Jump to content

Probleme electroventilator / electroventilatoare


TDI
 Share

Postare recomandată

buna am si eu un golf v din 2006 motor de 2000 am o problema nu mai vine deloc aer nici cald nici rece desi se aude cum baga ventilatorul am inpresia ca din cauza clapetelor raman inchise .am incercat tot felul de variante  la un moment dat si a dat drumul dar fara putere cind bagam in marsarier si mergeam un metru pornea ventilatia la putere normala.acum nu mai baga deloc,, va rog mult care stie  ce se intanpla , va multumesc mult .

\

inlocuire servomotor... altfel nu scapi de problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
valentinbirsan
On 4/21/2011 at 11:57 AM, dodo1959 said:

Si eu patesc acelasi lucru, adica pornesc ambele ventilatoare la viteza maxima, la aproximativ 1 min de la pornirea masinii. Am schimbat termocupla si ....

Salut dodo1959,

Sunt curios daca ai mai rezolvat problema cu ventilatoarele. Am si eu aceeasi problema. Am schimbat ambele ventilatoare, am schimbat senzorul de temperatura exterioara, am verificat ceilalti senzori de temperatura si sunt OK si tot nu ii dau de capat. Ventilatoarele pornesc si cand e rece afara fara si chiar fara a porni AC-ul (sta in modul eco).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva este in regenerare dpf-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentinbirsan

Nu are filftru dpf. Mentionez ca masina este un Golf V din 2005, 1.6FSI si nu are DTC-uri stocate/setate(erori) dupa citirea cu VCDS-ul.

Dupa incalzirea motorului in bord temperatura sta constant la 90 de grade, deci este exclus ca sa fie defect senzorul de temperatura de pe motor. Firele care pleaca de la senzorii de temperatura nu au defecte (cel putin pana la intratea in copex). 

Masina e dotata cu Climatic air-conditioning system (semi-automatic). Am deconectat senzorul G65 (cel de pe conductat cu agent frigorific) si dupa pornirea motorului pornesc si ventilatoarele dupa un timp aleator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Imi face figuri ventilatorul mic, cel din stanga cum te uiti cu fata spre masina, inteleg ca e cel de 150 Watti, in sensul ca ba porneste, ba nu, ..mai mult nu..

Una peste alta e clar defect nu are legatura cu temperatura..

Caut unul BUN dar preturile par prea mari. Mecanicul mi-a propus unul de 385 lei nu stiu marca) spunand ca un OEm poate ajunge la 850;  Tocmai am facut distributia..NU am dat atatia bani nici pe ea.. :/

De altfel..cred ca are legatura cu raportare mare de consum de catre computer, la distante scurte...

In rest inteleg ca nu ar fi o problema cat timp nu va fi foarte cald afar :D

Rog, recomandati-mi ceva echilibrat ca si pret-calitate..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu asa tati :))

Unele din lista ta sunt pt dreapta, altele pt fara aer conditionat, altele nu au puteresea solicitata sau au peste..

Asa sa caut la gramada pot si eu ....

Vroiam o recomandare concreta si adaptata masinii si cerintei.. :/

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De cateva zile am observat ca, climatronic-ul nu prea baga rece decat cand am ceva viteza insa am pus pe seama caniculei. Ieri cand am plecat la un drum mai lung dupa 20km intr-un oras care nu are centura si faci 3km in 1/2 de ora datorita aglomeratiei, mi se aprinde in bord beculetul care indica temp. apei, vreo 3 piuituri si semnalul STOP iar cand ma uit la temperatura lichidului de racire era la maxim 130 grade. In 5 metri trag pe dreapta pe unde pot dar cam incomodand circulatia si opresc motorul. Stau vreo 5 minute pana mai scade o [cenzurat] si pornesc cu gandul sa merg putin mai in fata unde era o parcare insa incepand sa ma deplasez observ ca incepe sa scada temperatura; nu mai opresc acolo si merg mai departe iar cu cat prindeam viteza cu atat temperatura scadea ajungand la un moment dat la normal (90). Dat fiind astea am observat ca in viteza (peste 70) temperatura se mentinea ok si baga si aer rece climatronicul dar prin oras, cu viteza mica, semafoare etc. incepea temperatura sa creasca ca nebuna. Ajung cu chiu cu vai acasa, trec pe la service le spun problema, electricianul deschide capota ma pune sa pornesc motorul si sa dau drumul la clima si da diagnosticul pe loc : cele 2 ventilatoare arse. Gata luni le inlocuim 1000 de leuti numai piesele plus manopera :o

Eu sunt farmacist de profesie si am inceput sa ma gandesc ca daca un pacient vine la mine si-mi spune ca-l doare capul eu nu-i spun ca sa se duca sa-si puna ordine in viata ca are cancer la cap, ii dau o pastila de durere de cap ca poate doar l-a tras curentul...si pe principiul asta am inceput sa verific si eu sigurantele, ca doar asta cam pot sa fac si au fost ok. Pornesc motorul, pornesc si clima si nimic, nu se invart ventilatoarele. Opresc, pornesc din nou dar de data asta dau la maxim clima si surpriza, ambele ventilatoare functioneaza. Am lasat masina, a mai trecut ceva timp si incercand sa mai vad daca mai pornesc ventilatoarele nu am mai reusit deloc dupa n incercari. Am si plecat cu masina si tot asa se comporta, cand stau pe loc si viteza mica nu baga ac-ul rece si creste temparatura, cand am viteza scade temperatura si baga rece. La un moment dat ma indoiam de faptul ca le-am vazut pornind pe principiul Fata Morgana dar cred ca inca sunt lucid si chiar s-a intamplat sa porneasca. Luni cand ma duc la service le spun clar sa nu schimbe nici un ventilator ca eu le-am vazut mergand, sa gaseasca alta buba, stiu eu... o siguranta, o elevtrovalva, un senzor, un termostat, ceva dar nu din start hopa 10 milioane....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil modul comanda electroventilatoare defect.Inainte de a le schimba,trebuiau sa verifice daca motorasele sunt ok ..alimentindu-le pe rand,fiecare.Dar...e mai simplu sa inlocuiesti tot GMV-ul.Si sa iei banii.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cum banuiam, nu a fost decat un fir de la o mufa intrerupt. S-a lipit si e ca noua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Silviu Ticau

Salut theborg, aceeasi problema o am si eu (am golf 4 1,6  benzina), imi poti spune despre ce fire e vorba? Si eu pe unde am fost, am primit raspunsul ca modulul comanda electroventilatoare ar fi dus.

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu despre ce fir e vorba ca am lasat masina in service si am plecat la lucru, dar asa mi-au zis ca a fost un fir intr-o mufa si l-au taiat si lipt pe direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
On 6/13/2016 at 9:21 AM, zoloft said:

Nu asa tati :))

Unele din lista ta sunt pt dreapta, altele pt fara aer conditionat, altele nu au puteresea solicitata sau au peste..

Asa sa caut la gramada pot si eu ....

Vroiam o recomandare concreta si adaptata masinii si cerintei.. :/

 

Salut,

In cazul in care te gandesti la varianta de a -ti repara singur ventilatorul iti descriu mai jos cum sa faci aceasta reparatie:

Eu am un golf V 1.4 tsi si am avut aceeasi problema, nu mai pornea ventilatorul mic de la clima. Trebuie sa demontezi panoul de plastic cu cele doua ventilatoare (are 4 suruburi) si sa demontezi ventilatorul mic de pe panou (este fixat cu 3 piulite M10). Ventilatorul mic are 3 cleme metalice pe care trebuie sa le apropii ca sa-i scoti capacul metalic si  sub capac este un suport de plastic cu partea electronica. Pe partea electronica sunt 2 perii (carbuni) care ori sunt tociti, desi este putin probabil, ori este ce a fost si la mine, adica unul din cei 2 carbuni este blocat si nu mai culiseaza pe suport (observi asta in momentul in care scoti suportul de plastic, unul sare impins de arc si unul ramane in aceeasi pozitie)

Ca si rezolvare eu am spalat bine toata partea electonica cu spray de contacte si am frecat cu abraziv partile metalice oxidate (la mine erau foarte oxidate), l-am suflat cu un compresor cu aer, am dat cu putin spray multifunctional pentru uns si deblocat parti metalice in zona carbunilor (foarte putin apoi l -am suflat cu compresorul), l-am remontat, l-am probat la baterie si mergea perfect. Este putin complicat sa departezi cele 3 cleme metalice care tin fix capacul metalic dar cu putin efort reusesti. De atunci n am mai avut probleme. Imi pare rau ca nu am facut poze.

Atentie, ce am descris eu mai sus este dintr- o experienta personala, nu stiu daca nu pot fi si alte motive pentru care nu-ti functioneaza ventilatorul. Eu mi-am dat seama ca este o problema a ventilatorului  in momentul in care am observat ca daca porneam clima si nu pornea si il impingeam putin cu mana si pornea. La doua service-uri mi au spus ca asta e boala lor si ca trebuie schimbat si in plus mi au zis ca nu se poate schimba un singur ventilator, trebuie schimbata toata placa.

Sper sa-ti fie de folos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate schimba si doar unul .. nu e problema.

initial le "resuscitezi" lovind cu ceva fier in partea de aluminiu.. si mergi asa pana mor de tot. apoi se schimba .

bft

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut,

Am si eu oarecum aceeasi problema,de fapt 3 probleme, detaliez:

1)Cand bag cheia in contact(fara s-o pornesc) imediat porneste ventilatorul cel mare

 2)Cel mic nu porneste chiar daca dau drumul la aer(cu motorul pornit) - aici ma gandesc ca ar putea fi vorba de vreo siguranta dar nu stiu pozitia s-o verific(poate ma ajutati voi,vreo poza ceva)

3) Imi sta aprins martorul airbag tot timpul( aici voi merge cu ea pe tester sa vad care face figuri, mai mult ca sigur vreo mufa de pe la scaune)

Masina este cea din semnatura, 

Ma gandesc ca la pct. 1 sa fie senzorul de temperatura, o sa vad dupa ce o pun pe tester

Ceva pareri aveti?mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit de la tester,

Punctul 1+2 senzorul de temperatura defect, trebuie inlocuit

Punctul 3 - mufa de la scaunul soferului

Am sters eroarea pt. airbag , dupa 15 km parcursi nimic, daca reapare curat contactele si merg sa sterg din nou(posibil sa nu mai apara din spusele celui cu testarea, acum ceva timp mi s-a descarcat bateria si e posibil de atunci sa o am dupa cum zice el, la descarcarea bateriei isi ia ceva erori)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul mic trebuie demontat si curatat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare, 

Am un G5 cu climatic si un singur ventilator mare diesel 1.9 BXE la care am o problema cu pornirea ventilatorului la turatie maxima si cresterea turatiei motorului (probabil sa compenseze consumul de emergie electrica a ventilatorului). Problema apare aleator si imediat dupa pornirea motorului si se opreste daca fac una sau doua pedale de acceleratie. Am aceasta problema de doi sau trei ani si se manifesta in general cand sunt temperaturi medii 5 sau 10 grade si cu umezeala mai mare in atmosfera. 

As vrea sa remediez aceasta situatie dar nu gasesc problema. Mentionez ca la diagnoza nu imi da nici o eroare. 

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

Am un G5 cu climatic si un singur ventilator mare diesel 1.9 BXE la care am o problema cu pornirea ventilatorului la turatie maxima si cresterea turatiei motorului (probabil sa compenseze consumul de emergie electrica a ventilatorului). Problema apare aleator si imediat dupa pornirea motorului si se opreste daca fac una sau doua pedale de acceleratie. Am aceasta problema de doi sau trei ani si se manifesta in general cand sunt temperaturi medii 5 sau 10 grade si cu umezeala mai mare in atmosfera. 

As vrea sa remediez aceasta situatie dar nu gasesc problema. Mentionez ca la diagnoza nu imi da nici o eroare. 

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am inlocuit si eu senzorul de temperatura exterioara, dar la fel se comporta (am luat original).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Scuze (foarte tarzii) lui Valentin Barsan, dar nu am mai intrat de foarte mult timp pe forum.

Nu, nu am rezolvat problema nici acum. Mi-am schimbat intrerupatorul de lumini si acum se aprinde faza scurta cand pun contactul, asa ca nu mai pleaca si ventilatoarele. La mine asa era, daca porneam farurile, ventilatoarele mergeau normal. Nu este o rezolvare, dar macar asa merg normal. Din pacate nu am prea mult timp sa ma ocup de masina si atata vreme cat in rest merge foarte bine, treaba asta cu ventilatoarele nu ma mai deranjeaza foarte tare. As fi vrut sa o rezolv, dar vad ca sunt atat de multe variabile de luat in calcul incat am renuntat sa schimb piesa dupa piesa si sa realizez ca nu am rezolvat nimic. Multumesc oricum tuturor celor care posteaza aici si care isi fac timp pentru ai invata si pe alti (mai putin stiutori) sa-si rezolve diferite probleme aparute la masinile lor. Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

O sa aplic si eu faza cu farurile, cu toate ca nu vad legatura.  Problema e ca daca ventilatoarele merg la turatie maxina, in oras consumul poate sa creasca si cu pana la 20% (sper sa nu exagerez) si o sa aiba si o durata de viata mai scurta.

 

Modificat de Ioana
Nu mai da Quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O problemă asemănătoare am și eu: la rece pornesc ventilatoarele ( si ac si gmv) și turația motorului 1000 rpm pe vag apare cee in poza si mai era drive batery dar am sters-o

image.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce masina  ? Golf 5 BCA ? pune o scanare si pe Engine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Alexandru.popescu

Buna ziua, am si eu o problema la un golf 5 1,4 16 v, de 2 zile cand pornesc motorul, imi pleaca ambele radiatoare. 

Ma refer cand pornesc motorul, tot timpul, si dimineata cand a fost mai racoare a pornit.

Mentionez ca ceasul din bord de la apa urca mai greu spre 90, dar baga caldura, si am si aer rece. 

Sambata m am programat la royal motors, i s-a mai intamplat cuiva?

O seara buna.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!