Jump to content

Viata anvelopelor.


andREI
 Share

Postare recomandată

pentru doctorul:

Am facut niste poze care te pot clarifica asupra montajul pneurilor Dunlop Sp Sport 01.

post-314-1173838157_thumb.jpg

post-314-1173838166_thumb.jpg

post-314-1173838174_thumb.jpg

post-314-1173838182_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot nu sunt lamurit!

cum poa sa scrie outside si sa se si roteasca invers?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot nu sunt lamurit!

cum poa sa scrie outside si sa se si roteasca invers?

De ce spui invers. Invers fata de ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat la inspectat intre timp una dintre anvelopele Dunlop SP 01 . Noroc ca sunt inca pe balcon.

Sper ca nu te referi la sagetica aia din logo-ul Dunlop. Aia nu are nici o treaba cu sensul de rotatie desigur.

post-314-1173886798_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e sagetica pt sensul de rotatie?

e una sau sunt mai multe?

FA O POZA cu toata partea laterala, pliz!

si inca ceva:cati km ai cu ele?

ti se pare ca se uzeaza repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e sagetica pt sensul de rotatie?

e una sau sunt mai multe?

E singura te asigur. Daca avea sageata de sens nu mai marcau inside si outside.

Nu pot poza toata partea ca nu se mai intelege nimic.

Ai un filmulet cam plicticos dar in care vei observa dupa profil si rotatie ca nu e nici o legatura intre logo si sensul de rotatie http://www.dunloptyres.co.uk/ourTyres/car/...PSport01/pc.php

Nu stiu exact cati Km au, deoarece au fost cumparate de fostul proprietar. La mine au facut in jur de 20k (ptr ca iarna le schimb) si se prezinta excelent.

Pozele mele:

post-314-1173895591_thumb.jpg

post-314-1173895598_thumb.jpg

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, m-ai lamurit, cred ca asa e cum zici tu cu sagetica1

chiar eram foarte contrariat, cum naiba au putut aia din fabrica sa le monteze invers pe b6!

cred ca atunci cand arata sensul sagetile sunt cam asa: ">>>>"

asa arata nokian-urile mele de iarna cel putin!

in legatura cu uzura, ce\sa zic, sunt placut surprins, era un coleg pe aici care se plangea ca sa duc la 18-20000 de km!

poate ca totusi o sa iau cauciucuri din astea!

p.s. cum se face ca nu ai trecut inca la ele?astepti sa se faca mai cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei durabilitatea si performanta (aderenta) unei anvelope sunt inversproportionale. Te bucuri ca-ti ofera performanta dar te superi ca trebuie sa le schimbi de doua ori mai repede.

sa inteleg ca cele cu indice de viteza mai mare se duc mai repede sau cum? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun si eu o intrebare aici sa nu mai deschid un topic nou. Vreau sa achizitionez anvelope cu dimensiunile 225/40/R18. Mi-au facut cu ochiul Good Year F1 DSG3. Intrebarea mea e: care e diferenta intre R18 si ZR18?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca cele cu indice de viteza mai mare se duc mai repede sau cum? ;)

Nu e legat de indicele de viteza, ci de indicele tredwear (care este marcat pe anvelopa, ca si indicele de viteza la care te refereai). Treadwear indica rezistenta cauciucului si are ca referinta o valoare de 100 care reprezinta cauciucul standard. Adica o anvelopa cu treadwear 300 va rezista de doua ori mai mult decat una cu 150.

Treadwear nu reprezinta tractiunea, care este un alt indice (in ordine descrescatoare: AA, A, B, C).

Bineinteles ca ideal ar fi sa aiba un treadwear cat mai mare si in acelasi timp tractiune AA. Reversul e ca un tredwear foarte mare indica un cauciuc foarte dur si implicit performante reduse. Desigur nu e valabil ptr. anvelopele de "doi bani" care pot avea un treadwear mic si in acelasi timp nici performante.

Nu te poti lauda ca producator cu un treadwear foarte mare si tractiune AA ca ... miroase. (de exemplu 400 si AA)

In general o anvelopa sport (avand tractiune AA desigur) are un treadwear mic (60-80). Aici ma refer la anvelope de concurs si nu la cele gen "sport" cu toate ca sunt firme de renume care folosesc acest termen si se lauda cu treadwear de 300. E si putin (citeste: foarte mult) marketing.

Mai exact aceeasi firma iti ofera anvelope de concurs, foarte scumpe desigur (dar si cu performante), cu un treadwear 80, si in acelasi timp altele de strada "sport" caracterizate "Exceptional wet traction" cu treadwear 240, ambele la preturi de top la categoria lor.

De fapt ideea e ca nici un producator nu are interesul sa indice un treadwear mic daca ele nu ar fi si performante. De aceea un treadwear mic sugereaza performanta sporita (cat de performanta nu se stie cu exactitate).

E si putina loterie in alegerea unei anvelope.

Sper ca nu v-am plictisit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne-ai plictisit deloc. E prima data cand aud de asta desi e logic ce spui.

Cum sunt inscriptionate pe anvelope acesti doi indici (tradewear si de tractiune)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sunt inscriptionate pe anvelope acesti doi indici (tradewear si de tractiune)?

Poza reprezinta aproximativ cum putem afla informatii asupra unei anvelope. Nu inseamna ca e un standard pozitionarea lor. In functie de producator acesti indici pot fi marcati diferit in ceea ce priveste localizarea lor. De exemplu treadwear si tractiune se pot gasii marcati si in alte locuri. Asta nu inseamna ca indicii nu se supun unui standard dpdv al valorii acestora.

Pe langa treadwear si tractiune se se mai pot identifica si alte informatii:

1. dimensiunile anvelopei (LT-ul vine de la "light truck", poate fi P de la passanger - nu e obligatoriu), pot fi marcati in continuare si indici (M=mud si S= snow) ca si cele de la pct 7 si pct.8

2. indicatii asupra montajului pe janta (interior/exterior), dar poate fi si o sageata de sens

3. presiunea maxima

4. brandul

5. detalii despre constructia anvelopei

6. marc

post-314-1173967300_thumb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care sunt detaliile pt dunlop sport 01?

andy g?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care sunt detaliile pt dunlop sport 01?

andy g?

Ale mele sunt 205/55 R16, treadwear 280, tractiune A, temperatura A, indice masa max si viteza 91V, profil asimetric, made in Germany, ... Mai multe detalii (cu toate ca sunt suficiente sper) le poti lua si de pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumiri muulte!! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea mea e: care e diferenta intre R18 si ZR18?

Vezi un raspuns aici, si mai vezi si ca unii producatori definesc altfel indicele de viteza Z.

Pentru treadwear nu exista o standardizare acceptata unanim, fiecare producator are propriile standarde. Iata niste informatii suplimentare. Vedem ca nici pentru traction si temperature (cu mici exceptii) nu sunt impuse inca valori comparabile intre producatori.

Indicele de greutate e complet separat de indicele de greutate, nu sunt interdependente.

Indiscutabil anvelopele cu aderenta (traction) foarte buna (cu pretentii sportive din ce in ce mai ridicate pana la categoria race) nu pot avea si un "treadware index" foarte bun; daca aparent ambele valori sunt foarte bune este evident vorba de un compromis si evident de marketing.

Indicele de temperatura e si el extrem de important pentru performanta.. Practic o anvelopa cu adevarat performanta dpdv sportiv trebuie sa aiba o abilitate cat mai mare de a disipa caldura acumulata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza reprezinta aproximativ cum putem afla informatii asupra unei anvelope.

deosebit!

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicele de greutate e complet separat de indicele de greutate, nu sunt interdependente.

In cazul anvelopelor mele este 91V de exemplu.

Se traduce ca rezista la o viteza maxima de 240 Km/h la incarcarea maxima de 615 Kg.

Poti proba traducerea asta pe multe site-uri. De ex. "Indicates the max. speed for the tyre at full load"

De acord cu tine asupra treadware. Criteriu in sine e acelasi dar anvelopa de referinta difera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul anvelopelor mele este 91V de exemplu.

Pai sunt doi indici diferiti, 91 este indicele de greutate iar V este indicele de viteza, nu este vorba de un singur indice.

Pot coexista multe asocieri, in afara de 91V, cum ar fi de exemplu 91H, 91W sau 94V, sau 90V, etc. ...

Deci nu se pune in discutie sa probeze cineva ceva, este evident consultand tebelele, ca 91V semnifica maximum 240 km/h (pentru 10 minute rulaj cu aceasta viteza - cere standardul), si o incarcare maxima de 615 Kg.

Problema era ca o anumita ambiguitate dintr-un post anterior putea sugera interdependenta intre indicele de viteza si cel de incarcare, si tocmai asta am vrut sa subliniez cand am incercat sa afirm ca nu exista interdependenta intre ei.

Din pacate am scris ... in viteza ... de doua ori greutate.

Deci

QUOTE(razdan @ Mar 16 2007, 03:35 PM)

Indicele de greutate e complet separat de indicele de greutate, nu sunt interdependente.

Se va citi "Indicele de viteza e complet separat de indicele de greutate, nu sunt interdependente."

Imi cer scuze pentru greseala de ... tastare. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era vorba de eroarea de tastare.

Si nici 91V nu era raspunsul la quote.

Asta era: ""Indicates the max. speed for the tyre at full load"

LE: Adica viteza max la incarcare max, nu viteza max si incarcarea max.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pun o intrebare tot aici, pentru a nu deschide un nou topic. Pe scurt am anvelope 225/40 R18 si va intreb: ce presiune trebuie sa bag in ele? Eu acum am pus 2,6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu-i legat de uzura dar totusi de durabilitate: cat de mult dauneaza anvelopei montarea/demontarea?

Cand puneti gumele de iarna, le montati pe aceleasi jante (demontand gumele de vara), sau pe set alternativ de jante?

In viata (de uzura) a unei anvelope la mine vede cam 3 sezoane (3 veri/ierni). Oare dauneaza anvelopei cele 3 montari/demontari?

Modificat de wolfskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e acelasi lucru cu a face 2 pene.

daca iei 2 cuie si dai cauciucul jos de 2 ori, are ceva?

eu zic ca nu are!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar asta nu se intampla prea des. In ultimii 100.000Km (cu masina precedenta) am facut doar o pana, iar cuiul ala a fost un piron de 1.5 cm diametru, deci anvelopa a fost compromisa total.

Experienta mea a fost ca anvelopele se deformeaza inainte de a se uza la limita, si ma intrebam daca si montarea/demontarea de 2-3 ori are vreo contributie la asta? Poate ca nu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!