Jump to content

Schimb ulei + filtre lupo 1.2 tdi


Mihai F
 Share

Postare recomandată

Masinuta mea, a stat 3 ani intr-un garaj inainte sa o cumpar. Dupa ce am remediat `problemele` cu cutia , planetara si cele doua capete care intra in cutia de viteze am schimbat si uleiul si filtrele. Asadar ulei Castrol 5w40 4 litrii 120 de lei, filtru ulei Knecht 25 de lei, filtru aer 40 de lei champion, filtru habitaclu cu carbon activ 35 de lei (nu retin marca), filtru motorina 40 de lei (alco), ulei cutie 75w90 3 litrii 90 lei. In total 350 de lei. Filtrul de habitaclu este in stanga sub parbriz, sunt 3 suruburi care se desfac, se scoate capacul si filtrul vechi, se pune filtrul nou si cam atat (cu gria sa nu rupeti ceva). Filtrul de motorina este in partea stanga, langa debitmetru. Se scot conductele, si supapa de pe el (cu grija) si dupa ce puneti circa 100 de grame de motorina curata in filtru nou se monteaza. Filtrul de aer este greu de schimbat. Este in partea stanga a masinii. Trebuie ridicata masina pe cric, si desfacut carenajul, in total sunt vreo 8 suruburi la carenaj si 4 la filtrul de aer. Dupa ce se desface carenajul, se trage putin de el si cu grija desfaceti cele 4 suruburi care tin carcasa filtrului, cele din spate de catre roata sunt accesibile, cele de catre bara sunt mai greu de desfacut, dar nu imposibil. Filtrul de ulei se schimba usor, cu o cheie de 32 sau de 36 (nu mai retin exact), se schimba si garniturile. Cam atat e toata `afacerea`.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amuzant e sa platesti circa 1000 de lei cat mi-au cerut la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pretty helpful. filtrul de habitaclu l-am schimbat si eu.

pe unde se schimba uleiul de cutie, ca as vrea si eu sa fac operatiunea avand in vedere ca habar nu am daca / cand i s-a facut masinutei asteia vreodata. (in cartea service din germania scrie ca s-a schimbat uleiul dar nu scrie care).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. E simplu de facut schimbul. Are 2 busoane, unul in partea inferioara de scurgere si unul in partea superioara de umplere. Eu am cumparat o piulita cu 1 leu de 17, cu care am desfacut cele 2 busoane. Daca ai cumva pilitura in ulei va trebui desfacuta cutia. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Am un lupo 1.2 tdi cumparat recent si vreau sa stiu daca castrol 5w30 e bun pt acest motor? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indiferent ce ulei iei vezi să scrie pe el că îndeplineşte norma vw  506.00. Referitor la marcă şi vâscozitate poate să te sfătuiască cineva care are aşa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Imi poate spune si mie cineva unde este situat filtrul de aer la vw lupo 1.2 tdi?? Cod motor ANY

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

lupo 1.2 tdi model 3l

 acest tip de masina este propulsat cu 2 tipuri de motorizari 1.2 tdi pompe duse -any si ayz

pe care avem 2 tipuri de intervale de service unul este QG1 si altul QG2 pe care-l gasim pe eticheta de pe carte sau din portbagaj linga roata de rezerva.

 QG1-interval de service variabil ,longlife adica suporta ulei longlife si schimbul se face la 30.000 sau 24 luni.

 QG2-interval de service fix adica suporta ulei normal si schimbul se face la 15000 si 12 luni.

    Producatorul in speta VW ne recomanda sa folosim la acest model de masina un ulei 0W30 cu norma 506.00 , 506.01 , acesta fiind un ulei full sintetic, (uleiul mineral este obtinut direct din rafinarea petrolului. Uleiul sintetic este obtinut prin procese chimice in laboratoare. Cel semi-sintetic este obtinut prin amestecul celor doua tipuri.)

Eu personal nu cred in "mitul" daca masina are citeva sute de mii de km trebuie sa folosim un ulei mai gros !!

   Motorul este proiectat sa mearga cu un anumit tip de ulei chiar daca are peste 500.000 de km (vb din expierienta nu din auzite) daca credeti ca problema uzurii se rezolva cu un ulei mai gros atunci aveti o problema si acel motor trebuie servisat mai ramine sa adaugati niste rumegus sa nu se mai auda tachetii in acel ulei Mai Gros recomandat cu insistenta de baietii de la piese auto, care probabil nu stiu ca recomandarea se face in functie de temperaturile mediului exterior din acea zona adica un ulei 0W30 are aceasi viscozitate de la -25 grade la +30 grade.

 

Recomandarea mea este pentru cei ce au servisare de tipul QG1 sa foloseasca un ulei 0W30 cu norma 506.00, 506.01 marca Motul , filtre ulei , aer ,motorina Mann diferenta dintre alte filtre mai ieftine si acestea sunt de capacitate de filtrare care se exprima in microni .

In Romania din cauza prafului nu se recomanda utilizarea uleiurilor long life dar eu unul verific la 15.000 km filtrul de aer si daca se impune il schimb cu unul identic si asa ajung cu uleiul la 30.000 km si daca facem un calcul pret ulei si km parcursi iesim mai ieftin cu un ulei bun schimbat la 30.000 decit un ulei slab schimbat la 10.15 mii km.

Orce motor consuma ulei prin procesul de functionare si la un ulei long life se completeaza minim 1l la 30.000 ceea e si normal, nu cumspun unii ca masina mea nu consuma gram de ulei ...poate se unge doar cu motorina..cine stie.

Sper ca nu v-am plictisit cu detalii "inutile" dar am vazut prea multe lupo 3l "chinuite cu fel de fel de uleiuri si mie personal imi place sa am satisfactia  lucrului  bine facut .

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
stingasorin76
On ‎10‎.‎01‎.‎2014 at 23:16, lucian_yd a scris:

lupo 1.2 tdi model 3l

 acest tip de masina este propulsat cu 2 tipuri de motorizari 1.2 tdi pompe duse -any si ayz

pe care avem 2 tipuri de intervale de service unul este QG1 si altul QG2 pe care-l gasim pe eticheta de pe carte sau din portbagaj linga roata de rezerva.

 QG1-interval de service variabil ,longlife adica suporta ulei longlife si schimbul se face la 30.000 sau 24 luni.

 QG2-interval de service fix adica suporta ulei normal si schimbul se face la 15000 si 12 luni.

    Producatorul in speta VW ne recomanda sa folosim la acest model de masina un ulei 0W30 cu norma 506.00 , 506.01 , acesta fiind un ulei full sintetic, (uleiul mineral este obtinut direct din rafinarea petrolului. Uleiul sintetic este obtinut prin procese chimice in laboratoare. Cel semi-sintetic este obtinut prin amestecul celor doua tipuri.)

Eu personal nu cred in "mitul" daca masina are citeva sute de mii de km trebuie sa folosim un ulei mai gros !!

   Motorul este proiectat sa mearga cu un anumit tip de ulei chiar daca are peste 500.000 de km (vb din expierienta nu din auzite) daca credeti ca problema uzurii se rezolva cu un ulei mai gros atunci aveti o problema si acel motor trebuie servisat mai ramine sa adaugati niste rumegus sa nu se mai auda tachetii in acel ulei Mai Gros recomandat cu insistenta de baietii de la piese auto, care probabil nu stiu ca recomandarea se face in functie de temperaturile mediului exterior din acea zona adica un ulei 0W30 are aceasi viscozitate de la -25 grade la +30 grade.

 

Recomandarea mea este pentru cei ce au servisare de tipul QG1 sa foloseasca un ulei 0W30 cu norma 506.00, 506.01 marca Motul , filtre ulei , aer ,motorina Mann diferenta dintre alte filtre mai ieftine si acestea sunt de capacitate de filtrare care se exprima in microni .

In Romania din cauza prafului nu se recomanda utilizarea uleiurilor long life dar eu unul verific la 15.000 km filtrul de aer si daca se impune il schimb cu unul identic si asa ajung cu uleiul la 30.000 km si daca facem un calcul pret ulei si km parcursi iesim mai ieftin cu un ulei bun schimbat la 30.000 decit un ulei slab schimbat la 10.15 mii km.

Orce motor consuma ulei prin procesul de functionare si la un ulei long life se completeaza minim 1l la 30.000 ceea e si normal, nu cumspun unii ca masina mea nu consuma gram de ulei ...poate se unge doar cu motorina..cine stie.

Sper ca nu v-am plictisit cu detalii "inutile" dar am vazut prea multe lupo 3l "chinuite cu fel de fel de uleiuri si mie personal imi place sa am satisfactia  lucrului  bine facut .

 

 

 

 

Va salut.recent am achizitionat un vw lupo 3l,si doresc schimbarea filtrelor si al uleiului din motor.Am tot căutat tipul de servisare,QG1 sau QG2,in cartea masinii,dar nu am gasit.Atasez o foto cu stikerul de pe carte,poate ma ajuta cineva.Multumesc.

WP_20170519_09_30_07_Pro.jpg

Modificat de stingasorin76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ulei 5w40 cu norma 505.01 ,filtre mann ,mahle

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ulei pt 1.2 Tdi 3L este 0W30  cu specificație 506.00  Este singurul .Este un ulei cu proprietăți mai bune de lubrifiere și curățare. Nu degeaba e peste 50 Ron litru. (Dacă gasesti la 50).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Bine zis cu uleiul. Mai mult, atenție să aibă specificația PD.

Filtrul de aer e în partea dreaptă a mașinii (partea pasagerului ).

La filtrul de ulei e 36.

Uleiul în cutie trebuie să fie 75W.

Dacă găsesti pilitură e indicat sa-l schimbi cu unul nou 75W. E normal să găsești ceva pilitură, dar dacă e multă, jos cutia! Are un rulment a naibii care se strică (de la ulei prost sau lipsa ulei) care te poate lăsa fără cutie și implicit cu bani dați la platformă.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat in primavara cu aprox 80-90lei 0w-30 ulei oem.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Azi am făcut și eu schimburi de ulei și filtre.

Pachet filtre Mann 152 ron

Ulei MOȚUL 0W30 VW 506.00  5L- 346 RON.

Manopera : de mine făcut

Am băgat și un produs de curățare motor .și am băgat înainte un filtru nou.sa văd câtă mizerie se aduna. 25 Ron filtru și 16 produs de curățare. 

Aici e linkul cu un mic video.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!