflotul (racitorul de ulei). termoflotul cica avea o fisura exterioara langa un surub de prindere (nu sunt sigur daca am inteles bine).  

in acelasi timp am vazut ca la chiulase depinde cum se termina seria, cu litera A, B sau C. eu am litera C si deci nu ar fi motive de ingrijorare. 

cine stie sa ma sfatuiasca spre ce cauza se merg. nu as vrea sa inlocuisc piese bune cu altele prin eliminare pana o gasesc pe cea in cauza. 

costurile devin prea mari.

mersi si o sa va tin la curent cu evolutia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai chiulasele cu C la capata cica nu au PREA avut probleme. Insa simptomele descrise de tine cam corespund chiulasei fisurate. 

Vezi si tu, ia-o de la ieftin la scump. Nu stiu cum e cu racitorul ala de ulei. Vezi cat costa si daca e rezonabil, poti sa-l schimbi.

Mai poti incerca apoi garnitura.

 

La mine nu a intrat ala in ulei sau invers. A fost coolerul EGR si capacul la vasul de expansiune, care nu mai tinea presiunea si ieseau p-acolo vapori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema a avut fratele meu pe un passat b5.5 1.9 TDi.....mai putin faza cu spuma verzuie , diagnostic a fost "racitorul de ulei"  ( cred ca asa se numeste) .

Situatia e :  3 luni mai tarziu , tot mai apar cateva picaturi de ulei in antigel ( ramase pe sistem nu din racitor) .

 

Partea imputita e ca trebuie "spalat" motorul ( adica 5 litri de ulei doar de curatare apoi se baga ulei fresh) si apoi date jos componentele sistemului de racire ( tot ce se poate :  furtune , bidon , radiator) si curatate cu jet de apa + degresant.

 

Total operatiune a fost cam asa daca tin bine minte:

 

- 10 L ulei  + 2 filtre ulei ( 5L + 1 L pentru "spalare" ) cam 550-600 ron

- Manopera spalare toate componentele (posibile)  aprox 450 ron

- Racitor de ulei  + montaj aprox 450 ron

- Schimbat antigel - aprox 70 ron

TOTAL  = aprox 1500 ron ( 2 zile)

 

De 3 luni pana acum  a mai schimbat antigelul de 4 ori ( inca vreo 220-240 ron )   si abea acum incepe sa fie antigelul  curat aproape de "lacrima" dar cum am zis mai sus , din cand in cand mai apare cate o picatura de ulei ramasa blocata pe undeva prin sistem ( cel mai probabil in radiator) .

 

Pe golf 5 nu am intalnit situatia aceasta decat atunci cand e chiulasa revizia A sau B ...pe C niciodata. :dry: Dar si atunci nu tin minte sa fi vazut antigel in ulei, doar pe sistemul de racire.

 

Multa bafta.

Modificat de Doomy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ma poate ajuta cineva cu informatii despre sistemul de racire la masina mea?

Am observat de cateva ori in ultima vreme ca se strang ceva picaturi de apa in dreptul coltului dreapta fata. Banuiesc ca este radiatorul fisurat sau ceva furtun/e.

As vrea sa stiu cum sunt asezate furtunele pe radiator. Sunt 2-3 furtune? Sunt jos, sus, toate pe stanga, toate pe dreapta?

Ma gandesc sa schimb radiatorul si din furtune, ca au si astea ceva vechime si sa nu crape de tot sa raman in mijlocul drumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta cineva cu informatii despre sistemul de racire la masina mea?

Am observat de cateva ori in ultima vreme ca se strang ceva picaturi de apa in dreptul coltului dreapta fata. Banuiesc ca este radiatorul fisurat sau ceva furtun/e.

As vrea sa stiu cum sunt asezate furtunele pe radiator. Sunt 2-3 furtune? Sunt jos, sus, toate pe stanga, toate pe dreapta?

Ma gandesc sa schimb radiatorul si din furtune, ca au si astea ceva vechime si sa nu crape de tot sa raman in mijlocul drumului.

 

aceiasi problema am observat-o si eu la a3-ul meu si tot in partea dreapta a radiatorului (cand zic dreapta ma refer la partea pasagerului). M-ar interesa cum vin conductele pe acolo. A curs destul de mult antigel sambata si duminica trecuta pana mi se golise aproape de tot vasul de expansiune. Apoi am completat cu antigel rosu G12 (adica ceea ce e indicat pentru A3, conform cartii tehnice a masinii)si de atunci nu prea a mai curs asa puternic...doar cateva picaturi. Mentionez ca am facut si un drum destul de lung (vreo 300 km) si nici de data asta nu am mai pierdut mult antigel, decat cateva picaturi. Insa problema e ca pierd antigel si trebuie s-o rezolv. Bafta maxima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am maipus antigel din primavada. Doar apa distilata. La cat curge ar fi paguba mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

as dori si eu sa va cer parerea in legatura cu o problema pe care o am la un VW passat din 2009, motor de 2000, TDI, 170CP. Masina am cumparat-o de curand si in primul rand avea apa in vas cand am cumparato. Vanzatorul mi-a spus ca a avut ceva problema cu pompa de apa si ca a fost la mecanic, destul de evaziv. Nu stiu sigur daca a schimbat sau nu ceva.
Dupa ce am cumparat-o am dus-o la mecanic sa imi puna antigel. Mecanicul mi-a pus antigel si mi-a spus sa completez cu apa dupa ce voi rula cativa km. Am plecat din Cluj si in Brasov mi s-a aprins becul in bord asa ca am completat cu apa. Mi-a mai sunat o data dupa vreo 200 km si am mai completat o data. Dupa toata treaba asta am mai facut cel putin 4000 km si nu am mai avut probleme.
Acum 5 zile mi-a sunat din nou. Am pus iar apa. Am plecat din Baia Mare in Cluj si a fost ok. Apoi am facut un drum de 70 km, am oprit masina si dupa doua ore cand am pornit-o a sunat din nou. Pe langa vasul de expansiune era umed. Am gustat si era dulce, deci pe undeva iese lichidul. Urmatoarea dimineata cand am pornit masina a sunat din nou, in vasul de expansiune nu se vedea lichid asa ca am completat din nou cu apa.
Azi dimineata la fel.
Am fost la mecanic si mi-a spus ca e garnitura de la chiulasa. Am programat masina la schimbat garnitura si distributia saptamana viitoare.

Am vrut sa mai cer si parerea voastra sa vad ce credeti. Eu tot sper sa nu fie mai grav. Nu stiu de ce era apa de la inceput acolo cand am cumpart-o si nu antigel. Probabil masina avea probleme dinainte.
O sa verific si furtunul de la radiator azi cand ajung acasa de la munca. Am inteles ca daca e tare atunci poate fi garnitura de chiulasa.

Va multumesc, orice parere e binevenita.
Poate pana saptamana viitoare pot sa mai verific una alta sa imi dau seama daca nu cumva problema e din alta parte.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

autoemocion57

ca sa poti fi sigur, exista testere care verifica gazele din vasul de expansiune (cu motorul pornit). ar trebui sa gasesti la un service asa ceva. alta varianta e sa se verifice gazele din vas cu sonda de noxe
http://www.youtube.com/watch?v=B4FoUc6fRNs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La accesorii acvarii se gasesc bentite de hartie/indicator care schimba culoare in contact cu CO2, si asta ar putea fi o varianta sa detectezi co2 in antigel in cazul unei defectiuni la garnitura chiulasa sau fisura.

 

Sistemul de racire trebuie sa aiba o anumita presiune la interior deoarece la presiunea atmosferica si nivelul marii apa fierbe inainte de 100°C la o altitudine de 3000m temperatura de fierbere scade la 90 °C, si pentru a ridica temperatura de fierbere se creste presiunea in instalatie deoarece in imediata apropiere a cilindrilor temperatura este ceva mai ridicata dacat in rest.

 

Daca lichidul de racire depaseste temperatura de fierbere si se formeaza bule de aer acestea pot rupe paletii pompei de apa sau creea alte defecte.

 

Sistemul de racire la VW este prevazut cu o dusa pe furtunul subtire de la vasul de expansiune, unii o inlatura, asa se scade presiunea in instalatie implicit scade temperatura de fierbere a lichidului, cat de bun este ...nu stiu nu am probat.

 

Capacul are si el un rol daca este vechi uzat si scapa presiune avem din nou acelasi efect.

 

Eu personal inainte de a schimba garnitura de chiulasa asi schimba capacul de la vasul de expansiune si daca nu aduce nimic atunci da garnitura chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce'i drept la cat antigel consuma a mea (~ 50 ml/ 1500 km) ar putea fi de la buson. Coolerul EGR l'am scos deja fara niciun folos.

De unde iau si eu un capac d'asta?

Modificat de dlbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca cel mai sigur ar fi la reprezentanta, poate e putin mai scump dar e sigur bun, daca nu intreaba un coleg cu o masina identica si imprumuta capacul de la el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai facut un test in ultima saptamana. Am luat de la alta masina un capac pentru vasul de expansiune si am observat ca a avut efect pozitiv. A mai scazit nivelul insa foarte-foarte putin.

Capacul are o supapa care la presiune suficient de mare, se deschide si lasa apa sa iasa pe la supra-plin. Supapa asta a mea se pare ca nu mai tine presiunea si lasa sa iasa din ea. Odata cu asta iese si apa sub forma de abur.

Ieri, cu temperatura la 90 de grade, am desfacut capacul de imprumut si nivelul s-a stabilizat la jumate intre minim si maxim.

Azi, in aceleasi conditii dar cu capacul meu, deja a scazut la minim.

Urmeaza, deci, sa iau un capac nou si sper sa inceteze pierderea asta.

 

Legat de capac, il desfaceai greu?

La mine merge cam greoi, fie ca-l desfac fie ca-l infiletez.

Si mie imi scade nivelul destul de considerabil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul are o supapa care la presiune suficient de mare, se deschide si lasa apa sa iasa pe la supra-plin. Supapa asta a mea se pare ca nu mai tine presiunea si lasa sa iasa din ea.

 

 

 

Excelent lucru ai remarcat !!  deci supapa aceia trebuie sa cedeze la o anumita presiune,

 

DA capacul trebuie sa se infileteze/desfileteze greoi dar acest lucru nu are nimic de a vedea cu starea technica a supapei de refulare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus capacul de pe polo si vad ce va fi in urmatoarele zile.

La polo de desface lejer capacul si nu exista vreo pierdere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am monitorizat nivelul de lichid de cand am pus capacul de pe polo si nu a mai scazut.

O sa iau altul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Ma poate ajuta cineva cu informatii despre sistemul de racire la masina mea?

Am observat de cateva ori in ultima vreme ca se strang ceva picaturi de apa in dreptul coltului dreapta fata. Banuiesc ca este radiatorul fisurat sau ceva furtun/e.

As vrea sa stiu cum sunt asezate furtunele pe radiator. Sunt 2-3 furtune? Sunt jos, sus, toate pe stanga, toate pe dreapta?

Ma gandesc sa schimb radiatorul si din furtune, ca au si astea ceva vechime si sa nu crape de tot sa raman in mijlocul drumului.

 

aceiasi problema am observat-o si eu la a3-ul meu si tot in partea dreapta a radiatorului (cand zic dreapta ma refer la partea pasagerului). M-ar interesa cum vin conductele pe acolo. A curs destul de mult antigel sambata si duminica trecuta pana mi se golise aproape de tot vasul de expansiune. Apoi am completat cu antigel rosu G12 (adica ceea ce e indicat pentru A3, conform cartii tehnice a masinii)si de atunci nu prea a mai curs asa puternic...doar cateva picaturi. Mentionez ca am facut si un drum destul de lung (vreo 300 km) si nici de data asta nu am mai pierdut mult antigel, decat cateva picaturi. Insa problema e ca pierd antigel si trebuie s-o rezolv. Bafta maxima!

 

 fratilor eu am sfarsit prin a inlocui radiatorul. Eu speram sa fie vorba de o scurgere de pe la vreo conducta, dar pana la urma adevarul a fost ca am avut radiatorul fisurat. Tot nu imi pot imagina cum de s-a spart vechiul radiator fara sa fie atins de ceva... Mi s-a explicat ca pe la imbinari pot aparea mici fisuri care cu timpul se largesc ca bla bla, dar totusi...era piesa originala AUDI fabricata in Germania. Am inlocuit cu alt radiator OEM, asta inseamna ca peste 3 ani sa ma astept sa se fisureze si asta? :|

Modificat de fan_stiinta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu capetele sunt de plastic si sunt lipite cumva pe corpul de aluminiu. Lipitura cedeaza si incepe sa curga. Cel mai probabil si la mine se intampla acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fan_stiinta nu trebuie sa te astepti la asa ceva, de ce iti ceri osanda.

 

Dar e ideal sa faci un test de presiune la instalatia de racire a motorului, si asa poti detecta o mica pierdere fara sa risti sa frigi motorul.

 

Una dintre proprietatile antigelului este protectie anticorosiva.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se face test din asta? Eu am intrebat la PBN, PBV2, Metrotehnica, Avia si toti a dat-o in diverse. Si cer 12-15 milioane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Alto se face un test simplu, au un instrument care se insurubeaza in locul capacului vasului de expansiune si cu care se intruduce aer cu presiune pana la o anumita limita, apoi se lasa cateva minute, dupa care se verifica daca nivelul lichidului de racire a scazut. Daca a scazut, inseamna ca pierde pe undeva.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine sta tot timpul pe minim si tot completez,sub minim nu am observat sa scada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am monitorizat nivelul de lichid de cand am pus capacul de pe polo si nu a mai scazut.

O sa iau altul

 

Am constatat ca inca mai am pierderi :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o anumita pierdere exista...

 

De exemplu sistemul de climarizare e mega etans dar in timp scade cantitatea de lichid.

 

NU stiu daca e cea mai concludenta comparatie...

 

Fa un test de presiune si poate afli mai mult

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu compara gazul din sistemul de climatizare si presiuena la care lucreaza si cantitatea mica cu lichidul antigel, cantitate mare si presiune scazuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!