Jump to content

Pierdere antigel!


didea30
 Share

Postare recomandată

Salut. Am avut aceeasi problema. Cumparat masina din 2007, si completat antigel pina in august anul trecut. Atunci am schimbat distributia inclusiv pompa de apa la care am constatat pierderea de apa. Un firisor de rugina in zona de etansare la pompa de apa. De atunci nu am mai completat antigel. La mine asa s-a rezolvat. Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beyond Invisible

Aceeasi problema am avut-o si eu acu vreo 2 ani, nu curgea pe nicaieri ,dar trebuia sa completez cam 200-300 ml saptamanal (daca mergeam cu masina scadea, daca statea pe loc cateva zile nu scadea nivelul deloc). Atunci am luat din super-market o solutie din aia "minune" care opreste scurgerile si de 2 ani n-am mai completat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna seara,

Am un touran cod motor azv , 2.0 tdi adus recent si in urma testarii la rar a inceput sa pierda antigel . Mentionez ca merge f bine , porneste bine in schimb in mers scoate fum alb(abur) . Ce ar putea fi ? chiulasa sau garnitura ? Nu creste nivelul in baie , nu face spume la buson .

Modificat de herko_cristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, aceasi problema ca a ta am avut-o si eu. Motorul e ca al tau, 2 ani m-am chinuit cu problema asta cu disparutul apei din borcan, la drumuri lungi(1700 km) in regim de autostrada complectam in jur de 300-400 ml antigel, la peste 2200rpm ma avertiza ca nu mai am antigel in vas pur si simplu disparea cu totul din vas  iar cand deschideam busonul de la vas nivelul isi revenea la nivelul initial. in vara asta am schimbat turbina, kit-ul de distributie chiar daca aveam doar 30000 km, senzorul de la arborele cu came (pornea greu la cald) si racitorul de gaze iar daca tot am ajuns la service am decis sa ii schimb si garnitura de chiulasa, nu prea credeam sa fie chiulasa fisurata dar cand am intrat in tara in peco la Cenad era ceata afara si 17 grade scotea abur pe esapament motorul avand 90 grade ..., Am schimbat garnitura (Victor Reinz 3 gauri), alta problema a fost si cu racitorul de gaze, mai era putin si facea crocodili in el in genul ca era imbacsit tot abia daca mai trecea gazele, plus inlocuit vas plus buson. Problema a disparut complet, am 15000km facuti pana acum de la operatiune si totul e ok. apa e la nivel si nu mai dispare mersul motorului s-a schimbat complet. in principiu nu stiu ce a putut fi dar simptomele erau ca cele descrise de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce se poate intampla daca mai merg asa ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimic, doar ca tre sa umbli cu canistra de antigel in portbagaj, eu am schimbat garnitura ca m-am saturat sa tot cumpar antigel :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur este garnitura sau poate fi chiulasa sparta , ca sa stiu sa ma pregatesc cu banii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar pana sa zici ca e chiulasa, din cate am citit pe forum pe problema asta, AZV-ul nu avea problema cu chiulasa, verifica sa nu curga racitorul de gaze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde se afla racitorul de gaze si pe unde ar putea sa curga . Cateodata miroase a ulei ars ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur , nu stiu ce sa iti spun, eu ti-am relatat problema mea, nici la mine nu sa vazut nimic la garnitura dar am schimbat-o daca tot ma apucasem sa rezolv problema, dar era o urma de supurare la racitorul de gaze si tind sa cred ca el a fost


in spatele chiulasei, sub furtunul ala care pleaca de la filtrul de aer , la mijloc, e nasol de observat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci in ordinea "numerelor de pe tricou" daca aveti pierderi de antigel si nu se vad niciunde pe la furtune sau pompa apa, etc, verificati si refularea pe supraplin la vasul de expansiune. e mai greu vizibil si nimeni nu se uita acolo, de obicei e spre aripa interioara si se scurge pe lonjeron, pe o lungime destul de mare si nu prea lasa urme pe jos sau pete. de obicei pierde numai in mers la turatie si se opreste scurgerea la turatii mici.

e semn de garnitura "arsa" si nu o sa aveti apa/antigel in ulei sau pe evacuare pentru ca la PD cu probleme la garnitura chiulasa scapa doar compresie motor in circuitul de racire...un alt simptom este murdarirea usoara a peretilor interiori ai vasului de expansiune.

facand presiune in instalatia de racire incepe incet incet sa impinga antigelul in sus (ciudat nu?) si umpe vasul pana la buson iar in capacul vasului de expansiune este supapa care tine pana la o anumita presiune si apoi da drumul ca sa fie ca o siguranta pt astfel de cazuri si sa nu sparga furtune. asta numai in mers...la turatie. cand se revine la turatie redusa vasul isi face treaba impreuna cu instalatia si aduce aerul sus in vas dar sub presiune mai mare decat normala. atat cat ii permite supapa din capac. de aici si revenirea oarecum la nivel dupa desfacerea capacului vasului de exp.

ati vazut in filme la benzinare de obicei ca scot aburi de sub capota ? de obicei asa se intampla doar ca la PD (cel putin 1.9TDI) nu fierbe apa !!! de aceea nici pe bord nu indica mai mult de 90 grade. la unele 2.0 TDI scade ce scade si apoi creste si temperatura, de obicei concomitent cu pierderea caldurii in habitaclu...are deja prea mult aer pe circuit. dar asta inseamna sa ignori avertismentul de la bor ca nu mai ai antigel destul.

de obicei se rezolva cu garnitura noua, set oringuri injectoare, simering ax came, set suruburi chiulasa (macar astea) si un plan la chiulasa. mai exista si cazuri in care la demontare se constata uzura pronuntata cuzineti ax ceme (10buc) tacheti hidraulici (8buc) joc supape in ghiduri (8buc). de recomandat schimbarea distributiei (numai cureaua) daca are mai mlt de 2000km, sau toata distributia daca are mai mult de 20.000km. asta tehnologic vorbind.

 

cazurile fericite care pierd prin alta parte decat garnitura, trebuie investigate separat...de obicei o pierdere mica se descopera greu dar nici nu e enervanta pt ca completezi rar (2-3luni cate 200-300ml) daca intervalul se scurteaza si cantitatea creste e obligatori sa lase urme pe unde pierde, exceptand garnitura chiulasa care arunca pe la supraplin vas expansiune si nu se uita nimeni acolo...toti cauta pe la radiator/furtune/flanse.

 

doar parerea mea...din ce am vazut la service...si am vazut si facut multe garnituri la PD 1.9/2.0 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut .. cam aceeasi problema o am si eu .. am completat cu antigel .. in ultimii 2000 de km cam un litru jumatate .. observ o scurgere de antigel pe motor .. undeva sub galeria de aer este un furtun care intra in motor .. mecanicul zice ca pe acolo curge ... a dat jos tot si nu a gasit scurgerea .. alte simptome uneori nu porneste la prima cheie de dim si la pornire scoate un pic de fum alb. O intrebare ... exista vreo chiulasa fisurata la azv? la touran ma refer .. la audi am vazut la unii si bloc fisurat. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

Am un Touran 1.9TDI / 105CP / 2005

 

Hai sa incep cu inceputul, am fost la mecanic acum ceva timp sa-mi curete egr-ul, toate bune..la sfarsitul operatiunii, mi-a spus sa dau o tura sa vad cum merge dupa curatare, cred ca am dat o tura cam tare in sensul ca am luat-o usor pana s-a incalzit apa la 90 si dupa am mers cu 150-160 km/h cam 10km dus-intors (20km total), cand m-am intors am deschis capota si surpriza, imi daduse antigelul afara, am desfacut borcanul, inauntru culoare maronie si multa spuma, antigelul se vedea cum a iesit pe la supapa, scurs pe aripa stanga (cum te uiti la borcan) pana pe lonjeron. Pe moment nu eram sigur ce se intampla si pana acum tot am dubii, dar din cate am tot citit..sa fie garnitura de chiulasa ? Si acum daca merg cu 100/120 km/h, nu se intampla nimic, dar daca am 140-150 km/h iar imi da antigelul afara si face si spuma in borcan. Precizez ca, cam de atunci nu imi baga nici caldura in masina, as vrea totusi sa fie o problema mai putin costisitoare, asa ca daca aveti si alte idei ce ar trebui sa fac, va rog ajutati-ma cu informatii.

 

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR-ul nu are legatura. Doar ca la testarea limitelor s-a declansat fenomenul. Incepi cu ce este mai ieftin. Poate fi si termoflotul.

Dar cum spuneai, daca mergi usor, pana-n 120...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut pe toti!

Am de un an si jumatate un VW Touran din 2004, motor 2000 TDI, cod AZV. Masina a fost adusa din Germania, prin filiera Maramures.

Inca de la inceput, am avut probleme cu pierderea lichidului de racire. Pierdeam cam 1/2 litri la 2-3 luni. In vara aceasta m-am dus la mecanic si acesta a constatat ca radiatorul de racire este fisurat. L-am inlocuit cu unul nou: pret 400 lei si 100 de lei manopera. Cam la doua saptamani am avut un drum Iasi-Bucuresti si retur. Pe la Focsani mi s-a aprin martorul din bord pentru atentionare lipsa antigel. Am completat cu aproximativ 3/4 l.

Apoi la intoarcere, la iesirea din Bucuresti (e drept erau cam 35 grade afara) am observat ca mi se ridicase temperatura lichidului de racire pe la 120 grade. Am continuat sa rulez asa pentru ca nu aveam unde sa opresc si dupa ce am iesit din oras si am mers cativa kilometri cu viteza mai mare, temperatura a ajuns la 90 grade si s-a mentinut asa pana la Iasi.

Cam la o luna am mers iar la Bucuresti, iar pe drum mi s-a aprins martorul in bord de alte doua ori: o data la dus si o data la intors. Am completat cu aproximativ 1/3 litri de fiecare data. Astazi am fost la mecanic, a verificat tot si nu a gasit nicio scurgere si mi-a dat doua cauze posibile:

1. garnitura de chiulasa fisurata;

2. racitor de gaze fisurat.

Pentru a verifica, mi-a facut un bypass intre cele doua conducte ce alimenteaza racitorul de gaze cu antigel, prin montarea unei bucati de teava metalica de aproximativ 15 cm. lungime si cu diametrul de 20 mm. Urmeaza sa testez masina si revin cu noi date.

Amintesc tuturor celor care au aceeasi problema, SA NU SE GRABEASCA cu aruncarea banilor pe fereastra si sa inlocuiasca chiulase, garnituri de chiulasa, radiatoare racire sau incalzire habitaclu etc., ci sa incerce mai intai fosirea (punerea) in radiator a unui tub de pasta care optureaza porii din instalatia de racire, precum si verificare racitorului de gaze. Din spusele mecanicului, 90% din astfel de cauze sunt din cauza fisurarii racitorului de gaze.

Racitorul de gaze costa nou aproximativ 180 euro, iar la SH 150-250 lei. Cod pentru motor AZV este: 03g131513j

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil - dar trebuia sa bage presiune pe instalatie si se vede daca este racitorul - exista dispozitive speciale, pentru depistarea acestor pierderi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ai aflat un rezultat in legatura cu racitoril de gaze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA anul tau de fabricatie, este chiulasa.

 

 

ai aflat un rezultat in legatura cu racitoril de gaze?

 

Nu am inca rezultatul. La circulatia de cativa kilometri pe zi prin oras nu am depistat nimic. Tinem legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Sunt proaspat posesor de touran cu bube.

 

Cu stupoare dupa primul drum lung am gasit ulei in antigel. Am schimbat tot ce era cosumabil (distributie, ulei, filtre, curatat EGR etc) si cand am dat pompa de apa jos a iesit si ulei!!!

Mecanicul avea prin curte un motor de passat si a inlocuit termoflotul spunand ca de obicei e de vina. Am spalat bine motorul cu apa , dero, apa solutie speciala (flush etc) si in sfarsit antigel curat

Am incalzit motorul si totul perfect.

 Dupa cateva drumuri a reaparut uleiul in vas. Cu toate astea motorul merge perfect, uleiul curat, parca nu ar avea nici o problema. Testerul da o multime de erori doar la webasto in rest nimic

Am citit pe forumuri ca pot fi fisuri in chiulasa la anumite serii.  Ce imi pare ciudat e ca seria de pe chiulasa e 03G 103 308 C care apare pe net cum ca ar fi produsa dupa 2006

Intrebarea mea e daca s-a schimbat deja chiulasa sau nu am inteles eu bine termenii tehnici de pe net si defapt e cea originala.

Multumesc,

 

Touran 2.0TDI 100kw motor AZV 2003

Modificat de mermoz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Problema sau nu?

 

Uneori se intampla sa scada nivelul antigelului din vas, iar cand desfac capacul vasului se ridica lichidul la nivelul normal. Stie cineva ce se intampla?

Specific faptul ca nu exista pierderi de antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prieteni posesori de VW Touran,

Am rezolvat enigma pierderii de lichid de racire!

Dupa doua luni de teste si de zile negre, cand mecanicul meu era convins ca a mai ramas doar varianta demontarii chiuloasei, pentru verificarea garniturii de chiulasa sau si mai grav, a fisurarii chiuloasei, a descoperit ca racordul de plastic din dreapta chiuloasei (deci dreapta cand esti in fata masinii si te uiti la motor) este fisurat, iar pierderea de antigel este mica si se prelingea pe blocul motor si cutia de viteze si era practic foarte greu de observat de sub masina.

A comandat acest racord din plastic care are trei intrari, una in fata si doua in spate, l-a inlocuit si nu mai am probleme.

Cost: 80 lei racordul si 70 lei manopera. Total 150 lei.

Dupa cateva zile mi-a scazut din nou nivelul lichidului in vasul de expansiune (caz normal dupa spusele mecanicului - s-a aerisit instalatia), am completat nivelul la maxim si acum astept...

Sper sa fie acesta motivul!

Si mai sper ca macar la unii dintre cei care aveti probleme, sa fie doar acesta piesa defecta.

Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut .. la acelasi racord am observat si eu pierderi de antigel, avea facuta o floare roz de la antigel. Inca nu am apucat sa schimb piesa cu problema si am acelasi motor ca si tine. Initial am observat ca curgea antigel pe partea din fata a motorului, este un furtun de plastic care intra undeva in blocul motor pe la jumatatea lui. L-a fixat mecanicul si pe acolo nu mai curge. Mie mi se pare ca pierd antigel daca masina sta. Nu mult dar tot asa pe la vreo 2000-3000 de km un litru de antigel. Te rog sa ne tii la curent cu problemuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema sau nu?

 

Uneori se intampla sa scada nivelul antigelului din vas, iar cand desfac capacul vasului se ridica lichidul la nivelul normal. Stie cineva ce se intampla?

Specific faptul ca nu exista pierderi de antigel.

 

Are cineva idee despre ce e vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!