Jump to content

Cum schimbam distributia acasa ?


yoyo_tst
 Share

Postare recomandată

salutare! Am un golf 5 1.4 16v 2006 si a venit vremea sa schimb distributia! Deoarece nu sunt un adept al service-urilor romanesti, motivul cred ca il stiti si voi am preferat sa fac tot ce s+a putut acasa. Voi enumera schimburile pe care le-am efectuat singur:

-schimbat urmatoarele:

filtru ulei+ ulei

filtru benzina, aer,polen

lichid frana

antigel

placute frana

discuri frana spate

protectie amortizor spate

bara fata+ spate

montat fusta fata model individual

antifonat fete usi interioare si exterioare

schimbat buzzerul din instrument cluster

cureaua de transmisie etc

- nu am mentionat toate acestea ca sa ma laud ci doar ca sa pot spune ca destul de multe lucruri se pot face acasa cu putina vointa si mai multa munca.

Asadar astept parerile voastre despre distributie si eventual un DIY. Dupa ce voi finaliza operatiunea voi posta poze cu pasii necesari foarte detaliat pentru oricine va vrea sa schimbe singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara kit distributie, cauta tutoriale pe net si schema distributiei pentru golf v 1.4 16v. Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! dar am niste nelamuriri. nu stiu daca rolele intinzatoare (2 la numar fiindca am 2 axe cu came) au intindere automata ca la rola de la cureaua de transmisie sau daca se regleaza intinderea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca te joci cu lucruile astea. Nu stim nimic despre cum se monteaza distributia dar merge sa incercam. Eu zic sa stai cuminte si nu te zgarci la 200 lei pe care ii dai la mecanic , risti sa strici ceva axe cu came, supape si piniaone la distributie ce vor costa mai bine de 200 lei. Totusi schimbul distributiei nu e ca inlocuitul unui bec sau un schimb de ulei. Ai nevoie de scule speciale. Daca tu vrei sa schimbi distributia eu iti urez "miracol", iar rola intinzatoare a curelei de distributie se intinde pana ajunge in toleranta semnelor de pe ea nu se strange automat ca cea de transmisie.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi_eftimie

si daca nu o pui la punct cum trebuie,ce se va intampla dupa? nu va merge cum trebuie motorul,sau poti strica altceva

pentru 250 de lei eu cred ca nu merita sa te chinui,si sa nu fii sigur ca o sa o faci cum trebuie

mult succes daca vrei sa te apuci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mecanici nu sunt oameni ? crede-ti ca sunt atat de bine informati ? am fost acum 1 an sa imi schimb distributia la un mare service auto unde , inainte sa se apuce de desfacut la masina cauta pe net cum se pune distributia . m-am enervat am plecat de acolo si am schimbat-o eu acasa ! cand dai capacul jos ai toate ghidajele acolo , toate sagetile , cel putin la mine asa era ! deci daca ai timp si minimul de indemanare o poti face , eu aici vorbesc de un diesel ! totusi cred ca la benzina e mult mai usor ! salut !

P.S eu nu m-am 'calicit' la 200 de ron cat era manopera , m-am enervat pentru ca erau afoni !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este o arie de social, prin urmare, daca nu aveti informatii tehnice de oferit, va recomand sa folositi PMul.

yoyo_tst, daca tot vrei sa faci ceva (principiul incercare si eroare), cumpara macar un manual de reparatii si procedeaza ca la carte. Gasesti acolo toate informatiile de care ai nevoie si procedurile detaliate. Cauta pe forum, sigur o sa gasesti manual de reparatii pentru Golf 5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa ne contram dar e mult mai usor sa gresesti distributia la motorul lui fata de ce ai tu. la 1.4 16 v ai 2 curele de distributie si 4 role, iar la tine presupun ca ai 1 curea si 2 role le sincronizezi mai usor ca la el. Oricum facem ce vrem cu lucrul nostru. Iar daca primim si un sfat bun e mai bine sa invatam din greselile altora decat din ale noastre

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi! Ce sa zic vorbiti foarte usor despre bani insa ei se castiga ceva mai greu, si da pentru mine sunt importante si 2 mil, dar nu asta conteaza. e in primul rand dorinta de a invata sa fac inca ceva ce inca nu stiu. Cat despre necunoscute merg pe principiul ca atunci cand nu stiu ceva raspunsul sa fie nu stiu INCA.

Astept o schema sau un DIY cu punerea la punct a rolelor. Multumesc pentru promtitudine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e dificil oameni buni! trebuie atentie si rabdare...daca nu e cu intinzator automat o intinzi tu...cat sa nu o poti rasuci mai mult de 45 de grade si mereu sa revina la pozitia ei (adica dreapta pe role si axe) nu conteaza daca e 8,16,20V la majoritatea vw axele cu came sunt legate intre ele cu lant deci tu o sa trebuiasca sa pui distributia pe un ax,vibroche,pompa de apa si ulei (nu stiu exact cum este la tine)...fulia de la axul cu came se blocheaza de obicei cu un surub de 6 mai lung iar semnul de la vobrochen ai undeva la cutie un manson de cauciuc (unde se lipeste cutia de motor) il scoti si invarti motorul pana semnul de pe cutie se alineaza cu cel pe de volant... blochezi axul cu came si te apuci la desfacut!(dupa ce ai montat toate la loc invarti motrul cred ca cu o tubulara de 19 de la vilbrochen pentru a verifica daca montarea a fost facuta corecta si supapele nu iti dau in capul pistonului) daca il poti da vibrochenul de 2 ori peste cap inseaman ca supapele nu iti ajung in capul pistonului si de ai montat distributia gresit nu o sa distrugi nimic! bafta si spor la lucru!

Modificat de blind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Axele cu came sunt legate intre ele cu o a 2a curea. Dupa montare se baga in ultima treapta de viteza si se invarte 2 ture complete, daca nu se blocheaza e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.gates.com/europe/file_display_common.cfm?thispath=Europe%2Fdocuments_module&file=TB_035_E2_5565XS.pdf

uite aici si gasesti manualul de instalare...e simplu de intins, pui sus intnzatorul dar nu in strangi doar putin...ii socti cuiul isi atata il intinzi pana acea limba este intre acele 2 limite...ca sa verifici daca e intins suficient dai motorul peste cap pana distributia iti este iar la semn si limba trebuie sa fie situata tot intre cele 2 limite

care e farmecul sa fie in a 5-a?:)) sa invarti si cutia?:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai doua variante ca sa faci rost de documentatie:

1) Faci rost de ETKA + ELSA (in special ELSA, care este manualul oficial de reparatii in format electronic) si citesti cele necesare.

2) Daca nu ai acces la ELSA poti pune mana pe aceleasi informatii daca iti faci cont pe https://erwin.volkswagen.de si platesti 5 euro + TVA ca sa ai acces o ora la fisiere PDF cu manualele de reparatii VW. Le salvezi pe calculator si aleluia! In mod normal, ei zic ca nu te lasa sa salvezi si nici sa printezi, daca ai cumparat doar o ora de acces, dar eu am reusit. Cand mi-am facut cont la ei, am spus ca sunt persoana fizica ("individual"), nu companie. Probabil de aia m-or fi lasat sa salvez, habar n-am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru promtitudine! Azi am inceput sa cercetez zona. Sunt 2 curele fiindca am doua axe cu came si implicit doua role intinzatoare si doua de ghidaj. tot sunt nelamurit daca ma poate ajuta cineva cu informatia ceruta mai sus? Rolele intinzatoare nu au intindere automata? ca la cea de transmisie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de tot blinde pt tutorial! Este foarte bun. Am vazut cum e cu intinderea. Mai nou ma lovesc de alta problema. Nu gasesc semnul pentru punctul mort? ori nu se vede bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit aici un filmulet dar e incomplet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbatul acasa ca si schimbatul insa cum iti acorzi singur garantie? cu cine te certi daca ceva merge rau? zic ca poti schimba singur acasa multe pe la masina insa distributia trebuie dusa la un mecanic bun care asta face toata ziua si care in 2 ore iti preda masina la cheie fara stres si fara batai de cap. eventual te poti uita cum face, furi meserie si data viitoare montezi chiar tu fara riscuri. te rog sa mergi cel putin inainte la cineva care monteaza asa ceva sa vezi cum face si dupa aia sa te apuci in siguranta de treaba.bafta maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca l-a pus in garda suficienta lume despre consecintele negative.

Sincer, si eu cochetez cu ideea de a imi schimba singura distributia si ma bucur ca unii dintre noi au curajul sa faca asta.

Nu vreau sa se inteleaga ca dau directive, insa cred ca ar fi frumos sa il si incurajam, din moment ce omul a deschis topicul asta ca sa obtina informatii si nu in ultimul rand, sa si ofere intr-un final. Eu unul ii doresc multa bafta si ii tin pumnii sa ii mearga totul struna si sa dovedeasca inca o data ca a fi mecanic auto nu inseamna a fi rocket scientist. E o meserie normala ca a oricarui om si sunt sanse nenule ca oricine doreste cu adevarat sa invete lucruri noi, sa si reuseasca; bineinteles, cu multa munca, atentie si informare.

PS: Filmuletul postat e pentru golf model '03, iar golful 5 a fost produs din 2004. (Dar cred ca stiai asta deja.) Poate o fi acelasi motor?

Ce cod are motorul tau? Cumva BCA? Voi incerca sa iti caut niste documentatie, dar trebuie sa stiu neaparat acel cod.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adyp2003 multumesc! Stiu de filmulet dar e un motor oarecum similar 1.4 16v 2 axe cu came... codul motorului meu e BCA 55kw. Inca cercetez treaba cu aducerea motorului la TDC (punctul mort) pentru ca am vazut 2 variante. Una e gasirea semnelor (daca gresesti sau pui la alt semn) sau a doua se scoate bujia de la pistonul 1 si se baga o tija..insa nu inteleg cum iti poti da seama asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fuliile de la axele cu came au in ele mai multe gauri fiecare are in ea o gaura mai mica in care intra un surub de 6 atata invarti motorul pana pistonul 1 este sus (asta verifici cum face nenea ala in filmare cu o tija,bat etc care sa fie curat sa nu iti cada mizerie de pe el in capul pistonului,MARE GRIJA) in acel momen vei reusi sa introduci prin fiecare fulie cate in surub de 6 care trece prin ea si intra in bloc si asa blochezi axele cu came...

garantia... :)) o data ce ai pornit motorul si nu se sparge instant ala o sa mearga fara probleme atata timp cat ai strans surubele bine si nu depasesti datele spuse de producator privind durata de viata a curelei.

inainte de a porni motorul faci testul...invarti vibrochenul de cel putin 2 ori peste cap si atata timp cat nu se blocheaza...repet si de distributia este montata gresit cu 1 dinte 2 si pornesti motorul, acesta nu va merge regulat sau nu va porni!nu strici nimic!

ia numarul de telefon de pe profil si te ajut cu orice informatie maine ca am ceva timp mai mult!

Modificat de blind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tija se foloseste ca sa-ti poti da seama cand e pistonul sus de tot, echivalentul timpului 2-compresia. Dupa ce reusesti sa dai de aceasta situatie, faci semne pe fulii si pe axul motor. Vezi ca pe fulie e posibil sa nu vezi semnul datorita curelei, posibil sa fie insemnul pe vreun dinte, sau vreo fanta facuta pe dinte inspre motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt mecanic de profesie dar am invatat in timp, mi-a placut si dorinta de a face singur,nici o masina de a mea nu a trecut prin service, nu am avut mereu parte de sfaturi insa am facut deja la cateva masini distributia si toate fara probleme:peugeot 1.6 16v, vw 1.9 tdi mai multe si la al meu care la un moment dat ai mai multe piese langa masina decat sub capota!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cele din urma dupa o indelunga documentare am decis. Voi schimba singur distributia dar dupa data de 15 (salariu) si am sa revin cu detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salut yoyo! ai schimbat distributia singur pana la urma? as vrea sa o schimb si eu la masina mea, tot un golf 5 1,4 cod motor BCA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va riscati motoarele si garantia,nu merita sa faci lucrarea acasa,mai ales ca trebuie facut reglajul avansului,citit valorile,trebuie putina experienta,nu este asa simplu,chei dinamometrice,dispozitive de blocare,multe alte scule speciale.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!