Jump to content

Service auto autorizat vs. Service auto reprezentanta vs. mecanic privat


YEP
 Share

Postare recomandată

Saluare tuturor,

Am avut in ultimul timp un oarecare contact cu piata de masini second, tintind catre achizitionarea unei masini din gama premium (provenienta din RO).

Una dintre pretentiile mele era sa fie servisata la reprezentanta, pe principiul daca iti permiti sa platesti 30k+ euro pe o masina premium inseamna ca poti suporta si diferenta de 100-150 euro intre service-ul de cartier si service-ul de marca.

Din pacate indraznesc sa spun ca mai mult de 70-75% din masinile existente in RO si apartinand unor producatori gen Audi, BMW sau Mercedes sunt servisate la service-ul "din colt"

Ne plangem de faptul ca masinile din RO nu-s ingrijite, ca in DE au carte la zi si revizii dar cand vine vorba de noi si masina noastra "uitam" sa procedam ca nemtii.

E adevarat, este de notorietate "seriozitatea" si lacomia unor service-uri de marca insa, in cazul asta, nu este mai sanatos principiul "ma intind cat ma tine plapuma"? Adica daca imi permit doar Duster (inclusiv intretinerea lui) ce rost are sa-mi iau Tiguan?.

De exemplu, care ar fi logica sa cumperi cu aproape ultimii bani un BMW cu jdemii de km, dar plin de dotari, asa cum ii place romanului, si sa constati sa nu ai bani sau te-ar costa prea mult sa platesti un CASCO, sa cumperi de la magazin si nu de la hoti niste oglinzi ce ti-au fost furate, sa-i schimbi distributia la reprezentanta, etc, etc... Raspunsul meu este: nu este nici o logica in asta, insa, tot mai multi o fac.

Care ar fi argumentele PRO si CONTRA service-urilor de marca? Dar pentru cele multi-marca, adica cele "de cartier"?

Poate sunt unele persoane care isi repara masina in curte la un prieten mecanic, care sunt avantajele in acest caz?

Mai merita sa faci revizia la reprezentanta in ziua de azi?

Astept opinii.

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca aici e o discutie care poate merge la infinit :)

Un argument pentru service-urile reprezentanta ar fi ca personalul de acolo trece printr-o anumita scolarizare impusa de firma mama si de asemenea din cate am inteles reprezentantele sunt obligate sa aiba dotarile maxime pentru a putea sa efectueze orice operatiune de service....pe cand la un service de cartier cred ca improvizatia e la ea acasa.

Si inca o chestie ar fi garantia care o primesti la operatiunile facute in reprezentanta vs "asa era cand ai adus-o" (pe care te poti astepta sa il primesti la un service de cartier daca iti strica ceva pe la ea).

Dar desigur..cred ca cea mai importanta ramane tot resursa umana...si dupa cum stim cu totii...orice padure are uscaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu, colegu' St3reo ai nimerit-o cam pe dos.

Din povesti am auzit si eu ca in ultima vreme reprezentantele si-au mai revenit si nu mai fac porcarii, insa pana inainte de criza am auzit multa lume care ramanea fara roti de rezerva, se schimbau piese de pe masina si alte porcarii de genul asta.

Parerea mea legata de service-urile de cartier e ca depinde neaparat de service si de mecanic. Sunt destule service-uri mici care au scule profesionale ultimul racnet in domeniu si la fel sunt multe care au mosi ce au reparat dacii toata viata si daca nu au reusit sa se adapteze vremurilor au ramas in urma cu mecanica.

La fel, un mecanic privat care se pricepe la ceea ce face si are scule de diagnoza si manuale de reparatii poate face minuni, insa sunt operatiuni care necesita elevatoare, diferite prese si alte scule mai speciale pe care nu le poti gasi la acestia.

Chestia cu masina servisata in reprezentanta e in mintea oamenilor pentru ca astea sunt cam la fel toate si presupun ca fiecare are macar un mecanic priceput si multi papucari pe langa.

Ideea e ca daca tu-ti cumperi o masina care a fost servisata la service de cartier sau mecanic privat, ar trebui sa cunosti acel service/mecanic pentru a putea avea incredere in diverse lucrari efectuate la acestia pentru ca, in caz contrar vei privi masina si proprietarul exact asa cum am inteles eu ca ii vezi din primul post.

De asemenea sunt de parere ca multe operatiuni le poti face si acasa si de banii pe care i-ai da pe manopera poti cumpara o piesa mai buna din punct de vedere al calitatii sau poti cumpara o ceara pentru a da masina dupa spalare sau multe alte investitii. Insa cei care gandesc ca mine nu cred ca sunt asa numerosi, deci...

Cu mana pe inima pot spune ca ai deschis Cutia Pandorei si ii asteapta vremurile grele pe moderatori!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am achizitionat un Golf 5 de nou, in 2005 (l-am si vandut intre timp) si am renuntat la reprezentanta. Motivul ? Neseriozitate si chiar nesimtire. Am adus masina in garantie, e adevarat, erau ultimele 2 luni dar inca era in garantie, si imi huruia un rulment pe stanga de nu se putea auzi nici radioul. Constatarea lor a fost ca "Totul este in regula, incercati sa va echilibrati rotile bla bla". Dupa ce a expirat garantia, m-am intors cu masina la ei, iar raspunsul a fost clar "Huruie rulmentul". Din acel moment masina nu a mai fost in reprezentanta pentru vreo revizie. In acest moment imi fac service-urile la un prieten, care are toate sculele necesare si in care am incredere (elevator, VAS, etc). Singurul avantaj al reprezentatelor e stampila cu VW...

Modificat de tobo`
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu, colegu' St3reo ai nimerit-o cam pe dos.

Din povesti am auzit si eu ca in ultima vreme reprezentantele si-au mai revenit si nu mai fac porcarii, insa pana inainte de criza am auzit multa lume care ramanea fara roti de rezerva, se schimbau piese de pe masina si alte porcarii de genul asta.

Da, la fel de multe povesti cu disparut piese de pe masina am auzit si eu...la service-urile no-name...si inainte de criza si dupa.

Diferenta e ca reprezentantele au supraveghere video si daca chiar e ceva se poate apela la inregistrari. Desigur probabil sunt multe piese care ar putea fi subtilizate fara sa isi dea nimeni seama de pe camere dar ceva de genul roata de rezerva cred ca e mai greu de sustras fara urme.

Oricum eu personal nu ma duc decat la service-uri in care sa pot sta langa masina.

Desigur ideal ar fi sa cunosti mecanicul la care te duci, cu atat mai mult sa iti fie si prieten....dar din pacate nu poate fi cazul pentru toata lumea asa ca restu' trebuie sa ne orientam dupa alte criterii.

Modificat de st3reo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un service "de cartier" din cate stiu poti sta pe langa masina pe cand la reprezentante nimic. La o singura reprezentanta am fost si eu si era un gemulet in forma de triunghi dreptunghic pe unde puteai vedea unele rampe.

Din punctul meu de vedere, asa cum am facut cu constructiile interioare la casa, asa fac si cu masina la majoritatea operatiilor. Mai bine ma injur pe mine ca am gresit ceva, decat sa-l injur pe altul ca mi-a luat banii ca sa-si dea corigenta pe bunul meu. Si pana acum n-am avut asa multe motive sa tot injur. :)

Desigur, problema colegului nostru e daca sa aiba incredere in masinile care au fost servisate si altundeva decat la reprezentanta. Ei bine, de cate ori am fost la reprezentanta pentru lucrari, mi-au dat piesa pe care au inlocuit-o in cutiile pieselor noi. Si aici pot aparea teorii ale conspiratiilor, dar peste tot se pot gasi teorii paranoice mai mult sau mai putin fondate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui pus si "vs service by myself". Eu unul fac schimbul de ulei la masina mea, personal. De ce? Pentru nimeni nu-l face cu atata grija ca mine. Aici ma refer la demontarea si montarea tuturor componentelor... scut motor, capac motor si altele.

Totusi, cureaua de distributie nu o stiu schimba personal, asa ca ma duc la mecanic. Dar in nici un caz la reprezentanta. Nu stiu cum lucra reprezentantele din Romania, dar in Franta, pentru un schimb de ule Long Lifei,filtru ulei, filtru habitaclu si stergatoare fata am platit 320euro, acum un an. Filtrul de aer nu l-au schimbat ca au zis ca se schimba doar la 60000km. (Dupa cateva mii de km s-a spart filtrul de aer si am ramas fara debitmetru). Treaba a fost buna pana am iesit din garaj, ca ajuns acasa, frate-meu s-a uitat sub masina si nu era prins corect scutul, iar la aparatoarele din plastic de sub aripi nu au mai pus suruburile. Si-ntotdeauna au nevoie sa las masina o zi intreaga pentru o ora de lucru. Concluzia o trageti voi...

Cine vrea sa cumpere masina de la mine... o cumpara asa cum este. Nu merita sa dau 200euro in plus la fiecare schimb de ulei ca sa o pot vinde cu 500euro mai mult peste 5 ani, cand o sa aiba cu 200.000km mai mult decat acum.

Off Topic

La reprezentanta Mercedes este la fel, tot in FR, pentru un test de 15 minute mi-au calculat o ora de lucru si am fost obligat sa le las Sprinterul toata ziua. Nici macar nu au aflat care este problema... dar m-au pus sa platesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant topicul deschis ... vroiam sa las si parerea mea aici. Am cumparat Passatul de nou, cu configuratia ceruta de mine, etc. Totul ok de la comanda pana la predarea masinii, profesionalism, adica ceea ce in alte tari se numeste stare de normalitate. Vine vremea pentru primul service, o duc la ei - schimb ulei, filtre, ce-o mai fi fost dupa un an de utilizare. Dupa ce o iau, trece un timp (cateva luni) si ma uit si eu sub capacul motorului mai mult de curiozitate. Surpriza: o piesa statea spanzurata in voie, fiind tinuta numai de furtunasele care ieseau din ea, desi avea clar locul ei unde trebuia fixata. Nu s-a defectat nimic, insa mi-a venit in minte o patanie "la indigo" pe care am avut-o cu masina de dinainte, si aia servisata tot la reprezentanta (alta marca). O piesa, fiind lasata sa atarne in voie prin motor, s-a frecat de cureaua de accesorii si in timp s-a ros furtunul, erori in bord, limp mode si tot tacamul. Nu stiu daca a fost lasata sa atarne acolo din rea vointa sau nestiinta/prostie insa cert e ca m-a usurat de niste bani la momentul respectiv (vorbesc de vechea masina, nu de Passat). Desi mi-a trecut prin cap pentru un moment ideea ca si astia de la VW ar putea incerca sa repete figura, am trecut peste moment, insa revizia de 2 ani, am facut-o singur (adica eu, nu la service), stiind ca filtrele sunt schimbate nu doar suflate, si toate sunt ok. Vine momentul pentru revizia de 3 ani... la care se schimba si lichid de frana pe langa alte cele. Am dus-o iar la reprezentanta. Citind topicurile de pe forum stiam cam ce preturi se practica pe piese si manopera la modelul respectiv, asa ca m-am dus cu lectia invatata. Astfel, am scos revizia la jumatate din pretul cerut initial de consilierul de service. Omul era socat ca eu nu sunt dispus sa le platesc lor suma ceruta initial, desi vezi-doamne, programul lui (software-ul adica) asa ii zice, ca eu tre sa dau 11.5 milioane la modelul respectiv de masina si la vechimea respectiva. Ei na, uite ca aceleasi lucrari se pot face si la juma de pret daca stii ca la altii, care folosesc acelasi software, costa jumate. Ok, trec si peste asta, dau masina la servisat. Dupa un timp, ma suna consilierul: "placutele spate trebuie schimbate". Stiind sigur ca nu e cazul sa fie schimbate, i-am spus ca nu doresc. El insista - tot la telefon "nu mai merg nici 6 luni, deci inainte de revizia urmatoare sigur trebuie schimbate, eu va recomand sa le schimbati acum!!! Masina e pe rampa, avem piesele, bla bla, rectificare, 6 milioane" Refuz din nou si imi zice ca atunci pot sa vin sa iau masina. Dupa ce ajung, ma duc in parcare, ridic capota, scot joja de ulei sa vad macar daca s-au atins de ulei, ca filtrul de ulei n-am cum sa verific daca l-au schimbat. Nivelul uleiului era atata de mare incat nici nu se vedea pe joja unde se termina pelicula de ulei, aproape dadea pe afara nici pomeneala sa fie intre min-max. Mai departe, scot capacul de protectie. Normal, piesa aia era spanzurata din nou in furtune, la fel cum o lasasera si dupa revizia de 1 an. Ma duc inapoi cu cheia la consilierul de service, ii spun ce am constatat, vine si el cu niste carpe sa stearga joja si sa-mi demonstreze ca uleiul e ok. N-a avut dreptate, era cu mult peste... Probabil ca multi stiti ce inseamna ulei in exces la un motor turbo. Ei, si uite asa mi-am sters din cap ideea ca reprezentanta=profesionalism.

A... mai trebuie sa va mai spun ca acum dupa mai mult de 6 luni de la revizie mai am placutele pe spate cu suficienta carne pe ele? Nu-mi place la reprezentanta lipsa de transparenta si replicile seci de genul: asa zice programul, asa tre sa facem (in traducere libera - tu taci si scoate banile. Software-ul zice clar cat sa ne dai si nu mai comenta, ca imediat iti arat un raport frumos si totalul unde scrie cat tre sa scoti din portmoneu, fraiere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ramas uimit de prostia celor de la reprezentanta , un prieten facea practica la Skoda Sud.. si zicea ca la niste mecani sa-i schimbe un ulei la un touareg v10 le-a luat 10 ore de munca ( o ora insemna la el 100 min ) :D si am fost la alt service in oras gasit din intamplare, ei bine , avea 2 sapt de cand era deschis si au facut treaba buna si ieftina , pretul fiind exact jumatate fata de cel de la reprezentanta , si in plus rapiditate si promtitudine . pt cn vrea adresa PM ;) eu nu ma mai dus la reprezentate decat cu prob grave ! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A... mai trebuie sa va mai spun ca acum dupa mai mult de 6 luni de la revizie mai am placutele pe spate cu suficienta carne pe ele? Nu-mi place la reprezentanta lipsa de transparenta si replicile seci de genul: asa zice programul, asa tre sa facem (in traducere libera - tu taci si scoate banile. Software-ul zice clar cat sa ne dai si nu mai comenta, ca imediat iti arat un raport frumos si totalul unde scrie cat tre sa scoti din portmoneu, fraiere)

Mi-ai luat cuvintele de pe tastatura...

S-au mai dat exemple pe forum cu replici din reprezentante, in care cel care ducea masina la servisat era luat de prost. Le place sa vorbeasca de sus cu clientul... pana si casiera si femeia de serviciu :mop: de la reprezentanta stiu mai multa mecanica ca si clientii... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se spune ca dupa un timp, piesele si sculele din service incep sa prinda glas odata ce se obisnuiesc cu o persoana si ii divulga secrete esentiale mentinerii creierului la un nivel minim de functionare.

Eu cu reprezentanta Seat am avut experiente mai mult pozitive pana acum, deci nu sunt asa patit ca voi. Ma deranjeaza doar timpul mare de asteptare. Ultima oara cand am schimbat uleiul la masina mi-a luat 30 de minute maxim cu tot cu uitatul pe la motor. Taica-miu a golit baia si a schimbat filtrul si uleiul si eu am desfacut carcasa si am schimbat filtrul de aer.

Am avut experiente oarecum negative si cu service-urile ce nu sunt reprezentante. Eram gata sa schimb etrierul de pe spate, noroc ca m-am uitat si eu mai bine si am observat ca vinovat era cablul de la frana de mana. La unul am fost sa-mi schimbe racordul flexibil dupa 2 saptamani de cand mi-l pusese pentru ca il sudase stramb si a cedat la stilul de mers abordat in perioada aia si nici nu era dimensiunea celui original, deci altul "din partea casei"! Si in felul asta pe ei prostia sau nestiinta chiar ii costa.

Cred ca la o masina Sh pe care vrei sa o cumperi, a ajuns sa conteze in mare parte mai mult cum merge pe drum si starea actuala a pieselor ce ar putea ceda si ar fi costisitoare pentru noul proprietar.

Cu alte cuvinte, o verificare facuta de un om/oameni priceputi uneori conteaza mai mult decat toate operatiile facute la reprezentanta inclusiv completarea cu lichid de parbriz.

La fel, pentru mine chiar nu mai conteaza asa mult nici ca a fost lovita masina pentru ca stiu ce-a patit a mea si cum arata la ora asta. Daca nu a fost structura de rezistenta afectata, nu e asa mare problema ca are niste elemente de caroserie noi-bineinteles cu conditia sa fie originale! Dar asta e doar parerea mea si sunt sigur ca multi nu o impartasesc, insa dupa ce ai experiente de genul asta credeti-ma ca ajungi sa privesti cu alti ochi aceste aspecte negative pentru marea majoritate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut experiente placute cu reprezentantele. Au fost singurii care mi-au depistat problemele in prima jumatate de ora. Sunt de parere ca problemele serioase ar trebui rezolvate la ei, sunt sanse mult mai mari sa se finlovit de ele si sa le rezolve decat omul de la colt care mai pune mana din cand in cand pe cate un VW.

Totusi am si un minus: piese slabe la pret mare. Mi-am facut o revizie la eia golfulet, si m-am trezit cu filtre champions (pana atunci doar Mann am pus), care sunt printre cele mai proaste, si cu cel mai mare pret platit pe o revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant topic.

Sunt foarte multe lucruri de spus pro si contra. Cam toti cei care avem o masina le cunoastem. Marele dejavantaj al service-ului de marca este legat de preturile practicate, atat la piese si consumabile cat si la manopera, precum si faptul ca nu ti se permite sa stai langa masina pentru a observa ceea ce se intampla cu automobilul tau (daca se schimba sau nu piese, daca se foloseste ciocanul, ranga, sarma etc.).

In ceea ce priveste competenta si experienta mecanicilor de la servicele de marca - si aici se pot spune multe. Poti avea surprize neplacute.

La servicele de cartier preturile sunt decente, ti se permite sa-ti aduci consumabilele si piesele pe care le doresti... Mecanicii care lucreaza aici de cele mai multe ori au activat anterior in unitati de marca si in general sunt priceputi.

De ce au plecat de la servicele de marca? Sa va dau un exemplu concret - cunosc un mecanic ce a lucrat la Dacia peste 25 ani, pana in 2010, cand s-a hotarat sa plece si sa-si deschida acasa propriul atelier. La Dacia ajunsese sa castige 7-800 ron lunar in mana, iar din ciubucuri "mai nimic" pentru ca nu mai aveau voie sa intre in contact cu clientii.

A investit ceva banuti, si-a luat un elevator, prese, scule etc. iar acum face 200-300 ron zilnic. Toata lumea este multumita, atat clientii care se programeaza cu cateva zile inainte, cat si el, care nu mai este muritor de foame.

Eu prefer sa ma adresez mecanicilor particulari. Nu ma intereseaza carti de service, stampile si alte asemenea. Cand voi dori sa vand masina ii voi permite cumparatorului sa o testeze la atelierul unde va dori, pentru a se edifica cu privire la starea ei tehnica. Hartiile in Romania nu valoreaza nimic - cunosc destule exemple cu masini pe firma, "servisate" pe hartie, dar la care nu se schimbase in realitate niciun filtru ori lichid... Piesele ce trebuiau inlocuite se praduiau intre soferul ce ducea masina la reprezentanta si mecanici. Mai bine imi cumpar consumabilele pe care le doresc eu si vad cu ochii mei cum se desfasoara operatiunile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa-mi spun si eu experientele cu reprezentantele. Cat timp masina a fost in garantie, am facut reviziile la ei.

La prima revizie, au ciupit garnitura de la filtrul de motorina sau nu au schimbat-o..ma rog, nu e asa mare problema..se poate intampla. Se rugau de mine sa schimb placutele, ca mai merg 2-3 mii de km. Desigur ca nu aveau nimic si am mers peste 30 de mii cu ele, pana le-am schimbat.

Ulterior, mi s-a decojit un plastic (in jurul cheii) si am mers tot la ei sa mi-l schimbe. Desi cunosc foarte multe passat-uri care au problema asta, si chiar ei au spus ca au mai vazut, nu a facut obiectul garantiei, insa mi-au lasat manopera gratuita. Am platit doar pretul piesei. Cand au terminat si am plecat afara la masina, am vazut un plastic de sub motor atarnand. L-am prins (era cu clips) si nu i-am mai intrebat nimic. De atunci nu am mai calcat la ei, decat pentru problema de mai jos.

Acum un an, mi-au schimbat un injector. Dupa 2 saptamani, am vazut ca scuturile ce protejau cablajele din jurul turbinei, nici nu erau puse...erau lasate in aer, iar cablurile erau trase prin alta parte. Apuca-te si fa-le cum erau...

Reviziile (filtrele si uleiul) mi le fac personal, la un prieten care are un service foarte modern. Sunt de 10 ori mai atent, cu grija, stiind ca lucrez pentru masina mea.

Restul lichidelor, placutele, sau cand va veni vremea schimbarii distributiei, le fac/voi face tot la service-ul de mai sus, insa nu eu. :) Si inca un avantaj, pot sta tot timpul langa masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iepumare,

Stimabile, parca nu stii in ce tara traim. Oamenii nu au (mai au) incredere in reprezentante.

Tot timpul trebuie sa ai recomandare, de ce? Eu am patit foarte multe cu ei de a lungul timpului.

Mergi dimineata cu masina ca omul, stai ca prostul la receptie si astepti, ai doi oameni in fata si cand ajunge la tine, ala dispare. ESTE pauza de masa, nici macar nu ti spune nimic. Nu o data, de o suta de ori am patit asa si nu numai eu. Normeaza la ore si ei stau sau fac plimbari prin hala, curse cu masina in afara incintei pentru prblm care nu au a face cu proba de drum. Daca ar fi sa scriu tot probabil ca mi ar trebui zile in sir. Am facut si tinichigerie la ei si mecanica si vopsitorie si ce vreti voi. Stiu ce spun.

Cel putin pentru un schimb de ulei nu are rost la calci ever pe acolo.

Treaba cu mersul sau nu la reprezentante este valabila si afara, stiu o gramada Germani care nu merg la ei. Si nu din lipsa de bani.

Consider ca reprezentantele sunt pentru flote, ca n au uncotro si pentru orbi si habarnisti.

Ce daca am o masina de 30K, care este problema? Nu inteleg...

Nu sunt obligat sa merg la reprezentante. Sunt foarte multi mecanici priceputi pe lumea asta, treaba este sa i gasesti.

Ce parere ai de un schimb Kit de ambreiaj si volant la passat cu 5.400 lei? Cand el costa maxim 2.000 lei. Pompa de combustibil 1.800 lei, cand corpul de pompa e 450 lei. am exemple "fara numar".

O masina care merge in reprezentante crezi ca este mai buna si mai sigura decat una care merge la un service normal? GRESIT, total gresit.

Si inca ceva...Nu mai cautati fratilor masini la mana a doua de 30K la juma de pret, alea normal ca nu sunt bune. Sau, mergi frumos afara si gasesti masini ireprosabile, insa pretul lor este foarte aproape de una noua.

Eu stiu un lucru, Romanul vrea sa cumpere masina scula, cu bani putini, sa arate ca noua, sa fi urcat in ea doar o singura persoana ( si ala saracul sa fie unul infirm, fara picioare), volanul ca nou, schimbatorul la fel. De fapt masina sa fi fost condusa de o fantoma. A si daca se poate mearsa numai in afara orasului. Mergi si cumperi masina de acolo, de afara (ca oricum de acolo vin).

Sa fim seriosi si realisti. Ca de fapt aceasta este problema tuturor. Atitutinea noastra lasa de dorit. Vrem mult cu bani putini.

Nu putem indrepta noi societatea asta. Insa o putem taxa de fiecare data cand avem ocazia, aceasta este o ocazie (cel putin pentru mine).

Hai, toata lumea la reprezentanta repejor :D .

ps Am fost la reprezentanta si o sa mai merg.

Acolo merg cand imi vand masinile. Viitorul proprietar este tare mandru cand masina este verificata acolo.

Eu am service unde mi imbraca si volanul si schimbatorul si scaunul si pot lasa si masina acolo, cate zile vreau. Nu face nimeni plimbari cu ea, nu mi gasesc umblat peste tot. Nu fac niciun fel de inventar la obiectele din masina...

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de aceeasi parere cu Victor.

Multa lume zice ca merge la masinile vechi dar la cele noi trebuie sa mergi la reprezentanta pentru ca doar ei isi permit sa specializeze oameni.

Nu este chiar asa, in ziua de azi gasesti informatii si daca esti interesat poti rezolva aproape orice.

Am fost recent la un coleg de forum care este pasionat de mesterit (nu este mecanic de profesie) sa-mi rezolve o problema si vreau sa spun ca a lucrat mai bine decat orice mecanic intalnit pana acum, avea si cateva exemple in care toti specialistii ii spuneau ca nu stiu sau nu se poate dar el a reusit fara probleme.

Mai avea o masina (alta marca) din generatie mai noua (2 ani) si clasa premium, am zis uau la asta nu ai ce sa faci, trebuie sa mergi la reprezentanta, el imi spune nici vorba, toate interventiile le face el, si-a cumparat tester pentru marca respectiva si s-a documentat pe net.

In concluzie zic ca in Romania nu poti intra in primul service intalnit sa-ti rezolvi o problema aparuta, ai sanse mari sa iei teapa, mai ales daca te vad aia ca nu esti dea casei si nu te pricepi la mecanica.

Cu putina documentare pe forum, la colegi, prieteni vei gasi recomandari pentru un service serios cu preturi cinstite si vei fi scutit in mare de neplaceri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multa lume zice ca merge la masinile vechi dar la cele noi trebuie sa mergi la reprezentanta pentru ca doar ei isi permit sa specializeze oameni.

In unele cazuri asa este. De exemplu, cu privire la cutiile DSG cu ambreiaje uscate, nici un service particular din RO nu are kitul de schimb ambreiaje pentru ca nu vor sa investeasca 1500+ euro in el. Ca sa nu mai vorbesc de specializare angajati... Macar aia de la reprezentanta sunt train-uiti.

Totusi, nu fac reclama reprezentantelor, departe de mine lucrul asta, pentru ca am avut si eu destule neplaceri.

Intrebare: daca luam in considerare ipoteza ca toti mecanicii de la reprezentanta ar fi corecti, ca nu se mai fac smecherii si lucrarile sunt de calitate, insa evident cu preturile practicate in prezent, ati merge la revizii la reprezentanta?

Modificat de iepumare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut pana acum doi ani un mecanic si mergeam la el, ma refer la partea de schimbat rulmenti (nu dispun de prese si chei speciale), acum a plecat in Belgia.

Reviziile ulei, filtre, lichid de frana, placute le fac personal. Aveam pb cu pornirea la rece si am fost la reprezentanta IVAS Galati si au descoperit ca aveam distributie sarita de la punct. Au rezolvat.o au reglat si avansul injectiei acum totul merge perfect.

Am mai fost cu pb la ei, zgomote la suspensie....a venit un mecanic cu mine la masina, a facut un test de drum si binenteles ca nu se mai auzea nimic. Raspunsul lui a fost: Vino mai tarziu cand face mai tare ca noi nu vrem sa te punem sa schimbam doar de dragul de a spune ca am gasit ceva!!!

Am insistat sa o puna pe elevator, au tras de roti...nimic. Sper ca nu v-am plictisit.

DA au preturile mai mari dar de cate ori am cheltuit mai mult pana sa ajungem la ei sa rezolvam pb?

Nu lucrez la ivas si nu vreau sa fac reclama dar de fiecare data cand am fost am plecat multumit. Si am putut sta langa masina , ii cunosc pe majoritatea de acolo....asta doar in cazul meu.

La piesele originale se aplica si reducere in functie de vechimea masinii si dif intre piesele originale si AM este....

Pt un schimb de filtre, ulei...placute nu merita la ei, dar pe partea de distributie si altele recomand. De ce? pt faptul ca garantie se respecta fara alte parti materiale din partea clientului.

Am avut niste flanse de amortizor crapate in garantie, de fapt au fost montate gresit de cei de la Autoplus. Producatorul le schimba pe garantie, sper, dar manopera o plateam tot eu....si nu prea e bine, asa ca nu mai calc pe la ei.

Cunosc un caz in care s-a lasat masina in reprezentanta si cand a ridicat-o avea o zgaraietura pe aripa.....si a fost rezolvata, piesa revopsita.....daca era un service de cartier cum se termina???

Nu fac reclama si nu recomand Doamne fereste, fiecare face ce vrea cu banul lui. Daca aveti mecanici de incredere duceti-va la ei, eu unul m-am saturat sa ii tot caut.

Modificat de theoane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In viata mea nu am fost la reprezentanta, stiu ca aia iti baga pe gat tot felu de piese si au niste preturi extrem de mari, eu merg la un service unde se repara numai masini de lux, imi este si rusine cand ma duc cu passatul si acolo sunt numai x6, a8, q7, mercedes s500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EU am iesit din garantie dar fac reviziile la un service de marca din provincie, desi sunt din Bucuresti. Diferenta se vede in tarife si in atitudine.

Cand schimb ceva la masina fac o comparatie de preturi pe online si stiu exact cat le bag in buzunar in plus. Pana acum a fost acceptabil.

Sunt unic proprietar si cand voi vinde cred ca aceasta chestie va conta. Daca eram al 4-lea proprietar, iar cei dinainte faceau revizii la colt, probabil nu renta sa incep eu cu reprezentanta.

Din alt pdv, nu pot sa cred ca un service no-name isi scolarizeaza oamenii periodic pe brandurile servisate. Cand voi vedea asa ceva voi avea incredere.

PS: la reprezentanta unde merg m-am dus odata chiti sa schimb placutele de frana, iar consilierul si mecanicul m-au calmat "stai dom'le linistit, la cum mergi astea te mai tin nu stiu cat..."

Modificat de Flavyus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De doua ori am fost la o reprezentanta.

Ultima oara a fost sa-mi schimb un switch pe frana care a costat 40 de ron, manopera fiind 80 ron. PENTRU UN SWITCH pus in 5 minute.

Prima oara a fost prin 2002 cand aveam o Skoda Felicia pentru care nu gaseam un cap de planetara si am cumparat-o de la un mecanic de la PBN care mi-a adus-o infasurata intr-un prosop la poarta. Tocmai o aburise pe una cu Fabia ca e dusa si trebuie schimbata.

Deci nu prea se pune ca am fost de 2 ori. :D

Cat despre service-urile de cartier, e diferenta de la cer la pamant intre ele si asta o face mecanicul. Eu am fost numai la service-uri particulare ale unor angajati pe la reprezentante. Asa beneficiez si de preturile "de cartier" si de "scolarizarea" reprezentatelor.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare are rolul lui bine stabilit din punctul meu de vedere.

1. Reprezentanta e locul unde intreb prima oara "cat costa". Daca diferenta de pret e nesemnificativa (sa zicem 100-150 lei la un schimb de discuri si placute frana), cu siguranta aleg reprezentanta pt operatiunea asta pt ca am certitudinea ca nu ma aleg cu chinezarii, si pe deasupra, am 2 ani garantie la piese si manopera. In caz de defectiune, nu trebuie sa stau cu masina desfacuta pana cand se rezolva birocratia garantiei. Alte manopere mai complexe, cum ar fi schimbul distributiei o sa fie facute tot aici, indiferent de pret. Un alt plus in favoarea reprezentantei e ca imi da discount 20% la foarte multe piese pt ca masina are >5 ani, ceea ce ii apropie destul de mult de varianta in care eu imi cumpar piesa si o duc la alt service sa o schimbe.

2. Service-ul autorizat e o alternativa f buna la reprezentanta atunci cand aceasta nu vrea sa faca unele manopere. (ex, schimb bucse bascula, pe care reprezentanta le schimba doar impreuna cu blocurile de Al) + alte manopere care sunt mult mai ieftine decat in reprezentanta si care nu au nimic in comun cu siguranta la rulare.

3. Mecanicul privat...eu nu am asa ceva. Poate daca as avea vreun prieten mecanic as apela la el pt diverse maruntisuri, sfaturi, poate chiar diagnoze, dar in cazul meu iese complet din discutie pt ca nu cunosc nici un mecanic si la necunoscuti nu merg, pt ca nu pot sa ii trag la raspundere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant topic

Povestea mea e cam asa.

La reprezentanta din Craiova, la un schimb de ulei , au facturat 4 litri de ulei, uleiul era varsat , la butoi adica, dar capacitatea normala era cca. 3,4 l.

La reprezentanta din Craiova, la un defect al clantei de la usa spate dreapta, au inlocuit tot mecanismul, adica cca. 650 lei, defect fiind doar un microintrerupator.Cred ca se putea inlocui.

Acum am primit un cec de vouchere cu diverse servicii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

puteai rezolva problema cu clanta in 80 de lei daca aruncai un ochi pe forum. Nu o sa gasesti niciodata in reprezentanta meserias cu pistolul de lipit in mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gasesti, doar ca primesc "recomandari" sa inlocuiasca orice piesa defecta. De obicei, dupa ce pleaca din reprezentanta la un service de cartier, fac exact invers: repara tot ce pot, inlocuiesc doar daca e musai... cred ca numai in ciuda o fac :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!