Jump to content

Mod functionare preincalzitor lichid racire motor


Al Bundy
 Share

Go to solution Solved by marius1982.11,

Postare recomandată

Am avut 9 ani alh cu bujii preincalzire apa in stare de functionare.

Modificasem eu optiunea de a cupla bujiile separat de ecu .. la buton.

Nu am auzit niciodata bolboroseli din cauza lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si un golf 3(1z din 94) si tot asa facea. Cand mergeam in turatii peste 1500RPM se auzea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai auzul prea fin. :D

Nici eu nu le-am auzit niciodata in 5-6 ani cat am circulat cu Passatul. Desi functionau toate 3.

Sa nu fie acolo si alte probleme daca se aude chiar asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nici eu nu am auzit nimic de genul. Si chiar am fost atent mai demult daca merg, am ridicat capota sa vad daca se incalzesc, cand se incalzesc, etc... Poate o fi mai izolata fonic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se aude nimic de genul, nu are cum. Ar insemna sa faca abur in instalatie, ceea ce ar duce la cresterea presiunii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Am Octavia Tour, din 2006, ALH cu Climatronic.

In urma citirii acestui forum, "Mod functionare preincalzitor lichid racire motor" cu acele 3 bujii, desi parerile unor moderatori si membri seniori, de la care am invatat multe, s-au mai contrazis, aflu, desi nu-mi amintesc de asta sa fi citit in manual, ca functioneaza doar daca, in afara de conditiile de temperaturi si consumatori, Climatronicul sa nu fie in modul Econ, si sa fie temperatura pe HI.

In conditiile in care eu, pe perioada din octombrie tarziu, pana prin mai, tin temperatura, de preferinta pe 22 grade, si numai pe Econ, in toata aceasta perioada, in conditiile astea, mie nu-mi pornesc acele 3 bujii?

Scot Econul, adica pornesc AC-ul, doar accidental, sau daca vreau sa dezaburesc mai repede interiorul. De asemenea mai pornesc, ocazional sa-l mai rulez cateva minute, asa am citit pe forum, ca-i face bine la instalatie, se plimba agentul de racire.. uleiul.., sa nu se blocheze, sau cam asa ceva.

Pentru Octavia 2, 1.9 TDI 105CP, din 2008 cu dublu climatronic, care ar fi conditiile, ca acele 3 bujii sa intre in functiune?

Modificat de laur71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Bujiile de preîncălzit lichid răcire nu au treaba cu panoul climatronicului. Sunt comandate de ecu, prin intermediul a doua relee. 

2. Octavia 2 nu are asa ceva. Dacă e 2008, in cazul fericit are Z35 - rezistenta încălzire auxiliara - care este în habitaclu, in carcasa ventilatiei

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 09.01.2015 at 12:19, Al Bundy a scris:

Bujiile sunt comandate de ecu, pe baza a ce vine de la climatronic. daca esti pe ECON sau daca temteratuta este sub 1/3 din scala nu mai pornesc acele bujii.

Asta spuneam, sunt tot felul de contraziceri, am citit tot forumul si pana la urma, ce conteaza?.. ultima parere?

Nu va suparati, dar chiar as vrea sa stiu sigur. Am urmarit si recitit mai ales ce au scris cei mai importanti membri de pe acest forum,  am invatat si aflat destule lucruri.

Tot respectul si admiratia mea.

Datorita lor am rezolvat numeroase probleme aparute la masina

Eu am dat datele mele, cu Octavia Tour ALH+Climatronic, daca este pe  Econ, nu mai merg acele 3 bujii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Eu cred ca nu merg bujiile indiferent de ce ai pus tu pe climatronic sau ce temperatura este afara pentru ca nu le ai puse.  Le-ai vazut? Eu nu cred ca pe modelul tau de masina exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, laur71 said:

Asta spuneam, sunt tot felul de contraziceri, am citit tot forumul si pana la urma, ce conteaza?.. ultima parere?

Nu va suparati, dar chiar as vrea sa stiu sigur. Am urmarit si recitit mai ales ce au scris cei mai importanti membri de pe acest forum,  am invatat si aflat destule lucruri.

Tot respectul si admiratia mea.

Datorita lor am rezolvat numeroase probleme aparute la masina

Eu am dat datele mele, cu Octavia Tour ALH+Climatronic, daca este pe  Econ, nu mai merg acele 3 bujii?

Eu zic ca vb de mașini vechi, care deja nu mai prezintă secrete pt multă lume... Ceea ce înseamnă că, dacă încerci sa te documentezi pe Google.... Sigur găsești documentatia și informațiile necesare. E adevărat... Trebuie doar sa cauți.... Am cautat eu, în acesta seara, pt tine.... http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=7107

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@laur71 nu iti mai bate capul ca nu ai asa ceva pe masina , era suficient sa ridici capota si sa te uiti 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Florin

Maine incerc sa pun si poze cu cele 3 bujii de pe masina, poate asa ii conving pe BadGrandpa si Ebi, ca le am pe motor.

Am ajuns in situatia asta, dupa niste contraziceri cu unii meseriasi.

De obicei am constatat, ca un pasionat, stie destule lucruri, uneori mai multe decat un mecanic.

Nu de putine ori am fost certat, ca ma uit pe forumuri, pana la urma si ei recunosc ca se uita si motiveaza ca doar pentru o verificare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Poti sa legi un beculet la borna + a bujiilor si celalalt fir la masa, si sa vezi cum se aprinde in functie de temperatura exterioara si cum pui sau nu pe econ. Octavia Tour a fost low costul Octavia si de aceea nu ma asteptam sa aibe acele bujii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, laur71 said:

Multumesc Florin

Maine incerc sa pun si poze cu cele 3 bujii de pe masina, poate asa ii conving pe BadGrandpa si Ebi, ca le am pe motor.

Am ajuns in situatia asta, dupa niste contraziceri cu unii meseriasi.

De obicei am constatat, ca un pasionat, stie destule lucruri, uneori mai multe decat un mecanic.

Nu de putine ori am fost certat, ca ma uit pe forumuri, pana la urma si ei recunosc ca se uita si motiveaza ca doar pentru o verificare

No, forumuri și forumuri.. Meseriași și meseriași... In topicul dat, ai cam toate info... Și cum sa verifici 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am intarzaiat cu pozele.

Am verificat fiecare bujie in parte, arata f bine, se inrosesc, incercate direct pe baterie. Releele le.am verificat, cupleaza si contactele inchid fara probleme.

La ora la care plec de acasa, nu am suficienta lumina sa verific, daca se alimenteaza bujiile, si nici ajutoare. Cand indeplinesc aceste conditii, am 6 sau7 grade, indicate in bord si pe climatronic, si nu prea am timp

Am inteles ca merge daca scot mufa sezorului de temperatura motor.

O sa incerc si revin20200120_163323.thumb.jpg.3b83a078c5cc8e34eabb1a3711636b95.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă o scoți după ce e motorul cald, verifica întâi în blocurile de masura, cu vcds ul, ce valoare afișează 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost la o cunostinta cu tester Vag.com, a verificat pe rand, m-a pus sa tin mana pe relee, si concluzia a fost ca functioneaza. Nu mi-a zis nimic de valori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare tuturor,

 

   Postez si eu aici o problema cu care ma preocup de ceva vreme.

   De anul trecut sunt fericitul posesor al unui Golf 4, 1,9 TDI - AXR 101CP care se prezinta intr-o stare foarte buna (inca).

   Cand am achizitionat masina (septembrie, deci inca cald) am observat ca pipele de la incalzirea auxiliara erau topite. Deoarece si 2 dintre bujii aratau destul de rau (iar rezistentele masurate cu un miliohmetru erau foarte aproape de 0) am decis sa inlocuiesc tot sistemul. Pentru ca aici (locuiesc in Germania) bujiile originale Beru GN928 sunt ceva mai scumpe, la fel si pipele pentru conexiune, am decis sa inlocuiesc totul cu Beru GN927 (cu surub) iar cablurile taiate si crimpate cu papuci Ø 4mm.

   Atasat pun si niste imagini cu inainte/dupa.

 

   Acum vine nedumerirea mea: am observat ca sistemul nu functioneaza indiferent de temperatura exterioara. Am verificat la temperaturi negative (-3..-4 grade) insa ECU nu porneste deloc incalzirea (comanda releelor am observat ca este pe firul -; plusul este de pe KL15, adica prin contact). Cu VAG-Com la output test cele 2 relee functioneaza corect; toate conexiunile sunt corecte, siguranta este intacta iar releele au contactele in ordine (am verificat inclusiv conectand direct la masa bobina releului, acestea cupleaza bujiile). 

Am citit toate cele 23 de pagini ale acestui post care m-au indrumat sa mai verific si urmatoarele:

 - Incarcarea alternatorului (38% la relanti - creste cu inca 10% daca cuplez dezaburirea si aeroterma la maxim si ajunge la 62-65% daca cuplez manual cele 3 bujii);

 - Temperatura daca este corect masurata (presupun ca da deoarece observ cresterea temperaturii atat in VAG-com cat si in bord);

 - Termostatul functioneaza corect pentru ca temperatura urca (ce-i drept cam greu daca nu merg mai sprinten - nu sun fan condus sport pentru ca masina are o varsta si interesul meu e sa mearga mult&bine);

 - Bateria este relativ noua (72Ah - implineste 2 ani anul acesta) si dimineata chiar si cand este foarte frig porneste la prima cheie (mai ales dupa ce am schimbat si cele 4 bujii incandescente, 2 fiind arse);

 - Bujiile incandescente la pornire au un consum de cca. 24-25A iar dupa aproximativ 10-15 secunde scad la 12-13A. Am masurat folosind un ampermetru cu clamp direct pe firele ce vin de la releu la bujie.

   Momentan am facut o improvizatie folosind un termocontact de 40 grade lipit de furtunul de antigel din imediata vecinatate a bujiilor prin care trece ''-''ul de la sasiu catre bobilna releului de 100A (treapta mare de incalzire - cu cele 2 bujii) pentru a ajuta motorul cu incalzirea mai rapida a antigelului in aceste zile mai reci. Dezavantajul este ca din momentul in care am pus contactul bujiile deja incalzesc fiind o super sarcina pentru baterie. Improvizatia am facut-o pentru ca am observat ca la relanti indiferent cat as astepta temperatura nu urca (nici chiar dupa 1h). Cu cele 2 bujii active dupa cam 30 min temperatura ajunge la 60 grade.

   Exista vreo posibilitate de a verifica in ECU (cu VAG-com) daca sistemul este activ sau daca se poate adapta vreun parametru pentru a permite bujiilor sa functioneze la temperaturi in jurul valorii de 0-5 grade?

   As vrea sa epuizez toate variantele pentru un sistem factory-made inainte sa ma apuc sa il refac de la 0 (Arduino Nano care sa gestioneze cuplarea pe rand a bujiilor,  senzor de temperatura, monitorizarea tensiunii bateriei + 3 MOSFETuri cu comanda individuala a fiecarei bujii + indicator in bord martorul de temperatura cu culoare albastra image.png.f4da2687aa8687df88ad46f5f0f4b448.png, cum am citit ca exista pe alte modele).

 

  Va multumesc tuturor si sper ca nu v-am plictisit cu postarea mea kilometrica insa am vrut sa las aici toate informatiile care le-am strans in ultima luna intr-un singur post.

 

 

 

Inainte 2.jpg

Inainte 1.jpg

Dupa 2.jpg

Dupa 1.jpg

Modificat de v.alex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
On 1/6/2015 at 5:22 PM, Lucianon said:

Salutare, eu am realizat acesta interventie la golful meu, dupa un studiu amanuntit.

Am luat instalatia de pe o masina donatoare, totul a functionat perfect, dar dupa o saptamana s-a stricat si alternatoul, fiind unul de 90 A, a trebuit sa-l inlocuiesc cu unul de 120 A, exact cum s-a mai scris ECU comanda cele trei buji in functie de consumatori si temperatura lichidului de racire.

Acesta instalatie isi face foarte bine treaba, am avut si ajutorul lui Florin. eu am montat-o anul trecut prin februarie.

daca aveti nevoie de suport va ajut cu placere.

se pot alimenta separat si  comanda separat de ecu?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi asa si functioneaza, comandate de ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
On 1/27/2019 at 8:40 PM, powershot said:

Am avut 9 ani alh cu bujii preincalzire apa in stare de functionare.

Modificasem eu optiunea de a cupla bujiile separat de ecu .. la buton.

Nu am auzit niciodata bolboroseli din cauza lor.

Pe unde ai tras firele de la compartimentul motor la sofer? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Odată cu venirea frigului reînvii puțin acest topic, nu reușesc de niciun fel să fac să meargă încălzirea asta auxiliară. În output test totul merge normal,Screenshot_20231130_141733_Gallery.thumb.jpg.ba82ad96dd6d64eb11f43458ea71e687.jpgvine curent la fiecare bujie în parte dar în alte condiții nu vrea să pornească. Atașez și o poză cu valorile care zic eu că îndeplinesc condițiile pentru a porni. Dacă aveți alte idei le ascult cu plăcere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!