Jump to content

Recommended Posts

Va salut stimati colegi!

De ceva vreme, pe la 80Km/h masina nu mai trage. Sunt aproape sigur ca ramane fara motorina dar nu stiu cauza. Daca merg cu ea apasand lent acceleratia si cresc treptat si incet viteza pot sa ajung la maxim 110Km/h. Daca ambalez brusc(depasire) sau urc un pod si vreu sa turez motorul, se tureaza in prima faza dar la un moment dat efectul e ca si cum nu ar mai primi motorina si merge franata. Daca o las din acceleratie incet , pot sa accelerez treptat din nou...

Problema e ca nu stiu nici un meserias adevarat in Timisoara si sunt satul de platit teste cu laptop-ul care "nu sunt sigure 100%" . La un service mi-a spus sa schimb debitmetrul si "poate nu mai face asa". Nu am nici bani sa fac incercari pana ajung la adevarata defectiune. Nici pentru siroco nu am gasit pe cineva care sa vrea sa il desfaca si sa il repare. Sunt din Timisoara, masina e Transporter 2,5TDI din anul 1998 euro3. Am schimbat filtrele de motorina si aer si am curatat tubulatura si debitmetrul (sitele acestuia) dar nu a avut nici un efect.

As cumpara debitmetru daca cineva imi poate imprumuta cateva minute unul ca sa il pot incerca si sa nu dau sute de lei degeaba. E totusi criza...

Daca ma poate ajuta cineva cu vreun sfat si cu un nr de telefon pentru problema mea : meserias adevarat pentru motor si meserias pentru siroco( e tipul care incalzeste apa din motor si are un programator in bord cu zilele saptamanii si orele la care vreau sa porneasca cu afisaj in limba Germana)

Va multumesc!

Link to post
Share on other sites

Ori ai probleme la debitmetru, ori ai o pierdere de vacuum pe undeva... Debitmetrul degeaba il cureti (ma refer la site), problema apare la pastila din interiorul lui, care nu se poate repara, e cam de unica folosinta... Din pacate nu pot sa te ajut cu numele unui meserias in Timisoara, dar am incercat sa te ajut cu un sfat. Succes!

Link to post
Share on other sites

Salut,

Am si eu aproximativ aceias problema cu un TDI 1.9 din '97. La rece e ok. Daca se incalzeste si supun de ex. masina la un "efort" mai mare - sa urc o panta ...sa depasesc ceva (la 70 -80 km/h), se simte un gol in pedala de acceleratie si parca apas degeaba. La drum intins e posibil sa mearga ok o vreme sau e posibil sa intre in aceias stare foarte rpd. Am suflat si curatat conductele de vacuum, am curatat debitmetrul etc...nu s-a intimplat nimic..

Am uitat...

Am schimbat un furtun de la conv. electropneumatic care era taiat..si care se duce in EGR .si surpriza .. dupa un drum de ceva km...am verificat tubulatura..nou introdusa si am gasit furtun proaspat schimbat cu IN in EGR spart. Oare nu mai tine EGR-ul ?

Mentionez ca in starea aceea de gol in pedala, la drum intins am ajuns si la 120 km/h. Dar atunci cind am revenit la viteze mici de deplasare m-am cam rugat de ea sa ajung iar la 90km. Daca opresc motorul si il repornesc... acesta incepe sa mearga cu forte proaspete pina cind se impiedica iara..

Edited by mike007
Link to post
Share on other sites

Pt. Dan2007 :

Incearca sa mergi cu mufa de la debitmetru scoasa si daca trage bine masina, insemna ca acolo e defectiunea ! Daca nu, inseamna ca e din alta parte !

Bafta !

Link to post
Share on other sites

Intra in LIMP.

Fa un log in mers, sa vedem de la ce se trage. Tototdata sa iti citeasca si ce eroare apare pe motor.

Daca zici ca stai prost cu furtunasele - e posibil sa se traga de la vacuum - altfel, probleme geometrie, etc.

Pana nu faci o diagnoze, sunt doar supozitii.

Link to post
Share on other sites

@dan2007 - la 80 km/h in (presupun) viteza a 4-a - exact trece de 2000 rpm, cand ar trebui sa intre turbina. Cauzele pot fi multiple, si testele ciudate daca nu stii ce cauti. Cauta un coleg cu cablu si VagCom si fa un test in mers si pune-l. Doar la prima strigare ce poti sa incerci:

- debitmetrul de aer, scoate-i mufa si vezi cum se simte - mai bine, la fel sau mai rau.

- turbina - cand accelerezi in plaja 1800 - 2500 rpm in a 3-a merge normal? are putere? dar in a 5-a?

- problema e legata de viteza de 80 km/h sau de turatia de 2000 rpm? asta e chiar ciudat, sa nu fie senzorul de viteza

- furtune care se pot sparge sunt o gramada, sau pe turbina, sau spre senzori (si tu ai un furtun in interiorul calculatorului TDI), sau de comanda a turbinei

- poate fi si pompa de injectie, sa nu mai traga din rezervor destula motorina :(

Deci - teste si loguri...

Link to post
Share on other sites

Daca era debitmetru sau pompa de motorina, nu isi revenea la oprire-pornirea motorului. Intra in limp mode. Ca sa vezi ce are, trebuie sa faca un log in mers.

Problema e pe partea de turbo, vacuum .. si altele.

Edited by F l o r i n
Link to post
Share on other sites

Am facut o diagnoza. Raspunsul: "pierdere de presiune aer"....furtune sau electrovalva.

Deocamdata nu am reusit sa remediez problema din cauza timpului si frigului dar curand voi verifica si va voi spune ce am rezolvat. Cu siroco-ul am fost la cateva service-uri dar nu apare pe diagnoza: "nu este alimentat". Nimeni nu vrea sa il desfaca (ca s-ar putea sa fie mult de munca). Am gasit pe cineva la Arad si mi-a promis ca ma va ajuta.

Va multumesc pentru sfaturi. Va spun cum vor decurge lucrurile.

Link to post
Share on other sites

Furtunul de la valva n75 la turbo si eu l-am avut sfartecat. Ca si manifestare.. masina nu tragea ok decat dupa 2500rpm.. sub era foarte lenesa. Am avut si 2 coliere problematice de pe traseul turbo-intercoooler-admisie si aveam o perioada de 2-3 secunde in care masina nu tragea instantaneu la acceleratie. La ambele probleme masina nu a intrat in limp-mode. ( modul de avarie in care masina nu mai trage si nu mai urca peste 80km/h)

Furtune de vacum gasesti la orice service auto, iar colierele de pe traseu sau eventuale fisuri le poti vedea usor.. de obicei se umezeste cu ulei locul unde scapa presiune.

Link to post
Share on other sites

Cu siroco-ul am fost la cateva service-uri dar nu apare pe diagnoza: "nu este alimentat".

La masinile noastre este pe circuitul de apa Eberspacher D3WZ - nu are interfata pe magistrala OBD, nu apare pe calculator. Verifica intai sa fie alimentat electric - firul rosu gros din coltul mufei sa aiba 12V - dar probabil are alt defect. Lasa-l peste noapte cu mufa scoasa sa se reseteze erorile si vezi dupa aia daca macar porneste ventilatorul intern (sufla aer pe esapamentul din aripa stanga fata).

Sanatate!

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Salutare

Va rog frumos daca ma poate ajuta cineva, este vorba despre un LT 46, 2DL, cod motor AUH 2.8. La o scanare cu vcds a aparut eroarea 16485 -Air mass meter -G70-P0101-35-10-Implausible signal-Intermitent, am schmimbat debitmetru si a aparut aceeasi eroare ,am verificat furtunase schimbat N75 , tija turbinei se misca usor, am verificat mufa si cablajul debitmetrului care sunt ok. Nu pot atasa un logo acum pentru ca trebuie sa schimb termostatul dar daca intre timp cineva ma poate ajuta cu o solutie este binevenita. Cu motorul la relanti si temperatura 75 de grade debitmetru are valoarea de 669.8.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

salut, am un vw lt 35, dubita, imi creste apa cand urc pentile cu el, tin sa mentionez ca am facut prima operatiunie, am schimbat termostatul, pt un timp,adica o cursa de germania de 4000km nu a mai facut figuri, dar se pare ca problema a revenit, iar cateodata cand creste apa ,nici nu trage motorul, ma poate ajuta cineva va rog?

se poate sa aibe legatura cu AC? prima data cand a inceput sa creasca , nu mergea AC ca nu aveam feeon, acum dupa ce am bagat freon, si pornesc AC, se incalzeste mai repede, pana la punctul de fierbere...decat inainte sa am

ac functional, si inainte se incalzea....dar nu asa ca si acum...

termostat schimbat, apa este la nivel, garnitura de chiulasa nu cred ca e dusa, pt ca eu stiu ca daca e dusa garnitura de chiulasa fierbe in borcan si la relantiu....si chestia e ca nu tot timpul creste, are momente si momente, exeplu , plecare din romania pana in germania, nicio un gram peste 90, la intrare in germania pe o portiune de 100km, a inceput sa fiarba, trag pe drreapta, se raceste , plec, si iar nu are nimic....

Link to post
Share on other sites
vw-raz-van

daca deja fierbe apa 99% merg pe mana chiuloasei ( eventual gernitura de mai rar la 2,5 ) nu e musai sa fiarba in vas aia e faza terminala de obicei incepe sa dispara apa din vas putin cate putin

iar ca alte cazue ... vascocuplajul de la ventilator si eventual pompa de apa ... si mai rar radiatoare inbacsite cu praf muzerii etc dar de obicei nu fierbe din atat

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...
Christian1996

Salutari la toata lumea. Am un t4 2.5 ACV 102 cp cand il turam undeva in 3.000 rpm  cadea in nas... am constatat ca e din cauza debimetrului de Aer . Am achizitionat unul Nou l-am montat dar masina nu mai trage nici pe jumate cum tragea cu cel vechi ce ar mai putea fi?

Link to post
Share on other sites

 Ce marca e debitmetrul nou?

Ai verificat tubulatura si furtunele de la vacum?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
octavia 4ever

La un T4 doka 2.5tdi 102 cp,  daca ating viteza de 120 km/h isi pierde din putere si apoi nu mai trage. Pana la 120 km/h trage indiferent de turatie sau  treapta de viteza. Am verificat vizual furtunele, arata bine. 

Problema o am de ceva vreme, initial crezusem ca era de la ambreiaj care patina foarte tare, am schimbat tot kit-ul dar problema persista.

Ce poate fi? debitmetru sau de la turbo? daca nu ating 120 km/h merge perfect.

Link to post
Share on other sites

Scoate mufa de la debitmetru si vezi daca se schimba ceva. 

Link to post
Share on other sites
octavia 4ever

Asta e primul lucru pe care o sa-l fac :)

Revin dupa operatiune.

Link to post
Share on other sites
octavia 4ever

@dydu_kuf, din fericire am scapat ieftin, a fost doar un furtun de la turbo. Tancul merge ca nou acum :D

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Nu trage, intrerupe,testere meseriasi,etc...mai aveam un pic si schimbam turbina🤑.Am scos mufa la debitmetru, am dat cu spray de contacte....merge ca noua👍👍💪💪🇧🇻🇧🇻

16003247195553469694100898072382.jpg

16003249025615224582720115582232.jpg

16003249307938812525939471343414.jpg

1600324958136844557736823893225.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • omex30
      By omex30
      Salutare,
      Eu am un golf 7 1.6 TDI de 110 cai si am cautat pe internet totul, dar nu am gasit nimic. Care este diferenta dintre senzorul din stanga si cel din dreapta? De ce sensorul din stanga are un singur furtun (input), iar cel din dreapta are doua. Din ce am cautat pe internet unul ar trebui sa fie sensorul diferential de presiune pentru DPF, iar unul pentru recirculare gaze arse, dar momentan nu stiu cum sa-i deosebesc. A doua intrebare ar fi de ce stangul are un singur furtun? Face diferenta cu presiunea atmosferica?
      Puteti vedea imaginile la acest link: https://drive.google.com/drive/folders/1C-A0Rv4cNgLZyo6mBWe5rMFeYfjvtxkk?usp=sharing
      Weekend fain,
    • maryws85
      By maryws85
      Salut! Stie cineva unde are masina asta debitmetrul de aer sau nu are asa ceva? Vreau sa incerc sa il curat deoarece face urat la relanti si consuma mult. 
      Seat Ibiza 2003, benzina, 1,2 AZQ
    • Wisdom
      By Wisdom
      Salut Colegi. Apelez la voi cu o problema. Este vorba de un Vw Passat din 2002 B5,5. 
      Raman luminile din bord aprinse peste noapte fara ca luminile sa se aprinda. Am verificat instalatia electrica, becurile, etc fara sa depistez nici o problema.
      Pusa pe VCDS apar urm probleme. Ceva pareri?
      Multumesc!

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri