Jump to content

Auxiliary heating


alin 105
 Share

Postare recomandată

Nu stiu de care AC manual vorbesti ca nu exista asa ceva. Sunt decat trei posibiltati pentru partea de climatizare la Skoda Ocatvia II. Prima este cea care nu include AC deci fara compresor, a doua e denumita climatic sau intalatie de aer conditionat semiautomata si a treia si cea mai completa e climatronic. Cred ca sunt foarte putine masini dotate cu prima dintre ele. Eu pe masina nu am climatronic, am climatic si instalatia de inclazire auxiliara merge clar cand tasta AC e pe off ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune print screen din blocurile de masura sa ne convingem si noi.

Si vorbeam de AC strict manual, dar nu mi-am dat seama ca suntem in aria de O2, deci iese din discutie ce am zis eu. Avem doar climatic si climatronic.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am VCDS, dar trebuie sa ma crezi pe cuvant. Aerul vine caldut in primele 5 secunde cu AC off + comutatorul de la selectarea temperaturii maxim dreapta + treapta de ventilatie intre 1-4. Si sigur merge pentru ca nu ar creste consumul la ralanti de nebun si simt cum turatia motorului scade mai brusc cand schimb treptele de viteza ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am verificat la mine si la alte masini cu climatronic, nu am verificat cu climatic. daca nu apas AC sau daca e apasat ECON, aux heating nu functioneaza. Pana cand o sa gasesc o masina cu climatic sa testez, te cred pe cuvant.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur la modelele anterioare conteaza.

Eu vb de modelul anterior de PTC, care s-a montat pe Passat, Fabia1.... si care nu s-a montat pe masinile cu AC, ci numai cu climatronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si loganul Diesel avea ceva de genul PTC, nu stiu pe ce principiu dar dadea caldura suficienta iarna si foarte rapid. Acea grupare de rezistente pornea daca era caldura la maxim probabil, banuiesc ca alti senzori nu mai avea acea masina. Si totusi in 2 minute dezgheta parbrizul.Pornirea acestei rezistente se simtea la mersul motorului in relanti si prin ticaitul unui releu.Se si oprea la un moment dat, probabil o temporizare temporala. Nu trebuia AC pornit si nici recircularea.Oricum banuiesc ca cei de la skoda au un alt principiu de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceast PTC e prezent si pe modelele de Octavia 2 din 2007 - 2008 vandute in tarile cu clima mai calda? Am un cumnat care locuieste in Spania si ma gandeam sa aduc de acolo o Skoda Octavia sau un VW Golf 5 cu motorizarea de 1.9 TDI.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cautand pe alte sitteuri am gasit asta...cica blocurile de masura pentru PTC...acum eu nu inteleg nimic..dar pentru unii poate e folositor...cert e ca la mine nu functioneaza aux heating... :(.. sa inteleg ca daca vin la tine AlBundy imi poti masura consumul in W ca sa vezi daca merge sau nu ?

Added for clarity: There are 2 controllers label Aux Heater. The controller labeled "18 Aux Heater" is the controller I activated by mistake and got the fault code because what it controls is not installed on N/A cars.

Anyway, if you go to the installed controllers tab in VCDS, the last controller, on that tab, which is called"7D Aux heater" is the controller you want for measuring. Measuring block 1 has info on the Z-35 element which is the element installed in the N/A TDI's.

I tested this with VCDS and found Z-35 to be drawing about 635 watts till the coolant temp turned off the controller. I will have to wait for the car to cool down to figure out what else the other measuring blocks tell me.

Below is lifted from an old post. If you do a search for "Aux heater" in only the A5 threads, there is a ton of info in the older threads.

Quote:

Originally Posted by maloosheck viewpost.gif

For output info: 7D Aux. Heater -> Measuring blocks

For enabling bit: 09 Cent. Elec. -> Coding -> Long Coding -> Byte 4 Bit 0 or 1 (I believe 0 is for Webasto, 1 is for PTC, but do not quote me on that).

There is one more misleading info: there are bits in CECM that suggest that they need to be enabled in order to make some device work while in fact they do not have to. I have to double check but my Aux Heating bit was cleared and I still have instant heat. Same with e.g. memory seats (byte 4 bit 3): I was told by Sebastian (Ross-Tech) that this bit is completely ignored.

Modificat de MihaiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cred ca ar fi timpul sa clarificam cate tipuri de Aux heating exista si cu ce difera intre ele. Deci din discutiile anterioare exista doua tipuri:

1. Aux heating cu posibilitatea de diagnoza (adica cu suport pentru conexiune CAN-Bus) montant pe masinile din 2004-2006

2. Aux heating fara posibilitatea de diagnoza (adica fara mufa CAN-Bus) montat dupa 2006.

Acum intrebarea mea: Pe langa faptul ca unul suporta diagnoza si altul nu mai exista si alte diferente? AlBundy poti sa pui schemele electrice pentru cele doua tipuri de Aux heatere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa dau pe la AlBundy...ca ma enerveaza rau..imi ingheata parbrizul pe interior..si stau 20-30 de min ca sa fac un pic de vizibilitate...ma gandesc ca daca mergea nu trebuia sa patesc asa.

Modificat de MihaiO2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi ceva e ciudat, m-am uitat pe schema electrica a modelului fara diagnoza si acolo arata ca ar trebui sa fie doua sigurante in cutia de sigurante de la motor, una de 40 si una de 80 de A corespunzatoare celor doua conductoare care se duc unul catre una din rezistente si altul catre celelalte doua. La masina mea e o singurata rezistenta de 100 de A destianta PTC-ului deci e posibil ca cel pe care il am eu montat sa nu poate functiona in doua trepte ca cel cu doua relee.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A taq fiind din 2004 are modelul cu diagnoza, si oricare din ele functioneaza in 3 trepte, deoarece sunt 3 rezistente in calorifer. Singura diferenta in functionare este prin faptul ca sunt comandate diferit, cele destepte prin CANBUS iar cele " proaste" prin 2 relee. REzultatul functionarii lor este acelasi.

Acum intrebarea mea: Pe langa faptul ca unul suporta diagnoza si altul nu mai exista si alte diferente? AlBundy poti sa pui schemele electrice pentru cele doua tipuri de Aux heatere.

O sa le postez, dar nu exista diferente in functionarea lor, decat in modul lor de a fi comandate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca prezinta mare interes cele 2 incalzitoare (sau Aux. Heater). Mai jos sunt schemele electrice de principiu. Referitor la diagnoza sau verificare, oricine are un VCDS si un aparat de masura poate rezolva problema verificarii fara a fi specialist in masinile VAG.

PTC Skoda 2004.pdf

PTC Skoda 2008.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, acum sunt pe deplin convins care e diferenta intre cele doua si cum functioneaza :icon_thumleft:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve Se pare ca si eu am acest PTC din panoul de sigurante am remarcat un releu de 100Am si in momentul actionarii butonului de dezaburire parbriz se aud relee sub volan RO%20flag.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus mai sus ca toate 1.9 TDI-urile si 2.0 TDI-urile (probabil si 1.6TDI) de pe OII au aceasta facilitate, din cate am citit se pare ca, chiar si cele destinate tarilor cu clima mai blanda, cum ar fi Spania de exemplu, au PTC.

PS: Releul ala care l-ai vazut tu este defapt o siguranta iar valoarea ei este, dupa cum zici si tu, de 100 de A (Amperi) la masinile dotate cu PTC diagnosticabil. La cele dupa 2006 (PTC nediagnosticabil) sunt doua singurante in loc de una, cu valori de 40 respectiv 80 de A.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

domnilor, am o mare nedumerire....

Zilele trecute am remontat inapoi toate puzzel-ul de sub bord, demontate de catre baietii de la service pt diagnsticare.Am stat asa o vreme in speranta ca voi gasi o solutie de reparatie, alta decat o piesa noua.

Acuma nedumerirea.... in poza de mai jos se vad cele doua fire de alimentare a rezistentelor din PTC, respectiv unul de culoare NEAGRA si unul de culaore MARO.Conform pozitiei/lungimii firelor, cel NEGRU se potriveste doar la plus si cel MARO doar la borna de minus.E corect asa?Eu stiam ca negru insemna intodeauna fir de minus si maro fir de plus....

post-5026-0-45780200-1331035586_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte ciudat ca ai un cablu negru si unul maro, potrivit schemei de mai sus trebuia sa ai unul negru (-) si unul rosu (+) si asa e si la masina mea. Cablul negru e sigur masa iar cel maro ar trebui sa fie +-ul, ma gandesc ca nu au mai avut cablu rosu cand au fabricat masina si au pus alta culoare.

LE: Pana la urma ce ai facut, ai lasat PTC-ul orginal (cel defect) sau ai cumparat altul ?

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai apar diverse anomalii - legate de culorile firelor si prin Elsa. plus ca are importanta si anul fabricatiei...si altele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am lasat pe cel (presupus) defect pe masina....Maro in loc de rosu ok, dar de ce e legat la minus????si de ce negru e legat la plus?Dupa mintea mea nu au nici o logica aceste culori...eu stiam ca e fix invers.Nu o fi vreun defect de fabricatie?Poate de aia nu merge PTC-ul, ca e legat pe dos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ai testat continuitatea firului negru ca sa vezi daca e le legat la masa sa nu. Ia un multimetru si conecteaza o borna la capatul firului negru si una la masa. Seteaza multimetrul pe test de continuitate sau pe masurarea rezistentei si daca rezistenta masurata e foarte mica (< 1 ohm) atunci cel negru e legat la masa, daca nu testeaza si cu cel maro si vezi daca nu e ala legat la masa. Daca nu ai multimetru mai ai o varianta: te uiti in cutia de sigrante de la motor (E-Box) si urmaresti daca de acolo pleaca vreun cablu negru sau maro de la pozitia 5 (uite http://vwforum.ro/topic/87518-auxiliar-heating/page__view__findpost__p__1758110 poza cu acel E-Box).

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel NEGRU se potriveste doar la plus si cel MARO doar la borna de minus.E corect asa?Eu stiam ca negru insemna intodeauna fir de minus si maro fir de plus....

DA, e foarte corect asa, negru este de la plus si maro este masa. Intotdeauna maro este masa. Rosu e plus din baterie, negru este un plus care este dupa contact dar care dispare pe perioada cat dai la automat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, m-am lamurit si cu codurile culorilor, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Buna ziua!

Am citit cu atentie topicul. De ceva timp si eu am aceiasi problema cu incalzirea auxiliara Skoda octavia 2.0TDI 2006 (eroare/fault la interogerea CAN, dar la autotest elementul functioneaza). Deci eroarea este o problema software, de comunicare cu ECU. Poate sa ma ajute cineva cu un sfat? A reusit cineva sa-i dea de cap?

Modificat de maznic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!