Jump to content

ASR & ESP & ABS


kewlya
 Share

Postare recomandată

1. O mica corectie...ai spus: " incearca si el sa franeze ce poate dar fara mare succes, masina nu inainteaza." Rolul lui nu este de a "frana" ceva ci de a transfera/directiona cuplul catre roata cu aderenta mai buna.

2. De ce a trebuit sa dai QOUTE la post-ul meu? Exista vreo contradictie, vreo afirmatie gresita in ceea ce inseamna EDS-ul?

Chiar nu am inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. ASR-ul reduce alimentarea la motor sau pune si frana pe roata care se invarte mai repede?

Scrie ceva mai sus (chiar in doua post-uri) ce inseamna ASR. Daca ai citit, ai vazut sa scrie ceva referiotr la franare?

ASR a fost "inventat" pentru cei care au talpa mai grea. O talpa mai usoara, nu ar avea nevoie de el. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu: doar am descris ce a facut EDL-ul meu pe zapada.. comparativ cu ce scrie la carte

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai unii spun ca transfera cuplul spre roata cu aderenta mai mare, dar asta nu se poate decat daca franeaza roata care patineaza, asa e?

Nu ASR-ul face asta(franarea) ci, EDS(EDL). Vezi ca sunt descrise mai sus functiile fiecaruia.

Nautilus - OK dar,in cazul asta, cred ca puteai sa faci asta si fara QUOTE :offtopic: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa-ti dai seama cand functioneaza EDL si cand ASR, fiindca in primul caz becul de ESP/ASR din bord nu clipeste

Efectul EDL se simte ca o usoara smucire si un fel de harait de la roata care e franata

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

gordan1 & alex luca - post-urile voastre sa-u mutat AICI.

In acest topic, se discuta - cum spune si titlul - despre descriere si functionalitate. Problemele legate de ESP/ASR aparute la masina, le discutati in locul indicat.

Multumesc. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

pe zapada aceasta amarata de astazi am gasit la doamn ghica (pe unde era avionul) strada blocata de o domnisoara cu un golf care se chinuia sa urce si nu reusea.

Am oprist masina ca oricum nu aveam cum sa merg mai departe si m-am dus sa ii dau un ghiont sa plece. CUm a mai venit inca un sofer am reusit sa o facem sa urce dealul, insa surpriza a venit cad am vrut sa plec si eu si a trebi sa dezactivez asr ca sa pot pleca linistit.

Intrebare: Pe zapada nu e mai bine sa merg cu asr dezactivat?

Mie mi se pare ca masina porneste mai usor pe gheata/zapada fara asr, voi ce imi recomandati?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rhunder: citeste topicul de la inceput si gasesti raspunsul, in unele cazuri masina urca mai bine cu asr-ul decuplat cum s-a intamplat si la tine spre exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de raspuns, chestia cu urcatul am prins-o din experienta, ma interesa daca e ok sa merg cu asr off tot drumul cand e zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai chef sa citesti ce s-a scris pana aici in acest topic, evntual si in alte topic-uri (dar pt. asta trebuie sa ai rabdare si sa folosesti SEARCH-ul), atunci, incearca sa descoperi singur si de data aceasta ( "ma interesa daca e ok sa merg cu asr off tot drumul cand e zapada"). :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe zapada aceasta amarata de astazi am gasit la doamn ghica (pe unde era avionul) strada blocata de o domnisoara cu un golf care se chinuia sa urce si nu reusea.

Am oprist masina ca oricum nu aveam cum sa merg mai departe si m-am dus sa ii dau un ghiont sa plece. CUm a mai venit inca un sofer am reusit sa o facem sa urce dealul, insa surpriza a venit cad am vrut sa plec si eu si a trebi sa dezactivez asr ca sa pot pleca linistit.

Intrebare: Pe zapada nu e mai bine sa merg cu asr dezactivat?

Mie mi se pare ca masina porneste mai usor pe gheata/zapada fara asr, voi ce imi recomandati?

Multumesc

Nu stiu cu ce e incaltata masina ta, dar eu cred ca daca aveai niste cauciucuri de iarna OK nu aveai problema asta.

Eu aseara cu ASR cuplat am plecat fara probleme cu viteza intai de pe podul Baneasa ( acolo unde multa Dacii, Cielo, etc. era u blocate pt. ca u mai puteau sa urce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esp-ul face toti banii....un super sistem de siguranta.

imi place sa ma joc cu masina , sa incerc sa o pun de-a latul si sa o vad cum se repune singura pe traiectorie, spre disperarea celor din masina care nu sunt familiarizati cu sistemul

cea mai tare faza a fost cand am urcat o panta plina de polei...iar restul masinilor stateau gramada la baza pantei.....

pana in acest moment nu m-am lamurit la ce ajuta ASR-ul....nu de alta, dar am mers cu un golf v care avea doar asr....si asa frumos mi-a fugit spatele pe un giratoriu...i si nici nu mi-a taiat gazul cand ii dadeam scartz..:frigbaitata:

cine n-are esp, sa-si cumpere !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca la urcarea pantei anvelopele si ASR-ul te-au ajutat, nu ESP-ul (decat daca derapai in lateral). ASR-ul ajuta la plecarile puternice de pe loc, in asa fel incat masina sa plece cat mai repede, si sa rupa cat mai putin aderenta.

Iar ESP-ul e cam relativ... E bun, dar nu poti sa te bazezi mereu pe el. Au si pneurile limita lor :pirat:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut

Am o intrebare legata de functionarea esp - Astazi am vazut aprins becul de la senzorul esp. Am oprit motorul si becul s-a stins. Nu am bruscat masina si nici frana brusca nu am pus?

Acelasi lucru s-a intamplat si acum 2 zile cand am pus intr-adevar o frana mai brusca. Am oprit motorul si becul de avertizare s-a stins.

De ce se aprinde acest senzor si in ce conditii? Fac precizarea ca nu sunt un sofer agresiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a aprins si a ramas asa ?

Daca a fost aprins doar temporar (5-8 sec) inseamna ca sistemul a intervenit pentru a remedia o situatie neplacuta (intrat aiurea in viraj, frana brusca + tras de volan, alunecos pe jos, etc) cu consecintele corespunzatoare.

Daca s-a aprins, si a ramas asa pana ai luat contactul, iti sugerez sa faci o scanare cu VAG-COM-ul.

PS: Parca martorul ala se aprinde si ramane aprins cand sunt probleme la sistemele ASR, sau ABS.

Poate au ceva senzorii de la roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu putem pastra discutiile ON TOPIC? Chiar nu se poate folosi SEARCH-ul?

Aici se discuta despre principii si functionare...NU despre probleme aparute la masini. Pentru probleme legate de ASR/ESP, exista alte topic-uri.

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=33390

http://vwforum.ro/index.php?showto...20&start=20

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=2270

http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry252285

.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare!

Aceasta este primul meu reply pe vwforum. ( vor fi foarte multe in viitor).

Precizez ca am citit toate reply-urile acestui topic.

Parerea mea despre functionalitatea ESP-ului( cu tot ce include el) este urmatoarea:

- pe timp ploios, cu carosabilul umed este extraordinar de bun ESP mai ales la viteze mai mari.( 100-120 Km/h)

- pe timp de iarna, la plecarea de pe loc pe mine nu m-a ajutat. Din contra masina ma tragea sa intre in sant.( drum putin inclinat spre dreapta). Recunosc ca un aveam cauciucuri de iarna. Prima data m-am chinuit foarte mult sa plec.

A doua oara intr-o situatie asemanatoare, am declupat ESP-ul si m-am "chinuit" mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cartea tehnica a masinii e recomandata tocmai decuplarea ASRului la plecarile de pe loc pe zapada

Iar ABSul pe zapada (la viteza mica in special) mi se pare o mare tampenie; daca ar fi dupa mine as introduce si posibilitatea decuplarii ABS; dozarea fortei de franare din picior e solutia optima

ESP e ok atat timp cat nu ai idei anticipative ale derapajului ca sa faci corectii din volan si sa zapacesti senzorii...

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este sugerata decuplarea ASR-ului pe zapada. Scopul sau este tocmai sa previna "invirtirea in gol" a rotilor. Pentru mine a foat esential ASR-ul in iarna aceasta pina mi-am pus anvelopele de iarna. Este recomandata decuplarea ASR-ului in niste cazuri mai specifice, dar in nici un caz la plecarea de pe loc.

Nu sunt de acord nici cu "timpenia" ABS-ului pe zapada la viteze mici. In oras mai ales, cind este zapada pe jos este absolut indispensabil ABS-ul. Sa atragi atentia (iarna viitoare) cum frineaza o Dacie veche pe zapada la viteza mica pe strada mai ingusta. Eu merg zilnic pe stradutele din Primaverii si de fiecare data vedeam masini care mergeau cu sub 10 km/h pentru ca daca frinau riscau sa loveasca masinile parcate. Cred ca este evident ca aceste sisteme au fost concepute pentru a imbunatati comportamentul masinii in diferite situatii, prin urmare nu cred ca este cazul sa revenim la vechile sisteme (lipsa ABS spre exemplu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar ABSul pe zapada (la viteza mica in special) mi se pare o mare tampenie;

Nu e o tampenie. Daca iti intra mult ABS , mai ales iarna, insemana ca mergi la limita de siguranta.

Adica poate in 9 situatii din 10 tu zici ca la franare te-ai fi descurcat si fara ABS, dar la a 10-a e posibil sa fi pus masina pe vreo bordura sau pe masina din fata.

Asa ca lasa acolo ABS-ul si redu viteza nitel ca el e si un fel de semnalizare ca esti prea rapid in conditiile alea.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai da' ce-ati mai sarit la carotida...

Legat de povestea cu ASRul este util sa se decupleze citez "cand se demareaza in zapada adanca sau pe o suprafata alunecoasa" deoarece altfel, intrand traction controlul iti poate limita atat de mult viteza rotilor incat practic ramai fara putere la sol - ce ne descria colegul mai sus e edificator

Nu contest ca ABS nu e util iarna, dar nu la viteze mici pana in 15 km/h. Am condus masini SIMILARE ani de zile, una cu ABS iar cealalta fara ABS si va garantez ca distanta de franare e mai lunga la cea cu ABS - dozand din picior forta de franare la cea fara ABS poti sa nu blochezi rotile sau eventual sa folosesti intermitent frana iar spre sfarsitul traiectoriei blocand rotile, forta de frecare fiind mai mai mare, masina se opreste mai rapid decat in cazul fortei de frecare de rostogolire la franarea cu ABS

Cine nu crede sa incerce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai perfecta dreptate intr-o privinta. ABS-ul mareste distanta de frinare, DAR face ca masina sa frineze drept. Ceea ce eu consider ca este esential pe drum alunecos (implicit zapada) deoarece nu pierzi controlul asupra masinii (indiferent de viteza).

In privinta ASR-ului ai dreptate, doar ca "zapada adinca" este un caz mai specific. PE zapada (deci pe un drum acoperit de zapada, nu troiene) este foarte util ASR-ul pentru ca iti da exact cita putere ai nevoie la roti pentru a pleca normal.

Modificat de Devastator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar ABSul pe zapada (la viteza mica in special) mi se pare o mare tampenie; daca ar fi dupa mine as introduce si posibilitatea decuplarii ABS; dozarea fortei de franare din picior e solutia optima

Daca ai ajuns sa intre ABS-ul, inseamna ca ai trecut de "solutia optima" la care faci referire. :P

LE: introducem in titlu si ABS sau ramanem la ASR & ESP...ce ziceti? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....am mai facut si eu mici experimente pe zapada in afara traficului si nu numai..... :) : cand si cum reactioneaza ABS, ESP, ASR etc. si comparativ fara ABS...oricum mi se pare o idee mai usor de dozat forta de franare pt a nu bloca rotile la sistemele cu tambure pe spate (probabil tocmai din cauza eficientei inferioare) si invers (respectiv pt sistemele cu discuri pe spate)

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxnelu: nu cred ca e cazul sa introducem si ABS, pentru ca s-a dezbatut problema aici. Eventual poate se unesc topicurile.

Concluzia acolo, in mare, e ca intradevar ABS in general mareste distanta de franare, deci ar fi mai bine sa nu il ai in conditiile in care esti un sofer experimentat si poti sa dozezi din picior forta de franare astfel incat sa nu blochezi rotile, sau sa le poti bloca in caz ca situatia ti-o permite si astfel sa franezi mai repede. In schimb ABS este foarte util in situatia in care cel care franeaza se sperie si calca frana la fund, moment in care masina poate fugi de pe traectorie datorita blocarii doar unora/uneia dintre roti, sau nu se mai poate evita obstacolul (nu mai ai directie), datorita blocarii rotilor fata.

S-au unit. :(

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!