Jump to content

Cum se lasa jos masina?


razvanT
 Share

Postare recomandată

Salut,

Masina mea e lasata jos... chiar jos de tot (pentru a o putea urca pe elevator trebuie sa o ridic de fiecare aripa pentru a putea baga bratul sub ea). Suspensii tari, amortizoare gaz fata si gaz+ulei spate (Sachs cred...)

Problema mea e ca asa am luat-o si nu stiu exact cum a fost lasata jos... e din amortizoare, e din arcuri... habar-n-am. :D

Amortizoarele (spate) dau semne de oboseala si problema mea e cum fac (adica ce amortizoare cumpar) sa nu o ridic. Daca imi iau amortizoare noi sport (gaz + ulei, sau gaz) asta inseamna din start ca-s scurte? Sau cum imi dau seama daca-s scurte sau nu? Trebuie sa caut vreun cod pe amortizoarele vechi care-mi zice vreo dimensiune? (ceva gen codul de pe jante)...

Help :?

Mersi fain :D

... si sa nu uit, daca considerati ca e de generalitati, luati-l si mutati-l... il gasesc eu :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • GTI_85

    7

  • ByZ

    7

  • _seby_

    6

  • CristyX

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca vrei sa o inalti trebuie arcuri si amortizoare.Daca vrei sa schimbi amortizoarele trebuie luat codul de pe amortizoarele de pe masina si gasit unul identic sau un omolog de la alta firma.Amortizoarele sport pot fi si mai scurte decat cele standard. (gekurzte dampfer)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti trebuie neaparat amortizoare (telescoape ..:D ) sport. Atat doar sa te uiti la cat e de groasa tija telescopului (alea sport sunt groase) si s-ar putea sa aiba nevoie de o "oala" speciala (pe care tu se presupune ca o ai), iar daca iti cumperi amortizoare subtiri s-ar putea sa nu se potriveasca sus, asa ca trebuie sa te uiti neaparat cat sunt de groase amortizoarele tale.

P.S. Desi stiu ca nu e recomandabil si performantele sunt diminuate, afla ca eu de un an folosesc arcuri sport cu telescoape normale, si chiar mai mult, alea de pe spate sunt cu ulei iar alea din fatza ulei+gaz....si totul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Sa zicem ca as mai vrea sa imi cobor si eu un pik masina.

Am telescoape normale noi (~10.000 km) Monroe reflex spate+fatza.

O pereche de arcuri sport ma rezolva? (adica o coboara cat de cat?).

Sau trebuie arcuri + amortizoare sport.....

Amortizoarele vor avea de "suferit" in cazul folosirii unor arcuri sport (implicit mai tari)?

thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspunsul meu este ca poti linistit sa-ti pui arcuri tari (si joase), atata timp cat "ai grija" al gropi.... :)

La arcurile joase se specifica de fabricant si cu cat lasa masina mai jos, in mod curent 4 sau 6 cm.

Pe de alta parte se specifica si diametrul de sus al spirei arcului (s-ar putea) sa ai nevoie de "oala" speciala (care e mai mica), dar in acest caz fabricantul specifica acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspensiile nu sunt domeniul meu, dar plecand de la fenomenele fizice si de la modul de functionare al ansamblului arc amortizor nu pot decat sa amintesc un singur lucru: arcurile trebuie imperecheate cu amortizoarele pentru obtinerea efectului dorit. Exista sanse ca din intamplare un ansamblu arc-amortizor-roata sa functioneze decent dar nu trebuie considerata regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, sa nu uitam ca pt. unii e extrem de important pretul.

Set 4 arcuri sport=150 Euro

Set 4 telescoape sport=350 Euro

Set 4 telescoape ne-sport (Romania)=sa zicem 150E

Deci intre 300E si 500E sunt 200E plus ca daca amortizoarele de pe masina (intamplator) sunt aproape noi...e diferenta intre 150E si 500E....si din experienta mea se comporta excelent ansamblul.(Ca fapt divers fabricantul de arcuri sport admite folosirea amortizoarelor normale FARA PROBLEME.....fireste insa, recomanda amortizoarele sport)

Deci nu numai intamplator se potriveste perechea amortizoare ne-sport, arcuri sport....

In cazul meu desi setul de arcuri a fost livrat cu "oale" mici, a trebuit sa "inventez" la strung o piesa, sa se potriveasca cu telescoapele subtiri ne-sport. Pentru ca oalele mici au "paradoxal" gaura interioara mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul unui set de arcuri si amortizoare poate foarte bine sa treaca de 1000 de euro.

Eu m-am dat cu masini ce aveau amortizoare standard si arcuri tari. Nu stiu cum de nu am avut rau de mare :(

Si inca o chestie: sunt arcuri sport care destinse au lungimea mai mica decat cursa amortizorului OEM. Daca nimeresti pe asa ceva, n-ai facut nimic :)

Daca tot nu vrei sa dai prea multi bani, ia amortizoare scurte si tari, si foloseste arcurile OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cineva citeste raspunsurile la threadul asta nu mai intelege nimic.

In primul rand o masina nu se lasa jos din amortizoare...este absurd deoarece acel amortizor s-ar distruge la limita superioara in cel mai scurt timp din cauza tensiunilor preluate - concluzia : suspensia se coboara NUMAI din arcuri.

In al doilea rand amortizoarele pot fi standard (ulei) sau "sport" (gaz+ulei) care la randul lor sunt de 2 feluri : sport , care se folosesc cu arcuri standard si au aceiasi lungime cu cele OEM si sport scurte care se folosesc numai cu arcuri scurte dat fiind lungimea lor mai mica.

Orice alta combinatie duce la rezultate total aiurea....iar partea cu costul nu tine aici.Ori ai suspensie normala ori sport ..variatiuni pe teme de Bach duc la o tinuta de drum ca si Valurile Dunarii.....hihihihi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic nu-i perfect pe lumea asta... cu arcuri inalte uzezi partea de sus, cu alea joase pe aia de jos si tampoanele :(

Intr-o lume perfecta ar fi simplu sa iei un kit complet. Da' suntem in Romania :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fireste, un Test Drive, face mai mult decat 1000 cuvinte... :(

Dar atata timp cat in debate nu se afla Timisoreni :)

Oricum nu am sa mai insist. La urma urmelor fiecare face ce vrea. Eu am prezentat o solutie cat de cat eficienta, pe bani putini. (eficienta sa :( zicem ca =67,7% sportiva). :( (si cel putin de un an si vreo 2 luni durabila).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

O intrebare poate prosteasca!!!!

Sal. sunt nou pe aici!Am un golf 3 1.4l ( care sincer isi face foarte bine treaba) daca ma poate ajuta cineva cu urmatoarea problema - pot sa schimb arcurile de suspensie normale cu arcuri sport, fara sa schimb si amortizoarele ( sa pastrez amortizoarele vechi! )?

Vreau sa le schimb pentru ca acum 3 luni mi-am schimbat toate amortizoarele si in acest timp mi sa ridicat garda masinii de zici ca e jeep, nu mai am nici stabilitate la viteza mare....sau daca pot sa fac altceva sa cobor garda masinii.........orice ideie e bine venita

mersi anticipat!!!!

Modificat de Ahiile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine sunt amortizoare din cite stiu si pe fata si pe spate sach ( ulei + gaz )!!!daca nu pot macar cum o las si eu mai jos? exista arcuri mai scurte dar sa nu fie sport? se poate taia din alea normale? :D

mersi anticipat :D

Modificat de Ahiile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se schimba arcurile si se pun sport ,NEAPARAT tebuiesc amortizoare sport.

1.Amortizoarele fiind comprimate tot timpul se uzeaza mult mai repede.

2.Ansamblul amortizor arc are anumite caracteristici ,caracteristici care se modifica...rezultatul fiind poate unul nedorit (mai ales in cazul in care caroseris coboara cu 3-4 cm ,poate chiar mai mult).

Stiu ca este f scump,dar makar daca faceti ceva nu faceti tiganie...

Un alt motiv ar fi:Doamne fereste in cazul unui accident daca masina este supusa expertizei aceasta nu ar corespunde (nu e nimik pereche arc+amortizor),iar vinovatul ghici cine ar fi...(suspensie sport presupune un condus mai sportiv,mai riscant)...poate ca motivul meu este unul mai putin important si o sa radeti,dar.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum aflu daca am amortizoare sport sau semi sport sau daca sunt normale?

pentru ca dupa ce le-am schimbat s-a ridicat garda masinii tare!e si mult mai rigida!poate am sport sau semi-sport si nu stiu eu!pe ele am dat 5 mil pe fata si 4 mil pe spate!poate mi-am luat tiapa! :D

daca poate sa ma ajute cineva.......................mersi anticipat!

Modificat de Ahiile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Negoctav are perfecta dreptate. Tinuta de drum e f. imp. nu doar pt. sportivitate ci si (sau mai ales) pt. siguranta.

De fapt sportivitatea masinii nu trebuie privita separat de siguranta, nu trebuie sa ne ferim s-o afirmam.

Cu cat conducem mai rapid, mai ales in curbe, cu atat trebuie sa avem o masina mai sigura, ceea ce implica si un ansamblu compatibil amortizor arc (vital pt. componenta activa a sigurantei).

Ahiile incearca sa vezi tot ce scrie pe amortizoare, poate se mai limpezeste problema ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
Deci nu numai intamplator se potriveste perechea amortizoare ne-sport, arcuri sport....

In cazul meu desi setul de arcuri a fost livrat cu "oale" mici, a trebuit sa "inventez" la strung o piesa, sa se potriveasca cu telescoapele subtiri ne-sport. Pentru ca oalele mici au "paradoxal" gaura interioara mare.

Acum am descoperit topicul asta desi am facut eu unul nou. (sper ca nu-mi iau injuraturi...)

Ma intereseaza de unde as putea sa fac rost de niste "oale" mici. Eu am ramas cu cele mari si mi-am luat arcuri sport si nu mai intra...

mercic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!! eu am arcurile astea pe masina le-am cumparat de la cineva care vroia sa le monteze pe un golf de vtm ! el zice ca arcurile sunt kw desi nici nu prea styu ce marca sunt :D ! daca stytzi voi spunetzi-mi si mie :( ! in orice caz masina s-a lasat cu 6 cm pe fata si 8 pe spate din cate mai tin eu minte ! iar amortizoarele care au amas de fabrica s-au facut praf in mai putin de 5 mii km ! bine ca oricum erau duse acum sunt praf praf ! daca stytzi ce amortizoare ar fi compatibile cu arcurile astea va rog sa-mi spunetzi ideile voastre ! bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sunt arcuri.. oarecum mai joase.. si roshii!... deja multe date ne dam seama imediat cine le produce.... :P

Vezi poate scrie pe ele ca altfel... ghinion...

Poza aia de unde e daca zici ca arcurile sunt cele din poza? Poate merg alea Bilstein care apar acolo... ca inaltime par ok...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

arcuri asemanatoare am si eu... nici eu nu stiu ce marca sunt, dar au un cod cu "K" scris cu alb pe ele... la mine nu vin foarte bine pe amortizoarele normale... adica nu se comprima arcul cat ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ceva de genul asta si vreau si eu sa o las mai jos.

Am gasit arcuri mixte la Augsburg - 600RON si nu stiam ce sa fac.

Chestia e ca nu prea se gasesc pentru Jetta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o mica problema cu suspensia noua in sensul ca mi-a lasat masina excesiv de mult. In specificatii spunea c-o lasa de la 3 la 5cm, eu am comandat de 3 dar cred ca mi s-au adus de 5 pentru ca am o garda la sol de invidiat..

Acum.. eu am arcurile vechi ale masinii, cele stoc (care puse langa cele sport, decomprimate, au fix aceasi inaltime si sunt chiar mai tari :lol: in schimb, tija amortizorului este mai scurta) si ma gandeam daca le-as pune in combinatie cu amortizoarele sport, oare devin barca (ma refer doar pe fata)?

Ca sa va faceti o idee.. de cum e garda mea la sol acum, v-am atasat o poza. Tot in poze sunt si amortizoare/arcurile care la am pe masina (FK). In afara de faptul ca mi-a lasat foarte mult masina, sunt super multumit de ele.. sta masina pe sosea ca lipita.

Modificat de Serby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

daca se mai taie o spira-doua din arcul original o fi bine? adica lasi un pic mai jos masina si nici nu dai banii pe suspensie sport. a mai taiat cineva arcurile? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai din arcuri poti taia si nu se intampla nimic dar cu amortizoarele ce faci ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!