Jump to content

Senzor turatie motor golf 4


djdolphins07
 Share

Recommended Posts

pamela200

Am măsurat din nou. Cu, contactul pus, intre pinul 3 si minus baterie an 2.5 v, la fel si pentru pinul 1 si 2.

La partea de rezistență, intre pinul 3 si minus baterie, nu am continuitate deci 0 ohm. Cablajul mufa-ecu l-am verificat, am continuitate intre pini, exceptie pinii 2 si 3 care sunt uniți prin cablaj, așa cum s-a discutat pe forum. Ce sa mai verific la ecu ? Unde aș putea verifica ca intra 12 v in acesta si totodata legarea la masă. 

Link to comment
Share on other sites

Deocamdată lasă ECU ca nu cred că acolo este problema. Între pinul 2 al mufei si minusul bateriei ai continuitate?

Link to comment
Share on other sites

pamela200

Nu. Aceeasi situatie.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, pamela200 said:

nu am continuitate deci 0 ohm

Acum am citit mai cu atenţie. 0 ohm înseamnă scurt. ce indică mai exact multimetrul când faci această măsurătoare. În mod normal el indică 1 fără să pui fişele pe nimic (nu am acum un multimetru lângă mine, dar parcă aşa este), asta înseamnă rezistenţă infinită pentru acea scală (când verifici o continuitate pui scala pe cea mai mică valoare, când verifici să nu fie scurt între două fire pui pe scala cea mai mare). În momentul în care ai pus fişele pe un circuit şi afişează 0 însemnă scurtcircuit.

Deci cum este mai exact la tine?

Link to comment
Share on other sites

pamela200

Am remasurat din nou. Am atasat 2 poze cu masuratoarea facuta la scala cea mai mica respectiv scala cea mai mare. De mentionat ca toate masuratorile sunt facute intre toti pinii din mufa cu minusul de la baterie. Din punctul meu de vedere nu este continuitate intre pinii 2, 3 si minusul bateriei. DAR, mai am un filmulet dar nu pot sa il urc deoarece este prea mare, in care am pus leduri la mufele injectoarelor si din care rezulta ca atunci cand dau la automat, se aprind ledurile intr-o succesiune foarte rapida. Deci daca ECU trimite tensiune la injectoare asta nu inseamna ca tot ceea ce este in spate (senzori, cablaje, etc) ar fi in regula ?

 

scala mica.jpg

scala mare.jpg

Link to comment
Share on other sites

În cazul ăsta este clar că nu există continuitate. Problema este că nici nu sunt sigur că trebuie să fie, cred că mai curând am interpretat greşit ce scrie pe schemă: Earth connection (screening).................   sau au scris ăia greşit. Am comparat cu alte scheme cu acelaşi motor sau  motoare similare de pe alte modele şi la unele apare doar Connection (screening)...........    fără Earth. De altfel în alte scheme la modele mai vechi de ECU pinul 3 chiar apare legat la masă, dar fără să fie unit cu pinul 2.

După analiza asta deduc faptul că măsurătorile tale sunt ok (sunt în conformitate cu ce scrie în Autodata) şi este posibil să fie o problemă de ECU

1149335946_1-7-202211-48-03AM.thumb.jpg.b3b81b14176e0098e9ccd47b75b0c7fe.jpg

17 hours ago, pamela200 said:

Deci daca ECU trimite tensiune la injectoare asta nu inseamna ca tot ceea ce este in spate (senzori, cablaje, etc) ar fi in regula ?

În mod normal da, deşi lipsa semnalului de la G28 duce la oprirea motorului. Ca să lămurim puţin asta fă un log pe timpul pornirii aşa cum ţi-am recomandat pe celălalt topic

 

Link to comment
Share on other sites

xmisterx

Conform schemei din autodata pinul 3 nu este legat la nimic iar dupa masuratorile facute cablajul este bun. Ar trebui masurat senzorul, rezistenta intre pinul 1 si 2. Oricum daca zici ca se aprind ledurile legate la injectoare inseamna ca problema este in alta parte, injectia porneste. Verifica daca  vine motorina din rezervor.

senzor de turatie.jpg

crankshaft.jpg

Edited by xmisterx
Link to comment
Share on other sites

A scris cred că pe celalalt topic ca are vreo 470 ohmi. Problema la el este ca spune ca în vcds nu îi arată turația pe timpul pornirii, de asta am zis să facă logul să vedem exact cum stau problemele cu turația și injecția.

Link to comment
Share on other sites

xmisterx
în urmă cu 19 ore, pamela200 a scris:

DAR, mai am un filmulet dar nu pot sa il urc deoarece este prea mare, in care am pus leduri la mufele injectoarelor si din care rezulta ca atunci cand dau la automat, se aprind ledurile intr-o succesiune foarte rapida. Deci daca ECU trimite tensiune la injectoare asta nu inseamna ca tot ceea ce este in spate (senzori, cablaje, etc) ar fi in regula ?

De aici reiese ca injectia porneste, de aia am zis ca problema e in alta parte, poate lipsa motorinei in circuit. Asteptam sa faca un log.

Edited by xmisterx
Link to comment
Share on other sites

pamela200

Salut.

Am facut 2 loguri pe mai multe campuri, sper sa reiasa ceva.

Legat de alimentarea cu motorina:

- am verificat si curatat pompa din rezervor, prin punerea contactului, face o presiune de 1.5 bari la intrarea in pompa tandem;

- pompa tandem a fost schimbata, nu am ce presiune sa masor atat timp cat motorul nu porneste. Cat dau la automat imi vine motorina pe retur deci logic ar fi sa ajunga motorina la injectoare.

- am schimbat filtrul de motorina si supapa de retur. Mai este altceva pe partea de alimentare cu motorina ce ar trebui verificat ?

In disperare de cauza, am incercat sa o pornesc si cu spray de pornire ... nimic. Nu pot sa cred ca ar fi vorba de compresie deoarece acesta masina pornea mereu la sfert de cheie, mai ales ca este cu, cutie automata si stiu ca pornirea este imbunatatita prin soft.

Log 2.jpg

Log 1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu zic că nu este din cauza senzorului de turaţie. De la secunda 3.49 până la secunda 13.55 trebuia să pornească de zece ori cu parametrii de acolo.

Aşa că discuţia va continua pe un topic dedicat, aici este lămurită problema

https://vwforum.ro/topic/135530-nu-porneste-probleme-la-pornire/page/62/#comment-3107123

Dacă problema apare numai la rece se poate discuta pe acest topic

https://vwforum.ro/topic/122263-pornire-grea-la-rece-tdi/page/3/#comment-3105722

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
pamela200

Salut. Sunt acum la partea de reconditionare injectoare dar observ că nu mai am semnal de la senzorul de turatie mai exact, acul turometrului nu misca deloc si in VagCom am 0 rpm cât timp dau la automat. Senzorul a fost schimbat, traseul de cabluri a fost schimbat, nu inteleg ce se intampla deoarece când am facut log-urile de mai sus, aveam semnal la turatia de motor.

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Ecu motor,  senzor,  cablaj

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut, am patit sa mi se opreasca motorul in mers chiar si in timp ce acceleram, in special dupa ce o las la relanti si se incalzeste (nu trece de limita), acum intrebarea e, unde e pozitionat g28? Ca imi da ca nu are semnal de g28 si porneste foarteeee greu daca incerc sa o pornesc exact dupa ce se opreste. Daca o las 2-3 minute porneste la prima cheie. Sa fie oare de la cablaj/senzor simptomu asta tinand cont de pornirea usoara dupa ce o las?

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Fa o diagnoza si posteaza erorile de pe 01 motor

Link to comment
Share on other sites

 

2 minute în urmă, F l o r i n a scris:

 

Ce fel de diagnoza? BS 03 10 11? Sau? Ideea e ca nu gasesc exact unde e senzorul, ar trebui sa fie in spatele filtrului de ulei sau in zona cutiei pe langa timonerie?

 

Am atasat de pe 01

IMG-20220801-WA0004.jpg

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Ca sa te ajutam....cod motor, an fabricație,  model...

Link to comment
Share on other sites

33 minute în urmă, F l o r i n a scris:

 

Pai e vorba de bora 1.9 ajm din 2001 din profil

Link to comment
Share on other sites

andrei_221

ar trebui sa modifici intai cablajul care vine de la senzorul G28 la calculatorul de motor, problema cunoscuta la modelele astea. 

 

la calculatorul de motor vin cele 2 fire alb + negru conectate impreuna la cel negru care intra la mufa ECU. 

Alb ramane conectat la negru care intra in mufa ECU, iar cel negru il prelungesti la un surub de masa langa mufa ECU

 

 

 

image.png.fc5d63404df839a822cd7756b449fba2.png

Link to comment
Share on other sites

@andrei_221 Deci cel negru sa fac bypass si sa nu mai aiba legatura cu ECU ci cu o masa? Tare mi-e sa nu fac gresit si sa ard ceva sau eu stiu, in caz ca nu am inteles corect. Modificarea asta de ce anume? Sunt probleme la masa din ECU pe acel fir? Sau?

Edited by DaLyR
Link to comment
Share on other sites

andrei_221

da, separi firul negru , care vine impreuna cu cel alb, cel alb merge in continuare la cel negru din mufa ECU, iar cel negru il duci la masa masinii,.

Cel alb are semnalul de turatie, cel negru este ecranajul cablului de senzor.

 

modificarea asta separa semnalul de turatie de "zgomotul" preluat de ecranaj

NU ai ce sa arzi. 

Link to comment
Share on other sites

Deocamdata am incercat sa masor rezistenta senzorului si voltajul care vine din ECU pentru senzor, din cate am citit ar trebui sa aiba 4.5/5v cu contactul pus, eu am 0, intre pinul 1 si 3, dar am incercat intre toti pinii si tot 0v am.

Chestia cu firul alb la ECU mi se pare inutila daca la mine problema este de continuitate dintre ECU si senzor.

Totusi, senzorul ar trebui sa aiba 450-550 ohm intre pinul 1 si 2? Asta ca sa vad direct daca cumva e senzorul si daca e, sa nu ma tot chinui si sa-l schimb direct ca pana la urma urmei cred ca tot de continuitate sau de senzor stricat e vorba. Am citit si despre chestia cu firul de masa si de exemplu la 04 BEW pe forumul de TDI, ei trag cablul direct in ECU. Daca as sti sigur ca de aici se trage problema, de la acel fir negru, atunci as face fara probleme, dar tinand cont de timpul putin pe care-l am la dispozitie doresc mai intai sa iau cu ce-i mai usor, adica cu senzorul, daca el este ok atunci sa testez voltajul care ar trebui sa vina dar la mine totusi este 0v etc si doar pe urma la chestia cu firul negru.

Si da, la primele WOT-uri, chiar si cu motorul cald, fumega de rupe, din cate am vazut si asta era unu din simptomele acelui fir negru, cel putin la acel 04 BEW.

Si apropo, am mai testat si nu mi-a mai murit, dar nu am indraznit sa stau cu ea la relanti vreo 5-10 minute, de obicei atunci facea asa, ceva legatura tot are cu temperatura motorului/de sub capota

Edited by DaLyR
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma am mai facut urmatoarele:

  1. Am masurat iar rezistenta intre pinii 1 si 2 de la senzor, setat multimetru pe 2000 (cred ca asa trbuie) si aveam cam 500 ohm, deci in parametru. 
  2. Am testat voltajul si am cam 2.5v si in momentul in care incerc sa ii dau cheie sare undeva pe la 3, 3.1 cam asa
  3. Am dat jos toata mizeria ca sa dau de ECU si mi-a mancat 2 ore din viata ca mai apoi sa aflu ca eu de fapt nu am acele 2 cabluri care sa se uneasca intr-una singura...
     

La 3. tin sa precizez faptul ca, firul negru vine singur dar infasurat pe firul verde, nu se uneste fizic cu vreun alt fir pe traseu, deci nu am ce sa pun la masa langa ECU avand firul negru singur pe traseu...

Am pus si o poza cu cablul de pe panoul de sigurante de pe baterie, sa afecteze cumva acea oxidare masiva? Totusi nu tare cred ca fix G28 mi-ar da, dar deja nu mai am idei, ce sa mai testez si cum? Sau sa ma arunc cu capul inainte si sa iau un senzor nou? Vreo 110 lei ar fi distractia asta, riscand totusi sa ma arunc degeaba...

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Link to comment
Share on other sites

andrei_221

nu te uiti la firele care trebuie.

Bora AJM 2001 are firele cum ti-am zis.

Firul corodat de pe baterie trebuie remediat.  tai papucul, pui altul nou asemanator, il strangi cu cleste moderat. Pe urma incalzesti usor cu lampa de gaz papucul, si bagi cositor in papuc unde e strans cablul. astfel asiguri contact corespunzator.

 

SW -schwarz-  negru

WS - Weis - alb

Br -braun - maro

 T121 / 102 - Mufa ecu cu 121 pini, pozitia 102

 

image.thumb.png.15b3fcb3e7239597d57392ad0e01c1ad.png

Link to comment
Share on other sites

@andrei_221 editat... Acum am observat ca ai precizat si pozitia firului, mersi, voi mai desface si verifica chiar daca nu a mai murit, tare cred ca era de la mufa ci nu senzor, oricum voi face si dyi-ul ala fiindca am citit ca teoretic s-ar putea sa ajute la fum

 

Edited by DaLyR
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!