Jump to content

Probleme servodirecție electromecanica


kalu
 Share

Postare recomandată

 

On 20.09.2016 at 7:40, Radu83 a scris:

 

La montaj s-a verificat ca cele doua coloane sa fie egale ca și lungime?

Dacă volanul a rămas virat după montaj chiar și cu câteva grade atunci pot fi doua cauze ori coloana nu e exact la fel ori montajul a fost făcut greșit. 

 

Modificat de papi_grasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua,

Mentionez ca am o Jetta 1.9 tdi din 2009.

Martorul de servodirectie s-a aprins din senin pe culoarea galbena.Serviodirecia merge usor.

Eroarea care o primesc la diagnoza este G85 senzor volan defect.

Problema este ca masina mea nu are senzorul sub volan.

Poate avea senzorul integrat in caseta de directie?

Si ce se poate face in acest caz?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am un Golf 5 1.6 FSI 2006 cu eroarea atasata.

Povestea este urmatorea:
1. Am mers cu masina in service unde a fost deconectata bateria pentru a se face diverse reparatii (pompa apa, curatare clapeta acceleratie, cap de bara, racord flexibil, macara geam sofer)

2. Cand s-a reconectat bateria masina a refuzat sa isi mai faca adaptarea de volan (martor volan rosu aprins + lipsa servo)

3. In cele din urma s-a facut adaptarea de volan dar a ramas martorul de volan aprins galben, si momentan da eroarea din imagine.

4. Daca se sterge eroarea din VCDS si e pornita imediat masina e ok, dar daca sta mai mult timp nepornita eroarea apare din nou (martor volan galben)

5. Daca se merge cu masina si se franeaza de la viteza de la 30-40 de km la 0 km se aprinde martorul rosu de volan si nu mai merge servo

6. Nu stiu daca e relevant dar am schimbat spira de la airbag ul din volan acum 2 luni (piesa OEM, schimbata la Brady)

Orice sugestie e binevenita. Mecanicul a incercat toate variantele posibile gasite pe forumuri dar martorul nu dispare.

Mersi,
Sorin

14971502_10209507158908861_2080010641_o.jpg

15034292_10209507315192768_1077842025_o.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se schimba caseta pe banii mecanicului, deoarece, cand a lucrat la capetele de bara i-a fost lene sa invarta de volan sa ia stanga-dreapta, el tragand sau impingand de cremaliera din caseta sau de roata care nu a fost data jos,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Al Bundy said:

se schimba caseta pe banii mecanicului, deoarece, cand a lucrat la capetele de bara i-a fost lene sa invarta de volan sa ia stanga-dreapta, el tragand sau impingand de cremaliera din caseta sau de roata care nu a fost data jos,

Multumesc pentru raspuns! Se poate dovedi cumva daca a tras sau nu de cremaliera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ai cum dovedi acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, atunci prefer sa cred ca trebuia sa se strice, pana la urma posibil sa nu fie mecanicul de vina. Pare un om de ajuns de priceput si ok.

Modificat de Ioana
Nu mai da Quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu un raspuns intarziat pentru postarea mea de mai sus... Am curatat erorile din VAG, si am mers cativa km buni, aprox. 5000 de atunci, intre timp am schimbat distributia si bateria, pentru ca avea aproape 6 ani, si s-au rezolvat absolut toate problemele, mai am ceva erori la Radio cu ceva CD Charger No Communication si o problema la becul din dreapta de ceata ca se oxideaza conectori, din cate am inteles este o problema frectenta la Golf 6. Si cam atat. Sincer nu m'am gandit ca pot fi atatea erori de la o baterie.

 

Dar... ce am patit ieri, vad un loc de parcare la bloc mai ok, si am zis sa o mut. Cand dau sa pornesc, "ZZZ...ZZZZ" nimic... Am mai incercat odata, la fel. A treia oara dadeam de cheie si nu se intampla absolut nimic, era silent. Bateria nu era sigur ca nu imi "clantaneau" toti martori cum stiam ca face, pentru ca tocmai ce schimbasem bateria. Pur si simplu era mort tot... Am deschis capota, am mai impins chestii pe acolo, am impins chiar si conectorii de la bujii. Apoi am dat cheie, la inceput la fel "zzzzz..zzzz..." apoi a pornit dar greu, dupa ce a pornit am auzit o bufnitura "poc" in zona motorului, apoi cand acceleram se auzea un "harait" ciudat, dupa vreo 10 minute de la pornire totul era ok.

Am bagat'o pe calculator, am zis ca aparut sigur ceva eroare, si nimic!

Cine poate sa imi explice va rog ce s-a intamplat? A cedat o bujie? Merge in 3 cilindri si bufnitura a fost de la un rateu ?

Nu stiu daca e cel mai bun topic pentru problema asta, dar nu stiu unde sa scriu.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, vin si eu cu o intrebare.

Am pornit aseara masina la -4 grade, martorii de la servodirectie si esp s-au aprins, culoare galbena.

M-am invartit putin cu masina, am repornit motorul dar au ramas aprinsi pe tot drumul de la Bucuresti la Pitesti.

Volanul se invartea o idee mai greu decat de obicei.
Astazi, la 3 grade, s-au aprins martorii cand am pornit si s-au stins dupa 10 metri, iar volanul se invartea din nou normal.
Mi-e greu sa cred ca a fost doar un episod, de unde ar trebui sa incep verificarile?
Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fara o diagnoza..nu o sa stii de unde sa incepi!!

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca martorii au disparut din bord, mai pot vedea acum erorile de aseara? raman stocate in modulele respective?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic da!!

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scanat si aveam urmatoarele erori:

Address 03: ABS Brakes        Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
   Part No: 1K0 907 379 K
   Component: ESP FRONT MK60      0104  
00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
            014 - Defective - Intermittent

Address 44: Steering Assist        Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
   Part No: 1K1 909 144 H
00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
            014 - Defective - Intermittent

S-au sters si nu au aparut o perioada.
Astazi a aparut din nou defective pe ABS si servodirectie, s-a sters doar de pe abs, pe servodirectie a ramas.
Am incercat sa fac basic settings la G85 din ABS, dar nu aveam Go! activ, poza mai jos, am apasat pe ON/OFF/Next, s-a activat Go! si i-am dat, a aparut eroarea Group 060 Not Available. poza e de pe net.

image.png

Banuiesc ca a incercat sa faca ceva pentru ca acum am erorile de mai jos, care nu se sterg:

Address 44: Steering Assist        Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
   Part No: 1K1 909 144 H
02546 - Steering Limit Stop
    005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    000 - -
    Freeze Frame:

Am intrat pe 44 Steering Assist, iar la Adaptation nu poate citi G85, Error group 090 Not Available.

In tot acest timp, martorul servodirectie este aprins in bord si volanul se invarte greu...

Ajutati-ma, va rog, ce sa fac mai departe, sa fie dus G85?

Multumesc!

Modificat de lvi935
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si sa tin volanul in poziitile maxime stanga si dreapta cate 10 secunde dar nimic.

Am intrat de mai multe ori in Measuring Blocks pe ABS, doar de 2 ori a vazut steering angle in timp real, in restul cazurilor era valoarea fixa pe 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

in urma schimbarii partii mecanice a contactului volanul a fost dat jos, iar de atunci a aparut in bord martorul galben de la servodirectie. Acest martor a persistat pe parcursul a mai mult de 5000km, dupa care s-a stins singur!!!! (subit).

imbunatarile au fost evidente: volanul revenea la loc dupa fiecare viraj, directia era mentinuta in linie dreapta, volanul mergea mult mai usor.

Acum, la schimbarea bateriei, problema cu martorul galben a reaparut. este vreo procedura de recalibrare a volanului? le-am facut pe cele ce au fost postate anterior, niciuna nu a dat roade. momentan nu dispun de interfata vagcom pentru a verifica daca este vreo eroare.

ceea ce ma intriga este de ce ea si-a revenit dupa un numar de km parcursi (destul de mare).
astept putin ajutor sau pareri, 
multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La golf5 calibrarea se face din diagnoza. Se urmează pași indicați și dispare becul sigur

Eu folosesc un boch și calibrarea o fac pe drum cu diagnoza pe masina.

Modificat de papi_grasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa fii putin mai specific? care anume sunt acei pasi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pași sunt dați de diagnoza.

Nu știu exact ca este bosch nu vcds .

Trebuie sa mergi cu mașina câțiva metri fără sa depășești 30 km/h în timpul deplasării nu se vireaza volanul mai mult de 15 grade ,oprești pe loc virezi stânga apoi dreapta.Pornești deplasarea din nou .Becul ar trebuii sa se stânga. 

Toți pași astia sunt dați de diagnoza conectata pe masina.

Eu zic sa mergi la un mecanic care are un tester.

Modificat de papi_grasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, incepatorcj said:

Salut,

in urma schimbarii partii mecanice a contactului volanul a fost dat jos, iar de atunci a aparut in bord martorul galben de la servodirectie. Acest martor a persistat pe parcursul a mai mult de 5000km, dupa care s-a stins singur!!!! (subit).

imbunatarile au fost evidente: volanul revenea la loc dupa fiecare viraj, directia era mentinuta in linie dreapta, volanul mergea mult mai usor.

Acum, la schimbarea bateriei, problema cu martorul galben a reaparut. este vreo procedura de recalibrare a volanului? le-am facut pe cele ce au fost postate anterior, niciuna nu a dat roade. momentan nu dispun de interfata vagcom pentru a verifica daca este vreo eroare.

ceea ce ma intriga este de ce ea si-a revenit dupa un numar de km parcursi (destul de mare).
astept putin ajutor sau pareri, 
multumesc.

dupa ce inlocuiesti bateria, mergi 50m cu masina si martorul trebuie sa se stinga singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un drum de 330km Timisoara-Cluj, still here :(

cu testerul pus zice ca nu se poate face basic settings, apar error cu rosu tot. 

Dtcurile sunt 0778 si 02546. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa a fost si la mine. am rezolvat intr-un final in felul urmator:

am mers 10-15 metri in linie dreapta, am oprit, am luat o tura de vola spre stanga, tinut 10 secunde, indreptat si apoi o tura spre dreapta, tinut 10 secunde, indreptat si mers alti 10-15 metri, oprit, rasucit volanul maxim stanga, tinut acolo 10 secunde, indreptat si rasucit spre dreapta si tinut 10 secunde si apoi indreptat.

cand a ajuns in pozitie dreapta, s-a stins martorul din bord si a inceput sa mearga si servodirectia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lvi935, am facut ceea ce ai facut si tu. Acelasi rezultat :( becul e tot aprins. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, incepatorcj said:

Am facut un drum de 330km Timisoara-Cluj, still here :(

cu testerul pus zice ca nu se poate face basic settings, apar error cu rosu tot. 

Dtcurile sunt 0778 si 02546. 

posteaza erorile asa cum apar.... cap coada -sa te putem ajuta, sa nu stam si noi sa le cautam, sa te intrebam, etc... te ajutam mai repede astfel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • loghy changed the title to Martor servodirectie aprins

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!