Jump to content

Scut din metal pentru motor


adyp2003
 Share

Postare recomandată

As vrea sa imi pun scut OEM din metal pentru motor si as vrea sa va cer ajutorul pentru a gasi codurile necesare pentru a comanda piesele.

Am deschis un topic nou deoarece mi se pare a fi un subiect de interes general si nu ar trebui dat uitarii printre sutele de mesaje din topicul dedicat aflarii codului unui reper din ETKA.

Avand in vedere ca GTI-ul nu vine cu scut din fabrica si nici macar nu e optional, alegerea codurilor pieselor e ceva mai dificila si am facut-o dupa diverse criterii, printre care:

- tip motor: la GTI cu motor BWA avem production code T59 (cod intalnit si pe sticker-ul din portbagaj), spre deosebire de o Skoda O2 1.9 TDI BJB pentru care motorul are PR-T71 (pe aceasta am deja scut metalic);

- serie sasiu: WVWZZZ1KZ8P114***;

- motor cu turbo (anumite piese sunt pentru motoarele cu sau fara turbo).

Reper diagrama ETKA / Cod ETKA / Bucati necesare / Descriere piesa

3 / 1K0 018 926 B / 1 / ARM --> asta e traversa din spate (montata pe suruburile fata ale subframe-ului) pentru prinderea scutului

4 / N 105 056 02 / 2 / hex collared bolt pentru prindere ARM M12*1.5*80

8 / 1K0 018 930 H / 1 / engine/gearbox assy skid plate (un dealer imi sugera sa iau versiunea cu "D" la sfarsit, dar nu sunt sigur ca m-a sfatuit bine)

9 / N 101 281 10 / 1 / hex bolt, M8*30, prindere scut parte fata

10 / N 103 546 02 / 8 / hex socket head panel bolt, (M)5*16, prindere scut pe laterale

11 / N 104 032 03 / 4 / hex bolt, M8*16, prindere scut parte fata si spate

12 / N 909 591 01 / 8 / speed nut, piulita din clema tabla pentru laterale scut, 5*16,5*11

16 / 1K0 018 936 D / 1 / carrier for drive train underbody guard for vehicles with turbo (pentru model 2008 luat dupa serie sasiu) (un dealer imi sugera sa iau versiunea cu "B" la sfarsit, dar nu sunt sigur ca m-a sfatuit bine) --> asta e traversa din fata pentru prinderea scutului

18 / 1K0 018 965 E / 1 / bracket mount, left

19 / 1K0 018 966 E / 1 / bracket mount, right

20 / N 011 008 46 / 1 / hex nut, M8, for right bracket (am luat o piesa revizuita mai nou N 011 00 88)

21 / N 904 480 04 / 5 / rivetted cap nut, M10, piulita cu guler pentru prindere brackets de caroserie (sub lonjeroane)

22 / N 909 650 02 / 5 / socket head collared bolt with inner multipoint head, M10*30, suruburi prindere brackets de caroserie (am luat un alt model cu ultima cifra fiind 1, intrucat astea mi-au placut ca aveau ceva albastru inspre varf, cred ca era thread locker preaplicat)

24 / 1K0 018 973 / 1 / bungs = dop plastic

26 / 3C0 018 997 B / 1 / damping, modify in workshop, piesa aleasa pentru model 2008 dupa serie sasiu - asta nu o mai iau, e antifonarea subtire ca foaia de ceapa si e prea scumpa = 280 ron

27 / N 905 333 01 / 10 / clipsuri pt prindere strat antifonare de scut, 8*9.4*20

In afara de scut, traversa fata si antifonare (pe care nu o mai vreau ca nu isi merita banii) mi-am procurat deja celelalte piese.

Problema ar fi ca nu stiu ce sa aleg:

8 1K0 018 930 H - sa iau cu H sau cu D?..

16 1K0 018 936 D - sa iau cu B sau cu D?..

Am o presimtire ca scutul se va potrivi, oricare din cele doua coduri de scut l-as lua, insa traversa fata are o bucla/deformare speciala care ocoleste furtunul de iesire din intercooler si daca nu e aleasa corect, s-ar putea sa faca cioca-boca pe acolo.

O sa revin mai pe seara cu diagrama din ETKA.

Aaa... si era sa uit: Brady Trade imi zicea ca nu se mai produce scut metalic mai nou si ca nu imi poate comanda piesa. Personal, cred ca baiatul ala era putin distrat, intrucat se apucase sa imi zica de ETKA lor ca e originala si sigur ii indica ce trebuie, bla bla, nu ca versiunea mea...

Multumesc!

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata si diagramele extrase din ETKA, insotite de instructiunile de montare din ELSA.

Cand ma uit la variantele pentru traversa fata (reperul #16 din diagrama), as fi tentat sa cred ca piesa cu litera D la sfarsit ar fi cea de care am nevoie, deoarece seria mea de sasiu (1Kz8P114***) se incadreaza in intervalul mentionat pentru acea piesa: "F 1K-8P010 001>>*1K-9P016 650". Zic bine oare?..

Uitandu-ma mai atent la codul scutului, am observat ca au tot aparut versiuni revizuite pentru acest reper (#8 din diagrame), trecand de la litera D la F, si apoi la H, ca apoi sa fie declarata si asta "dropped" pe 1 martie 2011 si sa fie recomandat drept succesor reperul 5K0 825 901, care este un scut din plastic...

Totusi, cum naiba sa desfiinteze ei din senin scutul din metal?.. Daca o masina trebuie reparata si era dotata cu asa ceva, proprietarul trebuie sa inghita in sec si sa se multumeasca cu "noul" scut de plastic, desi a dat o galagie de bani pe un scut metalic atunci cand si-a cumparat masina? Daca se merge pe principiul asta, probabil ca ne vom trezi cu pungi de pufuleti in loc de airbag-uri...

Trag sperante in continuare ca voi gasi ultimele doua piese ratacite prin stocul vreunui dealer sau de ce nu, chiar si la dezmembrari.

Raman valabile nedumeririle mele legate de alegerea variantelor pentru cele doua piese.

Multumesc!

scut golf ETKA.pdf

scut skoda ETKA.pdf

instructiuni montare din ELSA.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ai idee cam cat ar costa in total toate componentele necesare?

Stiu ca am intrebat si eu la o reprezentanta mai demult si zicea ca e aproximativ vreo 1000 de ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata distractia se duce inspre 1400 ron fara antifonare .si fara manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

adyp2003 a pus toate detaliile tehnice si de pret ref la aceasta operatiune. Alte info se pot afla usor de la un distribuitor de piese OEM

Multumim (inca o data), devine sticky! :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am facut o proba azi si se pare ca am ales gresit traversa fata pentru scut.

Eu am luat 1K0 018 936 D si trebuia sa iau F.

D-ul imi loveste intr-un furtun cu lichid de racire de sub motor, in timp ce F-ul are o bucla speciala in zona aia.

Unii se mai vaitau ca D-ul atinge fulia compresorului de AC atunci cand se balanseaza motorul in tampoane. Eu nu am avut probleme cu fulia, in schimb am avut cu altceva... Era prea frumos sa fie bine din prima.

In plus, dobitocii de fabricanti mi-au facut gresit inceputul filetului pe primele 2-3 spire pentru un suport lateral al traversei fata si a trebuit sa il ajustez cu un tarod. Trist! Nu ma asteptam ca o piesa sa fie facuta gresit din fabrica. Chiar bagasem drept surubul in suportul ala de traversa si nu vroia sa se infileteze... Nu's nebun!

Ca sa recapitulam, pentru motoarele cu turbo sunt 3 variante pentru traversa fata, avand sufixele B, D si F.

B-ul are toate cele 3 gauri (de care se prinde platosa scutului in partea frontala), date pe mijocul barei (ma refer la latimea barei), in timp ce D+F au gaura de pe partea pasagerului mutata mai inspre fata masinii, ca sa nu atinga surubul scutului intr-un furtun de lichid refrigerant (cred ca aia e acel furtun, ca porneste de la compresor).

F-ul difera de D prin bucla de care scriam mai sus, menita sa ocoleasca furtune si fulii, etc.

PS: Neplacut/costisitor pionieratul asta... :D

O sa revin cu detalii, cand mai avansez.

Iata si un document in care puteti vedea in ultimele 4 pagini niste poze cu ceea ce am povestit mai sus:

Steel_Skid_Plate_installation_on_MkV_or_MkVI_CBEA_or_CJAA_.pdf

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat traversa cu F si intr-adevar este muuult mai bine decat inainte dar tot imi atinge putin in furtunul cu lichid de racire care vine dinspre radiator.

Drept urmare, am ajustat traversa ca sa nu mai aiba muchie in zona de contact cu acel furtun si am luat-o nitel la polizor/pila ca sa o rotunjesc acolo. Teoretic, atat motorul cat si traversa sunt prinse de lonjeroane si ar vibra impreuna, dar nu prea as fi asa sigur ca sunt sincronizate la fix. Motorul poate mai are ceva joc in tampoane, in timp ce traversa e neclintita. I-am dat si un strat de vopsea in zona unde o pilisem si pare sa fie neteda si alunecoasa.

Momentan, mi-am pus traversa pe masina si vreau sa vad cum se comporta timp de o saptamana, doua, daca imi deterioreaza acel furtun sau nu, ca sa stiu daca mai am ceva de reparat sau pot comanda piesa finala, scutul propriu-zis. Ca o paranteza, mi se pare tare ciudat ca nu reusim sa gasim astfel de piese pe la dezmembrari... Dar si mai ciudat mi se pare faptul ca nesimtitii de la ECS tuning vand acest kit (skid plate), fara sa mentioneze ca nu se potriveste gaura pe gaura.

img0453no.th.jpgimg7052x.th.jpgimg7060e.th.jpg

img7075y.th.jpgimg7083b.th.jpg

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca la niste diesel-uri common rail de la VAG se foloseste un furtun curbat nitel in zona aia. Oare mi-ar fi bun si mie?..

Voi afla cand fac distributia la anul.

Si de data asta voi tine raspunsurile doar pentru mine, ca am senzatia ca vorbesc singur pe aici; nimeni nu isi da cu parerea cum as putea remedia problemele intalnite...

Drive safe!

furtun.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehh, nu e chiar asa. In clipa incare vor fi si alti doritori de scut metalic atunci cu siguranta vor aparea si comentariile, rezolvarile de mici neajunsuri, etc.

Off topic: ieri cu 4 persoane in masina (~330 kg) si ~ 30 kg in portbagaj am frecat ori toba ori traversa de la toba (cel de sustinere in caz de rupere flexibil) la urcarea unei rampe unde la capat a fost o diferenta de prag de ~8 cm. In cazul meu ar fi trebuit un skid plate pe toata lungimea masinii :) (bine ca nu am BM sa rup tot pe acolo)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, am descoperit de ce ECS tuning nu mentioneaza ca ar fi probleme la montarea scutului. Motoarele 2.0tfsi de la americani au alt cod si folosesc radiatoare pentru lichidul de racire care au ambele furtune (intrarea si iesirea) pe partea soferului, amplasate unul sus, iar celalalt jos, ca la majoritatea TDI-urilor europene.

Intre timp am reusit sa pun mana cu greu pe un scut metalic ratacit prin stocul unui dealer si va pot confirma ca fabrica nu mai produce scuturi din metal. Mi s-a spus ca daca o masina ar trebui reparata, i se va pune scut de plastic, chiar daca avea inainte de metal si chiar daca prinderile difera. Ziceau ca fabricantul va suporta cheltuielile pentru inlocuirea prinderilor noului scut de plastic.

Ramane sa vad cum manufacturez un fel de camasa de cauciuc gen distantier ca in poza de mai sus pentru furtunul cu probleme si sa incerc sa fac o antifonare mai ieftina de 300 de lei, cat ar fi cea OEM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iata ca a fost scris si acest capitol, in cele din urma. De doua zile sunt fericitul posesor al unui scut metalic pentru motor.

Ca sa nu ma mai supere furtunul care freca de traversa putintel, m-a ajutat un prieten mai capabil ca mine si mi-a gasit un furtun pe care l-am folosit ca manson peste cel vechi.

Antifonare nu am mai pus, de frica sa nu mi se desprinda si sa ajunga prin elicele ventilatoarelor sau sa tina umezeala in zona si sa putrezeasca si tin sa spun ca nu regret. Sunetul motorului s-a schimbat o data cu "sigilarea" compartimentului motor cu scutul si se aude mai frumos in ture.

Totodata, prietenul meu a observat ca scutul avea tendinta sa zornaie cand era lovit puternic cu pumnul in anumite zone si mi-a pus niste distantieri din burete dur (patratelele albastre din poza de mai jos) in zona traversei fata si in zona buzei spate a scutului (intre scut si subframe).

img7099a.th.jpgimg7101g.th.jpgimg7103w.th.jpg

img7106vd.th.jpgimg7107wl.th.jpgimg7109j.th.jpg

Carenajele rotilor, care aveau tendinta sa zornaie cand treceam peste denivelari, tac malc acum, fiind sustinute de laterale scutului. Practic, s-au inversat rolurile: scutul vechi de plastic se prindea de carenaje si atarna de acestea, care nu erau in stare sa il tina fix.

Per total, sunt incantat de investitie si sper sa nu am nevoie de el. La prima vedere pare solid, iar la a doua, cand tragi de el cu nesimtire, pare "rock solid". :P S-a ingrasat "my tomato" cu vreo 17 kg, dar oricum nu ma duc la curse in viata asta...

Singurul lucru de care imi mai este teama si pe care il tin sub continua monitorizare este cresterea peste limite a temperaturii lichidului de racire, care inca sta cuminte acum intre 84 si 87 de grade, ca si inainte. Am deranjat nitel fluxul de aer fata de cum era el gandit initial, punand "capac" dedesubtul motorului, dar totusi dieselurile care vin din fabrica cu scut, cum de nu au probleme?..

Ce-i drept, dieselul are randament mai bun si din combustibilul consumat produce mai mult lucru mecanic decat un benzinar, dar in acelasi timp am tendinta sa cred ca degaja si mai putina caldura decat un benzinar. Adica mai multa energie se transforma in caldura la benzinar decat la diesel. Nu stiu daca mai am vreun alt senzor de temperatura in afara de cel al lichidului de racire, intrucat o temperatura de 90 de grade a lichidului nu implica si faptul ca motorul are 90 de grade... Oricum, om trai si-om afla...

Sper sa va fi fost de folos povestirea mea multi-episod. :)

Conduceti prudent! ;)

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucrare frumoasa, remarc si senzorul de nivel de ulei, pe care multi nu-l au.

Mi-as face griji totusi pentru mansonul acela de pe furtun, o sa se deplaseze de acolo, sa stai cu ochii pe el.

Scutul OEM de plastic de ce te-a nemultumit, sunt chiar foarte solide si bine antifonate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la benzinare, cel OEM e mai mic decat cel de plastic de la diesel. Practic, imi acoperea zona dintre bara si inceputul baii de ulei (care era dezvelita 80%).

9524795.th.jpg

Sper sa nu se duca la plimbare mansonul, dar exact cum ziceai si tu, il monitorizez cam o data la doua zile si incerc sa bruschez masina in limitele bunului simt, ca sa ii fac nitel "stress testing".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles.

Daca zici ca e si putin mai cald motorul inseamna ca inginerii aceia au gandit cumva cand au facut scutul mai redus, interesant.

Ochii pe manson, eventual poti sa pui pe furtunul original banda de lipit matisata, este elastica dar rezistenta.(de genul celor folosite la instalatii/tevi/ izolare scurgere)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial asa era planul, sa folosesc banda izolatoare din material textil, precum cea folosita la instalatia electrica a masinii. Totusi, de teama sa nu se frece si sa se rupa banda, am recurs la planul B (mansonul).

Tu zici ca ar fi rezistat bine si acea banda textila, chiar daca ocazional trebuia sa atenueze frecarea dintre un cauciuc si un fier?

Eu m-am jucat nitel cu banda de aia si mi-a lasat impresia ca e buna doar pentru instalatia electrica si pentru reducerea la tacere a "greierasilor".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spun de o banda matisata pentru tevile de apa, e mult mai rezistenta ca aceea pentru conductorii electrici.

Dar poti sa pui si banda si mansonul, mai mult, eventual poti sa pui o banda dublu adeziva la final si sa asiguri in plus mansonul ca n-o sa devieze asa usor de acolo.

La vara trebuie sa investighezi totusi temperaturile la motor, pe mine asta m-ar ingrijora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord, la vara va fi distractia cea mare.

Da-mi si mie te rog un link cu banda de care ziceai, ca prima data nu intelesesem bine despre ce vorbeai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai am acasa, ca sa ma uit la marca.

Mergi la Bricostore/Practiker la raionul de instalatii si intrebi acolo de banda de lipit tevi care au fisuri.

Este ca un sul de scotch, lat, gri, care are o tesatura de fire in interiorul benzii (e mai groasa si se observa firele pe dinafara).

In mod normal strans bine pe o teava, chiar si de caldura, astupa o eventuala fisura pana se poate interveni mai drastic.

Stiu ca la stand acolo sunt mai multe tipuri, eu ti-am descris ce am cumparat eu, nu stiu cum functioneaza celelalte sau daca se preteaza mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Renuntati, va rog, la chat. Folositi PMul pentru asta.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cat ti-a coborat garda la sol dupa instalarea scutului?

Eu ma tem sa nu o transform in fras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A coborat cu vreo 3 cm. Eu prefer sa fiu faras, decat sa imi scada nivelul uleiului brusc. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ma poate ajuta cineva cu o parere asupra urmatorului lucru:

Masina pe care o am a avut un scut la motor din plastic, care s-a deteriorat si as dori sa-l schimb cu unul din fier sau altfel de material cat sa reziste. Stie cineva daca se potriveste si de la alt model de golf? Se potriveste si de la Passat? Stie cineva ce dimensiuni are? Se poate gasi prin dezmembrari? GTI are un alt model de scut sau e standard pentru toate?

Multumesc anticipat si scuze daca a mai fost facut un topic asemanator dar din primele cautari reiese ca nu.

Sosea uscataaa! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am rupt prin zapada pe cel de plastic de la a mea octavia 2. Am luat aftermarket de la http://www.scut-auto.ro/

S-a potrivit perfect si este foarte gros, plus ca are si niste intarituri. Recomand!

Singurul minus este schema de montaj cu care vine, este foarte "subtire", ca sa zic asa. Insa daca ai putina imaginatie si un elevator te descurci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate doar la pachet drumuri grele sa fie pe original ceva de otel. intreaba pe colegii de pe forum care vand piese oem. pentru mine este bun si asta de plastic ca doar nu ii golful tanc sa mergi cu el pe camp.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!