Jump to content

Curs de siguranta in conducere


Geisterfahrer
 Share

Postare recomandată

Ce-mi place cand dau peste persoane ca dvs. Eu unul am spus ca mie mi-a folosit de cateva ori in trafic ceea ce-am facut in timp ce invarteam tigaia. Daca ajung in Germania, probabil ca voi face si-un curs de acest gen macar de curiozitate. Daca o dam in polemica in legatura cu maiestria in condusul pe zapada, eu cred ca nu e bine ca n-avem de ce. Pentru simplul fapt ca masina mea are doar Abs pe langa B7 care probabil are ceva sisteme d-astea din 3 litere in plus fata de a mea.

Asta n-are mare importanta, important e sa fim noi intregi dupa fiecare 100 de metri petrecuti la volan, asta mi se pare cel mai bine pentru toata lumea. Daca intra la categoria invartit sa poti sa tii masina oblic spre perpendicular pe directia in care merge drumul, atunci eu imi cer scuze ca sunt doar un cocalar. Si n-am altceva in cap cand da zapada decat sa trag frana de mana si sa ma invart cu masina in loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Dinu Aici la romanica, nu dam banii pe prostii pentru ca nu ii avem. Daca "furai" ceva engleza si ajungeai in America poate iti cheltuiai banii si la psiholog sau alte rahaturi ce le fac aia pe acolo.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Modificat de Celeronu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

M-ati lasat fara cuvinte, citind negativismul si lipsa de respect fata de un coleg care incearca sa impartaseasca cu noi o experienta utila, zic eu si aici ma gandesc la copii care sunt inscrisi pe forum, care nici macar nu si-au luat permisul auto, DAR dau sfaturi MULT mai utile decat cei care-l au etc.

Stiu, toti ne-am nascut invatati, ce sa ne mai invete pe noi un instructor (!), dar hai sa lasam pe cei care CHIAR vor sa citeasca si sa traga anumite invataminte din materialul postat de catre dinu_s.

PS: Nu astept o replica la acest post, chiar va rog sa n-o faceti si INSIST sa postati la subiect cu pareri pertinente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine conteaza cel mai tare pe zapada sa stiu sa redresez masina atunci cand scapa de sub control. Si ma refer aici in sensul giratoriu unde mi-a plecat de fata spre niste mini-pereti de beton, ma refer la groapa pe care am luat-o pe drum european de m-am invartit cu masina pe drum si aveam o Dacie papuc necarosata in spate, ma refer la drumul care e la un metru deasupra pajistii cand merg spre tara si 3 km merg pe gheata limpede ca sticla.

Si ma refer aici cand am pierdut T5-ul in pasaj la Unirii si era sa dau cu spatele de stalpi si de pereti dar am reusit totusi s-o redresez. Sunt multe peripetii pentru soferii de Romania pentru ca drumurile noastre sunt cum sunt si nu stii cand mai apare cate-o groapa noua, desi mergi zilnic pe acelasi drum. Si tocmai starea drumurilor si restul soferilor ne pun in situatii extreme. Macar iarna asta or sa aiba aproape toti cauciucuri de iarna pe masini si poate o sa se conduca mai omeneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

M-am hotarat sa ma inscriu si eu la acest gen de cursuri.

Vreau sa incep cu unul de conducere defensiva si apoi unul de conducere sportiva/pilotaj.

La noi am gasit acest gen de cursuri la urmatorii:

http://smart-driving.eu

http://www.titiaur.ro

http://valiporcisteanu.com

http://www.napocarallyacademy.ro

http://dannyungurracing.ro

E cineva care a facut acest gen de cursuri in Romania la unul dintre cei de mai sus sau in alta parte?

Din comoditate as alege unul din primii doi, dar la o sa stau 2 zile la cluj sau pitesti nu ar fi o chestie extraordinara.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Eu am participat la cursul de defensive driving de la Vali Porcisteanu Driving School. In prima parte a cursului ne-au fost prezentate notiuni teoretice despre legislatie, anvelope, pozitia corecta a mainilor pe volan plus cateva filmulete cu diferite accidente. Dupa care ne-am deplasat la proba practica unde am facut o franare de urgenta, un traseu cu obstacole si derapaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care a fost impresia ta?

A fost o chestie utila? in sensul ca te invata cum sa redresezi masina in momentul in care incepi sa pierzi aderenta, ce trebuie sa faci cand iti apare un obstacol in fata?

Intreb pentru ca am vazut ca in prezentare, cam toti, se adreseaza companiilor, printre altele, pentru reducerea costurilor de intretinere a parcului auto, si n-as vrea sa dau banii pe ceva care sa ma invete sa fac frana de motor ca sa nu uzez placutele de frana si cum sa accelerez pentru un consum redus de combustibil (am exagerat un pic dar intelegi ce vreau sa spun :)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e ideea. Si eu am fost pentru job. De exemplu noi am fost 15 intr-o zi. Am inceput la 9:00 iar la 16:00 am terminat. Nu ai timp sa inveti mare lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut,

am primit cadou de ziua mea, a fost ideea sotiei mele, un curs de conducere defensiva la Academia Titi Aur: http://www.titiaur.ro/conducere-defensiva-persoane-fizice/ .

Va spun de la inceput concluzia de final: merita toti banii, a fost o parere impartasita de majoritatea participantilor (printre care erau 4 soferi proaspeti -2,3 luni- si un sofer in devenire, ce astepta programarea la traseu).

Duminica am ajuns la ora 08:45, pentru cafea (on the house) si am inceput cursul la 09:00:

09:00 – 12:30 COMPONENTA TEORETICA (programul este pe site, mentionez punctual):

- Completare chestionare: vechime permis, numar de kilometri parcursi in total, numar de accidente si numar de suspendari permis pentru statistica plus un chestionar auto, ca la scoala :) 
- Statistici accidente: 2008 a fost un an negru pentru Romania, cu 8 persoane decedate/zi, 2014: 4.9, 2015: 5.2, 2016: 5.3 . 
- Proceduri in caz de accident, pasii necesari in functie de gravitate si urmari.
- Pregatirea deplasarii: verificarea masinii, programarea traseului.
- Aderenta: diferentele dintre cauciurile de iarna si cele de vara, de ce nu sunt recomandate cele all-season (marja de temperatura la care sunt eficiente este foarte mica), cum se verifica sa fie in stare buna.
- Accelerarea si franarea, Inertia, Sisteme de siguranta, Tehnici de conducere defensiva: nu e bine sa ajungi intr-o situatie limita, dar daca se intampla, ce faci in caz de supravirare sau subvirare.
- Practici periculoase la volan ... 

Am aflat lucruri noi si am sedimentat lucruri stiute. 

Dupa pauza de masa (catering), practica: am fost impartiti in 3 grupe, va recomand grupa 2, grupa 1 a prins intai rasturnarea :) : 

1. Franarea cu/fara sistem ABS: de ce e bine sa ai ABS, cand e nevoie sa pui frana de urgenta pentru a evita un obstacol (pe o pista udata):

https://www.dropbox.com/s/yjk601dzeqfj7we/Video 16-07-2017%2C 14 07 19.mov?dl=0

https://www.dropbox.com/s/entivhz0h6txilb/Video 16-07-2017%2C 14 07 44.mov?dl=0

2. Simulator de control al masinii in derapaj, pe circuit: practic, era nevoie sa mentii trasa ideala, pe cat posibil :) : 

Photo%2016-07-2017,%2014%2044%2051%20-%2

 

https://www.dropbox.com/s/2rgmn29va3b4utl/Video 16-07-2017%2C 14 08 03.mov?dl=0

3. - Simulator impact frontal, viteza ~13km/h: 

https://www.dropbox.com/s/afobd737ety9mpq/Video 16-07-2017%2C 16 13 07.mov?dl=0 

- Simulator rasturnare 90 grade si 180 grade: un trainer te invata, din exterior, punctele de sprijin si pozitia picioarelor/mainilor/corpului pentru a putea decupla centura in conditii de siguranta intr-o masina rasturnata

- Simulator pozitia la volan si circulatia mainilor pe volan: no 10 si 10, ci 09 si un sfert :), plus tragere, in loc de impingere. 

 

Concluzii finale si prezentarea unui filmulet de constientizare: in principal campanii pe care cei de-afara le fac in mod regulat, cu prezentare de greseli->accidente grave->urmari. 

La sfarsit, Diploma de absolvire Curs de conducere defensiva Nivel I.  Nivel II, recomandat dupa 6-12 luni: Curs de Atitudine si Prevenire, cu evaluare in trafic. 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am urmat un curs de defence driving la Napoca Rally Academy cu doamna profesor Carmen Poenaru (co-pilotul lui Bogdan Marisca, castigatorii mai multor editii de raliu din campionatul national), o maestra a genului si sunt foarte bucuros ca am facut acest curs, precum si ca am avut-o ca profesoara. Ar fi multe de povestit, nu ma intind, dar acolo am descoperit lucruri pe care nu le-am constientizat la volan nici dupa zeci de ani de condus...

Bogdan-Marisca-si-Carmen-Poenaru.jpg

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul meu curs defensiv a fost acum "ani lumina", sunt vreo 12 ani de atunci pe vremea cand se numea Dunlop Drivers Cup... Ibiza 1.4 de 90 de cai :) 

Cel mai "intens" a fost un curs de pilotaj in Franta.

http://www.pro-pulsion.com/multi-volant/duos

Ii recomand cu caldura pe cei de aici, circuitul este in apropiere de Paris (cam 30min cu trenul)

A constat in teorie referitor la pilotaj sportiv (apex, franare, accelerare, abordarea virajelor), precum si cate 12 tururi de ciruit cu Porsche GT3 si Ferrari 430 Scuderia :wub:  Se intampla acum 9 ani, de asta sunt masinile cu care m-am dat asa "vechi"

Ultima experienta in cursuri de pilotaj sportiv a fost cu Claudiu David, anul trecut pe Adancata. Teorie si apoi practica, cu M3 Competition Pack, cu "live feedback"... 

Vis...

Va recomand oricare din experientele de pilotaj sportiv, este o experienta aparte, intensa si foarte sigura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!