Jump to content

Curs de siguranta in conducere


Geisterfahrer
 Share

Postare recomandată

Zilele trecute am facut un curs de o zi de conducere in siguranta. Am avut conditii ideale pentru asa ceva: zero grade, lapovita si ninsoare :)

Cursul a fost excelent, l-as recomanda oricui, de la incepatori la soferi experimentati. Se pune mult accentul pe familiarizarea cu propria masina si formarea unor reflexe care pot face diferenta dintre viata si moarte. Mi-am schimbat total parerea despre tot ce tine de directie, suspensie si frane la Passat (in bine!) si am facut de 100 de ori mai multe manevre de urgenta decat am facut in cei peste 18 ani de cand am carnet. Voi repeta cu siguranta cursul cu fiecare viitoare masina!

Am si filmat din masina, aici cateva filmulete

- evitarea obstacolelor la 35km/h pe gheata:

- franare 70km/h:

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte tare !!

dar din pacate la noi Ro nu exista asa ceva..pacat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar azi am trecut printr'o situatie de gen:pedala de frana apasata la fund si masina parca nu se mai oprea :tuktuk: urata senzatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai facut, Kompakt, Basis sau Intensiv-Training? Merita? Si eu ma gandesc sa fac asa ceva in ianuarie la Augsburg, insa nu ma pot hotari pe care sa-l iau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mai multe filme:

- Derapaj controlat la 35 km/h (o placa impinge rotile din spate in lateral cand treci peste ea):

- Evitarea obstacolelor la 70 km/h (asa zis-ul "Moose-test"):

Ce ai facut, Kompakt, Basis sau Intensiv-Training? Merita? Si eu ma gandesc sa fac asa ceva in ianuarie la Augsburg, insa nu ma pot hotari pe care sa-l iau.

Asta am facut (Pkw Fahrsicherheitstraining) - nu e nici o diferentiere intre Kompakt, Basis sau altceva in Leonberg: http://www.adac.de/produkte/fahrsicherheitstraining/trainingsort-suchen-buchen/visitenkarten/stuttgart_leonberg.aspx

M-am uitat pe un flyer despre ce se ofera la tine in Augsburg. Cred ca Intensiv este ce am facut eu, dar in nici un caz nu m-a costat "ab 155". in Leonberg costa 71 EUR in zilele saptamanii si 89 EUR in weekend. Cred ca merita sa faci drumul, sau sa gasesti alt poligon unde au preturi mai omenesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, pai mno, ce sa zic, ii bine sa ai termene de comparatie, ca altfel eram inclinat sa cred ca alea-s preturile si cu asta basta. Mersi de informatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesanta chestie, totusi din filmuletele postate mai sus nu se observa foarte bine manevrele. In Cluj e Napoca Rally Academy care te invata chestii de genul asta dar la un nivel destul de avansat.

Ce s-a postat mai sus e defapt cunoasterea propriei masini si eventualele limite ale ei.

sent from s advance using tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca sa se observe manevrele am filmat si masina din fata mea. Altfel chiar nu se intelegea nimic. Sunt si cursuri specializate unde se pune accent pe alte diverse aspecte (franare, condusul cu viteze mari, etc etc) Toate insa au ca premisa completarea acestui curs pe care l-am facut eu. In Romania probabil toti cred ca stiu sa conduca excelent, de aia nu exista oferte decat pentru condusul gen rallye ;)

Ca fapt divers, participantii erau oameni absolut normali, intre 30 si 55 de ani, deci cu experienta deja. M-a impresionat o pereche care venisera sa faca cursul cu un microbuz Ford Transit cu care transportau handicapati zi de zi. Oamenii erau constienti de raspunderea pe care o au ca sofer cu atatia pasageri si au platit cursul din buzunarul propriu, desi firma pentru care lucrau nu le-a cerut asta.

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa ca stiu cum se circula in DE cand da zapada, deodata toata lumea transporta oua..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil n-ai vazut niciun accident pe autostrada cand da o ninsoare cat de mica. Aia care merg asa nu transporta oua, ci copiii sau familia. Ce ne mai place noua sa fim mai destepti! :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca o lauda, dar in 12 ani de cand am carnetul de conducere am facut peste un milion de km si am condus cam tot ce se putea conduce, de la dacia 1300 pana la autotren de 22 t in toate conditiile posibile si fara a produce cel mai mic accident sau a zgaria vreo masina. Pot afirma ca am o oarecare experienta in spatele volanului iar concluzia mea pentru sau mai bine zis fata de cum se conduce nu e chiar buna. Defapt totul se reduce la respectul unui participant la trafic fata de ceilalti. Totul pleaca de aici...pai cum eu pustan de bani gata care am sub fund 200 si de cai sa-l las pe ala cu martoaga lui sa ma depaseasca!!! chiar daca eu am o luna experienta in condus si ala...chiar nu ma intereseaza! Romanul nu stie sa conduca preventiv si calm.

Sincer asa ceva si poate un pic mai mult as introduce obligatoriu ca si curs obligatoriu la scoala de soferi, poate asa se reuseste temperarea unora la volan.

sent from s advance using tapatalk 2

Modificat de Sookie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dinu Eu ma refeream evident la condusul prin oras,ca tu ce ai facut acolo nu ai facut la viteze si in regim de autostrada.

Prin alte tari se da si poligon la traseu ..Oricum de stricat nu strica.

@Sookie Vezi ca in Germania majoritatea cu masini peste 200 de cai au peste 50-60 de ani si nu uita ca si tu esti roman.Ca se conduce agresiv la noi este una si ca la ei multi se panicheaza cand vad cativa fulgi este altceva,normalul ar fi undeva intre cele doua extreme.

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:dry: Asa ceva ar trebui introdus drept criteriu de evaluare al riscului de accident la stabilirea pretului politelor RCS si/sau CASCO.

In principiu, absolvirea unui asemenea curs te responsabilizeaza si te face sa fii mai constient de ce poti tu ca sofer si de ce-ti poate fieru' de sub koor.

...avand in vedere, insa, faptul ca in Romania orice si oricine e susceptibil la spaga, cred ca o asemenea treaba ar fi complet inutila. Dai banu', iei cursu' chiar daca esti lemn la volan. Ce dreq, doar au carnet pe spaga la Militie unii din AG (si alte judete) care nici macar nu stie sa citeste, doar nu i-a opri pe ei un amarat de instructor sa-si ia examenu' de conducere preventiva...

Legat de scoala lui Titi Aur, eu unu' nu m-as inscrie. 1) fiindca e prea scump la ce ofera si 2) e complet inutila.

Adevarul e ca aici, desi 99% din masinile pe care le-am vazut eu pe drum au cauciucuri de iarna, cum a dat o ninsoare sanatoasa (+10 cm.) gata! bang! inclusiv pe drumurile nationale.

My 2 cents...

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sookie Vezi ca in Germania majoritatea cu masini peste 200 de cai au peste 50-60 de ani si nu uita ca si tu esti roman.Ca se conduce agresiv la noi este una si ca la ei multi se panicheaza cand vad cativa fulgi este altceva,normalul ar fi undeva intre cele doua extreme.

Nu cred ca am uitat ca sunt roman si eu vorbeam de codusul la noi in tara nu in germanica sa orice alta tara civilizata.

Daca imi permiti vorba lui Bwwlan....: " my two cents"

sent from s advance using tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La noi nu ai pe cine disciplina. Eu sunt de parere ca respectul de zi cu zi se reflecta si in trafic. Condusul preventiv este ceva rar intalnit si esti luat de prost daca opresti sa treaca pietonul, daca nu te bagi in intersectia blocata, daca nu mergi la oglinda ca sa il intimidezi pe cel de pe banda cealalta care sa te lase intr-un final in fata.

Eu prefer sa fiu privit de prost din acest punct de vedere, dar nici nu ma las intimidat. Sunt si unii care te provoaca (asta le este nivelul de inteligenta) si daca te cobori la nivelul lor le dai satisfactie.

Multi cu masini mari si/sau puternice habar nu au sa le controleze. Vezi pusti cu m3 care ajuns sa faca accidente mortale ca merg ca in NFS pe bulevarde, tacsu fiind judecator il scapa. De asemenea destule domnisoare de 20 de ani cu Q7 sau Range Rover care merg exclusiv in oras si au masina stearsa in orice colt.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vorbim de Romania eu sunt de parere ca ar trebui reintrodus poligonul si introdus in curs real de siguranta rutiera pentru cei carora li s-a suspendat carnetul.Respectul se invata acasa si lipsa acestuia se manifesta si in trafic printre multe altele,problema mare este ca nici legile nu se aplica cum ar trebui.

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, cica facuse un sociolog de la ceva universitate din Suanezia un studiu destul de interesant, conform caruia exista o relatie de inversa proportionalitate intre nivelul de trai si numarul de accidente rutiere: cu cat nivelul de trai dintr-o tara e mai ridicat, cu atat numarul de accidente e mai mic.

In mod deloc surprinzator, Romania si Bulgaria confirma relatia: suntem la coada Europei ca nivel de bunastare sociala (ca sa nu zic "o societate pe cale de destramare") si conducem detasat la numarul de accidente in Europa, atat letale cat si neletale.

Cool, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cool ca noi avem multe harburi cu nr de BG care merg ca niste descreierati. Masini care nu ar trece ITP-ul in mod normal, probabil la destule nici nu corespunde seria de caroserie sau a fost stearsa ca sa fie mai usoara masina :)).

Pe langa soferi, marea lipsa este cea a politistilor corecti. Te prinde ca ai gresit, te arde indiferent cine esti, ce conduci, ce spaga vrei sa dai. Cu dovezi nu facand abuz. La noi fie sunt prea indulgenti, fie fac abuzuri si stau la panda in mod special parlindu-i pe aceea fara capital de spaga.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus la ceea ce am spus mai sus, relatia de invresa proportionalitate se pastreaza si in raport cu gradul de coruptie, tocmai fiindca soferii percep legile ca pe un soi de piedici sau drept niste prevederi optionale. Drept urmare, nu se vad deloc constransi sa le respecte, decat eventual sub aspect moral, in niciun caz punitiv.

Cu alte cuvinte, respect legea ca asa-mi cade mie bine (eventual, in acel moment/loc) sau fiindca vreau sa creez un ascendent moral asupra celorlalti, nicidecum fiindca mi-ar fi teama de consecintele nerespectarii ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici mai intra in calcul si faptul ca nu exista o infrastructura rutiera cum trebuie , daca face o statistica si pe nr de accidente mortale cred ca stam si mai prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil nu-si are loc post-ul meu aici deoarece e negativ si n-ar trebui sa scriu, dar mie mi se pare complet inutil sau mai bine spus - o risipa de bani. De banii aia putem sa burdusim rezervoarele cu ce haleste masina si ne ducem unde putem cand da zadapa si gasim solutiile bune de iesit din orice scenariu negativ pe care ni-l imaginam. Eu asta am facut in prima mea iarna ca posesor de permis de conducere.

A fost intr-adevar si o mare distractie si poate o iresponsabilitate cum probabil cred multi dintre cei care vor citi ce-am scris, dar m-a ajutat Foarte mult in situatii aiurea tot ce-am facut cu masina pe zapada. Si de fiecare data am impins limita si mai sus si deocamdata nu m-am fript, doar am invatat ce si cum poate masina si la ce viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare face cum crede. Si eu am facut de multe ori ce ai facut tu, dar crede-ma ca n-am invatat mare lucru. Da, m-am distrat, dar nu mi-a folosit la nimic.

Nu te supara, dar asta iar e o atitudine specific romaneasca: "Ce poate sa ma invete ala pe mine?" In cazul meu, instructorul facea asta de mai mult de 35 de ani, cam stia ce vorbeste... ;)

LE: Eu nu pot decat sa sper ca ceea ce am invatat la cursul asta sa-mi intre in reflex si sa nu uit prea repede. Mai spun o data: am avut ce invata cu toate ca am peste 18 ani experienta de condus, 8 ani in tara (Bucuresti), restul afara.

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexanderdj: Singura problema la ce propui tu este ca tot ce inveti in urma experientei este dupa ureche. Eu ma gandesc ca este mai util sa iti arate cineva cu adevarat priceput ce trebuie sa faci si sa nu faci, iar apoi tu sa exersezi pana iti intra in reflex si sa speri ca nu va fi nevoie sa o utilizezi.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine, "meseria" pe care reusesc s-o "fur" e cea la care ma pricep cel mai bine. Plus ca asta depinde de la persoana la persoana, unii trebuie invatati si altii au prea multa imaginatie. Daca vrei, cand o fi plin de zapada la junior, dar sa se poata circula, vin si ne invartim cu tigaile. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu propun altceva: "fura" ceva germana (daca nu stii), si cand treci prin Germania iti platesc eu un curs din asta. Va fi inca unul mai putin pe strada care vrea sa "se invarta cu tigaile". :P

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!