Jump to content

Skoda Rapid 2011


120 L
 Share

Postare recomandată

Cum sa fie normal ?

Adica produc un bun (mai de buget asa), ii pun o lista de preturi ca si cum ar fi intr-un segment superior, doar sa am de unde sa dau discont-uri semnificative (care poate vor apropia pretul de unul rezonabil pt clasa lui) in cazul unor actiuni speciale/deosebite, sau pe final de viata.

Chiar tu dai ex cu Altea XL, care oricum ar fi, nu e din clasa/segmentul Rapid-ului.

In ceea ce priveste rabdarea, ea exista pt cei care nu umbla cu cioara vopsita si incearca macar sa ofere un produs rezonabil calitativ, la un pret acceptabil.

Daca Skoda si/sau poRO au impresia ca indiferent ce produs scoate fabrica, se va vinde datorita siglei (mai exact produselor din trecut), asa din inertie, e f posibil sa aiba parte de o trezire rapida (sa facem si un joc de cuvinte) si mai dura.

Ar putea fi interesanta o comparatie cu preturile din alte tari, iar apoi o comparatie cu preturile auto (dif de pret in cazul altor modele) de aici si de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si eu rapidul live. E.... ok as putea zice. Plasticul bordului si al tapiteriilor de usa nu este asa rau, este tot culoarea bordurilor anterioare si da impresia de solid (m-am apucat sa-l ciocanesc cu degetul :)) suna a plin, nu pare a fi un plastic ordinar). O astept sa vina la drivetest in brasov, la dealer mi-au spus ca o sa aiba 1.2 TSI/105cp cutie manuala 6 trepte pentru drive.

Probabil ca o sa mai astept vreun an pana trece febra de moment si preturile voi mai scadea... in timpul asta ma voi gandi serios daca o iau.

Ce-mi place la ea, hayonul. Nu i-au pus portbagaj deci gura de incarcare a ramas... generoasa :D

Scaunele fata sunt confortabile, pozitia la volan este mai joasa (comparat cu fabia 2 unde avea impresia ca stau in pod), am intrat in modelul cu cotiera fata... este aceeasi cotiera ca la octavia 1. Usile se inchid frumos, constructia in ansamblu pare solida.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poze cu detalii tehnice mai delicate si/sau interesante, dar si impresii dupa un "drive test amanuntit".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poze!

Scuze de calitatea imaginii, sunt facute in graba cu telefonul.

Am descoperit cat de misto sunt scaunele profilate. Foarte fain. Si pasagerul din spate are loc de picioare in nestire (in poze scaunul sofer e reglat ca pentru mine 1.87m si 100kg apoi m-am suit in spate si nu-mi venea sa cred cat loc am). Banchetele spate sunt si ele foarte confortabile, oarecum joase ca pozitie a sezutului dar mi s-au parut confortabile.

Parerea mea este sa dati pe la un dealer s-o vedeti. Eu zic ca merita totusi o sansa masina desi din ce povesteau unii/altii inainte s-o vad devenisem oarecum dezamagit.

post-2063-0-99285500-1352904136_thumb.jp

post-2063-0-37983100-1352904146_thumb.jp

post-2063-0-19960800-1352904153_thumb.jp

post-2063-0-07394700-1352904160_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar trebui mai multi sa o incerce pe viu inainte sa se planga de pret si optionale si alte alea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz, zi si pretul masinii in care te-ai urcat.

@Rave, eu cred ca toti ne asteptam in general la o evolutie nu la regresie, inteleg si partea cu reducerea costurilor, dar in acelasi timp nu uitati ce au zis cei de la vw, ca skoda sa mai scada din calitate, pentru ca deja era deranjant pentru VW faptul ca lumea prefera sa plateasca mai putin pe o skoda, unde uneori pana nu de mult nivelul de calitate era peste VW ( fapt care vad ca dispare la noile modele )

Excluzand generatiile actuale, exemple concrete : Superb era peste Passat , Octavia peste Jetta ( chiar si actuala ), iar Rapid este sub GOLF in momentul de fata.

Scazi calitatea, scazi si preturile. Dar la cum merg lucrurile, vad ca maresc marja de profit.

OK, perceptibil cand vezi RAPID-ul da o senzatie de solid si calitate, dar daca-l iei la controlat, are destule puncte negative, care desigur pentru o mare parte din clientela tinta a acestei masini nu o va percepe ca un lucru nasol.

Conteaza foarte mult la ce te raportezi cand vb-esti despre asa ceva. In cazul meu, Octavia personala fata de Rapid, desigur, este o comparatie absurda din moment ce este alta generatie, alta clasa ati putea spune, dar eu ma raportez la momentul de fata strict la banii platiti pentru un produs la un moment dat, iar la momentul actual cu aceeasi bani ( tot euro ) nu as lua ceva la fel de bun/dotat/calitativ.

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una peste alta, concluzia mea este : rapidul este sub octavia mea ca realizare si peste ca pret... asa ca nu as cumpara o astfel de masina noua ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu intru in comparativul Superb/Passat, Octavia/Jetta dar...

Rapid nu s-a vrut niciodata un concurent al Golfului, era de asteptat sa fie sub Golf. Concurentul Golfului, din partea Skoda, este Octavia. Iarasi, o sa sar peste comparativ.

De cand s-a anuntat, s-a spus ca o sa fie o masina low-cost, situata intre Fabia si Octavia, indreptata catre segmentul ieftin al clasei medii.

Si fix asta este. O masina low-cost (fete usi plstic, manere deschidere usa plastic, tambure, punte semi-rigida spate etc) mai mare decat Fabia (si este chiar foarte mare, portbagajul este imens), implicit mai scumpa, dar mai mica decat Octavia (vorbim de urmatoarea Octavie, nu de Octavia 2) si mai ieftina (iarasi, decat Octavia 3, nu 2).

Lasand la o parte pozele, dotarile si altele din fata ecranului calculatorului, cand te urci in masina e ok. Este o masina care-si merita banii, desi par foarte multi. Cu tot low-cost-ul tot e mai ok decat un Cruze (punct de vedere personal) cu care cam e comparabila la bani.

Ca simpla diferenta, cel mai scump Rapid e apx 18.000. Cel mai scump Golf, cu acelasi motor ca Rapid-ul e apx 25.000. Aici se vede diferenta de pret...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca simpla diferenta, cel mai scump Rapid e apx 18.000. Cel mai scump Golf, cu acelasi motor ca Rapid-ul e apx 25.000. Aici se vede diferenta de pret...

Pe Golf sunt dotari care pe RAPID nu le gasesti nici la Optionale

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ASTA inseamna masina low-cost pentru grupul Volkswagen-Audi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat ieftina poate fi ceva lowcost la ....19.000 EUR...

Am vazut-o si eu astazi..arata binisor;

La prima vedere..faze jenate: cotiera care se loveste de maneta franei de mana, 4 geamuri electrice, insa nu pot actionate decat cele 2 de la sofer si pasager?!?!

Materiale robuste..pe ici pe colo o finisare buna insa overall, sunt lowcost

Motorul era 1.6 TDI, jante aliaj, climatronic cu aer conditionat (nu stiu de ce i-au zis asa, ca este un simplu climatic)...

Nu m-a impresionat...insa nici nu mi-a displacut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rave, noi aici ne dam cu parerea, sau cel putin incercam.

Tu pari cam ferm, transant in declaratii, plus faci afirmatii categorice si favorabile exclusiv Skoda, ca si cum ai avea si alte info suplimentare (vezi comparatia cu O3, nu cu O2, ca Rapid isi merita banii,......).

Nu am nimic cu tine, insa cand ai o astfel de pozitie, repetata, cel putin eu voi fi mai rezerva fata de parerile tale, par mult prea partinitoare; nu stiu daca exista interese ascunse si nici nu ma intereseaza.

Nu stiu daca-i cunosti pe cei care scriu pe aici, cel putin sigur nu pe mine; asa ca nu ar fi rau sa fi ceva mai rezervat in declaratii transante/categorice, din simplul motiv ca nu sti/cunosti persoana. Daca te iei dupa aparente ...... e problema ta.

Tot ce am scris mai sus, a fost intr-o nota constructiva si trebuie privit ca atare.

Rapid nu are cum sa fie lowcost (dpdv pret vanzare), nu la preturile anuntate.

La nivelul anuntat de preturi sa ai tambure, punte spate semirigida si multe multe alte limitari si castrari, nu reprezinta altceva decat bataie de joc la adresa clientilor.

Prin asta nu fac altceva decat sa dea apa la moara frantujilor de la reno, motiv pt ei sa creasca (iar) nejustificat pretul pt Logan, care nu de putine ori vine cu rugina "by default" din fabrica, sau o manifesta la scurt timp dupa iesirea pe poarta fabricii.

La Rapid se vor mai vedea si altele in momentul in care va fi condusa suficient de mult pt a putea forma o opinie pertinenta. Daca se doreste.

Pt mine ar fi fost interesanta o Skoda Rapid combi, in varianta Scout; dar in acest context ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hei, cineva trebuie sa ia si partea diavolului, nu? :) Ca pe aici se gasesc numai oameni care arunca cu pietre dar prea putine pareri bune, si e pacat, pentru ca are si parti bune.

Eu o vad ca o problema de perceptie. Cine are o Octavia 2 nici nu are de ce sa se uite la Rapid, ar trebui sa se uite la Octavia 3.

Majoritatea, insa, se uita si spera sa gaseasca in Rapid o Octavie 2 mult mai ieftina. Si dupa ce realizeaza ca nu e asa incep sa blameze: ca e scumpa, ca e plastic, ca motoare etc. Si nu e drept.

Masina asta este destinata celor care acum au masini ieftine si vor un upgrade. Dar nu le ajung banii de Octavia (am tot zis 3 pentru ca 3-ul va aparea oficial in Decembrie anul acesta si se va lansa candva anul viitor). Cel mai probabil va avea preturi apropiate de Golful VII, care ajunge si depaseste 30.000 euro.

Gandeste-te ca vine posesorul de Logan, Symbol, Albea, de ce nu Fabia si zice "Ma, vreau si eu o masina mai mare si mai buna, asa, dar nu am bani de Golf/Octavia/Jetta etc"

La ce masini se va uita? Chevy Cruze, Skoda Rapid, (viitorul) Seat Toledo (copie a Rapid-ului) si va descoperi ca la 13-14.000 de euro poate avea calitate nemteasca (ca doar romanii sunt innebuniti dupa masinile nemtesti), o masina mare (Rapid are portbagajul cat un Mondeo...) un design ok, optionale la care nici nu visa (scaune incalzite, navigatie) dar fara fitele de pe Golf/Octavia (ACC, Lane Assist, trapa panoramica etc)

Dupa ce o sa mai treaca ceva timp va intra si Rapid la programul de ieftinit, prin care trec toate masinile. Cine isi aduce aminte cat costa Octavia 2 la lansare?

Eu inteleg ca totusi e o suma foarte mare. DAR... Golf-ul meu, Trendline, 1.2 TSI, a costat aproape 18.000 euro. La pretul asta iti iei o masina mai mare, mai practica, cu acelasi motor, full (si aici includ scaune incalzite, tempomat, comenzi pe volan, scaune sport, climatronic, navigatie...) si aceea masina se numeste Rapid (Toledo cat de curand).

Da, trebuie sa te multumesti cu fete de usi din plastic, suspensie spate semi-rigida, tambure si alte lucruri. Dar cine poate trece peste astea o sa aive o masina corecta la un pret decent. Cine nu, nu ar trebui sa se mai uite la masina (sau sa o comenteze).

Si nu, nu am nimic de castigat de pe urma masinii sau a comentariilor. Pur si simplu vad lucrurile din alt punct de vedere.

LE: ca tot era vorba de alte masini ieftine. Un Logan nou, care sa se merite cumparat, este 10.000 de euro si este o masina mult mai proasta decat asta...

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La nivelul anuntat de preturi sa ai tambure, punte spate semirigida si multe multe alte limitari si castrari, nu reprezinta altceva decat bataie de joc la adresa clientilor.

+1 pentru aceasta opinie; deoarece o impartasesc.

E cam ceea ce incercam sa spun si eu in posturile de mai devreme, intr-o mai buna exprimare.

Preturile nu stiu daca o sa mai scada la Rapid, probabil se va renunta si la bonusul de lansare.

Cert este ca pe configuratorul Skoda preturile pentru O2FL acum sunt mai mari decat in trecutul apropiat, deci e clar sa se pregateste intrarea lui O3 cu preturi probabil putin mai mari decat actuala generatie... in felul acesta o sa para mai "normale" preturile de Rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hei hei, haideti sa ne racorim putin si sa lamurim cateva aspecte pe care, cred eu, nu le-am avut in vedere pana acum intr-o privire de ansamblu.

Parerea mea este asta:

1. Skoda Rapid este un nou model in gama. Comparatia cu O2 si Golf este din punctul meu de vedere inutila intrucat masina NU se vrea a fi o competitie a aceastora din mai multe puncte de vedere: nu este contruita pe platforma lor, ci pe cea mica (Fabia, Polo), nu ai atatea optionale ca la O2/G pentru ca, iarasi, nu se vrea un concurent.

2. Rapidul d.p. meu de vedere trebuie avut in vedere ca pe un model mai ieftin, deci imposibil sa ai atatea optionale. Cine vrea si ARE BANI de optionale, cu siguranta nu se va uita la Rapid, ci spre alte modele superioare.

3. Masina are totusi posibilitatea de a adauga optionale de bun simt. Aceste optionale de bun simt se gasesc si pe modelele concurentei.

Bun, si-acum cireasa de pe tort: este Toyota no.1 mondial in vanzarile auto? Este. Are Toyota model similar cu Rapid? Are, Toyota Corolla.

Ia aruncati un ochi pe lista de preturi a CONCURENTEI: http://www.toyota.ro...420-1051748.pdf

S-o luam pe rand:

-jante de aliaj n-are decat la echiparea Rapid Elegance resp. Corolla Sol.

-aer conditionat manual pe Rapid Active/Ambition resp. Terra/Luna

-a.c. automat pe Sol resp. Elegance

-Rcd/mp3 cu 4 boxe la toate Rapid, la Toyota doar pe Terra, Luna si Sol au 6 boxe

-volan si schimbator din piele la Elegance, respectiv Luna si Sol la Toyota

-proiectoare ceata: Ambition si Elegance resp. Luna si Sol.

-xenon n-are niciunul dintre modele

-cruise control standard doar pe echiparea Sol la Toyota

-inchidere centralizata cu telecomanda la Ambition/Elegance vs. toate echiparile Corolla.

Da? Mai sunt comparatii, atuncati o privire peste ele si ganditi-va la ce-am spus la pct.1. Nu comparati Rapid cu Octavia ca gresiti. Eu am ales sa compar cu Toyota Corolla pentru ca pe asta l-am studiat in ultima vreme, va spuneam mai sus ca de ceva vreme mi-a incoltit in minte marca Toyota dar deocamdata sunt la capitolul studiu individual.

Aaa, si uitati-va si la preturile celor 2 modele.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata :

Ce plastic misto :)

Si ca tot facem comparatia cu Toyota, Corola e urata cu spume din spate.

Si un review misto in ROMANA de peste Prut

Modificat de holo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de corect review-ul, desi trebuia sa insiste pe partile low-cost ale masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si din punctul de meu de vedere este undeva sub octavia, are intr-adevar un design exterior nou si inovativ pentru skoda dar copiat parca de la jetta. Consider ca rapidu e pt octavia cum e jetta pentru passat.

Am avut ocazia sa ma urc in ea la dealer si nu mi-a placut deloc, de cand am deschis usile/portbagajul pana am stat si analizat-o cateva minute inauntru am ajuns la o concluzie ca din punctul meu de vedere un pret de 15k euro cu optionale decente : jante/clima/gamuri/xenon/radiocd ar fi corect.

E cam scumpa altfel.

Singurul lucru care imi place e exteriorul si daca o3 o sa urmeze in acelasi stil ar fi foarte interesanta.

Totusi ar trebui sa le dam timp celor de la skoda, fiind primul model aparut, cum dealtfel astept si urmatorul yeti, au mult de invatat de la feeback-ul cuparatorilor si oricum sunt pe drumul cel bun.

Modificat de Quino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si un review misto in ROMANA de peste Prut

Mai degraba spalat creier/reclama decat review, dar haios.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a tot vorbit de Rapid ca nu are discuri spate de frana si se face o nedreptate: Versiunea 1,4 tsi are discuri spate de frana, pentru ca are nevoie.

La fel a fost cand s-a lansat si Polo 6r. Lumea vorbea ca nu are discuri frana spate. Eu citeam si zambeam, deoarece al nostru Polo 6R tsi/105 cai comandat inca din 2010 avea discuri la toate rotile... ptr ca are nevoie.

La motorul de 1,2 mpi 75 cai credeti-ma ca nu e nevoie de discuri spate sau ceramice :D.

Si inca ceva, tamburii spate sunt mult mai fiabili decat discurile cu placute. Tamburii se uzeaza mai greu (tin peste 100 k kilometrii mers normal) si materialul de frictiune (nu stiu cum ii zice) e mai ieftin decat placutele de frana. Plus ca nu ai discuri de schimbat. Eu am avut VW Vento 1,8/90 cai (luat de nou) cu tambure spate si l-am dus la 93000 km si nu a fost nevoie sa umblu la tambure. In schimb placutele fata au cedat la 40000 km.

Se tot vorbeste de viitoare Octavia 3 ca va fi mare si tare... Eu zic sa asteptati sa vedeti ce va insemna reducerea de costuri in versiunea Octavia 3.

Sa nu fiti surprinsi ca nu va mai avea punte independenta spate (nici Golf 7 nu are), pedala acceleratie din podea (si la Golf s-a renuntat), si altele...

Sa vedeti atunci ca poate acest Rapid nu mai este de dat la o parte...

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se preconizeaza ca Octavia 3 va fi cu 15% mai scumpa ca actuala generatie, deci eu nu ma astept la solutii exagerat de economicoase.

Rapid-ul umple spatiul car va fi lasat prin retragerea actualei generatii de Octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nsm, absolut de acord cu tine cu tamburii, sunt iftini la intretinere si inutili la motorizarile mici (macar puteau sa-i puna si pe 1.6 TDi). Ideea mea, ca am tambure pe spatele fabiei, este ca nu este atat de precisa distributia franarii din considerente constructive. Ori ESP-ul are nevoie de precizie pentru a corecta o traiectorie (in limitele fizicii, evident). Marog, poate ca nici ESP-ul nu este atat de advanced cum e la masinile premium.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnilor, fiecare are o parere pertinenta si macar partial indreptatita; inclusiv Rave. :)

Doar ca, sa nu uitam:

- cine a spus ca Rapid va fi o masina de buget ? - Skoda.

- cum poti spune ca e o masina de buget la preturile alea ?!, nu e nici macar pe langa O2 (platforma, solutii, etc.), dar e acolo ca preturi (poate si peste in anumite cazuri).

- cand au spus masina de buget, asteptarea indusa a fost sa fie un fel de concurent pt Logan, chiar daca cu 1.000 - 1.500 euro peste (plus inca o dif pt dsg, xenon), pt plusul de calitate.

- asa pe fuga (era sa spun rapid), Fabia 2 are discuri spate, mai putin 1,2 htp; la Rapid ?!

- din cate stiam eu Fabia 2 nu are platforma noului Polo, iar daca Rapid e pe platforma Fabiei 2, cu multi steroizi, dar vine cu solutii astea si mai ales preturile alea ......

- apare O3, mai mare decat O2 (sa speram si mai fiabila, asa ca O1), in cazul asta ar fi pe deplin in clasa medie (ce vor face cu Superb-ul ?! pt o perioada de timp se vor cam calca pe bataturi); doar ca daca va fi mai mult spre 30k euro ............. va fi mult prea mult pt clasa si brandul masinii.

- nu cred sa aibe loc o repozitionare de preturi pt Rapid in perioada urmatoare; cert nu a fost planificata, daca se va intampla asa ceva (ar fi f bine sa fie in jos) va fi datorita unor rezultate catastrofale ale vanzarilor. Dar fiti fara grija si calitatea va scadea, mai ales de unde nu se vede, sau cel putin clientul uzual nu vede.

- Skoda nu are nevoie de timp pt ajustari, teste, etc.; nu se afla la primul model sub tutela Vwag, fara a mai aduce in discutie expertiza sa anterioara.

- personal consider ca toata treaba cu Rapid, pozitionare in piata si lista preturi, este responsabilitatea (macar dubitabila) a Vw si mai putin a Skoda.

- la preturile Rapid-ului sunt alternative de luat in seama de la Kia, Hyundai, etc. si nu doar Fiat Linea si Chevy Cruze. La Toyota, Honda,... platesti brand-ul mai mult decat la Skoda (care vad ca trage tare sa recupereze din ecart), fara a avea pe deplin valoarea banului dat; dar asta se datoreaza f mult si importatorilor respectivi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danny2012 ..verifica mai sus inainte de postare :)

iata aici ce RAPID merge noua Skoda :)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!