Jump to content

Motorina: de care, de unde, de ce


ender
 Share

Motorina: de care, de unde, de ce  

225 voturi

  1. 1. Motorina: de care, de unde, de ce

    • PETROM
      16
    • ROMPETROL
      22
    • OMV
      126
    • MOL
      43
    • SHELL
      1
    • AGIP
      3
    • LUKOIL
      11
    • alta
      2


Postare recomandată

ATENTIE!!!!

Cred ca Petrom (si nu numai) trage o MARE tzeapa utilizatorilor de motorina euro diesel acum dupa introducerea obligativitatii vinzarii numai de motorina euro.

La ultima alimentare de la statia Petrom Aurel Vlaicu motorina EuroDiesel avea un aspect ciudat, (in marea majoritate a cazurilor bag OMV dar ieri ma grabeam tare asa ca am bagat de la pompa cea mai apropiata), mai inchisa la culoare ca de obicei, iar motorul merge mai putin rotund si cu ceva fum la rece.

Cred ca vechea motorina este vinduta drept motorina euro diesel dupa o aditivare in prealabil, iar vechea motorina euro este vinduta mai nou ca motorina super euro diesel.

Voi ce experiente aveti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 388
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • shkoda

    39

  • sebica79

    28

  • godaro

    26

  • alexander

    26

Top Posters In This Topic

  • Administrator

deci a aparut motorina super euro diesel la petrom !?!

raman la OMV cum am invatat-o si posibil sa testez MOL curand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in ultima vreme alimentez de la RomPetrol si sunt multumit...

Petrom si LukOil nu mai am incredere

Mol si OMV cumpara motorina tot de la producatori autohtoni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

OMV cumpara de la Petromidia

MOL stiu ca e importata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau cel putin asa pretind. Si eu m-am mutat de la OMV la MOL de doua plinuri.

In orice caz alimentati numai de la statiile cu afluenta mare la pompe. (motorina nu-i ca vinu' cu cat sta mai mult cu atat este mai de soi, mai ales acum cu variatiile de temperatura poate face usor condens care daca ajunge in rezervor si apoi in sistemul de injectie......)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OMV cumpara de la Petromidia

MOL stiu ca e importata.

deci OMV = Rompetrol + eventual un aditiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa ma pronunt pentru ca nu am urmarit deosebit de atent functionarea, mai ales ca odata cu schimbarea sursei s-au modificat putin si conditiile atmosferice care pot influenta comportamentul motorului.

In orice caz efectul placebo a finctionat si de data asta, respectiv parca este putin mai linistit motorul la ralanti. Voi continua cu MOL inca o perioada sa vad cum evolueaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MOL vinde combustibil si din import dar si autohton. Eu folosesc benzina, de fiecare data intreb de unde e. (Am un vechi prieten la MOL si nu ma minte). Din fericire am gasit o statie MOL care numai din import are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Ce statie este? Vinde si motorina euro din import?

Ender, kisslorand e din Cluj. (asta e motivul pentru care am pus obligatoriu completarea campurilor Localitatea si Masina :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cit de economica-i masina merita sa faci plinul de la Cluj :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu urmatorul caz :

In rezervor mai am cam 10 l motorina OMV Alpine Euro 3.. De vreo patru luni numai de asta am bagat...Deoarece vreau sa mai schimb si maine plec la un drum mai lung (deci fac plinul), credeti ca e bine sa bag motrina Euro 3 de la MOL peste cea care o mai am?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai io cred ca e no problem.. n-au nimik daca se amesteca motorinele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva de vreo analiza a compozitiei chimice a motorinelor de pe piata romaneasca ?? Care sunt rezultatele testelor si daca exista asa ceva ?

Poate cunoasteti cumva pretul pentru un asemenea set de analize (continut sulf / aromate / cifra cetanica / punct de geluire) si mai ales unde anume se pot face - poate strangem mana de la mana si facem un test al motorinei de la diferite statii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar motorul merge mai putin rotund si cu ceva fum la rece.

Si eu am cam aceeasi problema de la ultima alimentare de la Petrom.

Chestia e ca eu am bagat din Alexandria, deci e ceva la mijloc, nu se intampla numai prin Bucuresti ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta proprie, precum si din spusele altora, MOL este cea mai buna motorina. Poate la egalitate cu OMV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

si Agip mi s-a spus de un sef de benzinarie ca au produse bune dar imi cam este peste mana sa bag de la ei. Tot la OMV/Petrom raman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF TOPIC

Spuneti-mi si mie unde mai sunt statii MOL prin Bucuresti, in afara de Colentina, Baneasa si Militari?!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca cu ocazia asta aflam ca toata motorina e nasoala (indiferent de statia de alimentare) , ce facem?

Sansele sunt destul de ridicate cred eu. :scratch:

Chiar daca motorina este importata poate sa fie cea de fundul tank-urilor ceea ce este cam rau....

Cu toate astea ce va pot spune din experienta este ca am pus motorina de la: locomotiva,Petrom.LukOil,OMV,MOL si cea mai buna cred ca e cea de la MOL urmata de cea de la OMV si cea de la locomotiva. Cea mai rea e cea de la Petrom.

Se pare ca trebuie sa ne multumim cu ce avem :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu citeva luni in urma am facut un experiment menit sa releve comportarea in timp motorinei:

Am pus in sticle transparente de 5l motorina euro4 de la Petrom si euro4 de la OMV. Sticlele au fost tinute pe balcon la umbra si la o temperatura relativ constanta de 18grdC aproximativ o luna, dupa care au fost golite la jumatate si tinute tot timp de o luna.

Concluzii:

Culoarea motorinei Pertom este putin mai galbena fata de OMV si devine mai inchisa cu trecerea timpului. Nu exista precipitatii solide dupa prima luna de pastrare. Nu apare apa precipitata.

Dupa a doua perioada de stocare, in ambele sticle au aparut precipitatii sub forma de gelatina inchisa la culoare. Cantitatea de precipitatii din motorina Petrom este mult mai mare fata de OMV, aproape dubla, si mult mai inchisa la culoare. Nu a precipitat apa in nici-o sticla.

Stiu ca testul este empiric, fara o analiza chimica amanuntita nu releva mare lucru, asa ca va rog sa-l luati ca atare. Fiecare poate sa trega ce concluzie vrea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acceasi experienta care a facut-o ender am facut-o si eu cu totul involuntar tot cu motorina MOL. (am pastrat motorina pt a avea atunci cand schimb iltrul de motorina). Rezultatul este acelasi.

Motorina a fost cumparata de la statia MOL militari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu unul pot sa spun ca pana acuma puneam numai de la shell si eram apostrofat de toata lumea "ca-i proasta ca faci motorul prafca nu ti-e mila de masina........"

Acuma am facut plinul de la petrom si sincer parca merge mai prost.

Zilele acestea incerc statiile mol care tocmai s-au deschis!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!