Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

Asa aratau si bidoanele mele cand am schimbat uleiul in iunie, ale mele proveneau tot de la Materom, cumparate printr-un magazin local din Suceava. Nu stiu daca era fake sau original, dar cutia mea se comporta acum mult mai bine fata de cum se comporta inainte sa schimb uleiul. Intra mai greu in treptele 1, 3, 5, dupa schimbare s-a rezolvat cu 1 si 3 dar 5 facea in continuare figuri. Daca bagam intra 5-a la 80-90 de km intra usor, daca ii dam cu a 4-a 100 km sau mai mult, opunea rezistenta o secunda. S-a rezolvat si problema asta de aproximativ o luna, dupa ce am schimbat tot kitul de ambreiaj. Acum intra usor si la viteze de peste 100km. Si eu am avut de furca cu astia de pe la service-uri cand am vrut sa schimb uleiul, ca de ce-l schimb, ca nu e cutie automata, ca nu se schimba niciodata, ca problemele mele sunt din timonerie, nu din cauza uleiului. Cand a dat drumul la uleiul vechi, era de un maro inchis fata de asta nou care e de un galben deschis, si mai zicea ala, da' uite ca e curat nu trebuia schimbat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat uleiul. L-am pastrat si pe cel vechi, pus intr-un pet de 2 litri(a iesit 1,75-1,8l) si am pus 2l, masina fiind ridicata cu fata pe rampe, deci nu am

tinut cont de nivel , pentru 150-200ml peste.  Uleiul vechi, de 12 ani, negru. Doar cand a iesit pe busonul de golire se vedea lumina prin jet. In pet, e opac,

nu patrunde lumina zilei (poate vreo raza laser). Ca miros, se aseamana, dar este mai slab si schimbat cel vechi fata de cel nou, care este mai intepator, mai

sulfuros. O sa-l decantez , filtrez, incalzesc la max 80 grade ca sa se evapore umiditatea, si il pun la pastrare.

     Dupa 20km, nu am nicio diferenta in schimbari de treapta; o tin sub observatie. In caz de ceva, il dau afara si il pun inapoi pe cel filtrat, indoit putin cu 200ml din cel nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e smecheria sa pui uleiul uzat, cu ce te ajuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 In caz ca cel nou va provoca probleme. ?Isteria contrafacerii si a sincroanelor corodate de la prea mult sulf si fosfor.

De aceea am zis ca o tin sub observatie. In caz de ceva am uleiul original si il pun inapoi ?

I

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E original nu are ce probleme sa-ti produca. Daca il folosesti pe cel vechi macar sa-i dai un aditiv de transmisie, e depasit, asa il mai inviorezi.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No astai tare di tat,.Pune ulei dupa norma si o marca buna(Valvoline,Fuchs,Ravenol,LM,Petronas,Shell) si nu o sa ai probleme.La mine dupa schimbare intra mai usor in viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, AndreiSKD a scris:

...(a iesit 1,75-1,8l) si am pus 2l, masina fiind ridicata cu fata pe rampe, deci nu am tinut cont de nivel , pentru 150-200ml peste...

Mult mai important acum este sa faci nivelul de ulei, nu lasa cutia asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un procent mic, 10%, peste nivel, si a fost motorul cald, si lasata ~o ora sa se scurga tot. Nu imi fac griji pentru cantitatea asta. Daca era 0,5litri peste, avea o influenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aducerea la nivel este etapa obligatorie in instructiunile de lucru.

Consideratiile tale sunt din afara sferei procedurale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G4 AXR, E4 2005 cutie EUH 240tkm. Am schimbat uleiul in cutie cu original vw cod G070726 A2-recomandat de reprezentanta, cost pentru babe mai vechi de 12 ani 60 lei /litru. Cel uzat era destul de subtire si cafeniu inchis, cel nou aproape translucid si foarte gras. Inainte la cald mai se auzea uneori grupul, acum absolut nimic, in toate situatiile. Initial intra la nivel 1,8 l. Am pornit pe cric, treapta a doua 10 secunde, oprit motor si au intrat si restul de 200ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Am trimis un email la Volkswagen , si mi-au spus ca e original uleiul?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! 

Vin si eu cu o problema, poate stie cineva sa imi raspunda. Am citit apoape toate paginile acestui topic, am dat si cu search, dar nu am reusit sa ma lamuresc.

Masina : Skoda Octavia 1, 1.6 mpi (BFQ) cutie de viteze DUU - dupa stickerul din portbagaj. TMBCX21U332778372

 

In luna iulie 2018 am schimbat uleiul la cutia de viteze. Am pus ulei original (?) cu codul G 060 726 A2, luat de la Autokarma. Problema este ca nu inteleg daca  uleiul acesta a inlocuit G052726A2 sau nu!

Acum o saptamana am inceput sa aud un huruit care pare sa vina din zona grupului conic sau pe undeva pe la cutie. Fenomenul se manifesta in plaja 50-60 km/h si nu are importanta ca e pe liber/in sarcina si numai la mers drept si viraj spre stanga. Daca iau putin viraj dreapta inceteaza aproape complet.

Sa imi fac griji ca e de la cutie, nu e uleiul ce trebuie pentru cutia mea sau sa fie vreun rulment roata? Am fost la Skoda si tehnicianul de cutii viteze, dupa un scurt drum cu el in dreapta a zis ca e de la rulmentul ochelari (un rulment dublu) ce se afla in cutie. Cost estimativ 3000+ lei :eek:

Problema este ca nu inteleg daca  uleiul acesta a inlocuit G 052 726 A2 sau nu si daca cumva problemele ar putea pleca de la acest ulei.

Multumesc!

IMG_20180621_183415.jpg

Modificat de Alynho
adaugare VIN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cutie de viteze DUU, uleiul este:

- G060726A2 - ulei transmisie 1L.

Capacitatea cutiei 1,6L.

Nu exista schimbare de cod.

 

S-a facut plinul dupa procedura? Cati km ai?

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un rulment dus pe partea dreapta, de aceea la viraj dreapta dispare zgomotul, explicatia e ca in viraj dreapta greutatea se muta partial pe stanga. Poti verifica si tu ridicand masina pe cric si rotind pe rand fata sau spatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Dolfin said:

S-a facut plinul dupa procedura? Cati km ai?

Schimbul s-a facut la un service care zice ca se respecta in Dambovita, Raiman Capuccino. Am 213.xxx km. 

S-a scos busonul de jos, s-a scos uleiul vechi si apoi a completat din bidon pe busonul din lateralul capacului verde. Uleiul l-am verificat acum cateva zile, e chiar mai sus de buza.

Uleiul a mai fost schimbat o data anul trecut, mecanicul (altul) mi-a pus un AZ Meisterteille API GL4/5 si cand l-am intrebat daca merge si GL5, a zis ca nu e nicio problema. Nu mi-a placut cum se comporta cutia si l-am luat pe acesta G 060 726 A2. Am vazut ca pe unele forumuri scrie ca in ETKA s-a modificat codul din G 052 726 A2 in G 060 726 A2 , dar nu am avut nicio certitudine. 

56 minutes ago, SergiuD said:

E un rulment dus pe partea dreapta, de aceea la viraj dreapta dispare zgomotul, explicatia e ca in viraj dreapta greutatea se muta partial pe stanga. Poti verifica si tu ridicand masina pe cric si rotind pe rand fata sau spatele.

Am verificat pe cric si nu aud nimic spre roti, doar un fel de sunet de clichet sau un rontait spre cutia de viteze, la ambele roti, indiferent de sensul de rotatie. Am inteles ca sunt sunete normale in diferential.

Pe spate nu se aude nimic, stanga  a fost schimbat acum 5 ani si dreapta anul trecut (SWAG ambii).

Am comandat deja rulmentii (SKF) maine ar trebui sa ajunga. Ii voi schimba pe amandoi, daca este cazul, desi acum vreo 30k km a fost schimbat rulmentul de pe stanga cu unul FAG. 

 

L.E. : Pe mine asta m-a incurcat rau

 

Va multumesc pentru raspunsuri!

Untitled 1.jpg

Modificat de Alynho
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut rulmentul dreapta fata defect. E dublu si doar o cale de rulare avea o ciobitura si facea zgomote la viraje la stanga. Un huruit. Cum ieseam din viraj, ma jucam stanga dreapta cu volanul, aparea si disparea deci era clar. Pe directia inainte inca nu ajunse sa faca galagie

 Huruit la viraj stanga = rulment dreapta

Huruit la viraj dreapta = rulment stanga.         A nu se confunda cu planetara , care de obicei se pune in evidenta la viteze mici cu bracare mare a rotilor si are alt zgomot, nu huruit

Pana acum cu uleiul G060 726 A2, e totul OK. Intra bine in viteze si nu am zgomote

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 17 ore, Alynho a scris:

...Uleiul l-am verificat acum cateva zile, e chiar mai sus de buza.

Uleiul a mai fost schimbat o data anul trecut, mecanicul (altul) mi-a pus un AZ Meisterteille API GL4/5 si cand l-am intrebat daca merge si GL5, a zis ca nu e nicio problema. Nu mi-a placut cum se comporta cutia si l-am luat pe acesta G 060 726 A2.

...

...stanga  a fost schimbat acum 5 ani si dreapta anul trecut (SWAG ambii).

Am comandat deja rulmentii (SKF) maine ar trebui sa ajunga. Ii voi schimba pe amandoi, daca este cazul, desi acum vreo 30k km a fost schimbat rulmentul de pe stanga cu unul FAG. 

Prea plin-ul de la ulei trebuia scos, asta in plan secundar,

Insa, ceea ce ma sperie este acel ulei GL4/5 folosit anterior.

GL5 este o adevarata catastrofa daca este folosit in cutii care sunt gandite pentru GL4.

GL5 are foarte multi aditivi EP (extreme preassure) care in exploatare sunt mai tari decat piesele din alama din cutie (sau care au in compozitie alama - brass), ca rezultat fortele de presiune dintre doua roti dintate din cutie in loc sa fie preluate de ulei, sunt transmise direct de acesta catre dintii rotilor dintate iar acestea se uzeaza accentuat.

Faptul ca uleiul tau a fost GL4/GL5 a facut ca aditivii EP sa fie mai putini decat la GL5 pur dar mai multi ca la GL4, deci au fost nevoie de ceva luni pana sa-ti puna cutia pe butuci.

 

In alta ordine de idei, ai schimbat o gramada de rulmenti, nu era mai bine sa cumperi din start unii OE si economiseai si bani?

Totusi, orice rulment ai cumpara, montarea lor cu presa si fara ciocan, de asemenea strangerea surubului planetarelor la cuplu, este chiar mai importanta decat calitatea lor, pentru ca si un rulment AM rezista civilizat daca aceasta operatie se face conform procedurilor.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, Alynho said:

 

L.E. : Pe mine asta m-a incurcat rau

 

Va multumesc pentru raspunsuri!

Untitled 1.jpg

 

Acolo e greseala, acest ulei este un 75w api gl4.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus din asta, dupa ce am sapat si eu putin sa fiu sigur ce anume bag. Este echivalent cu ce am gasit in ETKA pt cutia mea, DUW. Ulei 75W, GL4. 112ron 2l, eticheta glossy, exp. 2021, ca se intreba mai sus.

Ultima oara tot eu(in servis) l-am schimbat, acum v'o 10 ani si v'o 80k, cu original luat de pe ahw-shop.de . Acum l-am schimbat eu personal. Cred ca papagalul de la servis a strans de buson animalic, specific romanesc si m-am chinuit de numai sa il dau jos, deja se facuse putin floare in surub. L-am lasat peste nopate cu degripant si motorina pe filet.

Uleiul ce l-am scos era oribil, zic eu, si mirosea ciudat, a ranced parca sau ceva asemanator. Pe surub era si o mazga maronie. Si cel nou avea un miros asemanator, dar nu asa puternic. Cu toate ca VW spune ca e "pe viata". Viata masinii cred ca e 5 ani or smtg. Ca idee, in flacon e cel vechi si in capacul de langa flacon e cel nou(nu, nu e gol). Am pus si surub nou, am dat pe el si pasta anti-seize permatex.

Acum 10 ani l-am schimbat tot cu OEM pt ca imi agata cateodata de pe loc cand cuplam viteza 1. Acum nu am avut nicio problema, am schimbat preventiv si bine ca am facut asta.

Uleiul nou se baga cu un furtun si o panie, eu asa am facut, pana a curs din cutie. dat o tura scurta cu masina, reverificat nivelul si completat la nevoie. Suruburile de pe cutie se strang la 30Nm, imbus de 17mm.

 

20180921_163525.jpg

20180925_170253.jpg

20180925_180444.jpg

20180925_180812.jpg

20180925_181426.jpg

20180928_122735.jpg

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine merg sa schimb rulmentul. Vedem apoi ce o fi. Eu sper, totuși, sa fie doar rulmentul și sa nu fie o problema din acel ulei.

@Dolfin, nu am schimbat o grămadă de rulmenți. Pe spate am am schimbat 1 in 2013 și altul in 2017. Au fost SWAG ambii ce noi. Cei vechi parca au fost FAG și SKF. Pe fata am luat 2 acum, SKF și îl voi schimba în prima faza pe dreapta, care nu a fost schimbat de când am luat mașina (2013). Sincer, nu știu cum a fost schimbat cel de pe fata stânga. Sper doar ca nu cu ciocanul.

Poți sa îmi spui care e prea-plinul? Ca nu am văzut în proceduri sa scrie ceva de el.

@marius1982.11

Eu nu mai înțeleg nimic, sa fiu sincer. G052726A2 =G060726A2 = G070726A2? In etka îmi arata G060726A2 pt DUU, DUW, ERT și G052726A2 la care s-a renunțat după 2009.

Al tău arata chiar rău, al meu la primul schimb era la fel ca cel nou, galben-auriu și destul de transparent. 

Eu nu am observat îmbunătățire după schimbarea acestuia. 

@SergiuD, asa am vazut și eu când l-am luat și după ce am mai săpat am mai găsit în unele locuri tot 80W90 și m-a bulversat total. 

O sa vad maine după schimb rulment care este de fapt problema. Dacă e de la cutie, acel GL5 m-a "rezolvat" bine. Sau uleiul luat de mine n-a fost original și 75W. Dacă scap de cutie, merg la reprezentanta sa vad ce ulei îmi dau. Îl mai schimb o data, dacă îmi dau alt cod, gen G070726A2,in caz ca e diferit de G060726A2. 

Mulțumesc tuturor! 

Numai bine! 

 

Modificat de Alynho
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preaplinul se refera pana iti curge ulei pe la surubul lateral, imbusul de 17, pe unde bagi uleiul. Masina trebuie sa stea pe teren drept cand bagi uleiul.

Pai astia de la VW au tot schimbat uleiurile...de aia e alt PN, dar e 75W, e GL4...e bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFFTOPIC:

Asa cum am zis, am schimbat rulmentul. Din cauza lui era zgomotul, acum e liniște din nou. 

M-a costat 180 lei manopera, rulmentul îl aveam luat, 121 lei-SKF. 

Mulțumesc pentru sugestii! Dacă era sa ma iau după cei de la Skoda, dădeam cutia jos degeaba, ma puneau sa schimb rulment apoi și cine știe cât plăteam. Sau mai era varianta sa o desfacă și sa fie la fel, apoi sa schimb rulmentul și sa ma cert cu ei. 

Ma bucur ca nu e de la cutie. Mi-au fost de ajutor sfaturile voastre. 

Cu uleiul m-am lămurit, rămâne asa. Cred ca o sa mai scot puțin din el, deoarece e puțin mai mult decât trebuie. Fusese schimbat în service, pe elevator și am fost lângă mecanic când a pus ultimul bidon. Data viitoare îl schimb eu, dacă o sa îl mai schimb. Chestia e ca cu asta mai agata în treapta 5 și parca a 2-a are 2 poziții pana între. Citeam ca G052726A2 era pt cutiile care agata. Sa vedem... 

Numai bine! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ala052 am pus eu si nu agata.Vezi poate fi din timonerie sau din tampoane cutie sau motor.Si am cutie Euh daca tin bine minte si am pus 2.2 litri.Ca e un pic mai mult nu e problema,daca e mai putin atunci da pot apare probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura prevede eliminarea surplusului de ulei iar asta nu este un moft, producatorii sunt stricti cu aceste lucruri.

 

De ex., daca ungerea anumitor pinioane se face prin barbotare iar nivelul uleiului fiind prea mare fenomenul respectiv nu se mai produce sau este afectat...

De problema asta sufereau Tico la pinionul de treapta 5 dupa ce niste Dorei nu faceau nivelul la cutie, iar cei de la Daewoo Craiova au si emis o nota de service in care atentionau sa se faca nivelul obligatoriu daca se intervine la uleiul din cutie.

 

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ete ca a mea are peste nivel si are peste 40.000 km si nu a crăpat merge perfect,acu când o sa schimb nu mai pun Castron ci alta marca.Azi m-am uitat si codul de ulei este052911.Cutie Euh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!