Jump to content

Audi A6/A4 Quattro (2004-2008) vs Passat 4Motion (2006-2008) vs SUV 4x4 (coreene, japoneze)


grp
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!

Vreau sa ascult si eu niste pareri/sfaturi/experiente de la voi in urmatoarea dilema. In urma zapezilor date de Dumnezeu si a incompetentei autoritatilor de anul acesta m-am hotarat sa schimb macar cu o masina pe ceva cu 4x4 (permanent sau nu).

Sotia mea ar vrea SUV, iar in aceasta categorie m-as inscrie cu diverse coreene sau japoneze din 2006-2008. Avantaj la ele ar fi ca tractiunea se poate decupla si in varianta 4x2 ar consuma mai putin in anotimpul sau conditiile in care nu necesita tractiune permanenta. Si de asemenea garda la sol mai mare, pentru "navigat pe sleauri".

Pe de alta parte, eu as vrea Audi sau VW, masini nemtesti cu tractiunea integrala se comporta foarte bine in conditii de carosabil acoperit cu zapada, dar mai ales pe cel neacoperit la tinuta de drum, consum, stiu eu alte avantaje fata de suv. Mentionez ca nu ma pasioneaza mersul prin padure, nici pe jos nici cu masina :D, masina va fi folosita cam 60-75% din timp in oras, iar in restul la drumuri de concediu pe asfalt. Deci in bugetul asta de 8.000-10.000 de oiro la ce ar trebui sa ma orientez. Audi? VW? SUV? Conditia esentiala este sa fie 4x4...

Multumesc anticipat pentru raspunsuri. Daca imi puteti preciza si un avantaj asupra celeilalte categorii sau marci, ar fi ideal si aici nu ma refer la valoare de revanzare sau prestigiu, pentru ca ma intereseaza exclusiv utilul. Multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Cam ce ai zice tu ar fi un Subaru Forester , dar si un Vw Tiguan dar depaseste bugetul :( Da , poti sa te duci si la " asiatice" .Depinde de gusturile tale. Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

audi a6 allroad 4x4 suspensie reglabila si se incadreaza si in pret. de alte detalii nu cred ca e nevoie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

a6 allroad cu 8-10k eur?? se incadreaza in pret numai daca are dauna totala :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut....eu zic ca pentru o saptamana de zapada pe an in Bucuresti nu merita sa investesti intr-un Suv....consider ca in saptamana aia cand chiar sunt troiene si se circula foarte greu sa iei un taxi si sa te reprofilezi pe altceva....Daca ai nevoie de masina sa mergi pe drumuri accidentate sau pur si simplu iti doresti suv inteleg....dar doar pentru ca a fost zapada acum nu mi se pare relevanta alegerea..

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corado, colegu' sta la Galati, poate la ei a fost mai rau ca la noi iarna asta...

Pai daca nu se descurca cu masinile pe care le are el, crezi ca se descurca mai bine vreun taximetrist tuciuriu cu Loganu'?

Sincer, dupa ce-am vazut iarna asta ma gandesc si eu sa strang ceva bani pentru o vechitura 4x4 cu garda la sol de 40cm. Ceva scurt, nu foarte lat ar fi minunat...Cred ca un Samurai.

La 10.000 de euro buget, te poti atinge de destule masini bune...

Mai bine cumperi Cupra lui Packard si o sa placa tuturor! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sry...am crezut ca e din Buc :P masini de gen mai sunt si Vitara, Pajero, Terrano, Patrol, Murano, Cx7 etc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma tenta candva ideea de a avea un Aro 10, Nissan Patrol y60 ( preferata mea din toate timpurile ), Isuzu Trooper, etc.. Pacat ca si taxele sunt mari pentru o asemenea masina. Eu zic ca daca nu ai garda destul de mare, degeaba ai 4x4 pe ea. Iarna asta am ramas suspendat, nicidecum nu a fost vorba de lipsa a tractiunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sotia mea ar vrea SUV, iar in aceasta categorie m-as inscrie cu diverse coreene sau japoneze din 2006-2008. Avantaj la ele ar fi ca tractiunea se poate decupla si in varianta 4x2 ar consuma mai putin in anotimpul sau conditiile in care nu necesita tractiune permanenta.

Asta nu e chiar asa, nu te gandi ca va consuma ca o masina FWD. Chiar daca diferentialul central e decuplat si sa zicem nu trimite nimic in spate, oricum toate elementele (inclusiv cardan, planetare spate, diferential spate) se invart, deci creeaza frecare. Singura diferenta e ca in loc sa le invarta direct motorul, le invart rotile dar la consum tot aia e. Vazusem chiar acu' vreo 2 zile un review facut de o revista pentru duster si diferenta de consum intre 2WD si 4WD lock era de 0.1L/100km.

On-topic, ca fost posesor de A4 B6 1.9TDI 131cp quattro (mai exact asta), iti recomand acest model cu caldura, este f capabil pe zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica toti cu passat 4 motion si A4/A6 quattro le au avut degeaba pe vremea care a fost?cred ca glumesti.mishutz.au facut potecute printre blocuri.si peste tot.si au meritat banii.

dar parerea mea este ca da,poti accepta o saptamana de zapada si daca nu ai integrala,desi ea este superba.

comparatia cu taximetristii nu isi are locu.cu taxiul nu tre sa cauti loc de parcare,nici sa strabati pana la el!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a6 allroad cu 8-10k eur?? se incadreaza in pret numai daca are dauna totala

ai un + mare de la mine

Si eu zic tot un A4 e mai ok parere personala

Sent from my iPhone using Tapatalk

Modificat de flotouran95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar skoda 4x4 ce are? am deja 4 ierni cu ea si nu as mai renunta la integrala .

Sent from my iPhone4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica toti cu passat 4 motion si A4/A6 quattro le au avut degeaba pe vremea care a fost?cred ca glumesti.mishutz.au facut potecute printre blocuri.si peste tot.si au meritat banii.

....

Eu spuneam ca un Suv e mai ridicat si nu ramai pe sleauri, zapada tasata. Nu ma refeream la zapada afanata. Logic ca 4x4 bate 2x4.

Un Outlander, Rav4, Forester.. Chiar si benzinar cu gpl, poate il gasesti mai ieftin ca pret

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar skoda 4x4 ce are? am deja 4 ierni cu ea si nu as mai renunta la integrala .

N-are nimic, insa e de preferat un Torsen (Octavia are haldex)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa optezi pentru un suv din simplu motiv ca are garda la sol mai inalta.

eu am 4x4 si iarna asta am ramas suspendat de 4 ori !!! si apeleaza la lopata la ......

un minus ca sa zic asa la suv ar fi eventualele costuri de intretinere mai mari.

bafta in alegere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este sa te feresti ca de nu stiu ce de coreene si japoneze .... motivul fiind ca nu iti iei o masina noua, si cand pica ceva de pe ele ca piese o sa alergi mult , nu gasesti , au principii sa nu produca piese de schimbat , de genul nu poti schimba bucsa la bascula , trebuie sa schimbi si bucsele si bascula si bratul, asa vin la pacht iar daca iei separat nu se potriveste si nu gasesti...si sunt multe alte lucruri . Ca performante japonezele sunt f bune....dar fiind mana a doua, nu te sfatuiesc deloc..... Separat vorbim despre VW AUDI , care sincer e VW SI AUDI si spune tot, plus ca gasesti orice oricand pt ele, plus ca sunt f fiabile si f ok.....

e o parere doar.

cu stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-as orienta spre un Octavia Scout :) cu un a6 allroad la banii aia nu prea gasesti sub 150k km si la km aia s-ar putea sa intampini niste probleme la pernele de aer si aia nu e bine deloc. Si daca nu iti place Skoda atunci Passat 4Motion este cea mai potrivita :) uite chiar o solutie : http://goo.gl/snS7F

Modificat de emi_arad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FYI: Si Passat B6 are tot Haldex, ca Octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@doctorul: cred ca nu ai inteles corect. Daca nu poti sa intri pe vreo strada sau in vreo zona cu ceva 4x4 din gama VAG, cu Loganu' n-o sa intre nici atat. Nu e vorba de parcat si alte cele, e vorba ca n-o sa te duca daca stie ca nu poate intra pe undeva. Cand a fost a 2-a zapada in Bucuresti, i-am oferit unui taximetrist 30 de lei sa ma duca de la D-na Ghica pana pe Gherghitei mai sus de Supercom si m-a refuzat. Si el si restul care mai erau acolo, vreo 10 in total! Crezi ca nu le convenea sa-si ia 30 de lei pe o cursa care facea 5?

Astia cu 4motion si quattro nu le-au avut degeaba iarna asta, dar ideea e ca unde era zapada prea mare sau daca ramai pe burta pe zapada, nu te mai scoate niciun sistem fara aderenta pe nicio roata! De-asta e buna iarna garda la sol cat mai mare, in primul rand ca nu maturi toata zapada cu bara si primavara sa te uiti in botul barii si sa vezi zgarieturile.

Si in al doilea rand, cu cat e dedesubtul masinii mai sus, cu atat sansele sa mergi pe vreo strada si sa ramai suspendat sunt mai mici, tinzand spre zero.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Eu tot nu inteleg nevoia de a cumpara un SUV sau 4x4 pentru cateva zile de zapada la cativa ani...Pentru Bucuresti de pilda, cred ca merita din ce in ce mai mult cumparata o masina care poate sa zboare :D

Ultima zapada ca asta a fost in Romania prin anii '50 parca...daca merge tot asa, o sa mai dureze inca 60 de ani pana cand o sa poata folosi SUV-ul ala :) - Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din descriere am retinut ca drumurile pe care le faci sunt preponderent in oras (70%), restul, in concedii, pe DN-uri. Din aceasta ipoteza as deduce ca rularea in conditii deosebit de vitrege nu este obigatorie. Probabil ca nu desfasori o activitate care sa impuna asta.

Bugetul alocat evident ca da tonul. Tractiunea integrala, alaturi de cateva dotari cat de cat, pe o masina care pe care sa o tii cativa ani (deci, rulata sub 1000-000-150.000 km) ar recomanda un bonus alocat peste cei 10.000 euro. Asta, cu referire la marcile specificate de tine.

Alte marci speificate aici, de genul, Clasa G, Patrol sau alti monstruleti cu garda mare vin cu un anumit cost anual adiacent rularii. De obicei, mare spre urias fata de valoarea efectiva a masinii: toate au motoare de capacitate mare, ineficiante dupa standardele sec. XXI, cu taxe si impozite descuranjante. Bagi 10.000 in masina si te mai costa 15%-20%/an taxe, impozie si asig. obligatorie.

Santa-Fe-uri, Antare din 2006-2008 pana in 150.000 km vad ca sar de 11.000.

Desigur ca nu imi voi permite sa iti spun ca, in conditiile astea, nu vei avea "nevoie" de un 4x4. Evident ca Iti cunosti mai bine necesitatile decat oricare dintre noi. Cred, insa, ca nu vei gasi o masina buna, cu dotari macar medii, rulata nu foarte mult si intretinuta ireprosabil. Riscul de a-ti spori patrimoniul cu un "cazan" nu este deloc neglijabil. :)

Modificat de OII
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@doctorul: cred ca nu ai inteles corect. Daca nu poti sa intri pe vreo strada sau in vreo zona cu ceva 4x4 din gama VAG, cu Loganu' n-o sa intre nici atat. Nu e vorba de parcat si alte cele, e vorba ca n-o sa te duca daca stie ca nu poate intra pe undeva. Cand a fost a 2-a zapada in Bucuresti, i-am oferit unui taximetrist 30 de lei sa ma duca de la D-na Ghica pana pe Gherghitei mai sus de Supercom si m-a refuzat. Si el si restul care mai erau acolo, vreo 10 in total! Crezi ca nu le convenea sa-si ia 30 de lei pe o cursa care facea 5?

Astia cu 4motion si quattro nu le-au avut degeaba iarna asta, dar ideea e ca unde era zapada prea mare sau daca ramai pe burta pe zapada, nu te mai scoate niciun sistem fara aderenta pe nicio roata! De-asta e buna iarna garda la sol cat mai mare, in primul rand ca nu maturi toata zapada cu bara si primavara sa te uiti in botul barii si sa vezi zgarieturile.

Si in al doilea rand, cu cat e dedesubtul masinii mai sus, cu atat sansele sa mergi pe vreo strada si sa ramai suspendat sunt mai mici, tinzand spre zero.

dada,poate am postat eu la o ora f tarzie!cheers!!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Deci m-ati adancit in ganduri. Saptamana de zapada a durat anul asta cam 3-4 saptamani. Pe strada mea nu intra utilajele primariei si atunci cand ninge viscolit sau/si in cantitati mari cele doua G4 ale mele nu prea se descurca bine. G4 variant e grea si se infinge in zapada, incepe sa sape si ultima optiune ramane marsarriere si cautarea unui loc in parcarea blocurilor (locuiesc la casa...). Cea mica G4 pe benzina hatch, o pornesc mai usor la frig si "navighez" mai usor prin nameti pana cand dau de ceva mai mare si nu pot trece pentru ca raman suspendat si atunci iar solutia cu cautarea locului de parcare pe la blocuri. Solutia cu taxi-ul nu prea e ok, intrucat dimineata am de mers cu copii la gradinite si scoala, apoi ma intorc acasa, plec la servici, si ma intorc seara. Cand parcarile putine si pline de zapada sunt pline si de masini. Asa am facut si anul asta, am lopatat acasa, pe drum, la servici si in parcarea blocurilor. Dupa ce s-a mai topit a aparut problema sleaurilor si sincer mi-e mila tare cand aud harsaind pe dedesupt zapada inghetata (G4 e o masina cu garda mica). Anul asta am reusit sa desprind toba intermendiara din sudura si am ajuns la service pentru suda la loc. Am un vecin cu un A8 quattro care ne-a mai ajutat pe aici sa ne scoata din zapada (inclusiv o duba Iveco), altul cu XC90 si care iar s-a descurcat minunat.

Sincer eu tin la masini si nu vreau sa le tot frec pe burta de zapada. Mai peste tot in oras nimeni nu da zapada din parcare asa ca risti sa ramai infipt/suspendat si in alta parte. Dilema mea era raportata in primul rand la costuri de intretinere/utilizare. 1-2.000 de euro mai caut daca gasesc ceva care sa merite. La capitolul SUV evident m-am gandit la Kia, Hyundai, Mitshubishi, Ssangyong. Pe de alta parte nimeni nu ne poate garanta ca anul acesta nu va ninge din noiembrie pana in martie, iar ai nostri conducatori o sa puna iar pancarte cu drum inzapezit si o sa bea cafeaua la caldura.

PS: Anul asta la mine a nins cam 50 cm in o seara si viscolind-o a urcat-o si la 1 m. Mai usor ar fi cu SUV-ul, dar m-a incantat cand l-am vazut pe vecinul cu A8 quattro (chiar daca e un model mai vechi) tragand duba dupa el prin zapada :). Am vazut si pe youtube diverse clip-uri cu Passat 4 motion si ar fi mai ieftin decat un Audi. Fac acest "studiu de piata" iar prin vara poate reusesc sa ma decid ce si cum si sa achitionez masina respectiva. D.p.d.v. al costurilor cu G4 pe benzina, dar mai ales pe motorina sunt un om mai mult decat multumit, daca m-as apropia ca si costuri de utilizare/intretinere ar fi ok. Daca mi s-ar dubla bugetul pentru mers la benzinarie si service nu ar fi ok. Nu am pretentii de 3000TDI, ca intradevar impozitele si alte taxe sunt aberant de mari la noi. Pe mine ma incanta utilul in primul rand si mai deloc daca ma vede vecinul cu nu stiu ce masina...

Multumesc pentru raspunsurile de acum si cele viitoare inca o data. Si mai astept proprietari de quattro/suv/4motion sa-mi impartaseasca din experienta/costurile lor :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La costuri eu nu prea am ce zice. Sunt la a doua masina quattro si nu am avut niciun cost legat de tractiunea integrala (poate doar cel legat de consumul usor crescut) in 5 ani si ceva. De ramas blocat, iar nu s-a pus problema, am luat-o si prin zapada de > 50cm (din aceea "pufoasa", nu inghetata/umeda) si n-am avut nicio problema. Chestia care m-a incantat insa cel mai tare a fost cea detaliata aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!