Jump to content

Ulei cutie viteze manuala


DUBB4LIFE
 Share

Postare recomandată

daca ai pus pana nivelul busonului de umplere, nu e problema ca ai pus doar 1 litru. Probabil nu l-ai scurs pe tot.

Intra cam 1.8 litri.

 

in locul mobilului, incearca Febi 21829

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!

 

Am si eu o intrebare: E necesar sa schimb uleiul din cutie pe la 140k de km? Vorbesc despre masina trecuta la profil, adica G5 1.6 BSE, cutie manuala in 5 trepte.

Cutia merge normal dar parca intra un pic mai putin fluent decat atunci cand era noua. Si uneori agata cand o bag in treapta 1 sau in R.

 

Daca recomandati sa schimb, ce ulei sa pun? Si cat intra?

 

Multumiri!

Modificat de 7Andrei7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de reply andrei221 am schimbat acum cu ulei Total 75w-90 a intrat cam 1.6L schimba zici ca-i noua.

Andrei7 parerea mea e sa-l schimbi daca te deranjeaza apoi eu zic ca este si normal sa agate mai ales in treapta 1 si r pentru ca astea sunt cele mai uzate la noi aglomeratii etc. La ulei eu am bagat cum am zis total full sintetic repet 75w-90 si gl4 si gl5, cu uleiurile sunt sceptic pentru ca toate sunt facute turcia si china asa ca depinde pe ce firma vrei sa o platesti mai mult.

Iar in motor de cand am masina adica de 10 ani a mers numai pe GM multi zic ca este doar pentru Opel pentru ca asa scrie si pe bidon dar daca scrie pe cutie 10w-40 de ce nu ar merge si pentru VW si uite ca merge si dau 75 de lei pe 5L si probleme ? deloc.

Totul depinde de tine buget etc dar de diferenta poti sa bei si un suc -bere cu prietena sau sotia. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, am o dilema daca ma puteti ajuta si pe mine. Pana acum stiam ca uleiul din cutia de viteze nu se schimba. Lucru confirmat de multi datorita faptului ca, daca nu sunt scurgeri nu are ce sa se intample cu el. Uleiul din cutia de viteze este in cu totul alt mediu fata de cel din motor. Acum vad ca s-au adunat aici 39 de pagini in care lumea discuta despre cum se schimba uleiul din cutie. :mellow:

In cazul asta intreb si eu: am aproape 60000 de km, cutia agata foarte rar (nu stiu... sa zic de mai putin de 10 ori/luna sa mi se intample?!) si nu am verificat niciodata uleiul... nici cat e, nici cum arata. Adevarul e ca nici nu stiu cum arata ca sa stiu daca e uzat sau nu. Asadar, e cazul sa-mi fac griji? La cati km e recomandat sa se verifice calitatea si cantitatea uleiului si la cati km este recomandat sa se schimbe? Motorul de 1.4 benzina de pe Beetle-ul meu este acelasi de pe ultimele Golf-uri IV.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu la 60k km ai probleme? Unge si tu acolo la "timonerie" eu la 260k ce sa mai zic dar cand am schimbat uleiul merge ca noua ;). Succese

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat de rar face nu as numi-o problema. Doar ca sunt surprins de faptul ca se schimba uleiul. Nu mi-o luati in nume de rau, Recunosc ca la partea mecanica ma pricep putin spre deloc. Am doar o nelamurire pentru ca brusc e altfel fata de cum stiam/mi s-a spus de altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu uleiurile sunt sceptic pentru ca toate sunt facute turcia si china asa ca depinde pe ce firma vrei sa o platesti mai mult.

 

Afirmatia asta nu e nici pe departe adevarata. Daca ai citi cu atentie (cat) mai multe topic-uri din aceasta sectiune ai observa ca nu ai dreptate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare m-as bucura sa nu am dreptate... sincer iti spun, uite aici sunt oamenii fani mobil, aral, castrol etc etc pt cutia de viteze eu am pus total care practic este la juma de pret fata de cele mentionate mai sus acum sigur o sa se gaseasca unu care sa zica domne o sa te tina cat ai dat, total gresit. Am prieten care si-a cumparat ulei castrol pentru motor dupa 3000km era apa curata deci ce sa mai cred? Aici iar o sa zica cineva domne era contrafacut, contrafacut? cumparat dintr-un magazin mare de piese auto ? Daca mai sunt oameni care inca mai cred in ce scrie pe o foie MADE IN GERMANY de aia castiga.

Asa ca fara nici o suparare, as vrea tare mult sa nu am dreptate dar te rog sa ma crezi ca si firmele pierd bani daca fac calitate asa ca mai bine necalitate dar cantitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu scrie romana (sau limbi estice) pe etichete sunt sanse mai mici sa fie contrafacut, sper..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tare m-as bucura sa nu am dreptate... sincer iti spun,

 

Desigur ca nu ai dreptate. Te poti bucura deja!

Redline, Amsoil, Royal Purple, Eneos, Idemitsu, Motul, Fuchs Titan, Ravenol, Liqui Moly, Renewable Lubricants, Rheinol, Joe Gibbs, etc.etc. nu "au auzit in viata lor" de Turcia ori China.

Incearca sa te informezi temeinic inainte de a face afirmatii de genul acesta! :icon_thumleft:

Nu crezi ca-i mai corect? :dry:

Drumuri bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu din toate uleiurile mentionate de tine sigur 100% numai LM sau MOTUL ai fi putut sa folosesti restu sunt ca brandurile de imbracaminte sau ceasurile de lux. Hai sa revenim pe pamant nu crezi ? Eu am vb de uleiurile pe care noi aici le folosim zi de zi daca tu in masina ta poti sa bagi Joe Gibbs e clar ai un aventador si nu ne spui sau in citroenul tau bagi uleiuri de 500E litru ;).

Eu am spus parerea mea la uleiurile pamantesti daca tu vii si ne spui de uleiuri "spatiale" de care sunt convins ca nu te vei putea apropia niciodata e clar.

Asa ca inca nu ma pot bucura.

Aaa btw vezi ca uleiurile de nascar nu sunt tot una cu uleiurile din masinutele noastre :)

Asa ca nici ceasurile Rolex si Vacheron Constantin nu se fabrica in turcia sau china.

Modificat de mvictor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mvictor, informeaza-te inainte de a afirma ceva.

Multe brand-uri de acolo se gasesc in RO si sunt accesibile

 

Folosesc Red Line, un quart (0,94l) costa ~ 75Lei, dar diferenta in calitate, tehnologie si cum se simte motorul este foarte mare. 

 

 

Ca sa revenim on-topic, fiind thread de ulei de cutii de viteze, eu recomand produsul original VW pentru o compatibilitate sigura si cat mai putina bataie de cap, mai ales ca pretul nu este prohibitiv.

Nu judecati voi cu mintea voastra ce ulei sa folositi, nu este suficient doar incadrarea in standardele GL-4 sau dupa caz GL-5/GL-6.

 

VW nu recomanda pe undeva prin ELSA schimbul de ulei de cutie manuala intr-un anumit interval de timp sau km, DAR, daca acesta este schimbat nu are ce sa-i faca rau respectivei cutii.

Mai mult, daca exista interventii la masina care presupun golirea cutiei de ulei, schimbat planetara, disc ambreiaj, etc, uleiul se va schimba intotdeauna, nu se toarna din nou cel colectat.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mvictor, informeaza-te inainte de a afirma ceva.

Multe brand-uri de acolo se gasesc in RO si sunt accesibile

 

Folosesc Red Line, un quart (0,94l) costa ~ 75Lei, dar diferenta in calitate, tehnologie si cum se simte motorul este foarte mare.

 

+1! mvictor , nu cunosti suficient de bine acest sector de piata ca sa poti face astfel de afirmatii, e clar. Nici macar Joe Gibbs nu costa mai mult de 75 lei/quart(0,946 l) si sa gaseste extrem de usor la rominica, nu am voie sa spun unde sa nu fac reclama. Eu folosesc numai Redline si Renewable Lubricants la pana in 80 lei/quart(0,946 l) atat in motoarele cat si in transmisiile masinilor mele...Si nu am niciun Aventador(nici macar vreun Murcielago)...

Multa bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut, am citit acest topic si nu am prea inteles ce ulei mi se potriveste pentru cutia mea si va rog sa ma ajutati. La golf 4 1.9 ALH din 2002 cutie manuala in 5 trepte si la Passat B6 1.9 BKC tot manual in 5 trepte din 2006. Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Ce ulei este recomandat pentru cutia de viteze la masina din semnatura?

Si inca o intrebare:masina este din 2002 nu cred ca a schimbat cineva uleiul la cutie voi ce spuneti este bine sa il schimb??Multi spun ca nu e bine sa umbli la cutie chestii de genu...Voi ce sfat imi dati??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică să fie la nivel şi cam atât dacă nu sunt probleme la cutie (nu prea am citi pe nicăieri la vw că s-ar schimba la un anumit interval). dacă chiar vrei să-l schimbi pune original şi nu te doare capul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Nici nu trebuie sa stii daca te duci la reprezentanta de ex. M-am dus cu talonul, si mi-au dat 2 L de ulei corespunzator seriei VIN. 50 lei/L, original. L-am schimbat la 200.000 Km ca sa ma aflu in treaba, ca romanul. Mergea bine si inainte si dupa schimbare. Pe ambalaj scrie doar ulei cutie, original, VW,Skoda,Seat,Audi. Nici o norma, nici o vascozitate.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

K.Dar nu se vede nici o schimbare la cum intra in viteza dupa schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici o schimbare daca schimbi uleiul la cutie.Eu a trebuit sa ii completez ca am umblat pe la cutie si ca "fraieru" m-am dus la VW sa completez cu ulei OEM si dupa completare a luat-o draqu.Imi agata si la cald si la rece de zici ca nu-i adevarat si asta sa intamplat dupa ce i-am completat.

Chestia asta am patit-o acum 2 luni si uite ca intre timp sa ameliorat faza cu agatatul dar tot mai face dar nu asa ca la inceput.

Momentan nu il mai schimb dar daca ar fi sa il schimb as pune orice altceva dar nu OEM.

Uleiul OEM pentru cutia de viteze nu mai este ce a fost odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am schimbat uleiul la cutie (OEM) tot pentru ca agata. La rece schimbatul e de vis, insa la cald e mult mai rau ca inainte (in sensul ca uneori trebuie sa fortez destul de tare schimbatorul ca sa intre in viteza). :tuktuk:

Acum, caut sa-l schimb si sa pun un ulei sintetic. Insa, nu stiu exact ce sa aleg. :vaidecapulmeu:

 

Edit: Razvan, daca gasesti un ulei bun care sa rezolve problema, te rog sa ne spui si noua.

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neaparat uleiul sa fie sintetic,sa aiba norma GL4,si VW si sa fie 75w90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sfatul vostru este sa nu schimb uleiul la cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa zic, sa nu-l schimbi (cel putin nu cu OEM). Dar, daca vrei neaparat sa-l schimbi vezi ce a scris Razvan mai sus (sa fie sintetic etc.) Asta e doar parerea mea din experienta proprie. :dry:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!