Jump to content

ASR & ESP & ABS


kewlya
 Share

Recommended Posts

ESP se dezactiveaza din buton dar cand se atinge 40 km/h (sau in jurul acestei valori) acesta se activeaza automat inapoi fara a avea posibilitatea de al putea reactiva.

Sa zic si eu ca nu am inteles bine. Azi am fost pe o platforma(un loc in padure cu ciment jos) etc.. si am condus golf-ul si am vrut sa plec cu "scartz". Zis dar nu si facut:d. Am dezactivat ESP-ul, si incep. Dar roata tot o bloca. Sa fie vreo eroare la vreun senzor? Sau asa este normal? Am citit toate cele 4 pagini si nu am inteles. Multumesc anticipat

Edited by Be
Link to comment
Share on other sites

Am aflat raspunsul. Dupa ce apesi butonul, si apare martorul, trebuie sa astepti cam aprox 10 sec, nu se dezactiveaza imediat. II multumesc lui Golf TDI

Edited by Be
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
La mine nu e... aseara l-am testat, ca era zapada mare pe drum. L-am dezactivat de la buton si cand am vrut sa plec de pe loc tot intra Esp-ul, doar ca nu era asa sensibil, lasa sa patineze roata un pic mai mult si apoi intervenea. Si mi se pare ca si palpaia, chiar daca era dezactivat (martorul era aprins, dupa care palpaia cand intra Esp-ul si ramanea din nou aprins).

Cel care intervine e ASR care nu se dezactiveaza ( poate fi dezactivat de cei care nu au ESP, si au pe buton ASR-ul).

Link to comment
Share on other sites

Daca ai ESP (care include si ASR) si apesi pe butonul de ESP, se dezactiveaza si ASR-ul. Testat 100% pe un Golf 4 si un Audi A4.

Link to comment
Share on other sites

Confirm ce zice Ice, testat de zeci de ori.

Link to comment
Share on other sites

Are cineva idee, poate si la voi e la fel, de ce doar roata deapta rupe aderenta? Am simtit asta mai ales cu vremea de acum si cu piatra cubica de la aviatorilor.

Adica doar la roata deapta simt actiunea ASR-ului. Stanga (roata cu planetara scurta) nu a patinat nici o data, sau cel putin nu am sesizat eu.

Link to comment
Share on other sites

Si la mine roata dreapta rupe de obicei. Dar eu ma gandesc ca nu e din cauza masinii ci din cauza drumului. Din cauza inclinatiei drumului, partea dreapta este de obicei mai uda sau are inca zapada.

Link to comment
Share on other sites

Eu am testat ASR-ul pe noroi in panta...cu el dezactivat(am apasat butonul pt ESP si s-a dezactivat total, patina doar roata dreapta si nu intrerupea), am urcat aproximativ 2m - pornire din panta....cu ASR-ul activat am urcat 4-5m si intrerupea roata dreapta apoi patina cea din stanga-se invartea putin apoi intrerupea si patinea cea din dreapta tot asa... :(

Link to comment
Share on other sites

Incercati si cu pasager in dreapta. Roata de pe stanga se invarte mai tarziu din cauza greutatii soferului (apasa mai mult pe acea parte).

Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat, tine cont ca in dreapta e motorul... in stanga e cutia :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Daca ai ESP (care include si ASR) si apesi pe butonul de ESP, se dezactiveaza si ASR-ul. Testat 100% pe un Golf 4 si un Audi A4.

pana la urma daca odata cu dezactivarea esp se dezactiveaza si asr, ce sistem imi blocheaza roata cand incerc sa plec de pe loc si derapez in zapada mare? am oprit esp-ul am asteptat mai mult de 10 sec, si nici nu am depasit 40km/h ca sa aiba motive sa intre automat cum spunea cineva de aici.pur si simplu nu il pot opri.mentionez ca martorul se aprinde pe bord ca si cand ar fi oprit.

Link to comment
Share on other sites

La mine Esp este decuplabil, Asr nu. Spun asta dupa ceva teste.

Link to comment
Share on other sites

nu mai inteleg nimic...deci pana la urma asr ramane activ cand decuplezi espul si actioneaza cand vrei sa pleci de pe loc?(adica atunci cand se invarte roata in gol pe zapada mare?)

Link to comment
Share on other sites

Teoretic, ar trebui sa fie vorba despre EDS (sist. electronic de blocare a diferentialului) care, ramane activ chiar cu ESP decuplat din buton.

Tot active mai raman ABS si EBD (EBV).

Acestea sunt valabile cel putin la sistemul Bosch.

Link to comment
Share on other sites

ok multumesc.sper ca asa este normal si ca nu este nimic defect la masina mea.daca mai are cineva alta parere il rog sa imi spuna si mie.

multumesc inca odata.

Link to comment
Share on other sites

Ce am scris, nu este o parere...este din manual :somnmare:

Link to comment
Share on other sites

Cand dezactivati "ESP"-ul, se dezactiveaza si ASR, dar numai partial. Explic. ASR-ul are doua moduri de a interveni in cazul deraparii rotilor, prima fiind cel de a bloca alternativ roata care aluneca mai tare si cea de a doua este functia in care nu permite supraturarea motorului, respectiv supraturarea rotilor. Aceasta functie, din cate am observat la masina mea, tine turatia la un maxim de 2000rpm, chiar si cu pedala de acceleratie in podea. Deci, dintre aceste doua functii/metode, la decuplarea ESP-ului se decupleaza si cel de reglare a turatiei, in timp ce blocajul alternativ a rotii ramane activa.

Link to comment
Share on other sites

ASR

Sistemul de reglarea a fortei de tractiune ? reduce momentul de rotatie al motorului in cazul in care, la demaraj, rotile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenta mai buna pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Daca o roata incepe sa patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forta de tractiune care trebuie transmisa, se reduce.

EDS

Blocarea electronica a diferentialului. Daca o roata motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de franare definita, roata fara aderenta este franata, astfel forta de tractiune asupra rotii se deviaza catre roata cu aderenta mai buna, permitand deplasarea .

Care ar fi legatura intre ASR si EDS? :blackeye[1]: Deci...nu poti spune ca ASR este dezactivat partial si nici ca, are doua functii :lol:

Link to comment
Share on other sites

Diferential la un FWD?

Link to comment
Share on other sites

Orice transmisie are diferential.

Diferentialul

Este parte componenta a cutiei de viteze si al transmisiei principale care creeaza posibilitatea distribuirii momentului de rotatie al motorului la doua roti motoare ale autovehiculului, permitand efectuarea virajelor. In viraj rotile au turatii diferite, roata de pe exteriorul curbei parcurge o distanta mai mare si se invarte cu o turatie mai mare decat roata de pe curba interioara

Link to comment
Share on other sites

Salut!Am tot citit aici pe forum si inca nu m-am lamurit daca masina mea un G IV tdi 2001,115cp,ajm are sau nu ESP.Am butonul pe care e scris ASR.

Link to comment
Share on other sites

ESP include ASR dar ASR nu include ESP. Detaliez?

Link to comment
Share on other sites

ASR Sistem de reglare a fortei de tractiune – reduce momentul de rotatie al motorului (forta cu care acestea tinde sa se invarta) in cazul in care rotile tind sa patineze la demaraj, asigurand astfel o aderenta mai buna pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Daca o roata incepe sa patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forta de tractiune care trebuie transmisa, se reduce.

Important:

—–> Daca urcati un drum abrupt pavat cu pietris si aveti ASR-ul cuplat este posibil sa resimtiti in mod straniu (care poate speria un pic…) ca masina nu are putere sa urce. In acest caz, opriti masina, asigurati-o cu frana de mana, decuplati ASR-ul, iar la procedura de pornire in rampa aveti grija ca debreierea sa fie facuta cat mai lent (cat mai putin brusc). Masina isi va recapata puterea, insa aveti grija sa recuplati ASR-ul in momentul in care urcarea ia sfarsit.

explicatiile sunt luate de aici http://www.totalauto.ro/2006/03/05/asr/

Link to comment
Share on other sites

Am unit ambele topic-uri ce tratau separat sistemele ASR si ESP si se ajungea de fapt de la unul la celalat. Sper sa fie mai bine acum fiind unul singur

Link to comment
Share on other sites

EDS

Blocarea electronica a diferentialului. Daca o roata motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de franare definita, roata fara aderenta este franata, astfel forta de tractiune asupra rotii se deviaza catre roata cu aderenta mai buna, permitand deplasarea .

Care ar fi legatura intre ASR si EDS? :P Deci...nu poti spune ca ASR este dezactivat partial si nici ca, are doua functii :D

EDS (sau EDL - electronic differential lock) face "ce scrie la carte" in anumite conditii - daca mergi pe zapada cu cauciucuri care nu sunt de iarna, si sunt umflate la presiunea "pentru vara", n-are cum sa te ajute, incearca si el sa franeze ce poate dar fara mare succes, masina nu inainteaza. Mai usor iesi daca dezactivezi ansamblul ESP/ASR din buton si incerci sa accelerezi cu multa grija :D

Mai mult succes am avut dezumfland cauciucurile fata la 1,6 bar in loc de 2,2 si lasand sistemul ESP (cu ASR, EDL etc etc) in functiune, parca aveam alta masina :D

~Nautilus

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!