Jump to content

Probleme electroventilator / electroventilatoare


TDI
 Share

Postare recomandată

Salut,

Cineva care are acces la ELSA poate ma poate ajuta;  Ma intereseaza schema electrica pentru ventilatoare, mai exact unde duc firele din mufa T4 de la modulul ventilatoarelor.

 

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ce masina ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golf 5 variant 2009, 1.9tdi BLS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te referi la mufa de la ventilatorul mare ?

maro-masa

rosu alimentare prin siguranta de putere SA3

albstru/rosu de la alimentare de dupa contact SB38 sau SB24

galben/lila  in ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, despre mufa de la ventilatorul mare e vorba.

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut! Nu am găsit nimic asemănător cu ce am eu pe aria de Octavia 2, iar ce se discută aici e aproape de problema mea. Mai ales că G5, Jetta și O2 sunt pe aceeași platformă, probabil că sunt asemănătoare și aici. Îmi cer scuze daca nu e locul.

Octavia 2, 2.0 TDI BKD 2005: La mine pornesc ventilatoarele de pe radiator la turație maximă DUPĂ ce ÎNCUI mașina. Nu pornesc tot drumul, (probabil că nici nu e nevoie), dar după ce opresc, cobor din mașină și încui ușile, și după aproximativ 10 secunde, uneori mai târziu, pornesc ambele ventilatoare in turație maximă și se opresc doar DUPĂ ce pun contactul sau pornesc motorul. Apoi, cu motorul pornit, ele nu pornesc.

Nu știu dacă are legătură cu temperatura de afară, dar până acum nu mi-a făcut. Azi a fost prima zi cu temperatura sub 0 grade, respectiv -2.5°C.

A mai întâlnit cineva? Are cineva vreo idee? Până ajung la un tester...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, mario75 said:

Salut! Nu am găsit nimic asemănător cu ce am eu pe aria de Octavia 2, iar ce se discută aici e aproape de problema mea. Mai ales că G5, Jetta și O2 sunt pe aceeași platformă, probabil că sunt asemănătoare și aici. Îmi cer scuze daca nu e locul.

Octavia 2, 2.0 TDI BKD 2005: La mine pornesc ventilatoarele de pe radiator la turație maximă DUPĂ ce ÎNCUI mașina. Nu pornesc tot drumul, (probabil că nici nu e nevoie), dar după ce opresc, cobor din mașină și încui ușile, și după aproximativ 10 secunde, uneori mai târziu, pornesc ambele ventilatoare in turație maximă și se opresc doar DUPĂ ce pun contactul sau pornesc motorul. Apoi, cu motorul pornit, ele nu pornesc.

Nu știu dacă are legătură cu temperatura de afară, dar până acum nu mi-a făcut. Azi a fost prima zi cu temperatura sub 0 grade, respectiv -2.5°C.

A mai întâlnit cineva? Are cineva vreo idee? Până ajung la un tester...

 

Patit de mine exact la fel cu diferenta ca la mine se opreau singure dupa vreo 5 minute. Problema: senzor temperatura lichid racire (cel de pe radiator). Mai mult ca sigur asta e si la tine. Pune un tester si te lamuresti repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-au oprit după ce s-a descărcat bateria complet. Și chiar și atunci porneau cu intermitențe. 5 secunde on, 5 secunde off. Când am pus cabluri de curent de la altă mașină, au pornit pe viteză maximă constant, până am pornit motorul. După ce am pornit motorul s-au oprit ventilatoarele.

Dacă ar fi senzorul de temperatură, nu ar trebui să îmi indice și in bord o temperatură ridicată? Sau pe canalul 19-2 pe climatronic? Nu am vag-com, însă am torque instalat pe telefon, și cu un OBD 2 micuț îmi trimite informații pe telefon. Temperatura este în parametrii normali. Senzorul de pe radiator să fie luat in calcul de modulul de comandă al ventilatoarelor dar să nu arate în bord sau in OBD2 ?

Vorba ta, cred că mă lămuresc la o scanare cu vag com!

Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 2 senzori de temperatura. Cel de pe chiulasa iti arata in bord, iar cel de pe radiator actioneaza ventilatoarele. Eu cand l-am dat jos pe al meu era asa corodat de nu mai ramasese decat mufa din el :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc frumos! O să verific și revin cu update.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie vorba de senzor defect sau probleme la cablajul acestuia.

Cumpara numai Hella sau original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 14/01/2018 at 10:55 PM, Ghost_rider said:

Sunt 2 senzori de temperatura. Cel de pe chiulasa iti arata in bord, iar cel de pe radiator actioneaza ventilatoarele. Eu cand l-am dat jos pe al meu era asa corodat de nu mai ramasese decat mufa din el :)

Am căutat senzorul de temperatură de pe radiator și nu l-am găsit. Am mers pe furtune și am ajuns la cel de sub pompa de motorină. Cred că nu am ajuns la cel care trebuie deoarece i-am scos mufa și tot pornesc ventilatoarele cu motorul oprit.

 

Nu-i așa că nu e ăla?

Pe schemă apare că ar fi pe un furtun care iese din radiator din partea de jos, pe partea șoferului, foarte aproape de radiator. Însă la mine furtunul iese din partea de sus. 

IMG_20180116_150104.jpg

IMG_20180116_105447.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a venit si jucaria si am facut si o diagnoza.

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKD.clb
   Part No SW: 03G 906 016 F    HW: 028 101 139 1
   Component: R4 2,0L EDC G210SG  6201  
   Revision: 12345678    Serial number: SKZ7Z0D2737494
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 2642CE0491E70C76D0-8072

6 Faults Found:
18104 - Powertrain Data Bus 
            P1696 - 000 - Implausible Message from Steering Column Controller - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Torque: 28.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 12.24 V
                    Bin. Bits: 11001111
                    Bin. Bits: 11000000
                    (no units): 1.0

16688 - Cylinder 4 
            P0304 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 882 /min
                    Torque: 48.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.60 V
                    Inj. Quantity: 2.96 mg/str
                    Temperature: 50.4°C
                    (no units): 0.0

16567 - Fuel Temp. Sensor A (G81) 
            P0183 - 000 - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    RPM: 882 /min
                    Torque: 40.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.07 V
                    Temperature: 65.7°C
                    Temperature: 49.5°C

16618 - Boost Pressure Regulation 
            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
             Freeze Frame:
                    RPM: 3045 /min
                    Torque: 280.0 Nm
                    Speed: 77.0 km/h
                    Load: 62.4 %
                    Voltage: 14.06 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 2091.0 mbar
                    Absolute Pres.: 2590.8 mbar

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer 
            P1570 - 000 -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Torque: 0.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 11.86 V
                    Bin. Bits: 00001100
                    Bin. Bits: 11000000
                    (no units): 1.0

18080 - Coolant Fan Control 1 
            P1672 - 000 - Open or Short to Ground
             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Torque: 274.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 11.86 V
                    Bin. Bits: 00101100
                    Temperature: -4.5°C
                    Duty Cycle: 9.6 %

Readiness: 0 0 0 0 0 

Mai sunt si alte erori, pe alte module, insa banuiesc ca au legatura cu faptul ca bateria s-a descarcat de 2 ori din cauza ventilatoarelor care porneau singure dupa ce opream motorul, sau cu ulterioarele numeroase conectari/deconectari ale bateriei. De fapt si pe modulul engine vreo 2 cred ca sunt tot din cauza asta.

Ultima eroare este, cred, din cauza ca am scos mufa de la ventilator. De fapt e singura care a reaparut dupa ce le-am sters.

Din pacate nu am reusit sa identific vinovatul.

Am intrat si pe measuring blocks, insa nu am gasit alta sursa care sa informeze ECU de vreo temperatura prea mare care sa necesite pornirea ventilatoarelor.

temperaturi.PNG.9b52e34956c6407b16df84c11f1eb856.PNG

 

De fapt singurul senzor de temperatura a lichidului de racire este acel G62, care indica o temperatura normala.

Am ramas in pana de idei. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cablajul de la ventilatorul 1 - daca este ok, trebuie sa inlocuiesti acest ventilator - in el are si calculatorul care le coordoneaza pe amandoua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc! Eroarea de pe ventilatorul 1 cred că este din cauză că am scos mufa de alimentare și am lăsat-o scoasă.

O să o bag la loc, să văd dacă mai apare eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baga mufa, sterge eroarea, porneste masina si vezi daca mai face/mai inregistreaza eroarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut! Revin cu "problema" ventilatoarelor care porneau de capul lor DUPA ce opream motorul si incuiam masina.

Ieri am cuplat la loc mufa la ventilatoare pentru a vedea daca mai fac. Deoarece acum vreo 5 zile am citit pe afisajul climatronicului pe canalul 10o valoare de 30 (probabil bari) in circuitul de lichid refrigerant, si aproape m-am fript de radiatorul de la clima, am zis sa verific si senzorul de pe circuitul de freon.  Insa problema NU s-a mai repetat. Cu motorul pornit, daca dau pe rece in masina, porneste compresorul si ventilatoarele din cand in cand pe treapta I. Daca opresc motorul si incui masina, ventilatoarele NU MAI pornesc de capul lor. Nu stiu daca sa ma bucur inca!

Am sters apoi eroarea si am scanat din nou. Nu mai apare eroarea pe ventilator. Probabil era de la mufa scoasa.

Insa, ce ma nelinisteste, si nu stiu cum sa interpretez, este asta:

Address 08: Auto HVAC  (1Z0 907 044 J)

09:07:26 Group 004: Temperatures
  11.0°C  Outside Temp. Unfiltered
  7.0°C  Outside Temp. Regulation
  12.0°C  Fresh Air Intake Temperature
  67.0°C  Coolant Temperature

09:07:26 Group 002: Compressor
  0.615 A  Compressor Current (actual)
  0.615 A  Compressor Current (specified)
  1000 /min  Compressor Rotations
  2.3 Nm  Compressor Load 

09:07:26 Group 003
  6.6 bar  Refrigerant Pressure
  0.0 %  Radiator Fan Activation (actual)
  30.0 %  Radiator Fan Activation (spec.)
  OFF  Engine Speed (increase)

 

In blocuri de masura pe AC, si anume pe grupul 003 imi apare ca este solicitare de 30%  pentru ventilatoare. In practica ele se invarteau la acel moment, insa grupul 003 zice ca e la 0.0%.

Nu stiu cum sa interpretez asta. AC-ul nu primeste confirmare de la ventilatoare ca au pornit?

Multumesc pentru rabdare! :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai, de asta zic. Ele se învârteau in momentul citirii logului, probabil cu cel 30% cat cerea sistemul. Se învârteau încet dar consistent, adică nu erau în învârtire inerțială. Stăteam cu mâna pe radiatorul de AC, și cum se încălzea puțin porneau ventilatoarele încet, până se răcea radiatorul. Și tot așa, periodic. Însă pe grupul 003 - actual era permanent 0.0%, chiar dacă spec era 30% sau 0%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua la toata lumea , am si eu o intrebare, ce poate sa fie eroarea asta?

170075 - Fan 1 control Circuit

P0691 -  000 Schort to GDN

 Freez Frame:

RPM : 882/min

Torque: 48,0 Nm

Speed :0,0 km/h

Load : 0,0 %

Voltage:14.52V

Bin.Bits : 11000100

Tempreture: 9.9 C

DutyCycle:9,6%

Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legatura intrerupta intre ecu si ventilator, modul ventilator defect sau cel mai usor, siguranta de la modul arsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Radu.Constantin

Unde se afla siguranta de la Modul?

Modificat de loghy
quote post anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare! Expun o problema, am coborat intamplator in parcare si aud ventilatoarele de pe termocupla mergand la maxim, masina fiind oprita de vreo 4-5 ore. Am pus contactul si s-au oprit. Apoi am auzit ca pacane ceva constant, am deschis capota si era releul 458 de la sigurantele de la motor. Oare sa il schimb? De la el sa fi pornit ventilatoarele? Am decuplat bateria sa nu mai porneasca iar peste noapte. Ce rol are acest releu? Alt simptom nu am mai vazut. Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Imi puteti spune la care dintre ventilatoare face referire eroarea asta??

Mersi

IMG_20181227_144925.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!