Jump to content

Rechemare VW pt. update de soft la modelele cu motor 1.6 TDI si 2.0 TDI intre 2009-2012


Geisterfahrer
 Share

Postare recomandată

Hello,

Lizzy a primit update-ul acela in decembrie 2016, daca imi amintesc bine (nu am cartea service la indemana). 

Nu are nicio problema, am avut si revizia in decembrie 2017, cu check la motor si diagnoza cu toate cele... totul perfect.

poate ajuta pe cineva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Dolfin said:

Verifica informatia, scrie la  office @tuv .at si intreaba problema respectiva.

Te rog pune si aici raspunsul.

Ai acceptat sa-ti strici anumite componente la masina pentru o ipotetica amenda.

Mda, e punctul tau de vedere. Deja un procent de aprox 70% dintre masinile din EU au fost modificate si numarul celor cu probleme este procentual extrem de mic. Sigur, daca citesti pe forum, ai impresia ca toate masinile sunt stricate. E si normal, doar cei cu probleme posteaza pe un forum dedicat discutiilor despre probleme.

Deocamdata, inafara de regenerarile mai dese (care nu stiu in ce masura afecteaza), eu nu am nici o problema. Si am mers vreo 30k de km de la update.

PS: A nu se intelege ca apar VW. Sunt mari nemernici ca nu au compensat nici cum proprietarii. Am primit 3 rahaturi de vouchere care au expirat inainte sa le folosesc. Dar asta nu inseamna ca e ok sa tii masina cu softul vechi, daca acela este dovedit ca polueaza mai mult decat ar trebui. In mod teoretic nici nu ai putea trece ITP-ul asa. Dar na, asta e teoretic, pt ca in Romania trec toate carutele ITP-ul.

Modificat de 7Andrei7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la ITP nu se masoara oxizii de azot, deci nu este o problema sa-l treci.

Ca sa vezi situatia din mai multe puncte de vedere te-ar ajuta sa citesti atasamentele posturile din ultimele pagini.

S-a postat continut foarte foarte bun, trebuie doar sa vrei sa te informezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Dolfin said:

Nici la ITP nu se masoara oxizii de azot, deci nu este o problema sa-l treci.

Ca sa vezi situatia din mai multe puncte de vedere te-ar ajuta sa citesti atasamentele posturile din ultimele pagini.

S-a postat continut foarte foarte bun, trebuie doar sa vrei sa te informezi.

Da, am citit. In UK s-au testat 120 de masini din cateva sute de mii. Neconcludent, ar zice multi. As vrea sa terminam aici dezbaterea. Fiecare cu propriile opinii. Eu sper doar ca VW isi va asuma raspunderea, daca intradevar se ajunge la distrugerea EGR sau DPF (cum se insinua in rapoartele respective). Daca nu, asta este. Vom sti mai bine data viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva, nu mai gasesc postul, a atasat un document oficial al ICCT (International Council on Clean Transportation) privitor la up-date-ul dieselgate.

Il reatasez eu, 8 pagini care trebuie citite cu atentie, sunt revelatoare pentru ce face VW.

ICCT-briefing_VW-fixes_USvEU_20171214 (1).pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Lizzy said:

Hello,

Lizzy a primit update-ul acela in decembrie 2016, daca imi amintesc bine (nu am cartea service la indemana). 

Nu are nicio problema, am avut si revizia in decembrie 2017, cu check la motor si diagnoza cu toate cele... totul perfect.

poate ajuta pe cineva...

Si eu am implinit un an de la update si aprox 20mii km parcursi si nici cea mai mica problema (in afara de faptul ca isi face regenerarile mai des) . Chiar functioneaza ff bine , - relantiul este la 0,3 iarna si 0,2 vara .

20180103_080229.jpg

Modificat de skodita100
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitandu-ma in pdf-ul de la @Dolfin  este concluzia care am citit-o in pdf-ul postat de mine mai sus:

 

Quote

The number of fuel injections and the timing of those injections were changed; an additional fuel injection phase was added; and the exhaust gas recirculation (EGR) rate was increased.

Adica EGR-ul e supus unui stres aditional, iar acest lucru creeaza mai multe particule care trebuie arse in DPF, ce inseamna mai multa cenusa adunata, intr-un timp mai scurt decat in mod normal, si logic mai multe regenerari.

Asadar, exact cum am spus mai sus, problemele nu vor aparea imediat, pentru ca aici depinde de numarul de km, de modul in care a fost exploatata masina,  de cata cenusa s-a acumulat in DPF etc. Unii vor plange mai devreme, altii mai tarziu, si din pacate pe banii nostri pentru cei care nu mai au garantie.

In ceea ce priveste legalitatea, nu am vazut/citit nici un document oficial a nici unei autoritati din vreo tara unde se comercializeaza masini din grupul VAG afectate de acest scandal care sa spuna ca daca nu iti faci acest update esti amendat, iti retrage certificatul de inmatriculare sau te incadreaza la alta norma de poluare, pentru ca scandalul nu e finalizat.

Trebuie sa tineti cont, ca atunci cand mergeti la reprezentanta VAG, ei va intreaba daca ati facut ceva update software la motor, in momentul in care nu se mai aplica acel update. Ei, atunci cum trateaza legiuitorul aceasta situatie? Nu scrie nicaieri ca nu pot sa imi fac tuning la masina.

Parerea mea este ca in Europa au ajuns la un consens politic (totusi Germania are un cuvant greu de spus prin zona), iar in US, inca nu:), pentru ca, a rezolva problema tehnic inseamna multi bani.

Concluzia: cine nu si-a facut update, citeste, se documenteaza si decide daca e util sau nu pentru masina sa, iar cine are update si s-a razgandit, are de asemenea optiuni:)si nu are sens acum sa ducem munca de convingere ca e asa sau invers.

Modificat de gyury_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regenerarile mai dese nu afecteaza cantitatea de cenusa reziduala. Uleiul de motor, sau cel 2T pus in motorina, dupa ce este ars in DPF, lasa aceasta cenusa. De aceea ii spune oil ash, iar uleiurile pentru motoarele cu DPF trebuie sa fie cat mai "Low Ash". In concluzie: 1. "Funinginea" care rezulta in urma arderii motorinei este cea care incarca DPF-ul si activeaza regenerarile, iar arderea ei nu lasa reziduuri in filtru. 2. Cenusa are legatura cu cantitatea si tipul de ulei "consumat" de motor.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Practic, conteaza mai putin incarcarea DPF cu oil ash (care este o valoare calculata cu aproximatie), singurul parametru masurat cu senzori si important este presiunea diferentiala.
Daca ai citit atasamentele ai vazut ca dupa update cantitatea de "soot" rezultata este cel putin dubla in acelasi interval de km, deci presiunea diferentiala creste si este necesara o regenerare.

Regenerarile active inseamna ciclu de injectie suplimentar pentru ca motorina sa ajunga in DPF si sa arda reziduurile, ori asta inseamna contaminare a uleiului cu motorina, lucru grav pentru motor, mai ales daca se foloseste masina preponderent in oras.

Pe langa acest lucru sa nu uitam de stresul termic asupra DPF si protectiilor acestuia, 650-700gr.C din 150-300Km, in conditiile in care el a fost gandit pentru un anumit ciclu de regenerari care se realizau la 400-1.000Km.

 

Cum se scrie in materialul ICCT:

DPF a fost schimbat cu unul mai mare in USA pentru a putea acumula noua cantitate de soot si a pastra regenerarile la fel de rare, EGR a fost schimbat ca sa faca fata noilor cicluri de functionare, de asemenea injectoarele au fost schimbate pentru a face fata stresului unei injectii duble pe cursa piston (practic le-a injumatatit durata de viata pentru ca initial au fost gandite pentru o singura injectie pe ciclu).

Toate aceste modificari hardware doar ca masina sa reziste in aceleasi conditii 210-250.000Km, in conditiile in care NOx tot n-a fost rezolvat.

 

Credeti ca in EU doar cu modificarea soft s-a rezolvat tot fara nici o schimbare hardware?

Este evident ca pe continentul nostru toate aceste costuri au fost transferate utilizatorului final (mai ales daca este de buna credinta) si statele din uniune tolereaza acest lucru.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oil ash este ceea ce conteaza (cantitatea fizica, nu cea estimata), pentru ca cenusa infunda permanent filtrul. Presiunea diferentiala dupa regenerare, ne poate face o parere asupra cantitatii de cenusa din filtru. Cantitate de soot este dubla din cauza modificarii amestecului aer-combustibil (prin introducerea mai multor gaze recirculate si o noua divizare a injectiei de motorina), dar aceste particule de carbon sunt arse complet. Eu m-am referit strict la acest aspect tehnic. Legat de celelalte, ramane de vazut ce urmari vor avea asupra masinii fiecaruia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti masura cenusa... in schimb poti vedea presiunea diferentiala, de fapt si erorile dpf tot la presiune se refera. 

Deci in concluzie, conteaza mai putin valoarea oil ash(in practica am gasit dpf cu valori duble la oil ash fata de maxim, si presiune foarte buna iar dpf facea regenerari la intervale foarte bune). 

Cel mai relevant lucru pentru masurare si observatie este valoarea de la presiunea diferentiala. 

Iar despre folosirea uleiului 2t si ca acesta ar mari cantitatea de cenusa sau incarcare cu carbon... nu a dovedit nimeni acest lucru, din contra sunt destui care folosesc la motoare si nu incarca dpf. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat uleiul 2T contine cenusa, nu vad unde ar putea disparea. Ce cantitate de cenusa lasa in DPF si in cat timp se vor vedea urmarile, nu stiu, deoarece nu am gasit date exacte despre continutul de cenusa al uleiurilor. Multi spun "Low ash content" dar nu sunt specificate cantitati exacte. Fiecare face cu DPF-ul lui ce vrea, de preferat ar fi sa nu-l elimine :). Important este sa oferim informatii cat mai precise si stiintifice, apoi e alegerea fiecaruia cum le interpreteaza.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor! Am un Tiguan CBBB, iar regenerarile sunt la 300 km (mers exclusiv București). Masina are softul nou si as dori sa revin la cel original. Pentru colegii care au apelat la dl Lucian, am rugamintea daca se poate un pm cu nr. dumnealui! Mulțumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am făcut si eu un schimb de ulei la skoda octavia 1.6 tdi si mi-au zis de update si am fost de acord , mi-au dat un voucher in valoare totala de 300 de lei, si acum dupa update motorul e mult mai zgomotos , precizez ca, motorul meu torcea ca si un benzinar . Unde pot face si eu un downgrade  in targu jiu jud gorj? Din ce am citit pe posturi majoritatea au probleme cu egr din ce am citit.  Va mulțumesc 

Modificat de saymon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am facut astazi update de soft (dieselgate). Turatia la ralanti este acum, mai mica. Putere/consum/regenerari urmeaza...sa vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristian.Valentin
18 hours ago, FlorinNistor said:

Salut! Am facut astazi update de soft (dieselgate). Turatia la ralanti este acum, mai mica. Putere/consum/regenerari urmeaza...sa vedem.

Din propria experienta ai facut o eroare in a alege acest update de soft, il am facut din octombrie anul trecut, iar din momentul respectiv numai probleme am cu masina, regenerari foarte dese, trepidatii ale masini, in momentu asta trepideaza in relanti, cei din reprezentanta zic ca nu e de la soft ca are ceva masina, dar nici ei nu au descoperit ce este, iar la final mi s-a zis ca poate e din ghiuluoasa.....avantaje zero... consumu la fel, motoru mai zgomotos, pica piesele mai des, am schimbat deja un suport motor si bucsele de la jug.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu revii la softul anterior si scapi de probleme.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am skoda yeti din 2010, motor cega, 170 cai. Am facut upgrade de soft exact acum un an de zile, in prealabil am vorbit cu cei de la reprezentanta (inginer care mi-e si prieten) si mi-au zis ca nu se schimba nimic pdpv al performantelor/consumului. Masina avea atunci 170000 km (din care 55 mii facuti de mine), ce am observat imediat au fost regenerarile dese, chiar m-am dus cu masina la ei inapoi si mi-a verificat nivelul de incarcare al filtrului. Acum, dupa un an si inca 50 mii km in plus am observat urmatoarele modificari:

- regenerarile sunt mai dese dar la mine se fac periodic, 3-4-5 regenerari la intervale mici de km (cateva sute) apoi cateva mii de km nu mai face regenerarea

- dupa upgrade de aude un sunet cand masina este in regenerare, parca ar scapa/trage aer fals pe undeva

- pierde din putere cand isi face regenerarea, posibil sa fi fost la fel si inainte de upgrade si sa nu-mi fi dat eu seama pt ca erau rare regenerarile

- consumul a crescut cu 0.2-0.3 litri/100 km

- parca, parca uneori motorul e mai zgomotos la anumite intervale de turatie

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 30.000 km de la resoftare (Vw Golf 6 1.6 TDI 2013) nu am avut nici una din preblemele mentioante in acest topic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara. Un Passat 2,0 CFFB din 2014 probabil ca are soft post-dieselgate instalat din fabrica. In cazul asta merita facut un downgrade? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste tot  topicul ca sa-ti faci o idee

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Multumesc pentru raspuns. Topicul l-am citit in totalitate mai ales ca il urmaresc de ceva timp. Am totusi cateva nelamuriri. Intrebarea mea vine deoarece chiar tu ai spus ca a doua generatie de CR nu sunt atat de afectate de update. Apoi m-am gandit ca masina venind din fabrica cu "noul" soft, poate nu  exista soft "normal" pentru ea, si daca exista, de unde stiu, mergand la un tuner, daca l-a pus pe cel corect. Adica nu vreau sa fac mai mult rau decat in momentul de fata, mai ales neavand nici termen de comparatie. Cei care au avut ambele softuri pe masina au putut trage niste concluzii. Era cineva in situatia mea dar doar a intrebat si apoi nu  a mai postat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CFFB NU sa  fabricat cu softul dieselgate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, detin un passat b6, din 2010 cu motor de 2.0, cod cbab. pe eticheta din portbagaj, imi arata ca ar fi fost facut update-ul de soft, dar daca verific seria sasiu, imi arata ca nu a fost facut update-ul. stie cineva din ce cauza? Precizez faptul ca motorul merge f bine, nu simt vibratii, fluctuatii sau zgomote ciudate la motor.

29692958_10156317616438140_801910032_o.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si vrei sa-l faci ca sa ai probleme, vezi ce se intampla dupa soft, multi cauta disperati sa revina la softul initial.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!