Jump to content
Mugur007

Probleme cu noile TDI-uri

Recommended Posts

Mugur007

Salut,

scuze de offtopic -poate ne mutam intr-un topic separat daca problema ia amploare-

am observat si eu problema asta tacanitul ala, cam de la 25000 km incoace. Pentru ca fusesem in service sa schimb boxa dreapta in garantie (baraia) mi-au facut si operatiunea aia sub filtrul de aer (protectie cabluri, etc). Prima data am dat vina pe motorina, am pus motorina mai scumpa si am facut un drum pana la tara cu turatie mai mare pt regenerare, chiar daca nu s-a aprins becul.

La intoarcere s-a simtit, parca motorul mergea fara trepidatii si la relanti nu mai statea la 1000.

Tot atunci am scos si protectia de la motor si am vazut in spate, un furtun (de vreo 15cm) care ducea dinspre motor spre filtrul de aer bagat stramb, cu garnitura fluturand pe afara.

si ulei pe langa. (tragea aer aiurea pe acolo) .

Pe urma nu am mai bagat de seama, dar parca pe la 28000 facea destul de urat. Am facut revizia de 30000 mai devreme, pe la 29000 pt ca deja mi se orise motorul in trafic de 2 ori subit, iar la relanti statea la 1000, parca nu avea aer (beculde regenerare filtru era stins). Am cerut si filtrul de aer inapoi ( era schimbat in august, dupa rev de 15000, dar arata de parca avea 20000 de km prin el nu 10000).

Exact in dimineata cand m-am dus la service, am observat ca s-a aprins becul si i-am facut regenerare. Dupa revizie (schimbat filtrele aer, filtru motorina, ulei etc) a mers mai bine, nu mi s-a mai oprit motorul, am facut comanda de furtunul respectiv ( garnitura nu era separat sac!) m-a costat 58 lei si l-am schimbat saptamana urmatoare.

Tacanitul se mai aude inca, dar parca nu chiar asa ca pana acum. Totusi, tacaneala asta nu am auzit-o pana la 25000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stef13

Problema pare a fi serioasa si discutata indelung si aprins inclusiv pe un forum italian dedicat vw polo. Inca nu s-a ajuns la o concluzie, daca softul sau injectoarele sunt de vina, dar lumea este extrem de nemultumita acolo.

Aceleasi probleme apar si la varianta de 75 cp: tacanit la temperaturi scazute (chiar si atunci cand motorul este cald), opriri ale motorului in mers, regenerari dese ale DPF concomitent cu scaderea puterii.

Edited by Stef13

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Exact aceleasi simptome sunt si la mine. Azi am fost si m-am programat la revizie si le-am spus de toate problemele. Ei mi-au spus ca am consumul mare probabil din cauza..lapsus..(senzorul de temperatura al apei), iar tacanitul s-ar putea sa fie se la fulia de la alternator pentru ca nici bateria nu o incarca cum trebuie si se aude un fasait ca de uzura la distributie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Astazi am facut revizia de 45000 km si am platit 675 RON pentru filtru de ulei, de motorina, uleiul si manopera :|

Cat despre probleme, lucrurile stau cam asa:

1. Zgomotul prezentat mai sus este cunoscut si de cei de la VW, ei trimitand la reprezentante instiintari despre el. Instiintarea suna cam asa: " Daca se aude un tacanit/batut la motor la accelaratiile joase cand motorul este rece, nu aveti ce face. Deocamdata consideram ca este un comportament normal, dar ramane sa revenim cand o sa-i descoperim cum il putem repara" :banghead: :banghead: Deci cum dracu sa zica ca daca iti bate motorul ca la o mobra, este normal, dar vor reveni cand o sa-si dea si ei seama ce se intampla :|

2. Statul in 1000 RPM, la fel: "Suntem constienti de problema aceasta si este din cauza alternatorului. Turatia normala este de 780 rpm, turatia de curatire 950-970, turatia la treapta intai a alternatorului 980 si turatia la treapta a 2-a a alternatorului 1050. Daca exista aceasta problema, deocamdata nu efectuati nici o reparatie. Schimbarea alternatorului nu v-a rezolva nimic" :grrrrrr: Din nou, alta problema de care stiu si zic ca nu este normal (turatiile alternatorului sunt anormale !!!) dar sunt incapabili sa o rezolve..

3. Zgomot metalic intre 1800 si 2000 rpm. Cu problema asta m-am dus eu asta vara la ei, iar mirificul mecanic/electrician si ce mai e pe acolo, dupa un test drive in care aude si el zgomotul imi zice ca este absolut normal pentru un motor asa mic :| si ca nu au ce sa-i faca, deci sa ma obisnuiesc cu el :| Astazi vad o alta instiintare legata de zgomot in care, NORMAL, zic ca, cunosc si acest defect dar inca nu au nici o solutie pentru el :angry: IN MOMENTUL am crezut ca le si las masina acolo si-i dau in judecata. Deja atatea probleme de care au cunostinta dar nu sunt in stare sa le rezolve, de parca motoarele sunt facute de chinezi, nu de ei :| Am crezut ca turb de nervi..

4. In sfarsit a 4-a problema cu care am fost era consumul ridicat. Masina imi consuma cam cu 2 litri mai mult decat inainte. In sfarsit la problema asta au gasit cauza si mi-au oferit si rezolvarea, dar una complicata ! Pompa de apa trebuie schimbata (masina are 43000 km) pentru ca pe acolo curge..dar ca sa o schimb pe post-garantie (este un fel de continuare a garantiei daca imi fac service-urile la reprezentanta. Ei imi acopera o mare parte din costuri in cazul in care problemele sunt datorate constructorului, nu stilului meu de mers) trebuie sa trimita o cerere la cei din Bucuresti, dar aia nu sunt la lucru pana in 3 ianuarie cand eu chiar o sa vin in Bucuresti. Asa ca am lasat-o sa o rezolv in Bucuresti. Miercuri (4 ianuarie) ma voi duce eu sa depun dosarul de post garantie si sper sa accepte ce au zis asta de la Quark. Adica eu sa platesc 30% din manopera, restul ei. Daca nu, va trebui sa revin la astia de la Quark si sigur ma vor rezolva cu post-garantia.

Asadar, VW de dupa 2005 este de rahat !!!!! Deja sunt la a 2-a masina vw caruia i-as da foc fara sa-mi mai pese ! si am avut 4 pana acuma, iar de primele doua am fost extrem de multumit (amandoua passaturi dinainte de 2004)

Share this post


Link to post
Share on other sites
polotsi

:( imi pare rau pentru toate probleme astea. Si cand te gandesti ca dieselul ar trebui sa fie TUN. Oricum, sunt mai mici problemele fata de ce am avut eu in decursul anului 2010 cu a mea. Daca as fi avut TDI, cu 4 ani garantie, as fi mers cu el in draci, fara sa-mi pese de probleme, pana crapa.

Eu la al meu, nu am chef sa ma obosesc cu zgomotu de lantz uneori, daca va face vreodata urat de tot, continuu, ma voi duce la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cyp88

Eu eram foarte hotarat sa iau un polo TDI, dar am tot citit ce ati scris voi pe aici, in sectiunea de la octavia si cu 1.6 tdi si despre 1.2 tsi si pe forumul italian dedicat polo si ma tot gandesc cum au reusit astia de la VW performanta sa o dea in bara cu 3 motoare? 2.0 tdi cu celebrele injectoare, si acum NOILE motoare cr performante cilindree redusa de iti vine sa iei masina sa ii dai foc in fata la reprezentanta. Si cand te duci la ei dau din coate si zic..pai nu avem ce face, dar cum gasim o solutie, va sunam noi.. "tine-ti telefonul aproape...sunam din clipa in clipa" . Ma uitam pe mobile sa vad in germania cei care au polo cu 1.6 tdi cam cati km au cele care sunt de vanzare si surprinzator am gasit unul cu 330.000km din noiembrie 2009, deci cam 160.000km pe an si multe cu 160.000-180.000 km in 1-2 ani. De aici eu trag doar doua concluzii:

Prima ar fi...motorasele astea sunt totusi de bataie lunga ...au doar o faza intermediara de copilarie cu problemele descrise aici care se manifesta intre 20.000 si 50000km, dupa care scapati, ar fi treaba cea mai fericita

A doua dupa mine e ca si in germania au aceleasi probleme zgomote, si pe ei nu ii intereseaza, desi m-as mira sa accepte neamtul sa "bata motorul ca la o mobra" (sa il citez pe colegul qwk ) 300.000 de km..eu nu cred ca as rezista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stef13

Sunt motoare noi, cu timpul or sa se rezolve problemele, banuiesc ca noile masini echipate cu astfel de motoare nu mai au problemele celor din 2009-2010.

Oricum, nu as lua Polo cu motor Diesel din motive ce tin de conditiile de trafic urban, filtru de particule, costuri de achizitie, costuri de intretinere si pretul motorinei mai mare decat cel al benzinei. Consumul mai mic are o influenta nesemnificativa in toate calculele astea. Ar fi okay doar in cazul in care masina ar fi folosita preponderent in curse lungi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
FRE

@Stef13 - Asta este si punctul meu de vedere vizavi de benzina verso motorina,de asta am si ales motorul pe benzina.Chiar daca toti mi-au recomandat motoarele noi introduse,am ales " imbatranitul " 1,4 care se pare ca nu are nici o problema si nici nu va avea insa o folosesc ca pe a doua masina,probabil ca daca as fi mers zi de zi as fi ales polo diesel....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
kef_petry

motoarele noi toate sunt probate si 'bibilite' pe clienti, fiind presati de concurenta sa vina cu motoare cat mai avansate tehnologic nu mai au timp sa le testeze fiabilitatea cum trebuie.

inainte un model se producea pe o perioada de 5-7 ani,acum la 2-3 ani hop modelu' nou!

ps:am avut si eu seat ibiza 2009 cu "imbatranitul" 1,4 85 cp benzina nici o problema in 96k km!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cyp88

Nu a incercat nimeni din cei cu probleme sa ceara la dealer schimbarea calculatorului? Un tip de pe forumul din Italia zicea ca la 15.000km a inceput sa aiba mari probleme cu tacanitul si i-au schimbat "centralina" si de atunci pana in prezent 40.000km nu mai are nicio problema. La noi se face asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stef13

Intradevar, cum am mai spus-o cu ceva timp in urma, la VW Polo 6R din Italia ce au cod VIN din prima jumatate a anului 2010 se face in garantie schimbarea cu totul a centralei electronice (ECU) la motorizarile 1,6 tdi 90cp deoarece "nu suporta actualizari", motivul fiind ca motoarele respective functioneaza anormal sau chiar se opresc la temperaturi negative.

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Eu am fost ieri la PBN si le-am spus problemele, iar marti o sa o duc la constatare, urmand ca intr-o saptamana sau doua sa-mi accepte si cererea de post garantie. Sper ca astia de la PBN sa rezolve mai mult decat cei de la Quark.

Masina mea a fost cumparata la sfarsitul lui 2009, deci ma gandesc ca s-ar incadra la cele cu probleme de ECU, nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
polotsi

te rog, daca mai ajungi la PBN, intreaba de uleiu ala 0W40 ESP Formula de la Mobil1.

Vreau neaparat sa-mi bag la revizie din-asta, si evident recomand la oricine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

@polotsi: conform producatorului Mobil1, pentru motoarele noastre s-ar folosi Mobil 1 ESP Formula 5W-30; de ce vrei tu neaparat 0W-40?

Index viscozitate Mobil 1 ESP Formula 5W-30: 164

Index viscozitate Mobil 1 0W-40: 185

E mai viscos si nu stiu daca asta e ceea ce vrei sa bagi intr-un motoras de mic litraj pe benzina cum avem noi. Dar deja e cam Off-topic, obsesia asta cu uleiurile, cu atat mai mult cu cat nici uleiurile, nici TSI-urile n-au treaba cu "Probleme cu noile TDI-uri" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

polotsi imi cer scuze dar am uitat sa intreb. Am plecat de la PBN fara sa rezolv nimic si cu un pachet de nervi.

A ramas sa incerce cei de la Quark Arad treaba cu cererea de culanta, pana atunci stau si astept in timp ce masina picura antigel si mai si trage aer pe acolo..cat despre restul problemelor..nici nu mai am sperante sa rezolv ceva cu reprezentantele sau cu VW-u..

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_o_g_d_a_n

@qwk: te-ai gandit sa mergi la Szeged? Nu stiu de ce, insa am convingerea ca gradul de competenta al ungurilor e nitzelush (si prin "nitzelush" vreau sa zic MULT) mai maricel decat al shoarecilor de la noi. Ia-ti un prieten care stie ungureste si du-te pana acolo (cat e de la Arad pana la ei? 160 km.?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Nu e mult (100 km) doar ca in Arad stau destul de putin..in plus nici nu mai am garantie si sincer prefer sa mi-o fac intr-un service de incredere cu piesele mele decat sa platesc duplu sau triplu la reprezentanta, mai ales pentru probleme care tin de fabrica, nu de uzura masinii sau de stilul de condus. Acuma sper sa rezolve astia de la Quark ceva cu cererea aia, daca nu o sa-mi schimb eu pompa de apa ca e cam 200 RON si restul mai vad..cum se rezolva si la altii..

N-am ce face, dar viitoarele masini nu vor mai fi VW..Ultimele doua m-au dezamagit total. Nu au pic de respect fata de clientii care au cumparat masinile cu probleme..

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
polotsi

multe probleme la vw vin de la diesel, incearca una benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

Din pacate vin din ce in ce mai repede. Toate ce le-am avut au fost diesel si au avut peste 200 000 km, inclusiv passatul ce-l mai am. Desi am avut probleme si cu el, totusi au inceput dupa 180 000 km, nu la 20 000 km..cum am cu polo-ul..

Share this post


Link to post
Share on other sites
CRISS/67

qwk,modelul tau de 75 cp,este cumva in 3 pistoane?

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

nu, este acelasi 1.6 ca si cel de 90 CP sau 105 CP :) Deci e in 4.. Alea in 3 erau de 1.4 TDI si sunt pe generatiile mai vechi

Share this post


Link to post
Share on other sites
polotsi

1.2 TDI 3 cilindri si 1.6 TDI 4 cilindri, ambele de 75 de cai. difera doar cuplul care la cel de 1.2 are un varf de 180 Nm atins la 2000 rpm.

la cel de 1.6 cuplul este de 195 Nm de la 1500 - 2500 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

:)) am uitat de 1.2 TDI

Share this post


Link to post
Share on other sites
CRISS/67

am intrebat,deoarece auzisem ca 1,2 tdi,este in 3 pistoane, 75 cp,multumesc pt. informatie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
qwk

da este, dar am uitat eu de el :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri