Jump to content

Probleme ABS+ESP


eugenus
 Share

Postare recomandată

  • 2 weeks later...

Buna ziua, am si eu o problema care nu ma lasă sa dorm. Am un VW Jetta 1.9 TDI dsg 77 kw motor bxe, 180.000 km, din 2007, mașina este cumpărată noua, deci nu am avut intervenții neștiute de mine. Joi am schimbat volant, iar după ce am ieșit din service sau aprins 3 becuri galbene, ABS ESP si unul cu un volan. Mașina simțeau parca plutea, atât in curbe, viraje cât si pe loc drept. Mecanicul mi-a zis ca trebuie făcut unghiul de fuga, ceea ce am si făcut. Parca se mai remediase puțin din direcție. După aceea, am apelat la cineva cu unitate să-mi șteargă erorile, dar tot ii apărea eroare mecanica la ABS roata dreapta fata si eroare la senzorul g85 in scurt. Dupa ce a încercat să-mi facă adaptarea senzorului, volanul s-a înțepenit, si recomandarea a fost sa înlocuiesc senzorul defect. Acolo in meniul cititorului, la începutul operațiunilor la mișcarea volanului parca arătau câteva grade, acum arată 0. Mâine am programare sa-mi curețe senzorul ABS, dar nu știu cu direcția cum o rezolv.

 

PD. Mi s-a curatat senzorul ABS, dar fara succes. La invartirea rotii drepte, viteza citita este 0. Acum am comandat senzorul acela ABS, sa vad. Am inteles ca sunt toate intr-o legatura, adica daca nu merge ABS'ul, nu se poate calibra volanul, implicit directia. Sper sa nu o dau in altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu merge un senzor de la ABS, nu isi face initializarea G85-ul... asa ca schimba senzorul si vedem dupa aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroare mecanica la senzorul de ABS nu se rezolva prin inlocuirea senzorului ci a inelului de pe care citesta senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect - acum am citit ca e eroare/problema mecanica.... 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inelul era ruginit, dar la curățat si a zis ca nu e rupt sau alte lucruri, eu am comandat doar senzorul, fără inel. Probabil s-a defectat când a bătut in planetara, ca era puțin înțepenită după atâția ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_daniel_vw

Salutare tuturor.vin si eu cu o problema asemanatoare. Desi am citit topicul de la prima pagina nu am observat sa se fi confruntat cineva cu o problema ca a mea.

Asadar mi s-au aprins si mie martorii doar ABS+ESP. Nu am fortat masina in nici un fel, nu frana, nu viraj nimic. de asemenea masina se comporta normal la franare si rulare.Mentionez ca de fiecare data martorii mi s-au aprins in mers , de vreo 6 ori in 2000 km. De fiecare data am oprit motoru si s-au stins.Tind sa cred ca in ultimii 7_800 km s-au aprinsmai des , de vreo 3-4 ori

Daca cineva are idee sau s-a confruntat cu aceasta problema va rog help me.Orice sfat e bine venit.De unde as putea sa incep? Ce sa verific mai intai?am vazut ceva sfaturi aici dar sincer nu as vrea sa ma gandesc la modulul ABS sau sa inlocuiesc inel plus rulment pana nu elimin posibile cauze minore. Salutare si drumuri fara gropi

Modificat de mihai_daniel_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa incepe problema cu inelul acela magnetic de pe rulment pe care il citeste senzorul ABS. Si la mine la inceput se aprindeau cand si cand si se stingeau. Sau ramaneau aprinsi martorii si dupa ce luam contactul si reporneam masina, faceam zeci de km fara niciun bai. Asta pana ce problema a devenit tot mai acuta, si deja vreo 2 saptamani am circulat cu martorii aia aprinsi tot timpul. Degeaba stergeam eroarea ca imediat ce plecam cu masina, bordul era ca pomul de craciun. Fa o scanare si vezi la care roata e problema. Poate scapi ieftin cu senzorul de ABS curatat (slabe sanse...asa am crezut si eu) sau doar o curatare a inelului acela de pe rulment. In ultima instanta schimbi rulmentul si ai pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_daniel_vw

Lufy ms frumos de promptitudine si raspunsuri.o sa pun testeru pe masina imediat ce ajung oras, asta in doua trei zile. Pana atunci te rog sa-mi indici unde anume gasesc senzorul ABS (sorry daca pare o intrebare deplasata). Deasemebea am inteles a trebuie luat in calcul si nivelul lichidului de frana dar si sigurantele. Pana la testarea cu vag-comul incerc sa verific ce am zis mai sus. Numai bine

Modificat de mihai_daniel_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul ABS este in fuzeta. In sensul ca este introdus din spatele fuzetei inspre rulment/butuc. Daca ridici masina si ai deja roata cu problema identificata o sa vezi un cablu ce este mufat la un element de plastic (senzorul), care e prins in fuzeta cu un surub. De scos senzorul este cam dificil, risti sa il distrugi, cum de altfel au patit unii pe acest topic. Primul lucru si cel mai simplu, pui testerul si vezi exact ce eroare ai si pe care roata, sa stii de unde incepi.

Eu a avut bai pe roata spate dreapta. Daca la inceput aveam eroare intermitenta si mi se aprindeau martorii cand si cand, pe urma am ajuns la "fatidica" eroare 00278, cu problema mecanica. De asta eu am curatat senzorul prima data, am crezut ca scap ieftin, insa tot la inlocuirea rulmentului am ajuns.

Bine, poate la tine e ceva bai cu cablul care duce la unul dintre senzori, cum au mai patit altii...pana nu faci o scanare, nu stii de unde sa incepi si sunt doar presupuneri si bajbaieli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_daniel_vw

Multumesc inca odata LUFY. Sper sa fie mufa sau ceva mai simplu :) insa nu prea cred la ce am cititi aici. Daca credeti ca mai pot incerca ceva nu ezitati sa scrieti. Voi pune vag.ul pe masina imediat ce ajung acasa si va voi tine la curent cu rezolvarea problemei. Respect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat sa bajbai mai bine pui testerul pe masina si aflii exact cauza problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutăți, am renunțat ieri la senzor si am dat comanda la rulment cu inel, l-am înlocuit, dar becurile tot apar aprinse. Am încercat să-i fac limitele la G85, dar nu merge. Trebuie băgat pe calculator si umblat pe acolo? Inelul de la rulmentul meu original nu pare sa aibă nimic, nici rugina nu văd nici pe el nici pe lângă, doar o ciobitura mică de 1 mm, si magnet bunicel in toate punctele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sterge erorile si posteaza ce apare iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel , eroare mecanica pe roata drepta fata, si doua erori pe steering asist, din care una am văzut 00778 parca. Dar mi se pare ca s-a mai înmuiată volanul.

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles... trebuie verificat mecanic, ce s-a intamplat acolo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau ar trebui sa cumpar si senzorul, daca tot am schimbat rulmetul cu acel inel? Poate varful senzorului care citeste nu mai actioneaza, el fiind bun electronic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era senzorul ar fi dat eroare electrica, darna, fara sa stim exact ce e pe acolo, incearca sa schimbi si senzorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand a desfacut aseara si a schimbat butucul cu rulmentul, am vazut ca era o bucata mica de rugina ce cca 0,5 cm langa varful senzorului, care se rotea cu inelul in acelasi timp, neavand pe unde sa iasa; iar acesta (senzorul) era putin taiat sa-i zic, chiar aproape de varf, dar nu in profunzime, adica nu era rupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt fenomen mai ciudat este ca între 0 si 15 km/h nu-mi mai indica pe bord... Dar na, am volant noua :)) . Mâine îmi vine si senzorul ABS și-am sa mai împărtășesc din tainele bătrânului vw .

Modificat de hydr0xygen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, s-a rezolvat eroarea mecanica prin inlocuirea senzorului ABS. S-a rezolvat si cu directia, Am facut secventa cu 5 secunde centrat, 10 s stanga, 10 s dreapta, apoi 5 secunde pe mijloc, oprit motorul si pornit din nou. Imi pare rau ca am investit degeaba intr-un rulment nou, dar asta e. Multumesc tuturor pentru idei si sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat, eram convins ca e din inel atata timp cat este eroare mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorii aia de ABS si ESP care se aprind in urma unei probleme, fie ea de senzor fie ea de rulment, dupa ce oprim masina si repornim, se vor aprinde doar dupa ce depasim viteza de 30 km\h. Asa a fost si la mine. Bordul imi era ca pomul de craciun, opream masina/motorul, cand plecam data urmatoare martorii reapareau dupa ce treceam de 30 de km\h. O fi ceva setare a computerului de bord/electronica care probabil considera ca o viteza de pana in 30 km\h nu este periculoasa...ma gandesc si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!