Jump to content

david alex
 Share

Postare recomandată

Salut prieteniRO%20flag.gif ,

De ceva timp tot am avut probleme cu directia, in sensul ca imi tragea spre dreapta,iar cand rulam in drum drept volanul trebuia sa il tin putin virat spre stanga ca sa o tin drept...

Am astrans ceva banuti si am schimbat capetele de bara si barile de directie pt ca simteam batai in volan cand treceam prin gropi si la treceri de cale ferata.

Cand le-am schimbat, mecanicul mi le-a reglat in numar de filete dupa cele vechi pana a 2a zi cand am fost cu ea la un alt service care avea un aparat special de reglat unghiul de fuga. Cei de acolo erau ff mandri de acel aparat pt ca spuneau ca este nou si ca a costat nush cate mii de euro...

Am pus masina pe acea rampa cu aparatul ala si am asteptat dupa meserias peste o ora pana a terminat..

La sfarsit a zis ca pe partea stanga nu se poate regla mai mult ca nush ce are la telescop sau bucse(toate bucsele si pivotii le-am schimbat acum un an, inafar de bieletele antiruliu), apoi l-am intrebat daca mai este posibil sa imi mai traga spre dreapta si daca imi mai mananca cauciucurile(pt ca asa facea pana sa schimb piesele la directie),aceasta a zis ca nu si ca nu are nimic, insa dupa ce am iesit cu ea am facut o tura si surpriza!! tot imi trage spre dreapta...

Cei care au mai patit asa ceva sau cei care au cunostinte,rog sa ma ajute cu niste informatii, pt ca tocmai ce am achizitionat cauciucuri de iarna si nu as vrea sa le distrug si nu de alta dar la drum lung devine obositor sa tot ti de volan spre stanga...

Off topic: de proape un an si jumatate imi tot scartie ceva in parte din fata la denivelari, at cand masina are balans mare(de aceea am si schimbat toate bucsaraiele pe fata, insa sczrtaitul a persistat). Scartaitul se auzea mai ales cand erau temp sczute si acum cand suntem in iarna se aude mereu(nu sunt sigur daca asta este o cauza)... de foarte multe ori ma apasam pe colturile masini si nu se auzea nimic,,am citit pe forum si un coleg spunea ca zgomotele sa fie de la bieletele antiruliu.. astea sa fie cauzele?? eu tin sa cred ca este de la telescoape...

Off topic2: as vrea sa stiu cum pot sa aflu exact cu ce a fost echipata masina? am inteles ca tot de la VW se afla, insa cum??

Imi cer scuze pt tot acest roman :lol: :lol: insa doresc din tot sufletul sa aflu aceste defecte la Polake al meu si sa le remediez... nu am pretentii sa nu se auda nimic, insa acel zgomot este ff enervant.. se aude chiar si cand am muzica mai tare si legat de directie,totusi nici chiar asa..

Cu stima ,

Alex

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca era cazul sa deschizi un topic nou, deoarece exista unul mai vechi pe tema directiei.

Pana cand le voi uni, hai sa iti spun ca nu esti singurul caruia ii trage dreapta.

Nici masina mea nu are nimic. Oricat am cautat-o si reglat-o pe la reprezentante si ale servicu-ri, nu au gasit nimic dus dar nici nu au facut-o sa nu mai traga dreapta.

Imagineaza-ti ca si eu am fost dispus sa schimb cam tot pe fata. Aproape ca m-am rugat de doua reprezentante si nu au vrut sa mi le schimbe pentru ca au zis ca nu au motiv. Si asa e, chiar nu aveau, dar eu eram dispus sa incerc. Asa ca m-am tot dus pe capul lor la reglat directia des, cu revenire, sau la garantie. Nimic, doar unele imbunatatiri cand si cand.Asta cu rotile de vara.

Apoi cu rotile de iarna am zis sa mai incerc iar. Fara succes insa. Eu mai mizam pe anvelope. Am schimbat si anvelopele pe jante si rotile, am pus chiar si roti de la alt Polo care nu tragea. Nimic-nimic, tot dreapta. La fel si cu astea de iarna.

Singurul lucru pe care l-am observat a fost ca masina imi tragea stanga cand puneam anvelopele in sensul invers de rotatie. Cum le schimbam, iar dreapta. Si culmea e ca nu prea mai gasesti anvelope fara sens de rotatie.

Problema a aparut dupa ce am luat anvelope noi de vara si se mentien si cu cele de iarna.

Ca si sfat, poate la tine merge: incearca sa cantaresti rotile si sa pui de greutati egale pe fata. La fel la directie poti sa le ceri sa slabeasca putin puntea si sa o traga mai in fata pe drepata, iar pe stanga catre spate. Nu o sa se miste mult, poate 1 mm, dar se va vedea pe aparat.

Daca vrei sa nu mai fie asa evident trasul dreapta mareste presiunea in roti, dar fara sa exagerezi. Ori mai desumfla pe stanga, sa nu mai simti ca trage. Astea nu sunt cele mai bune practici, dar poti sa incerci sa te pacalesti. Daca nu iti convine, le faci iar ca la carte si atarni un bolovan sa iti tina volanul inclinat spre stanga.

Ai schimbat bucsele de bascula vreodata? Intreb pentru ca schimbarea lor implica slabirea consolei, scoaterea bratelor... Problema e ca atunci cand le montezi la loc, se monteaza intr-o ordine anume, strngand suruburile intr-o ordine anume. Eu nu mai stiu aceasta ordine dar merita incercat sa afli care e aceasta ordine. Poti sa mergi sa ti le slabeasca iara si apoi sa le stranga corect.

Succes!

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa va dau un sfat, azi mi-am facut directia pentru ca tragea inspre stanga si surpriza cea mai mare a fost ca nu pe fata aveam probleme, ci pe puntea spate. Puteti incerca verificarea puntii spate, gaurile de prindere in caroserie sunt ovale iar puntea se poate regla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate la Golf 4. La Polo 9N...nu ai ce regla pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie ambele masini imi trag un pic dreapta. In afara de cantarit roti am facut tot ce se poate, dar fara nici un rezultat. Ma streseaza ideea, dar tinand cont ca circul mai mult in oras e mai putin enervant decat la cei care au drumuri lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat bucsele de bascula vreodata? Intreb pentru ca schimbarea lor implica slabirea consolei, scoaterea bratelor... Problema e ca atunci cand le montezi la loc, se monteaza intr-o ordine anume, strngand suruburile intr-o ordine anume. Eu nu mai stiu aceasta ordine dar merita incercat sa afli care e aceasta ordine. Poti sa mergi sa ti le slabeasca iara si apoi sa le stranga corect.

Succes!

Aici ai perfecta dreptate.Si la mine tragea intr-o parte,pina m-am enervat si mi-am construit suruburi conice de centrare a puntii,iar dupa ce mi-am schimbat bucsele de bascula(acasa,deoarece am povestit cum am rupt surubul bratului in consola,montat de "meseriasii" de la service cu pistolul pneumatic)am centrat puntea si nu trage in nici o parte,desi unghiurile de cadere nu le am prea bune.Merge perfect,iar la urmatorul schimb de bucse,nu am mai demontat decit bratele fara sa slabesc nimic la console si punte,am montat bucsele si nu s-a mai dereglat nimic.Nici nu m-am mai dus sa verific unghiurile ca nu are rost.Nu roade cauciucuri,nu trage intr-o parte,deci totul tine de modul de schimbare la bucsele de bascula.Bineinteles,daca schimbi amortizoare si flanse tot asa poti pati sa traga intr-o parte,depinde de piesele folosite.Metoda cu numaratul filetelor la capetele de bara e ceva babesc si imprecis,mi-am facut o unealta si pentru asa ceva,asta pentru a nu mai face vizite aiurea la standurile de directie ca m-am saturat.In primii trei ani,am facut directi peste directii si m-am lecuit.Eu unul,nu mai calc la service pentru mecanica la punti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Aditu imi cer scuze pt topic si in acelasi timp iti multumesc pt informatii!

la fel multumesc si lui dan 48.

Asa cum am spus si anteriror pe fata am schimbat tot, fara bieletele antiruliu. acum cand lea montat mesterul nu stiu daca a respectat acea ordine.. insa cand a schimbat bucsele si pivotii a dat jos si bratele pt ca trebuia sa le puna pe cele noi cu o presa.. pe spate nu am schimbat nimic pt ca mi s-a spus ca nu necesita..

Dan 48 poti sa imi dai niste date de contact? observ ca esti cam priceput si poate imi dai mai multe informatii utile, daca se poate..(si la mine au rupt un surub s-au au stricat un filet cu ciocanul ala pneumatic la montare bucsilor dar nu mai stiu pe ce parte..)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut un rand de bucse de bascula montate de meseriasi, unii dintre ei. Cand am vrut sa le schimb iar bucsele de bascula am descoperit ca surubul lung care strange bratul in fata fusese prost infiletat si imi stricase filetul in suportul de aluminiu. Asa ca am luat alta consola de aluminiu pentru ca nu mai strangea bine in aia si avea joc.

Apoi am pus bucse in X si am facut directia...masina a mers drept fara probleme. Dar acum in vara cand am luat anvelope noi am inceput sa nu o mai pot scoate la capat cu trasul dreapta. Si am incercat f multe variante.

Cand mai am ocazia sa umblu pe la ea o sa umblu la bascule sa vad cum sunt stranse. Probabil cand voi umbla la burdufii dinspre cutie ai planetarelor care am vazut ca sunt cam imbatraniti.

Bafta multa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o problema destul de intalnita mai ales la marcile produse de catre "Francezi". Avem doua modele "Jetta" in curtea societatii si la ambele s-a inlocuit puntea spate pentru a se remedia aceasta problema. Sunt si cazuri unde anvelopa isi joaca partea de vina dar de obicei puntea spate este responsabila pentru" trasul dreapta" si volanul tinut fortat catre stanga pe drum plan.

Planetarele bat la viraje daca vorbim de capul dinspre roata sau imprima trepidatii in volan pe accelerare si la viteza de peste 110 km/h daca este vorba despre capul dinspre cutie...

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic despre puntea spate. Daca imi amintesc bine, inainte sa cumpar anvelope noi de vara, am schimbat bucsele la puntea spate. Poate ca de fapt de atunci a inceput sa traga dreapta. Da la mine nu se pot face deloc reglaje la puntea spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceea ce spuneti dumneavoastra indica clar spre o problema in zona puntii spate..Cam dificil cu mecanicii de duzina de prin reprezentantele de la noi sa gasesti din prima o defectiune la masina. De obicei, te pun sa schimbi o gramada de piese pana iti gasesc cu adevarat problema. La dumneavoastra, Domnule Aditu, poate fi vorba de un lot defectuos de bucse sau chiar puntea spate care le uzeaza foarte repede. Tineti cont ca vorbesc teoretic fiindca nu am avut ocazia sa fac un test masinii dumneavoastra dar daca problema a inceput dupa schimbarea bucselor la puntea spate..este un indiciu destul de important.

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU stiu daca de atunci a inceput dar a coincis cat de cat. A fost un concurs de imprejurari in perioade alaturate, impreuna cu achizitia noilor anvelope de vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimate domn Aditu,

incercati sa inversati rotile intre ele pe diagonala..pentru inceput. Este posibil sa scapati foarte ieftin si fara efort de acest mic inconvenient.

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa cum am scris in postul 2 am incercat cam tot ce se putea, inclusiv asta. Deocamdata eu m-am resemnat.

Incercam doar sa ii dau idei colegului care a initiat topicul.

Poate la el va da rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic asa:va dau dimensiunile la bucsele de centrare punte fata,bucse care or sa vina montate pe suruburile puntii,urmind sa fie scoase in ordinea de stringere definitiva a suruburilor,astfel incit sa nu mai aveti dubii ca au fost consolele montate "mai in dreapta cu 1 mm sau mai in spate",si de asemenea,schema dispozitivului de reglare a bieletor de directie la schimbarea acestora,sa va puteti face treaba in siguranta fara a monta ceva decalat.Daca ati mai avut schimbate bucsele si s-a umblat la unghiul de fuga si convergenta,trebuie sa centrati puntea bine,apoi facut unghiul undeva sa fie perfect(la dealer ar fi solutia sau la cineva care reconditioneaza casete de directie,pentru ca degeaba faci unghiul daca nu e centrata caseta).Dupa ce ati pus-o la punct,la urmatorul schimb de bucse,cu demontarea consolelor sau fara,nu o sa necesite reglaje la unghi.Atentie mare la cei care nu au ajuns sa schimbe bucsele(inca):daca in urma schimbarii acestora aveti volanul decalat fata de pozitia initiala,nu umblati sa faceti unghiul ci centrarea puntii fata in pozitia originala.Bucsele nu au toleranta de fabricatie atit de mare incit sa deregleze unghiurile.Astea sint povesti,si scuze,in acelasi timp,pentru cei care iau bani si fac treaba pe jumatate.Schimbarea bucselor nu implica efectuarea de unghiuri.Bineinteles,se vor folosi piese de origine,pe cit posibil.Scuze de "roman",dar tergiversarile nu aduc nimic bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant punct de vedere si plauzibil , dar nu stiu cine aplica aceasta metoda cand schimba bucse bascula.

Pe scurt, concluzia, in cazul nostru ar fi sa centram puntea si apoi sa refacem unghiurile.

Da-ne schema suruburilor de centrare pentru puntea fata si metoda de lucru pentru a le folosi.

Numai bine.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum spui,metoda aplicata cind mergem la service este urmatoarea:schimba bucsele si dupa aia daca nu stiu sau au cu ce sa centreze puntea,respectiv consolele,spun precum ca "asa trebuie sa se faca unghiul la directie cind schimbi astea,ca nu mai sint ca alea de fabrica si bla,bla,bla",ceea ce este total eronat.Asta este schema puntii fata si urmez cu detaliile(regret calitatea desenului dar nu am altceva la indemina) .Cind se monteaza consolele,se lasa putin desfacute suruburile de la caseta de directie , se string suruburile de la console pe sasiu in ordinea 1-2-3-4,avind montate pe ele bucsele de centrare.Se vor stringe cu un cuplu de vreo 30-40 de Nm sau la mina cit sa fiti siguri ca nu se pot misca.Apoi se scot suruburile .pe rind si se indeparteaza bucsele de centrare,urmind sa fie strinse definitiv.Ordinea de scoatere a bucselor si de stringere definitiva este 1-4-2-3.Se scoate surubul de la 1 se indeparteaza bucsa de centrare,se fixeaza suportul de tabla pe sasiu in cele 2 suruburi lasindu-le putin desfacute,dupa care se stringe definitiv(care au cheie dinamometrica 70Nm +90 grade)surubul de fixare a consolei,apoi cele de fixare a suportului pe sasiu.Apoi se desface cel de la pozitia 4 se scoate bucsa de centrare si se stringe definitiv.Idem se procedeaza pe partea cealalta.La urma se string suruburile de fixare a casetei de directie.Nu se vor lasa bucsele de centrare pe suruburi deoarece in cazul unei lovituri in urma unui accident,suruburile nu vor putea flexa,impiedicind consolele sa se poata misca pe lonjeroane,provocind craparea acestora.De asta au gaurile mai mari,sa poata fi centrate chiar daca sasiul nu mai este drept in urma unui accident.O sa pun si dimensiunile bucselor de centrare,dar momentan nu am baterie la subler.Un alt lucru de precizat.La suruburile care vin infiletate in consola,de la bucsa din fata a basculei,luati-le noi cind desfaceti acolo.Nu merita sa stricati filetul refolosind aceleasi suruburi.Pentru 6-7 lei cit e un surub o sa cumparati console mai tirziu.Eu unul,cind lucrez la sasiu,le schimb pe toate.Cred ca romanul asta e cam mare si ar fi mai multe de spus,de aceea,care are nelamuriri am nr de tel in profil,sa nu poluam topicul.Desenul este vederea puntii de sub masina.In mod normal se folosesc suruburi de centrare cu cap conic,eu folosesc bucse pentru a fi sigur ca se centreaza pe gauri chiar daca lonjeronul este putin deformat in urma stringerii excesive.

post-50318-0-86692400-1322386555_thumb.j

Modificat de dan 48
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru efort.

Uite o schema cu ansamblul respectiv.

post-17144-0-59218100-1322390616_thumb.j

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suruburile 1 si 2 sint de centrare,alea incercuite cu rosu.Mai revin cu detalii.

post-50318-0-14235200-1322391629_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut prieteni!

In privinta acestei teme a topicului am luat in considerare toate ideile colegului Aditu si prin asta tin sa ii multumesc foarte mult. insa din pacate nici o schimbare ...

Pentru adriano872, in privinta mea la puntea spate nu s-a umblat niciodata desi i-am cerut mesterului sa schimbe acele bucse pt ca le aveam cumparate. Aceasta a insistat ca sunt ff bune si ca nu necesita schimbate, in concluzie nu cred ca problema este de acolo. Si tot o data iti multumesc pt atentia si ideile acordate acestui topic !

Insa toate "romanele" scrise de dan 48 sunt foarte bine detaliate si foarte utile. tot respectul! sunt nerabdator pt urmatoarele detalii si sa incerc sa remediez aceasta problema.

Multumesc tuturor pt timpul acordat acestui topic si sper ca pt toti care intalnesc aceste probleme sa le fie de folos tot ce am discutat aici si sa nu mai faca drumuri fara succesc la asa zisi mesteri de duzina.

Off topic: la inceputul acestui topic vorbeam despre niste scartaituri la denivelari. din fericire am depistat problema, insa din nefericire se pare ca trebuie sa schimb acele flanse cu rulment din capetele telescoapelor fata.

Numai bine!

Modificat de david alex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ne tii la curent. Eu deocamdata o accept asa.

Treaba foarte ciudata, pe autostrada, sambata nu a tras deloc dreapta. Pe aceeasi pprtiune de 20 de km pe care obisnuia sa se duca dreapta in ultima vreme. Totul din senin, fara sa fi dat in vreo groapa inainte sau altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stiti ca mecanicii nu sint,marea lor majoritate,de "duzina".Problema lor sint numarul mare de marci de masini si lipsa unui inginer care sa il ajute in rezolvarea unor probleme complexe.Pe linga asta ar mai putea fi adaugata si lipsa anumitor unelte si dispozitive.Mecanicii,in general,nu au facultate in ingineria autovehiculelor,astfel incit eu cred ca noi avem asteptari mult peste limita lor.In general,service-urile sint multimarca si de aici si problemele.Cum poate acelasi mecanic sa stie atitea sute de proceduri montate-demontare de la marca la marca,sau cupluri de stringere sau ce unelte si dispozitive sa foloseasca,si mai ales,atitea feluri de motoare,cutii de viteza sau suspensii,frine ori directie.Banii ca banii,dar eu zic mai degraba ca nu ar fi rau sa se structureze pe specialitati.Am luat-o razna in off-topic si am omis sa spun ceea ce trebuia,de fapt...Procedurile astea nu le faceti daca nu aveti ce va trebuie si nu sinteti familiarizati cu mecanica.Astea sint informatii cu caracter de verificare atunci cind mergeti la service si va lucreaza la masina,sa fiti siguri ca se respecta modul de lucru la masina.Iar pentru tine David,sper ca atunci cind iti schimba flansele sa nu bata la ciocan sa scoata amortizorul din fuzeta,sau sa iti desfaca pivotul si planetara,ca sa scoata cu totul ansamblul, si sa iti puna la loc aceeasi piulita in capul de planetara.Cel mai bine,pentru a nu polua topicul,nelamuriri pe PM,ca se supara moderatorii pe mine.Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Aditu : Presiunea la anvelope facuta recent?

Modificat de adriano872
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dan48 a detaliat impecabil "romanul" sau. Sa speram ca nu trebuie sa schimbati puntea spate ..dupa cum am spus in alt post, ambele Jetta de la firma unde activez au primit cate o punte spate (noua). Aici este vorba de Polo dar vorbim de aceeasi marca (VW).

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!