Jump to content

Pierdere ulei 1.4 75cp BBY


xcs
 Share

Postare recomandată

Buna ziua!

Detin un Seat Cordoba cu motorul 1.4 cod BBY. Acum ceva timp am observat o scurgere de ulei, initial in jurul garniturii de la capacul de chiulasa ( un mecanic de la vw mi-a zis ca de fapt nu este o garnitura ci silicon si ca n-a intalnit sa curga pe-acolo). Pierdea ceva ulei.. vreo 300 de ml pe un drum Bucuresti-Constanta. Venind zapezile etc n-am mai miscat foarte mult masina si-am si ignorat problema. La un alt drum, tot Bucuresti-Constanta, am observat mult mai mult ulei aruncat, in jurul la 1L pe acelasi drum, uleiul fiind aruncat peste tot in compartimentul motorului (pe interiorul capotei, vasul de expansiune, pe capacul de la filtru de aer etc). Initial am zis ca e de la busonul de umplere. L-am schimbat dar problema a persistat. Poate sa fie de la gatul care intra in chiulasa ? (cel ce leaga practic chiulasa de buson). Sau sa fie cum mi-a zis primul mecanic de la acel silicon?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata tot motorul, porneste masina, tureaz-o si vezi pe unde sprituie uleiul. Poate este infundat furtunul de recuperat gaze arse din carter si face presiune in carter si arunca uleiul pe la joja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BBY nu are EGR, la fel ca si BKY. Am aceeasi problema ca si tine, imi curge ulei pe la garnitura de la buson. Fa totusi ce a zis Ebi, spala motorul si apoi vezi pe unde curge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea are cum sa fie de la joja dupa parerea mea ca mare parte din ulei este pe capacul filtrului de aer si in partea frontala a motorului. Ah, inca ceva. Pe autrostrada am oprit sa verific uleiul, si era strans ulei in jurul busonului de adaugare (schimbat cu o seara inainte), si bolborosea putin p-acolo. Dar ma gandesc ca iese putina presiune si ca oricum nu are cum sa iasa asa mult ulei pe-acolo (un litru aproape cum ziceam in 250 de km). O sa curat motorul si sa incerc sa aflu sursa.

@Cristian pai si sa curga asa mult ? Sa umple tot compartimentul ? Bine, mers si-n 3300 de ture asa toata autostrada, se subtiaza uleiul.. dar chiar in halul asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde de cat de putin etanseaza garnitura aia de la buson. La mine curge foarte putin, aproape nesemnificativ, dar suficient cat sa murdareasca. Dupa ce scoti busonul, gatul de plastic se desface prin rotire, in sensul invers al acelor de ceasornic, daca-mi aduc bine aminte. Desfa-l si vezi care-i problema acolo. Totusi, spui ca bolboroseste, lucru care mie nu-mi suna bine. Cum stai cu nivelul lichidului de racire? Nu cumva scade si acesta?

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigelul e la nivel constant de mult timp.. Bolboroseste poate e mult spus.. se faceau mici bule..o sa desfac gatul acela sa vad daca are vreun cod pe el sa-l schimb si p-ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, are cod, schimba si garnitura, are cod separat. Daca nu te descurci, te pot ajuta eu cu codurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ai putea sa-mi dai ambele coduri, ar fi perfect, sa fac comanda pana in weekend, astfel cand le demontez sa le si schimb. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

036 115 302 R e codul pentru palnie, care se pare ca include si garnitura. Cel mai bine, verifica te rog si la dealer, inainte de a da comanda. Totusi, spala motorul si vezi daca problema e de acolo. Mare grija si la spalatul motorului, fara presiune si cu grija, motorul are multe componente electrice foarte sensibile.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, am gasit si codul garniturii: 06A 103 483 D. Sper ca asta sa fie cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Problema este destul de frecventa. Daca scoateti piesa de plastic ce este intre buson si capac motor, veti vedea ca are doua picioruse de metal ce ies in exterior. Cel putin la una se rupe piedica de plastic ce nu lasa acele picioruse sa iasa in exterior, deci asigura fixarea etansa.

AM aschimbat acum un an jumate. Recent s-a rupt din nou. Acum nu am mai fost dispus sa dau din nou aprox. 90 RON pe acea piesa care oricum se va defecta din nou. Am pus busonul direct in capac motor. Arata un pic straniu, dar nu ma deranjeaza. Acum inchide perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

salutare, eu am o Fabia cu motor BBY si imi "dispare " uleiul din motor. Teava de esapament e curata, deci nu iese pe acolo, alte scurgeri nu sunt, motorul e curat. Cand completez ulei si e nivelul aproape de maxim, in timp ce motorul functioneaza, am observat ca imi vine in habitaclu miros de ulei ars si astazi am vazut iesind fum (foarte finut, parca trage pe ascuns dintr-un cui) de undeva din spatele jojei. A intalnit careva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa ai membrana din epuratorul de ulei sparta si probabil pe deasupra garniturile epuratorului pierd ulei.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos, am dat jos epuratorul si intr-adevar , membrana sparta... aveti idee, se gaseste de cumparat membrana sau trebuie sa iau tot epuratorul.... asta dupa ce l-am curatat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Membrana nu se gaseste, doar la alti prosucatori cum e BMW, dar ma indoiesc sa fie identica ca forma si diametru.

Eu am gasit epurator pe un producator german AIC, defapt e originalul rebranduit, originalul e Vaico care e undeva la 400 lei. Pe AIC mi-a venit la putin peste 200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!