Jump to content
olteanu82

Ulei de motor Ravenol

Recommended Posts

geopsi

Intaresc si eu cele spuse despre Ravenol. In cazul meu am facut anual un schimb la reprezentanta si un schimb cu ravenol. Din pacate, la reprezentanta Autec Craiova au trecut de ceva timp la ulei la bidon Castrol care se consuma foarte rapid. Am testat asta pe 2 motoare: 1.9 tdi si 1.6 mpi si desi inainte faceam cam 7-8000 km cu uleiul de la ei apoi incepea sa il consume am scazut in ultimii ani la 4000 si ma refer la masini care au 130 si 140k km cu toate reviziile la zi. Cu ravenol am ajuns la 10000 de km fara sa completez si cred ca mai ducea dar se facea anul si am mers sa schimb iar la reprezentanta.

De pus de la ravenol am pus pe principiul cel mai scump ulei pe care il aveau, mereu cu USVO, oricum iese mai ieftin decat la reprezentanta desi unde il schimb ravenol costa mai mult decat castrol.

Nu stiu daca comparatia este corecta Castrol-Ravenol si problema este la Castrol sau ce baga cei de la reprezentanta este o porcarie dar chiar ma speriasem si credeam ca s-au dus naiba motoarele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut b

ravenol prin '70 producea uleiuri sintetice pe cand la noi se mai folosea seu de oaie,asta ca prea scurt istoric.

folosesc ravenol in skoda fabia 1,9 tdi pd de 6 ani de la 260k,acum are 320k km,fara consum semnificativ de ulei(nu completez nimic in 10k km)

turbina,egr,axa cu came,tacheti, injectoare sunt cele din fabrica.

acum...nu zic eu ca e mirific😆 si face minuni, cand doar tb sa unga, dar din atatea fake-uri am ales unul care mie mi-a placut inca de la primul schimb.

inainte de el schimburile s-au facut cu castrol LL la butoi,la fel,fara a necesita completari ulterioare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
akon
9 minutes ago, ionut b said:

ravenol prin '70 producea uleiuri sintetice pe cand la noi se mai folosea seu de oaie,asta ca prea scurt istoric.

Pe site-ul lor spune ca prin '85 au inceput.

In fine ideea este ca nu vreau sa se inteleaga ca ar fi un ulei prost, ci ca in opinia mea nu merita diferenta de pret fata de altele, acum fiecare crede ce vrea, cum de altfel unii cred ca nu exista Covid19, altii ca pamantul e plat etc. Libertate de opinie si fiecare face ce vrea cu banii lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dasefx

Tocmai ce am scăpat de Ravenol VMP USVO 5W30 în urma reviziei la 15.000 km. Motor BMM 2.0 TDI (Audi A3 2007). Completat  aprox. 2 litri în acești km. A început să dispară de pe la 7000 km de uzură. Anterior am folosit formula veche ulei VW 5W30 și am făcut revizia la 18.000 km, distanță în care nu a fost nevoie să completez decât vreo 400-500 ml.

Rezumat: 18.000 km cu ulei OE VW 5W30 - consum 400-500 ml, 15.000 Km cu ulei Ravenol VMP USVO 5w30 - consum 2000 ml

Acum am folosit formula nouă VW 0W30 și în 1000 km n-a consumat gram.

Eu Ravenol nu mai bag

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alextz

@ionut b Ravenol este un brand care foloseste un mixer ca producator. El nu produce nici un fel de baza pentru uleiuri dar investeste mult in branding.

 

  • Upvote 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan.TM

@dasefx esti convins ca acest consum de ulei se datoreaza in totalitate Ravenol-ului?poate modul exploatare al masinii nu a fost asemanator, poate nivelul la inceput nu a fost facut corect, poate ai avut mici scurgeri pe la buson sau ai cumparat ulei contrafacut.

tu ai folosit gama de varf de la Ravenol,  "cireasa de pe tort " a lor, imi vine greu sa cred ca problema este uleiul.

folosesc Ravenol de cativa ani, in mai multe masini, am folosit in trecut Valvoline, Mobile 1, Castrol...acelasi consum l-am avut indiferent de brand, schimburi facute la 10k, cunosc personal oameni ce folosesc Ravenol si sunt f multumiti, nu am auzit pe nimeni sa se planga de consum anormal.

Chiar sunt curios de feedback-ul tau cu noul ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dasefx

Nu, nu sunt convins, dar pierderi evidente de ulei, gen scurgeri pe la îmbinări sau bușon nu am avut. Ideea e că așa consum de ulei nu am avut cu niciun alt ulei de 5 ani de când am mașina și am folosit Castrol, Mobil, Liqui Moly, Valvoline, toate 5w30, având DPF.

Nu exclud o problemă mecanică gen epurator sau garnitură de chiulasă care să explice consumul,  dar o să le investighez dacă și uleiul din prezent, VW 0W30 FE, începe să dispară. Alte probleme nu am.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE

BMM...motorul respectiv in general are probleme cu cresterea nivelului de ulei.

Eu as verifica daca nu cumva cu ravenol regerarile au fost mai rare si nivelul nu a mai crescut .

Share this post


Link to post
Share on other sites
dasefx
Posted (edited)

Am un ObdEleven Pro și de 1 an nu cred că am ratat vreo regenerare. Ocazie cu care am constatat că s-au făcut la exact 340 km,  nici un km în minus sau în plus. Absolut toate. Indiferent de gradul de încărcare și de modul de exploatare urban/extraurban. Precizez că motorul are 247.000 km reali și DPF a ajuns la 70 g, fiind depășită cu 10 g limita maximă indicată de vcds.

Mă miră regenerarea asta la fix 340 km, am impresia că s-a "autosetat" după ce DPF a depășit limita de încărcare, dar nu sunt sigur. N-am urmărit cu atenție regenerările decât de 1 an, dar parcă totuși înainte de a-și atinge limita era variabilă, în funcție de gradul de încărcare.

Edited by dasefx

Share this post


Link to post
Share on other sites
deenman

Uleiul ala lipsa (defectiune mecanica) cam umple DPF-ul. Spun asta pt ca sunt colegi cu dpf-ul incarcat 50% la peste 300.000km.  Acu ce sa zic, nu strica sa verifici.

 

Cat despre uleiul Ravenol, nu sunt fan si nici nu am fost, la fel si cu anvelopele nokian. Am avut de amandoua, dar nu mai cumpar.

  • Upvote 5
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dasefx

Incarcarea aia de 70 g bate cu formula matematica de incarcare la kilometrajul respectiv, asa ca nu stiu ce sa zic de aia cu 300k si 50%

Share this post


Link to post
Share on other sites
mike77
Posted (edited)

nu e asa zisul.. e dovedit castrol e cel mai contrafacut ulei si daca e original e facut in turcia pt romania !eu folosesc ravenol de 5 ani cand multi nu auzisera de el in fine sunt convins ca orice producator dupa ce cucereste piata o lasa mai moale cu calitatea!

 

!

Edited by mike77
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dasefx
Posted (edited)

Cu Castrol n-am avut probleme....nu l-am folosit decat la 2 revizii, pe vremea când schimbam la 10.000 km și făceam 50.000 km/an, deci cam 5 revizii pe an. Singurul ulei care m-a nemultumit a fost Ravenol, folosit penultimul schimb.

Și dacă consumul de ulei a fost cauzat de vreo problemă de natură mecanică, așa cum s-a sugerat mai sus, pe care n-o exclud, însă nici n-am sesizat-o până acum (cazanul meu nu scoate fum, nu bate, nu troncăne, pe diagnoză n-am nicio eroare), e de observat că eventuala problemă mecanică a apărut în timpul folosirii uleiului Ravenol în motor, deci din partea mea are vot negativ. 

Edited by dasefx
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
powershot

Am uitat sa adaug ca .. de cand folosesc acest ulei evacuarea se pastreaza curata... regenerarile fara nici cea mai mica urma de fum vizibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
moroenius

si eu am folosit ravenol, de cand a aparut cateva schimburi ca pe urma l-au scumpit foarte mult. In general, vinzi masina, rugineste caroseria dar motorul o duce indiferent de ulei.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafa6

Si eu folosesc de câteva schimburi ravenol ssl 0w40 usvo. Foarte bun. 

Nu am observat consum de ulei deloc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toni_tm

Renumitul ulei fabricat în Germania, dar nu îl găsești nicăieri în Germania. Nu exista în magazine sau în service. Am întrebat pe cei de la ATU,care este printre cele mai mari service auto din Germania și nu au auzit de el.

Ciudat ca nemții fac un ulei "atat de bun " doar pentru export.

Oare de ce?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
marius976

Bun, și ce se folosește la ei? 

Edited by lupo_bv
quote postare anterioară

Share this post


Link to post
Share on other sites
RLine 2009

Liqui moly in mare parte, castrol.... Am stat 2 ani in Germania si sustin ca nu e un ulei popular deloc

Share this post


Link to post
Share on other sites
sNaKeyy

@marius976 cat sunt servisate la reprezentante, uleiul original aka Castrol :)

Apoi uita-te pe forumurile lor, pe oil club si altele, se foloseste mult Redline, Mobil1, Castrol, Shell...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toni_tm

Cel mai popular este Castrol și Shell.

Merg in service pentru schimb de ulei,nici nu ma interesează ce ulei baga.

Ii dau talonul,și în funcție de km iti pune ce ulei ii nevoie. Apoi sigilează butonul de la ulei și face următoarea programare peste 30 mii km.

Tot timpul asta ai garanție,daca apar probleme din cauza uleiului toate reparațiile sunt gratis.

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE
33 minutes ago, Toni_tm said:

Ii dau talonul,și în funcție de km iti pune ce ulei ii nevoie.

Uleiul se pune in functie de norma ,NU in functie de km ! 

Edited by EEXCALADE
  • Upvote 4
  • Like 1
  • Downvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toni_tm

Pe bune!?

Si atunci pentru ce îmi cere talonul?

Si tu spui ca la un motor cu 500 mii km bagi același ulei ca la unul de 30 mii?

Edited by vdragos
Citare absolut inutila
  • Downvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
calin.g

Da, cu siguranta daca a mers 300k. de km. fara probleme cu aceeasi norma, care e logica sa schimbi ?  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
EEXCALADE
44 minutes ago, Toni_tm said:

Si atunci pentru ce îmi cere talonul?

Ca sa identifice filtrele.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri