Jump to content

Sfat cumparare Octavia 2 SH - pareri tehnice la obiect


sorin_balan
 Share

Postare recomandată

Tatal meu vrea sa-si ia o masina SH. Are la dispozitie 7000 euro.
Cum stiu ca nu o va schimba prea curand si o va tine pana pica incerc sa-l conving sa ia o Octavia 2.
Criteriile lui sunt consum mic, nu mai veche de 2007, spatioasa si cu cat mai putini km :)
In urma cautarilor pe Autovit am gasit urmatoarea masina:
http://www.autovit.ro/skoda-octavia-C26438545.html

L-am sunat pe om si mi-a zis ca sunt reali km (nici nu ma asteptam la altceva... :) ), ca a fost schimbata distributia, ca s-a schimbat si turbina de curand (factura de 30 milioane de la reprezentanta), ca nu a avut accidente dar are o aripa revopsita din cauza zgarieturilor. Masina nu are istoric de service. A spus ca accepta absolut orice test.
Maine vreau sa ne ducem sa o vedem.

Problema mea e ca masina mi se pare cam ieftina pentru anul si km ei mai ales ca e luata din Romania (undeva la 20.000 euro lejer).
Nu stiu care e sistemul de contorizare al vizualizarilo pe Autovit dar mi se pare ca are cam multe comparativ cu alte masini similare. Chestia asta ma duce cumva cu gandul ca anuntul e acolo de multa vreme si e ceva in neregula cu ea.
Am cautat numarul de telefon al vanzatorului pe google si nu pare samsar desi mai are un anunt cu un Peugeot 308 la vanzare. Din ce am gasit pare sa se ocupe cu vanzarea de imobiliare.

Voi ce parere aveti aceasta masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o O2 berlina din dec 2007, 1.9 TDI 105 CP. La 135 000 km m-a lasat compresorul de la AC. La 170 000 am schimbat ambreiajul.Daca a depasit 120 000 rulati la noi esti constient ca tre sa mai ai ceva bani de reparatii. Spui ca nu are istoric service da totusi a facut schimbul de distributie in reprezentanta.Cam dubios. Eu am schimbat ditrib cu 10 mil la reprez. Ca spatiu, consum si forta motor e f buna. Bucse si alte consumabile se duc destul de repede in comparatie cu un Passat care l=am avut la SH din Olanda , fabricat in 2001. Diferenta destul de mare si daca m-ai pune sa aleg din nou intre o O2 si un Passat SH cred ca a-si alege Passatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu cum sunt preturile. Si eu am tot O2 dar am doar 90.000 km pana acum.

De turbina a zis ca a schimbat-o la reprezentanta (sau cel putin asa cred ca am inteles).

Eu m-as cam feri de Passat-urile dupa 2006 cu injectoare Siemens (si cam de-astea se gasesc la vanzare din pacate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e luata de noua din Romania de ce mai scrie ca are autenticitate rar ? e la fel ca a mea , doar ca asta are maxidot. eu am luat- o anul trecut an 2006, 157k km, la 6500. ceva nu miroase bine la amasina aia.

dar poti sa te duci sa o vezi.

Modificat de john_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea, strict personala, este sa te orientezi pe Octavia 1. Sau Golf 4.

Nu ne cunoastem, deci nu pot fi banuit de ceva.

Spre deosebire de Octavia 2, Octavia 1 are mai putina cablaraie, electronica, in consecinta defecte, erori mai putine, probleme mai putine.

Am o SOT1 de patru ani, fabricata in 2004 si in afara de bucse n-am pus nici un ban pe ea.

Exceptand intretinerea uzuala (ulei, filtre), desigur.

Si am urcat cu ea (GPS prost) pana la Lacul Vidra, nu's pe unde, pe un drum cu macadam incat as fi vrut sa cobor fie si in mars-arier...3 persoane cu bagaje...am verificat masina la intoarcere, test telescoape..totul ok.

Octavia 2 arata mai ok ca design.

Am avut Octavia 2, acum am Octavia 1 , motor ASV, 110 cp, consum cca 5% diesel si stiu ce spun.

Deci...Octavia 1 versus octavia 2..pe scurt....una e mai eleganta, cealalta mai fiabila, cere bani mai putini.

Nu cred ca-ti trebuie mai mult de 185 km/h cat scrie in cartea SOT1.

Tu decizi, bafta, orice-ai alege!

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

eu zic sa mai cauti ,ceva nu miroase bine la ea ,vezi ca mai gasesti masini bune si aici pe forum de vanzare care au cat de cat si un istoric .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este cumparata de afara.

Spun asta pentru ca are suportul acela pentru telefon care este specific masinilor din jermania.

Nici un roman nu-si pune asa ceva.

Cere telefonic VIN-ul (daca refuza sa-l spuna uita de masina) si verifica-l la o reprezentanta in ELSA, acolo iti spune unde s-a vandut masina (codul de dealer), ce echipare are si pentru ce tara a fost construita.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pt distributie ,intinzator curea accesorii si o bujie am platit 15oo lei .

sunt masini fiabile, daca motorul e in mintile lui e ok.

daca e adusa de afara e cam imposibil sa fie cu 120000km si break.

trebuie cercetata bine

nu are de ce sa isi ia octavia 1 din pct meu de vedere.e o masina buna intr-adevar dar depasita .a fost vremea ei acum ceva timp..

in scurt timp apare octavia 3 si pe el il trimiti la 1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina nu e modelul elegance pentru ca nu are geamuri electrice spate se vede din poza pentruca nu are decit 2 butoane si pretul cam asta e.

dupa o verificare temeinica poti decide daca o ei sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit masina in targ la Vitan.

Are numere de Brasov nu de Bucuresti cum ma asteptam... :)

In principiu masina a gost a unei firme germane cu sediul in Brasov. Un angajat a cumparat-o de la firma respectiva si cel care o vinde e samsar. A zis ca fiscalul e pe numele lui.

Masina pare sa aiba vopseaua originala (trebuie facut neaaparat un polish pentru ca e plina de zgarieturi tip panza de paianjan). Interiorul arata decent pentru cati km are masina (teoretic). Volanul are urme de uzura destul de avansate dar stiu ca e ceva normal la O2.

Compartimentul motor arata normal cu exceptia faptului ca am dat cu mana pe sub EGR si m-am murdarit putin de ulei.

Turbina a fost schimbata acum o luna la un service in Brasov si e KKK dupa spusele vanzatorului.

Motorul suna normal (zic eu) si nu trepideaza la plecarea de pe loc (din cate mi-am dat eu seama intr-un metru de manevra).

Masina e Ambiente conform VIN-ului.

Maine ma duc sa pun VAG COM-ul pe ea sa vad ce gasesc.

Pentru o testare amanuntita ar trebui sa ma duc in Autovit sau la o reprezentanta? Cam ce teste vor face si cam la cat s-ar ridica preturile pentru asta?

Si ca o ultima chestie... Are cineva acces in sistem sa-mi verifice si mie VIN-ul masinii ai amanuntit?

Dupa VIN decoderele gasite pe google n-am aflat decat ca e facuta in 2007, e Ambiente si are 2 airbag-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am ambiente tot cu 2 airbaguri.

in vitan stiu ca e in jur de 100 euro testul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ca o ultima chestie... Are cineva acces in sistem sa-mi verifice si mie VIN-ul masinii ai amanuntit?

Dupa VIN decoderele gasite pe google n-am aflat decat ca e facuta in 2007, e Ambiente si are 2 airbag-uri.

O poti face chiar pe site-ul Skoda, pe baza de abonament. Platesti la Skoda 5 euro si ai acces o ora la toata documentatia de service si la toate optiunile cu care a iesit din fabrica masina.

https://erwin.skoda-auto.cz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe site-ul skoda mentionat in postul anterior, se pot vedea si reviziile sau eventualele reparatii efectuate in reteaua Skoda ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi in Autovit la Autotest2000, pentru testare serioasa (360RON), de la grosimea stratului vopselei pana la curbele de putere/cuplu, asa vezi exact cat de omorat este motorul (ce putere/cuplu mai are din cea nominala).

Iti verifica suspensii, liniaritate a puntilor, franare, etc.

Il pune pe gorobete sa semneze ca este de acord sa faca test pentru curbele de cuplu la masina, asta inseamna 90Km/h pe stand intr-a 3-a la 4.000-4.500.

Samsarii cand vad cum huruie masina si se zbate in chingi urla, STOP, lasa nene masina ca o vand altuia.

Regula este asa, daca cumperi masina, testul il platesti tu, daca nu, 50-50%, el ramane cu testul daca vrea sa-l arate si altuia.

Mergi cu incredere, la Dyno sunt role inertiale de 500Kg (fara franare) iar graficele putere/cuplu sunt cele mai sincere din Bucuresti, nu ca la tunerii ce au mini stand-uri Dyno cu role de 80-150Kg care se pot frana ca sa iasa graficul dorit desi adevarul este altul.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfat: Vezi anul fabricatiei, de obicei aici te lucreaza, iti flutura pe sub nas cartea cu data primei inmatriculari :))

La partea de km, eu estimez undeva la 250-300k. Daca nu are urme de pietricele(vopsea sarita pe capota, bara, aripi, mai mult ca sigur e revopsita.

Verifica sa aibe abtibildurile pe trager, lonjeroanele sa nu fie cu urme de reparatii, suruburile de la aripi sa nu ai ba vopseaua luata pe colturi(asta e semn ca s-a umblat pe acolo). La roata rezerva sa nu fie indreptat/revopsit- semn de accident.

Daca poti, fa si u log pe engine pe grupurile 3, 10 si 11 sa vezi cum stai cu tubina, debitmetru si egr. Si valorile de pe injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si am facut testul la Autovit.

Problemele sunt urmatoarele:

Mecanice:

-o pierdere de putere intre 3000RPM si 3500 RPM dupa care urca din nou. La 3000 RPM are puterea maxima de 95.6 CP (din 105)

-urme de ulei pe circuitul de la intercooler

-burduf planetara stanga

Caroserie:

-capota chituita si vopsita

-aripa stanga fata chituita si vopsita

-usa dreapta fata revopsita

-aripa dreapta spate usor avariata (mica infundatura)

-stalp A usor avariat (2 mici infundaturi)

-prag stanga chituit si vopsit si urme de rugina unde arunca roara pietricele

-prag dreapta revopsit

-oala roata rezerva usor infundata

-volan uzat

Electica:

-element de incalzire incalzitor suplimentar defect

Pentru pierderea de putere suspectez ca nu a fost reglata bine turbina de unde cred ca vine si micsorarea cailor.

Pentru scurgerile de ulei presupun ca nu a fost curatat traseul si intercoolerul la schimbarea turbinei

Faptul ca au fost vopsite elementele mentionate nu m-ar deranja prea mult pentru ca eu am vopsit toata masina de 2 ori si urmeaza sa o revopsesc inca o data din cauza zgarieturilor aparute in traficul bucurestean.

Despre km nu a vrut sa comenteze tehnicianul spunand ca nu are cum sa-si dea seama daca sunt reali sau nu.

In rest testele au iesit bine masina avand o nota totala de 94%...

@nervoss masina e fabricata in 2007 conform VIN-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a explicat tehnicianul pierderea de putere?

Asta este o problema soft, nu are treaba turbina (in mod normal).

Te-ai uitat cu VAG sa vezi de cate ori a fost scris ECU de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca doar astea sunt problemele si nu te deranjeaza km fara numar, mai negociezi putin pretul(s-o scoti pe la 5800 E), eu as lua-o. Restul e can-can!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a stiut sa-mi explice. A confirmat totusi ca turbina este noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-ai facut un log in mers? In targ in vitan chiar ai unde...e pacat daca tot te-ai uitat atat la ea sa sari etapa asta.

Singura chestie care ar mai putea pica ar fi volant, dar daca nu face inca zgomot e de bine...clar la km ei e schimbata, macar odata. Eu totusi zic ca ai putea lua o masina buna la un pret f bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu i-am facut pentru ca nu ma mai tine bateria la laptop si in plus trebuie sa si reprogramez interfata.

Incerc acum sa gasesc pe cineva sa mearga cu mine.

Cand zici "masina buna la un pret f bun" te referi la asta sau la alta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta...pretul e mic, defectele le cunosti, nu sunt majore si se pot repara in timp, daca o sa ai nevoie de incalzirea suplimentara, de ex.

Cati km erau stocati in ECU? erau dati si de acolo inapoi?

Cam cati km estimezi tu?(dupa uzura pedalelor, schimbatorului de viteze- cam la 100-150k trebuie sa fie deja lucios, fara urme de bumbi, volanul nu se pune-cele de cauciuc sunt f proaste, la mine la 60k era deja cojit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!