Jump to content

DIY - Montare proiectoare cu lupa si bec cu xenon in faruri cu bec halogen


grp
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!

Sper ca acest mic tutorial sa foloseasca si altora care mai au deprinderi cat de cat tehnice si sa nu mai repete greselile mele. Sa incepem.

ATENTIE: Ca de obicei cand se intampla asa ceva: Nu imi asum eventualele pagube care vor apare in urma acestui material, o faceti doar pe raspunderea voastra. A doua avertizare: dupa ce desfaceti farurile toate operatiunile care implica atingerea elementelor cromate va rog sa le faceti cu manusi pentru a nu ramane urme. Sunt foarte sensibile, se zgaraie usor si sunt destul de greu de curatat de pete sau amprente.

Necesar:

1. O pereche faruri cu bec cu halogen, eu le-am cumparat SH (complete inclusiv cu motorase si becuri) cu tot cu transport au fost ~ 650 lei (puteti lucra direct pe farurile voastre de pe masina, dar aceasta operatie presupune demontarea barei fata si scoaterea farurilor, precum si remontarea acestora - eu am preferat sa nu risc si am luat o pereche de schimb)

2. O pereche proiectoare cu lupa, becuri cu xenon si drosere cumparate de pe forum de la colegul Cosmin - Xenoanemania cost cu tot cu transport ~ 550 lei

3. Scule: surubelnita stea, surubelnita dreapta, polizor drept, feon puternic (sau pistol de incalzit), pistol de lipit, un fel de patent cu capetele subtiri si indoite (nu stiu cum se numeste exact), torxuri de 25 si de 10 parca, silicon (eu am optat pentru Den Braven rezistent la temperaturi de culoare neagra), spray de culoare neagra (optional), alcool izopropilic, carpe, coliere, RABDARE.

Se incepe dupa cum bine stiti cu demontarea barei fata si scoaterea farurilor pentru cine nu vrea sa-si cumpere o alta pereche. Materiale pentru desfacut bara, scoaterea farurilor precum si diverse operatiuni inclusiv dezlipirea sticlelor gasiti foarte detaliat aici.

1. Se scot capacele de pe spate si se scot toate becurile.

2. Se scot cele 5 cleme care tin sticla farurilor de corpul lor, cu surubelnita dreapta.

3. Se scoate mansonul de cauciuc (atentie este prins superficial intr-un pin de plastic in partea de jos)

4. Se incepe incalzirea adezivului farurilor la partea cu semnalizarea, peste tot si sus si jos cam 15 - 20 cm. Permite o priza mai buna decat in partea opusa

5. Se trage din colt, fortand constant dezlipirea lor. Va puteti ajuta cu surubelnita dreapta formand o parghie si sa fortati incet din aproape in aproape. In momentul in care geamul a "plecat" puteti taia cu un cutter adezivul nedizlipit. Rezultatul arata asa:

img0139nn.jpg

Ok. Aici a fost prima greseala a mea, dar nimeni nu spune informatia completa. Cat este cald adezivul, va sfatuiesc, sa scoateti cu atentie cu varful surubelnitei cat de mult adeziv puteti.

fotografie0221.jpg

fotografie0222.jpg

fotografie0223u.jpg

Atentie la colturi, unde surubelnita poate fugi in chestiile cromate. De asemenea atentie la adeziv pentru ca poate "murdari" partea cromata a capacului de la semnalizare si se scoate dar munciti mai mult. Eu partea asta am facut-o mai tarziu si a fost putin mai mult de muncit. De asemenea am folosit, pentru indepartarea adezivului, carpe imbibate in alcool izopropilic. E destul de lipicios adezivul dar iese relativ usor. Altii pe net spuneau ca se poate folosi si diluant, a mers si cu alcool dar am frecat mai mult. Atentie: atat sticla cat si adezivul pot fi fierbinti.

6. Acest pas tine de preferintele fiecaruia. Consta in vopsirea capacelor din far in negru. Se scot foarte usor. Cele de pe sticla au prinderea in trei torxuri, iar cele din carcasa farurilor in doua torxuri si o clema.

fotografie0225z.jpg

fotografie0226.jpg

fotografie0236y.jpg

Dupa ceva timp de asteptare au sosit si lupele echipate cu becuri H1 cu xenon 6000K si drosere CAN BUS. Asa a fost cererea mea. De asemenea colegul Cosmin mi-a trimis si 2 becoleduri pentru pozitii, cu care le-am si schimbat pe cele originale de culoare galbena.

7. Prima impresie la "lupe": complicat. Nu aveau manual de montaj, asa ca dupa cateva schimburi de mail-uri cu Cosmin si alte cateva pagini pe net am descoperit modalitatea de cuplare a cablurilor. Cand le-am bagat in far (in locul becului de pe faza scurta) am observat ca suportul de la "umbreluta" nu imi permite montarea proiectoarelor drept si centrate. Asa ca am cumparat un polizor drept pentru ca nu am gasit sa imprumut unul. Daca gasiti la un vecin/prieten e foarte bine, pentru ca economisiti in jur de 230 lei :).

fotografie0239b.jpg

img0239mf.jpg

8. Prima proba. Verificati sa fie centrat si de asemenea baza sa fie cat de cat paralela cu partea de jos a farului

img0243fk.jpg

9. Aici eu am gresit si am facut pasul asta mai tarziu si am umplut de praf farurile. A trebuit sa le dezlipesc din nou si sa le sterg. Munca in plus degeaba. Deci, pe spate polizati suportul de prindere al becului ( e vorba de marginile ridicate, sa spunem la 90 de grade fata de soclu). Cat? Montati flansa cu care vine proiectorul initial si veti vedea cat de mult. Daca nu faceti acest lucru nu veti putea strange becul cu clema de prindere, pentru ca nu veti avea pe ce sa prindeti clema. Poze:

img0241wf.jpg

img0249bj.jpg

img0250if.jpg

Poze de la polizat marginea nu mai am, ca ma enervasem :D. terminasem tot si nu aveam cu ce sa prind becul. greseala mea in parte intrucat nu am montat si becul cu xenon, pentru ca asa imi dadeam seama ca nu aveam cu ce sa il prind si asigur. Aici se vede spatele soclului care trebuie polizat (marginile albe)

fotografie0244x.jpg

De asemenea, trebuie sa taiati mufa cu care vin proiectoarele si sa lungiti cablurile cu altele. Eu le-am lipit, apoi am infasurat totul cu scotch negru si l-am trecut prin gaura suportului de la umbreluta. In felul asta puteti strange mai tare piulita pe spate, fara riscul de a sectiona cablurile (se vede si in poza ca stau cam fixe). La capete veti monta "papuci" de aceeasi marime cu a becului de faza scurta.

fotografie0256.jpg

iar acestea se introduc in mufa de la faza lunga, pentru a folosi xenonul si pe faza lunga. Daca nu vreti bixenon, procedati asa: sectionati firele mufei de la faza lunga si le lipiti si pe cele ale lupei, veti avea faza scurta pe xenon si faza lunga pe halogen. Eu am preferat ambele faze pe xenon:

fotografie0257.jpg

Nu stiu daca conteaza polaritatea, dar eu am pus rosul lupei la galben si negrul lupei la maro.

10. Pregatirea de final. Cu ajutorul clestelui din poza am strans foarte foarte bine piulita de pe spatele lupei. M-am asigurat ca baza proiectorului este paralela cu baza farului si proiectorul este cat mai centrat si am strans foarte tare piulita. Am montat si saiba cu care venise proiectorul si am prins doar 2 din cele 3 suruburi. Apoi am punctat cu silicon si capacele de la proiectoare si le-am prins cat mai bine. Le-am lasat asa pana a doua zi. Le-am verificat ca sunt prinse ca lumea si am trecut la pasul 11.

fotografie0248m.jpg

11. Cu siliconul pregatit am umplut bine santul. Am mai sters inca o data geamurile si le-am potrivit pe corpul farurilor. Am prins cele 5 cleme la loc (2 sus si celelalte 3 sunt jos, instra destul de usor). Apoi am lasat inca o zi totul la fixat.'

fotografie0247.jpg

12. Se gaureste capacul din spatele fazei scurte astfel incat protectia de cauciuc a firelor sa intre cat mai fest. Am folosit din nou polizorul drept:

fotografie0252.jpg

fotografie0253.jpg

13. Montajul final: A se cupleaza cu D, B cu E, C cu F, G si H intra in mufa fazei scurte: rosu in galben iar negru in maro

img0256jy.jpg

img0254uj.jpg

De asemenea se monteaza becul de pozitie si becul de pe faza lunga (chiar daca el nu va mai fi cuplat)

14. Pentru balast am gasit acest loc si am folosit doua table ramase de la fixarea panourilor de rigips pe tavan :D

img0260wh.jpg

img0261jy.jpg

15. Rezultat final:

fotografie0255.jpg

img0259fv.jpg

Maine o sa schimb distributia. Cu aceasta ocazie am sa montez si farurile pe masina si o sa urmeze si reglarea. Poze finale zilele urmatoare atat ziua cat si noaptea. Spor si succes. Multumesc inca o data pentru amabiltatea de a raspunde proompt tuturor intrebarilor mele lui Cosmin (Xenoanemania) si lui Emy (Emy D)

Florin.

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos tutorial, felicitari! Daca lasi sa functioneze xenon + halogen pe faza lunga, vei avea o lumina de invidiat :)

Mult succes!

Edit: Imi place la nebunie cum ai aranjant cablurile acolo! :)

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un sfat foarte important pe final. Inainte de a lipi sticlele pe far, va recomand sa porniti farurile si sa vedeti daca sunt aliniate corect. NU ochiometric cum am facut eu. La mine farul din dreapta bate corect ca si pozitionare orizontala, iar ca lungime l-am putut regla din suruburile de reglaj, dar cel de pe partea soferului e putin inclinat (semn ca am invartit lupa putin la strangerea finala) spre dreapta jos (nu e perfect paralalel cu soseaua si cu prima ocazie am sa trag de lupa iar). L-am reglat si pe acesta din suruburile de reglaj, deseara o sa fac ajustarea finala ca si inaltime si pe orizontala. Acesta era singurul meu semn de intrebare, daca am reusit sa le pozitionez corect sau nu. Ajustarea finala se poate face in serviceul auto. Un mare plus pentru lupe este ca nu prea ai senzatia de orbire, lumina fiind focalizata foarte bine. Chiar am coborat privirea la nivelul farurilor si tot nu m-a deranjat lumina. Revin cu pozele finale.

@Emy D: Multumesc. Cablurile le-am aranjat dupa ce m-am tot benoclat la pozitia farului in masina si asta era singura pozitie corecta si care sa permita totusi accesul cat de cat facil la capacele din spate, implicit la becuri. Faza lunga e tot pe xenon si pot sa-ti spun (dupa probele de aseara) ca se cam face zi cand e pornita.

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pt pricepere si pt rezultatul final.

Mi-as face si eu pe farurile cu oglinda ale seatului meu,insa nu ma pricep.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa recunosc ca ai facut o treaba frumoasa, felicitari ! - nu cirpeala cum am vazut la unii...

o intrebare am , spui ca pe faza lunga ai tot xenon, deci din fabrica... intrebarea este unde are droselul pentru lunga ?! e inglobat in far ? ca nu-l vad pe nicaieri ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt lupe bixenon:au doar un bec si un drosser.O clapeta din interiorl lupei comuta faza scurta/lunga cand se actioneaza maneta de comutare faze.Plus ca mai are si halogen pe lunga.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Lupele au mecanism de comutare pentru faza lunga si faza scurta (bixenon). Nu exista in schimb posibilitatea, sa ramai si cu flashuri, faza scurta si lunga pe xenon si separat faza lunga pe halogen. Daca cuplezi becul cu halogen de la faza lunga la mufa de faza lunga, vei avea halogen pe faza scurta iar lupa va merge doar pe faza scurta. Asa am incercat prima data, legand firele direct la firele fazei lungi (prin lipire) dar lupa nu a mai cuplat faza lunga si nici flashuri. La pasul 9 se vede cum am facut legaturile lupei la faza lunga (de fapt a mecanismului de cuplare a clapetei).

Ma gandesc (mi-a dat cineva o idee) sa mai adaug un bec cu leduri in locul becului de faza lunga si sa-l cuplez pe mufele de la pozitie, un fel de Daylight Running Lights de fabrica :) dar mai trebuie sa studiez problema. Si sambata cred ca ma apuc de montat si DRL-uri cu LED pe grilele de la proiectoare. Maine dimineata o sa adaug pozele cu farurile montate pe masina si cu ele aprinse, atat pe lumina cat si noaptea. Pentru intrebari va stau la dispozitie si pe PM.

LE: Singura problema de pana acum este ca imi apare un mesaj de eroare cu Left mainbeam headlight si cu semnul becului ars + piuitul specific si apoi si Right mainbeam headlights dupa ce pun contatul, desi pe balasturi scria ca sunt canbuspro. O sa vad sambata daca reusesc cu niste anulatoare de erori...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista in schimb posibilitatea, sa ramai si cu flashuri, faza scurta si lunga pe xenon si separat faza lunga pe halogen. Daca cuplezi becul cu halogen de la faza lunga la mufa de faza lunga, vei avea halogen pe faza scurta iar lupa va merge doar pe faza scurta.

Dar poti sa le cuplezi pe amandoua, facand o punte de la halogen la xenon, si astfel poti avea:

Xenon pe faza scurta

Xenon pe faza lunga + halogen pe faza lunga.

Si uite asa le-ai dat peste nas astora cu xenon pe far cu oglinda fara lupe, sau alora care isi ridica farurile incat le bat prin varful pomilor! In plus, halogenul, te va ajuta cand ai vreme ploioasa/ceata. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Finalul (ma declar 95% multumit pana reusesc sa aliniez pe orizontala perfect linia farurilor si sa rezolv si problema erorilor):

img0262zr.jpg

img0266ic.jpg

img0265s.jpg

img0267qq.jpg

img0272wp.jpg

img0273he.jpg

post-22674-0-33905800-1340948812_thumb.j

Modificat de grp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o constatare: NU folositi siliconul pe care l-am folosit eu. E suficient de bun orice silicon transparent sanitar. Cel de temperaturi inalte se intareste si se crapa, se face ca o crusta si permite trecerea apei in carcasa farului. Azi dupa ce am terminat de reglat lupa de la sofer, am inlocuit si siliconul cu unul folosit la termopane de obicei, cel Den Braven cred ca e bun la sobe sau acoperisuri de tigla, nu la faruri (din nou o informatie gresita care a fost corectata din mers dar a produs deja consecinte in munca si bani consumati aiurea).

Nivelul farurilor sa-l faceti la nivelul 0 al reglajului electric al farurilor, in felul acesta daca o sa incarcati masina prea mult o sa aveti inca 3 trepte (in afara reglajului de pe carcasa farurilor) pentru a le putea cobori sa nu deranjati colegii din trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. Aceeasi operatiune ma chinui sa realizez si eu. Am citit materialul tau. Ce parte a farului trbuie polizata pentru a intra mai bine becul xenon? Baniesc ca partea din spate unde venea becul halogen. Am montat clema pe care venea becul halogen, dupa ce i-am scos umbreluta. Apoi am gaurit oglinda1 cm mai jos pentru a trece firele la electromagnetul de pe faza lunga. Am facut o proba si am observat ca vecul xenon intra in suportul lupei cam 3/4 din tot intregul. Este ok? Sa fie asa. Mi-e frica sa strang foarte tare piulita sa nu crape oglinda farului. Am carcase de la faruri valeo si acum caut oglinzile si sticlele. Am doua oglinzi de la golf 4 din 2003, una rupta si una mazgalita cu ceva negru mat. Am achizitionat 2 lupe morimoto cu becuri si balastre canbus pro. Am facut cateva probe pe oglinda colorata cu negru, dar intreaga. Becul l-ai prins dupa ce ai strans piulita? Sau a pus si ai strans tot.Apoi ai montat xenoanele? Cateva detalii mi-ar prinde tare bine. Felicitari! Golful meu este din 2006, luna iunie, axr,101 cp, si de fiecare data cand fac cateceva la el , sar si erorile prin bord. Sunt sigur ca vor aparea si de data aceasta. Ceva sfaturi cum sa scap de ele. Voi reveni si cu ceve poze.

Ataseaza o poza cu piulita stransa si becul montat pe far, pentru a vedea cum le-ai strans. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Din pacate n-am scapat de erorile din bord. Ori nu sunt cu adevarat balasturi canbus, desi asta scrie pe ele, ori computerul meu de bord nu le accepta, ori mai trebuie facut vreo resetare de care n-am aflat.

Umbreluta se scoate de tot si se polizeaza suportul umbrelutei aproape de oglinda (cu mare atentie) - uita-te la pozele de la punctul 7. De asemenea pentru a intra suportul becului de xenon (pe care il preseaza acea clema) trebuie polizat spatele oglinzii, mai precis suportul de plastic. Pune suportul becului pe partea din spate a carcasei oglinzii (unde vine becul original) si o sa te "luminezi" imediat. Eu firele le-am tras prin gaura suportului umbrelutei... dar aici depinde de imaginatie.

Becul l-am pus la sfarsit. Dupa ce am terminat de strans piulita. Mare atentie la pozitionarea lupei dupa strangere. La mine am reusit sa le strang cu 3-4 mm mai "stramb" si iti schimba focalizarea acele linii __/ __/ ( la sfarsit inainte de a pune sticlele fa o proba cu farurile aprinse la perete sau pe o suprafata plana). Piulita o strangi tare, nu pana sa crape oglinda intrucat nu exista riscul sa se desfaca.

Daca mai ai intrebari trimite-mi cateva poze pe grp6200@yahoo.com si incerc sa te ajut. Atentie la oglinzi, asa cum am spus si mai sus, pune-ti manusi cand umbli la ele. Sunt si foarte fragile dar se murdaresc de la grasimea de pe maini si apoi o sa aiba o urma albastruie de la frecat.

De asemenea capacele care acopera lupele TREBUIE PRINSE CU SURUBURI. La mine le-am prins doar cu silicon si m-a mai costat inca 2 intrari in service cu dat bara jos, dat farurile jos, deschis farurile, montat din nou totul la loc... Timp si bani pierduti. Probabil daca m-as mai apuca o data acum mi-ar iesi ca la carte :D.

Spor la treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut,am lupe de b 5.5 si au o tije care se da jos/sus si modifica putin linia orizontala de lumina,ce rol are si cum trebuie lasata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca e lupa bixenon. Si cand actionezi maneta de schimbare a fazelor scurta si lunga, acea parte din metal obtureaza sau lasa deschis fasciculul de lumina care trece prin lupa. In link-ul de la sfarsit iti explica principiul de functioanare si sigur o sa te lamureasca:

.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e neparat bi xenon. La b5,5 la lupa e tija care regleaza mersul pe partea dreapta sau stanga a drumului. Ca sa fie lupa de bixenon trebuie sa aiba acel "motoras" de actionare a tijei (nu mai stiu cum se numeste)

Treaba faina ai facut GRP. Bravos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare 

Este cineva de prin Constanta sau apropiere care se pricepe sa decapseze farurile de audi a4 B7 , vreau sa le curat.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Le poti incalzi cu feonul. Sa stii ca ies destul de usor. Daca poti sa scoti farurile, sticlele de scos ti se va parea distractie de copii. Ca sa scoti farul trebuie data afara bara, la sticla de la far iti trebuie feon, o surubelnita dreapta, rabdare si insistenta. :).

 

Uite si aici: https://www.youtube.com/watch?v=W6UvaSYdeDo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua. Pozele de la montarea lupei xenon nu mai sunt disponibile sau nu le pot vedea eu ? Aveam mare nevoie de ele. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Incerc sa le gasesc si sa le repun pe forum. Am vazut ca nu mai sunt disponibile din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am adaugat si pozele de la varianta doi (ornamente lupa Iris) care mi se par mult mai ok ca si aspectpost-22674-0-68746300-1394898884.jpg

post-22674-0-04572800-1394898924.jpg

post-22674-0-23551500-1394898893.jpg

post-22674-0-53752300-1394972337.jpg

post-22674-0-80077400-1394898908.jpg

post-22674-0-80167300-1394972319.jpg

post-22674-0-96992800-1394898901.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

salut. o poza cu lumina farurilor noaptea ai? vreau sa pun si eu lupe si nu stiu ce lupe sa cumpar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!