Jump to content
Sign in to follow this  
voinea

Drive test Audi Q5 2.0 TFSI Hybrid

Recommended Posts

voinea

Toti stiti ca am avut ceva compacte in ultimii 10 ani . Dar ca parinte am ales in 2006 sa cumpar un Golf V plus , iar dupa 4 ani de folosire a acestuia am trecut la ... Golf VI plus . Acum in 2012 gandurile mele nu se indreapta spre un SUV compact (Tigaun de la VW spre exemplu) ci spre ceva mai mare deoarece copiii cresc , iar cu bagaj mai mult si pasageri mai mari este nevoie de o masina mai mare. Atentia mea a fost captata toamna trecuta de Land Rover Evoque dar masina desi are multe dotari premium are si un pret pe masura , iar dimensiunea interioara/exterioara nu este chiar ce ma asteptam (la o scurta intalnire avuta cu acest model LR). Asa ca am privit spre modelele Audi si am gasit Audi Q5 (mai mare cu 10CM decat Mercedes GLK si cu 20cm decat Tiguan) avand drept cel mai bun concurent pe BMW X3 . De ce Audi Q5 si nu VW Touareg ? Deoarece motorul 2.0TDI biturbo 180cp pus pe Multivan (o superba masina de familie dar mult prea mare pentru gusturile mele ) m-am orientat spre potentul motor 2.0TDI CR 170cp. Vestile nu se termina aici deoarece analizand bine modelul am descoperit ca in toamna 2012 va avea un facelift , facelift ce prin CGIurile gasite pe net va aduce foarte mult cu A5 facelift , new A6 si va beneficia de noul motor 177cp 2.0TDI , navigatia noua cu integrare google si multe alte tehnologii .

post-1-0-79630200-1328539848_thumb.jpg post-1-0-97356000-1328539889_thumb.jpg

Pentru inceput zilele trecute am resit "sa ma intersectez" cu Audi Q5 hybrid. Masina este propuslata de un motor termic 2.0Turbo benzina de 211cp si cuplu de 350Nm constant de la 1500rpm la 4200rpm dar si de un motor electric de 54cp . Nu exista nici o priza pentru incarcarea acumulatorului deci toata incarcarea vine direct de la generatorul electric (propulsat de motorul termic sau electric!) sau indirect recuperand energia cinetica in timpul decelerarii (la franare) in urma deplasarii cu motorul termic. Astfel motorul electric este un ajutor in calatoriile urbane unde stai mult in trafic la semafor si pentru deplasari usoare masina merge folosind doar energia inmagazinata in acumulator. In plus genialul sistem Start/stop inventat de inginerii de la BOSCH era si el montat pe masina testata de mine.

Un Q5 hybrid dotat bine (cum a fost exemplarul testat de mine) costa peste 50.000euro . Un Q5 TDI 170 (sau 177cp cum va fi pe facelift) costa undeva la 40.000euro.

Un avantaj al modelului hybrid este ca in anii ce urmeaza se va pune mult mai mult accent pe ecologie si o masina electrica va fi mult mai ok la taxe, impozite sau chiar si asigurari . Exista si alte SUVuri hybrid pe piata. BMW X6 ActiveHybrid, Lexus RX450h , Porsche Cayenne S Hybrid si VW Touareg Hybrid. Toate sunt mai mari decat Q5 .

Functionarea sistemului ->

Revenind la modelul testat de mine , Q5 hybrid cantareste 1985kg . Este mai lasat cu 2,5cm decat modelul ormal pentru a imbunatatii aerodinamica. Si cutia de viteze are ratiile diferite de modelul 2.0TFSI non-hybrid. Aici cutia de viteze are tot 8 trepte si este tot Tiptronic . S Tronic 7 treote se regaseste doar la 3.2FSI si la modelele diesel 2.0TDI 170cp si 3.0TDI 240cp. Am avut placerea sa gasesc un BMW X3 E83 2.0TDI 177 (deja exista din 2011 si X3 F25 184cp). Din ochi masinile sunt identice. Chiar si inaltimea era aceeasi (cum ziceam 2,5cm mai devreme la Q5ul hibrid.

Sistemul electric foloseste pentru alimentare baterii litium ion . Acestea cantaresc 37kG si sunt pozitionate in partea din spate sub podeaua portbagajului si sub locurile din spate. 72 celule interconectate adunate ofera 266V . Au capacitatea de 1,36kWh (similar cu ce are si Toyota Prius hybrid). Pentru o racire exista o interconectare a aerului conditionat cu compartimentul ce stocheaza bateria. Pe bord alaturi vitezometru si indicatorul de benzina Audi a instalat in locul ceasului de temperatura apa un indicator de nivel incarcare al bateriei motorului hibrid , iar turometrul a fost inlocuit de "Power meter", un ceas destul de interesant ce in primele 20-30 de minute nu il intelegeam prea bine dar traficul aglomerat de oras mi-a permis sa-mi dau seama cand si ce indica.

Masina se pune in deplasare doar pe electric (daca bateria este incarcata) la vremea de afara singurul zgomot auzit fiind instalatia de climatizare (actionata cat ai baterie si ea tot electric) dar si zgomotoul rotilor pe zapada abia cazuta in Bucuresti.

Incarcarea bateriei de catre motorul termic ->

Daca tot am zis de pret ca este de peste 50.000euro precizez ca modelul testat de mine are echipare exterioara S-line , trapa panoramica , nagivatie MMI 3G, volan sport in 3 spite . O placere sa-l conduci. Avand experienta de la navigatia din Golful 6 m-am inarmat cu rabdare si din cateva incercari chiar am reusit sa fac masina sa ma asculte vocal prin sistemul de comenzi vocale .

Cele doua zile de test au trecut placut si am predat masina. Am pornit acest drive test destul de decis sa vad daca masina se ridica la nivelul asteptarilor mele ca masina de familie. Judecand Audi Q5 din perspectiva consumatorului / bloggerului / jurnalist sunt gata sa spun ca Q5 este un vehicul uimitor de bine executat de catre inginerii de la Ingostadt. Un SUV/Crossover ce ofera design, lux, performanta si siguranta.

Eu sunt fan VW dar pe partea de SUV uzina de la Wolfsburg nu are decat Tiguan-ul si Touareg-ul . Tiguanul deja a primit faceliftul dar nu mi-a castigat inima deloc, iar Touaregul este frumos dar nu are motorul dorit de mine . Sper ca urmatoarea masina ce o voi detine sa fie Q5 2.0TDI .

Multumesc pentru timpul acordat acestui articol , sper ca v-au placut pozele facute cu iPhone-ul , multumesc Alex responsabil produs Audi , anvelopelor de iarna Michelin ce mi-au facut deplasarea mult mai usoara si sper sa am ocazia sa testez hybridul 2 zile si pe uscat in primavara.

Ce mi-a placut:

- calitatea materialelor folosite in realizarea masinii

- trapa panoramica

- pozitia la volan

Ce nu mi-a placut

- hybrid peste tot scris. De embleme exterioare la praguri , in ecranele LCD si chiar si pe cheie.

post-1-0-96460800-1328539836_thumb.jpg

post-1-0-52716400-1328539842_thumb.jpg

post-1-0-50846900-1328539853_thumb.jpg

post-1-0-21695000-1328539858_thumb.jpg

post-1-0-75729900-1328539863_thumb.jpg

post-1-0-08642400-1328539870_thumb.jpg

post-1-0-84125500-1328539877_thumb.jpg

post-1-0-40576300-1328539884_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
a_r_i_e_s

"Sper ca urmatoarea masina ce o voi detine sa fie Q7 2.0TDI" - cred ca ai vrut sa spui Q5, Q7 nici nu cred ca are 2.0 TDi. Oricum, iti doresc asa ceva ;)

Edited by a_r_i_e_s

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

da... Q5 :) . Corectat

Share this post


Link to post
Share on other sites
The_Ego

Foarte interesant si detaliat. Diferente intre performantele unui 2.0TFSi si 2.0TFSI hybrid exista? Se poate vorbi de 210cp+54, adica un total de 264 sau sunt doar complementare? In traficul urban aglomerat banuiesc ca se merge mai mult pe baza motorului electric sau simte nevoia sa intre si cel pe benzina?

Stiu ca motorul electric permite un cuplu instant, adio turbo-lag, asta mi se pare inca un plus.

L.E.: Inca ceva, banuiesc ca ai folosit masina ca daily driver in cele 2 zile cat ai avut-o. Ce consum a avut si daca o poti compara cu Plusul din acest punct de vedere.

Edited by The_Ego

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

Teoretic esti in avantaj cu 2.0TFSI hybrid la putere dar ai si kg in plus ... masinile sunt putin diferite la inaltime. Modelul testat de mine nu avea audi drive select ,dar pe un 2.0TFSI fara electric probabil ca avand drive select comportamentul ar fi mai bun decat in masina testata de mine.

Un sentiment foarte ciudat era cand am pus masina in N si am accelerat motorul (termic) . Auzeam turele dar nimic pe bord nu se misca. Foarte ciudat pana te obijnuiesti cu acel ceas de pe bord :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Frumos detaliat, ca un adevarat jurnalist. :) In masina despre care vorbeste Dragos am stat si eu vreo 30 min, in showroom, si m-am minunat. Pe langa tehnologia folosita, care este excelenta, avem o masina bine lucrata, spatioasa, cu garda buna la sol...pretul pentru un Q5 este pe masura, chiar si cand vorbim de un 2.0 TDI 177 CP S tronic pe care il dotezi bine.

Versiunea Hybrid este la inceput de drum atat din punct de vedere al perceptiei romanilor, cat si implicatiilor "ecologice" de care dispune (reduceri de taxe, etc).La noi in tara greu cumparam un hibrid de clasa mica sau compacta, daramite un Q5 2.0 T sau un X6 5.0. Dar sunt sigur ca acest motor este abia la inceput!!! Va fi prezent pe mai multe modele din grup (inclusiv pe A8) si va fi continuu optimizat.

Dragos, faptul ca ai vazut Hybrid peste tot nu ar trebui sa te deranjeze! La R32 iti placea sa vezi R32 peste tot, nu? :) Audi trebuie sa marcheze bine imaginea, mai ales cand e vorba de un breaktrough.

Sa ne spui cum ti s-a parut acceleratia masinii si comportamentul cutiei de viteze A8, avand in vedere ca stii bine cum trage un 2.0 T cu S tronic (indiferent de putere). Si de consum sa ne spui, please.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

Despre consum nu ma pronunt deoarece vremea a fost foarte apriga in acest weekend si a nins mult orasul nepermitand viteze decat in zona de 40kmh. Am avut cateva accelerari spre 70kmh dar doar sa vad acel ac ajungand la boost . Promit ca voi mai scrie despre masina asta daca am ocazia sa merg cu ea si in primavara pentru 1-2 zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dercos

Nu vreau sa fac cum spune englezul: rain on your parade, dar daca te intereseaza spatiul vei fi mult mai bine servit de o masina break din clasa mare. Pe langa restul beneficiilor ce tin de confort, tinuta de drum etc.

Legat de ecologie, daca tineti la asa ceva (dar nu la modul declarativ) ea nu incepe si nu se termina cu masina. Masina este unul dintre principalii factori de poluare atat ca emisii cat si ca zgomot. Iar un SUV hibrid este o gluma proasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

Inca odata logo hybrid

post-1-13286066808279_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
opkbv
Asa ca am privit spre modelele Audi si am gasit Audi Q5 (mai mare cu 10CM decat Mercedes GLK si cu 20cm decat Tiguan) avand drept cel mai bun concurent pe BMW X3

De ce Q5, si nu X3 .. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

Pentru ca la BMW nu-mi place interiorul. X3 F25 cu 184cp ar fi mai intereseant la performante comparand cu Q5 2.0D 170 sau viitor 177cp dar conteaza si ce tehnologie regasesti la bord. Iar ca tinuta de drum prefer o masina cu audi drive select decat un suv ce este tot timpul setat in sport (cum este X3ul). DA se aseaza ca un turism dar poate uneori vrei si sa nu fie rigida toata ziua masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
thesaw

Si la X3 ai optional adaptive drive, si chiar se simte diferenta intre confort si sport. In plus de anul asta o sa poata fi comandat si cu noul 25d (2.0 biturbo de 218cai).

Am incercat si eu in 2010 Q5 2.0tdi in testdrive. Mi-a placut masina, exceptand directia care mi s-a parut prea moale si artificiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

si eu vreau sa incerc Q3ul . X3 am incercat, GLK nu-mi place aspectul exterior . Q5 e no.1 in lista momentan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

parerea mea sincera este ca atunci cand te incumeti sa dai 50.000 euro pe o astfel de masina

ar trebui sa ai cel putin o masina secundara de backup :) nu de alta dar astfel de tehnologii chiar daca nu sunt noi, in mare parte sunt la prima generatie, si necesita rulaj si 2-3 generatii sa le perfectionezi

Share this post


Link to post
Share on other sites
CostinM

Ca spatiu GLK este sub Q5 care la randul lui este sub X3.

Q5 e mai inchegata, mai antifonata.

X3 e gandit sa nu ia din vanzarile fratelui mai mare X5, si mai e si f scump.

Am mers cu cel de 184 cp 8 auto si se misca bine, dar cu motorul asta e doar o masina de familie...si mai sunt si zvonuri ca au

gresit montand distributia in spate, poate pica de la 150k km.

Un prieten are Q5 3.0 tdi, e multumit de el, dar a avut ceva probleme la directie si inca o problema la motor parca...

GLK e f mic in spate, dar si f confortabil.

Si eu vreau sa trec la ceva mai mare, am de 2 ani si ceva un X1 23d, dar cred ca nu mai vreau sav, vreau allroad:)

Ramane sa-mi conving si co-pilotul

Spor in toate!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Milky

Legat de Noul X3, 2.0 tdi biturbo 184 CP, s-a comandat in familie...Asadar peste 1 sapt. ajunge masina.

Avand in vedere ca avem si un Q5 .3.0 TDI quattro....o sa vin cu comparatii. Pot spune ca amandoua masinile au ceva optiuni pe ele. Audi a fost la aprox. 60 k. iar x3 aprox. 50 k... nu stiu exact preturi, dotari dar o sa verific...

Ce pot spune insa clar...este ca Q5 nu imi pare asa spatios. Eu am un Golf Plus (care e la vanzare) si nu imi pare mai spatios in interior Q5-ul, sigur portbagaj mai mare (nu cu mult) dar in interior...imi pare inghesuit. Eu fiind totusi invatat cu Superb II , :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

eu am avut plus (doua si mk5 si mk6). Exceptand portbagajul destul de mic pentru 2 adulti si doi copii la spatiul interior masina sta foarte bine. Q3 e de ras sincer pe langa spatiul din spate din Plus dar finisajele dintr-un VW GOLF nu se ridica la ce gasesti in Q5 sau X3 . Noul X3 am inteles (din vorbe) ca e chiar reusit... Eu inca visez la Q5 dar sotia (care inseamna mult in decizia alegerii masinii caci o impartim) e foarte decisa ca urmatoarea sa fie golf 7 plus :| . Acum in 2013 sunt decis sa vand plusul actual si sa lansenz o comanda ... ce va fi atunci o sa vedem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Milky

Am inteles...

Acum vin cu pareri personale...fara a conduce niciuna dintre cele doua masini.

Asadar...primul pe lista va fi BMW X3 (noul), al doilea Audi Q5 .

BMW X3 - cu o motorizare de 2.0 tdi si 184 CP. Optionale, multe...pana la valoare de 53000 de euro cu un discount de 5000 de euro. Foarte bine.

La acest pret nu are multe chestii pe care Audi le are (la un pret de 60.000 de euro - dar cu motor de 3.0TDI 240 CP).

Ca spatiu la interior, BMW X33 imi pare mai generos, atat in fata cat si in spate, portbagajul fiind asemanator cu cel al Q5. Tinuta de drum ...ok.

Cand a sosit mi s-a parut fantastic, ca orice masina noua...dar la cateva ore de la miraj...m-am dus si in fata Q5-ului...domnule, sunt mai frumoase liniile la Q5, faruri, stop-uri, totul mai frumos. Ba chiar si finisajele mi se par mai buna la Audi. Parca la BMW sunt mai din topor comparativ cu AUDI.

Asadar drive test cu amandoua... Mie unul imi place mai mult Audi cum arata dar la spatiu in interior sta mai bine BMW-ul... E greu de ales. Poate ca garantia de 5 ani si reviziile gratuite timp de 5 ani ar face diferenta in favoarea BMW-ului ?

Nu stiu....

Clar este ca Audi arata mai bine la exterior cat si la interior decat BMW-ul.

Acum depinde de gusturi..

Apropo de golf plus...mie imi pare cam mic portbagajul pentru 2 copii mici, cand te cari cu de toate dupa tine, dar la interior in nici un caz nu imi pare mai mic decat Q5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

Apropo de golf plus...mie imi pare cam mic portbagajul pentru 2 copii mici, cand te cari cu de toate dupa tine, dar la interior in nici un caz nu imi pare mai mic decat Q5.

Interiorul este foarte ok . Portbagajaul te poti adapta la el. Copiii mei nu mai sunt mici. 5 respectiv 9 ani. Deja nu mai depinzi de carucioare, cadita, pampersi si alte obiecte voluminoase necesare la 0-3 ani . Haine, rachete badminton , o minge si eventual ipadurile este tot ce ai nevoie sa cari in portbagaj si pentru o zi si pentru 7 zile :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Milky

ceea ce inseamna ca un Q5 ar fi fantastic pt. familia ta.

Clar as merge pe Q5 si nu pe un BMW x3....

Evident nu as merge pe un Golf plus.

Evident..asta e opinia mea. Am invatat ca am nevoie de un 4x4 (mai ales iarna-dar nu numai) - si mai am nevoie si de garda la sol pt. drumurile mele la munte, dar si pt. gropile din tara :P .

Eu unul nu imi permit un Q5, altfel ar fi fost optiunea mea.

Din pacate ies din gama VAG dupa ce am sa vand cele doua masini ...pt. un SUV . Tiguanul nu imi place... si la ce imi doresc de la el este cam scumput...Nu spun ce imi iau ca sa nu fac reclama.

Sanatate si mult succes cu orice ati alege.

Sotia sigur s-ar invata repede cu un Q5, nu e mare diferenta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
laur_vd

Nu uitati de Passat Alltrack....e de luat in calcul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tarasuca

Am avut aceeasi dilema la inceputul anului. Am cugetat mult intre Evoque, Q5 si X3. Evoque-ul are un design ext mai deosebit si o suspensie (optionala) extraordinara. Dar nu e foarte potrivit pentru o familie cu plod inca mic. Portbagaj mic, oarecum mai inghesuita decat celalte doua pe interior. X3 sta cel mai bine la motor si cutie. Suspensia este cu totul alta fata de vechiul X3. Dinamic cred ca este cea mai reusita (am facut test-drive cu motoare apropiate 170 cp Q5, 185cp X3, 190 Evoque). Mai slab sta la sisteme de siguranta active/pasive si design interior. Nu ma omor nici dupa design-ul exterior, este "incarcat". Q5 este cea mai echilibrata.

Am ales Q5. Nu ma intereseaza forte mult sportivitatea, ci confortul si siguranta, asa ca am ales motorul cel mai mic, de 143, tractiune fata. Diferenta de pret pana la 170 CP si quattro este de aprox 6000 euro, pe care i-am bagat in altele: CC adaptiv, xenon plus, senzori peste tot, tot ce exista in materie de securitate activa si pasiva, trapa, piele, scaune sport, diverse alte prostioare. A iesit la 50k. Scumpe optionalele la masina asta.

A venit de 2 saptamani si inca nu mi-a disparut zambetul de pe fata. Este o masina gandita bine. Cuplul este foarte mare, este extrem de manevrabila si raspunde foarte bine la comenzi. Consum rezonabil la o masina de 1755 kg, la fel de "verde" ca hybrid-ul - 139g/km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
schirice

Salutare,

Nu-mi dau seama daca sunt off-topic sau nu, daca sunt, scuze. Tocmai mi-am vandut Tiguanul si mi-am configurat un Q5. Am avut TDI 168 cp la Tiguan si, din considerente de diferenta mare de pret, as pune doar 143 cp pe Q5, varianta cu tractiune integrala quattro, manuala. In general nu fortez masina dar mi-a placut sa am o rezerva de putere in caz de nevoie la Tiguan. Nu prea as mai avea-o la Q5 care, in plus, este si ceva mai grea. Masinile de la test drive sunt automate si de 177 cp, am mers cu una dar nu-mi dau seama cat trebuie sa "scad".

@Tarasuca: scuze ca indraznesc o intrebare cam brusca: esti dispus sa ne intalnim sa ma ajuti sa capat un feeling obiectiv legat de cei 143 cp? Multumesc oricum.

@Voinea: remaparea de noua afecteaza garantia? Recomanzi asa ceva? Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri