Jump to content
mario1234

recomandare ASZ sau ARL vs AVF

69 postări în acest subiect de discuţie

mario1234

As dori in vederea unei viitoare achizitii sa aflu mai multe detalii despre asceste tipuri de motoare. stiu ca ASZ motorizeaza mai multe tipuri auto: golf,bora, sharan, seat cordoba, seat toledo, seat leon, ford galxy, skoda oktavia pe cand AVF doar passat, a4, skoda superb.....e mai fiabil ASZ? si nu inteleg de ce nu au echipat passat-urile , a4 cu ASZ sau macar cu ARL ? as dori sa aflu o comparare intre golf vs bora....gen directie....stabilitate....tinuta de drum deorece as fi tentat sa-mi cumpar o bora ARL sau golf ARL....tinind cont de faptul ca acest tip de motor nu se afla pe passat. Astept pareri

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
seban07

nu stiu daca dau o explicatie 100% corecta dar diferanta dintre codurile de motor de pe passat, a4 ,superb si celelate enumerate de tine o gasesc ca fiind data de faptul ca passat,audi,superb au motorul pus longitudinal (deci alta cutie de viteza at normal ca e alt cod) pe cand celelate au motorul transversal.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
marcos28

sau pentru ca daca puneau ARL pe passat nu isi mai vindeau 2.5 tdi la aceeasi putere,totul tine de marketing

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mario1234

imi puteti explica daca exist avantaje sau dezavantaje in functie de cum e ampasat motorul?......

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
THE ROCK

ARL din cate am auzit eu cel putin e f complex dar in acelasi timp f sensibil, la acest tip de motor sunt pb mari cu turbo care pica repede!

Recomnad AVF ... adica Passat :icon_cheesygrin:

Modificat de THE ROCK

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
seban07

iar o parere personala este ca motorul pus longitudinal echilibreaza masina mai bine !Mercedes ,Audi,BMW au motoarele longitudinal concluziile le tragi singur!(ma refer de la clasa gen a4,serie 3 ,c klasse in sus).Plus de asta suspensia pe fata e multibrat deci comfort mult mai bun!La passatul dupa 2005 si la noul superb am vazut ca au renuntat sa l mai puna longitudinal probabil pt o mai buna delimitare de Audi(parerea mea).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mario1234

the rock ...observ ca ai AVF..imi poti spune si mie cum se comporta masina...adica reprize...stabilitate in curbe.....consumuri...costuri intretinere....cum se comporta la drumuri mai lungi...despre ARL si eu am auzit ca e f sensibil consumuri mari de ulei intre schimburi...apropo la AVF consuma ulei intre schimburi?.

deci sa inteleg ca motorul transversal are un caracter subvirator

AWX are cutia 5 viteze?

AWX si AVF e acelasi motor? ce difera la ele/? doar cutia de viteze?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mario1234

imi cer scuze ca pun atitea intrebari dar vreau sa ma documentez cat mai bine....o alta intrebare am citit ca ASZ are injectoarele mai mari 550 cmc iar AVF 520 cmc....imi puteti explica cu ce infuenteaza asta/?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
uhu10uhu

Nu lua in calcul numai motorul in achizitia ta.

Colegii au dreptate, platforma de passat ofera stabilitate si confort superior fata de cea de G4, bora, insa si costurile sunt mai mari in ceea ce priveste suspensiile si nu numai.

Am avut ARL, n-a crapat turbo. Motorul a fost la fel de fiabil ca orice alt 1.9 TDI. Si chiar daca se duce turbo, nu e o avere comparat cu pretul pe care-l dai pentru suspensia de passat. Ulei nu a consumat intre revizii.

Mai bine te orientezi in functie de spatiul pe care ti-l doresti, confort, etc, nu doar in functie de motor.

Si ASZ si AVF se pot resofta sa ajunga la 165 de cai. Posibil cu un soft mai agresiv ca ASZ-ul sa poata urca mai sus in putere decat AVF, daca au injectoarele debit mai mare.

Modificat de uhu10uhu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Rave

Nu cumva mai e de luat in calcul si faptul ca:

ASZ = 110 CP

AVF = 130 CP

ARL = 150 CP ?

Eu recomand ARL :) pe o masina pe care-l gasesti. Daca nu, AVF pe A4.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mario1234

ASZ=131 cp este practic acelasi cu ARL doar ca acesta din urma are turbina mai mare si alt soft

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
xbk

ASZ-ul are 131 cp nu 110.

mario1234- am postat in acelasi timp :P

Modificat de Tavy81

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mario1234

spatiul nu e prioritar pentru mine de obicei sunt eu si inca 2 persoane si de obicei extraurban din acest motiv ma intereseaza o masina mai puternica....m-as orienta spre o bora ASZ sau ARL...depinde ce o sa gasesc

costa mai mult suspensia unui passat....ca o turbina de ARL?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
uhu10uhu

Poate gasesti o Bora ARL 4x4, sau un G4 hatck/variant 4x4.

Ca plus, 4x4 ar avea stabilitatea mai buna datorata suspensiei independente pe spate precum si aderenta in conditii de carosabil alunecos.

Ca minus... consumul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
P o p i c a

AWX si AVF e acelasi motor? ce difera la ele/? doar cutia de viteze?

AWX are 130 de cai si 285N/m troque (dispus longitudinal) cutie de viteze cu 5 sau 6 rapoarte

AVF are 130 de cai si 310 N/m torque (dispus longitudinal) cutie de viteze cu 5 sau 6 rapoarte

ASZ are 130 de cai si 310 N/m torque (dispus transversal)

ARL are 150 de cai si 320 N/m torque (dispus transversal)

Toti vorbesc de faptul ca suspensia multilink de pe passat costa o avere si ca e varza dar nu e asa. varza sunt alea care sunt ieftine. Ale mele au 5 ani si sunt ok. nu bat, nu vibreaza, nu trage intro parte.

A4 are mai putin spatiu la interior desi este mai scump decat passatul daca ambele au aceleasi dotari.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mario1234

uhu10uhu....poate imi dai mi multe detalii despre ARL...costuri de intretinere...consumuri....daca au puncte slabe care sunt acestea.....ce ar trebui sa verific la cumparare?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Rave

Da, scuzele mele, am confundat ASZ cu ASV-ul care l-am avut inainte...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mario1234

doar variantele 4motion au suspensia pe spate independenta?

Nu am luat in calcul varintele 4x4...am citit ca unele ar avea haldex unele torsen dar nu era explicat ce inseamna si diferentele intre ele. imi poate explica cineva ce e cu ele?

era ceva de genul ca una ar fi 4x4 permanent torsen iar haldex e tot 4x4 dar nu permanent.....nu inteleg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
P o p i c a

Diferential Haldex (electric) au masinile care au motorul dispus transversal (golf, bora). Diferentialul Torsen (Torque sensitive) este montat pe masinile cu motorul situat longitudinal (Passat B5, Audi A4, A6, E-classe)

Suspensia pe spate la variantele 4Motion este una double wishbone si se aseamana cu suspensia pe fata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mario1234

si e adevarat ca Torsen e 4x4 permanent.....si Haldex nu e? spunea cineva pe forum ca e ceva gen xdrive..adica muta tractiuunea cand pe fata cand pe spate in functie de aderenta rotilor

m-ar interesa niste consumuri pe ASZ AVF ARL AWX

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
xbk

4MOTION reprezinta tractiunea integrala permanenta.

In cazul tractiunii integrale permanente 4MOTION, puterea motorului este distribuita in functie de necesitati la nivelul celor patru roti. La modelele cu motorul montat longitudinal, un diferential (Torsen) asigura distributia fortelor de propulsie la nivelul puntii fata si al puntii spate. La modelele cu motorul montat transversal este utilizat cuplajul Haldex.

Torsen este un diferential cu autoblocare mecanica, care regleaza, in functie de necesitati, forta dintre axa fata si cea spate.

Setarea de baza a diferenţialului Torsen este selectata astfel încat fortele de propulsie sa fie repartizate, în situatii normale, într-o pondere de 50:50 intre axa fată şi cea spate. In caz de derapare, diferentialul Torsen transmite direct puterea către axa cu tractiune mai buna (max. 70:30, respectiv 30:70).

La Haldex - calculatorul masinii trimite mai multa forta la rotile din spate in caz de necesitate.

Modificat de Tavy81

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
hangyouridols

Torsen e pus pe motoarele longitudinale de pe passat si aud a4,a6 si a8i; distributia cuplului in permanenta 50%-50%,iar in caz de pierde aderenta una din punti,se transfera pana la inca 25% pe puntea cu aderenta,ajungand la 75-25%.Torsen este mecanic,nu necesita ingrijire si este un sistem preventiv

Haldex este pus pe motoarele transversale, gen audi a3,bora,golf;distributia cuplului este 98% puntea fata si 2% puntea spatea si se poate distribui pana la 98%(nu sunt sigur exact de asta) pe puntea care are aderenta in caz de pierdere a acesteia.Haldex este atat mecanic cat si electronic,necesita ingrijire,schimb ulei si filtru la 70k km(daca imi aduc bine aminte) si este un sistem reactiv.

Vb de consum,in cazul meu AVF+Quattro,in oras ia intre 9,5%-11,5% in functie de distantele parcurse,temp ext,folosirea climei,trafic;iar in afara intre 5%-8,5% in functie de cum o forjezi.Personal,pt mine e greu sa scot 5%,in general imi ia 6,5%-7,5%,dar o si alerg.

Motoarele pomenite de tine dpdv al internelor sunt identice,diferentele fiind la turbina,soft,injectoare si intercooler,de la caz la caz.

Parerea mea,cand cumperi o masina trebuie sa te uiti si la ce iti ofera,nu numai motorul in sine;ca un exemplu,as prefera un audi AVF sau AWX cu dotari gen clima bizonala(e standart),BC,tempomat,scaune sport,oglinzi electrocom,etc,decat un bora cu ARL dar mai cheala.

Fa test drive cu fiecare masina in parte si vezi cum te simti in ele si pe urma iei o decizie.

Toate aceste motoare sunt bune daca au fost conduse corespunzator si servisate la timp.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
THE ROCK

the rock ...observ ca ai AVF..imi poti spune si mie cum se comporta masina...adica reprize...stabilitate in curbe.....consumuri...costuri intretinere....cum se comporta la drumuri mai lungi...despre ARL si eu am auzit ca e f sensibil consumuri mari de ulei intre schimburi...apropo la AVF consuma ulei intre schimburi?.

deci sa inteleg ca motorul transversal are un caracter subvirator

AWX are cutia 5 viteze?

AWX si AVF e acelasi motor? ce difera la ele/? doar cutia de viteze?

Masina se comporta foarte bine...motorul (AVF) e suficient de sprinten...in treapta 6 la 2000 rpm am 100 km/h iar la 3000 rpm am 155 km/h. Stabilitatea e si e destul de buna in curbe dar parca se putea si mai bine...despre consum AVF-ul nu e vestit la acest capitol; in oras consumul poate ajunge si la 8.0% daca nu mai ridicat iar afara din oras e de 5.5-6%.

Costurile de intretinere sunt normale pt acest tip de motor - o revizie de 15k de km ajunge la vreo 250 de lei (pt kitul de distributie am platit 700 de lei)

Masina se comporta f bine la drumuri lungi mai ales datorita cutiei cu 6 trepte care zic eu ca face toti banii! In oras e cam incomod de condus cu aceasta cutie.

Diferenta dintre AWX si AVF e ca AWX-ul are cutie cu 5 trepte si cuplu de 280 Nm iar AVF-ul are cutie cu 6 trepte dar cuplu de 310 Nm!

In legatura cu suspensia eu am masina de 6 ani si la cei 280k de km am schimbat doar 2 capeti de bara!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
uhu10uhu

Eu nu pot sa-ti spun mare lucru despre intretinerea unui motor ARL pt ca nu am tinut masina respectiva mult. Nu am avut nici o problema in 15000 km cat am rulat-o. Consumabilele sunt fix aceleasi ca la orice 1.9 PD, iar consumul nu m stat niciodata sa-l calculez.

Raman la opinia mea ca g4/bora este mai ieftin la intretinere decat passat/a4 pentru ca e cu o clasa mai jos. Asta chiar daca vorbim de motoare asemenatoare. De asemenea, suspensia e mai robusta la g4, pentru drumurilee noastre.

Pe de alta parte, la passat ai mai mult spatiu la picioare pentru pasagerii din spate (asta pentru ca initiatorul topicului vorbea de drumuri in afara orasului cu o persoana in spate).Plusul ar fi de confort si siguranta.

Depinde totusi si ce masina gasesti, cu ce optiuni, din ce an, cati km, in ce stare tehnica este.

Indicat pentru mest preponderent in afara localitatilor aar fi totusi o masina cu 6 trepte.

Sper sa nu se transforme topicul in versus platforme G4/bora si passat/a4.

@popica- eu nu sustin ca multilinkul costa o avere, ci doar ca e mai scump . Atat. De curiozitate cati km ai facut cu passatul in cei 5 ani?N-ai schimbat nimic la ea?

@mcornel- tu nu ai avut cumva un leon ARL? sau te confund?

@the rock- cum ai reusit sa faci revizie la 15.000 km cu doar 250 ron? cu ce ulei? ce filtre? ca mi se pare dubios de putin.

Mi se par totusi exceptii ce spuneti despre passaturire voastre. Am aruncat un ochi aici si vad ca fiecare mentioneaza la problemele passat b5.5 bratele

Modificat de uhu10uhu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mario1234

astazi am condus un golf 4 variant 1.9 tdi asz variant al unui fost coleg din facultate...desi aveam o parere proasta despre varianturi mi-am schimbat-o total....impresii lasate: el a venit din iasi la suceava....suceava -- falticeni condus el...masina f stabila in curbe depasiri fff rapide reprize fff bune vit 6 mai rar folosita el schimba fff sus vitezele...acum eu...falticeni suceava condus eu...mai timid....masina mi se pare naravasa...prima senzatie...stabila in curbe condus normal....fara turatii fff mari....in depasiri fff agresiva ca sa spun asa ...mi se parea ca sta lipita de asfalt...spatiu interior destul de generos...eu 1.85...si in jur de 80 kg ...el cam aceeasi inaltime dar putin mai multa greutate..in fata stateam ffff lejer...dar in spate 3 persoane de aceeasi statura cu noi nu cred ca ar fi stat lejer..poate 2...portbagaj incapator...per ansamblu o masina reusita...cel mai mult mi-a placut ca are zvacul ala daca ma intelegeti...adica cand schimbi vitezele te impinge putin in scaun....consum mediu afisat 5.4...am discutat mult cu el e fff multumit de ea....nu a schimbat..multe pe ea...uzual filtre ulei...vreo 2 bucse...si distributia.....inca ceva. nu mi s-a parut ca schimb mai des vitezele. cel putin in oras la mers normal nu folosesti mai mult de treptele 1 2 si 3....daca mergi cu 4 la 50 km/h e subturat.....deci ca sa zic asa nu am mestecat fff mult in mamaliga.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×