Jump to content

Din lumea ciudata a electromotoarelor


dantu2005

Recommended Posts

Dupa lungi, lungi lupte cu marea problema a Polonicului meu Diesel am ajuns la rezultatul mult asteptat. Despre problema asta am scris (printre altele) si in alt topic, dar am ales sa deschid unul special ca sa fie mai vizibila rezolvarea unei probleme care parea imposibil de rezolvat.

Problema: La rece masina imi pornea usor, electromotorul (care avea starter nou si punte carbuni aproape noua) invartea f bine, insa, dupa incalzirea si oprirea motorului, daca stationam mai mult de 10 minute, cand dadeam la automat invartea EXTREM de greu (o data am fost nevoit sa o si imping ca a invartit greu de 2 ori, dupa care a ramas fara curent).

Am dat jos electromotorul si l-am montat de atatea ori incat m-ati putea cronometra si scot cel mai bun timp din judet la operatiunea asta.

Am schimbat bateria ca am dat vina pe borne, am jurat ca-i dau foc cotetzului, apoi m-am linistit si am mai dat o data jos electromotorul...i-am schimbat o bucsulita (de langa bendix) ca avea un joc infim si am zis ca numai asta o mai ramas...dupa montaj insa...aceiasi poveste. L-am mai dat jos o data si l-am dus la un electrician vestit sa imi dezlege misterul si sa rupa vraja, dar fara niciun rezultat ("ii bun domnu, merge"). Iar l-am montat, iar am injurat, apoi l-am dat iar jos si am zis ca ceva trebuie sa fie totusi, dar trebuie analizat cu atentie.

Scosesem din calcul carbunii si starterul pt ca erau inlocuiti cu putin timp in urma...dar, dupa ce l-am desfacut m-am uitat mai atent la carbuni...erau destul de grosi, aveau material pt ca inca 1-2 ani, dar 3 din ei aveau niste fisuri mici ceea ce mi s-a parut dubios ca nu mai vazusem asa ceva pana acum. Am mers cu puntea de carbuni la electrician sa il intreb daca a vazut asta cand a desfacut electromotorul...a zis ca nu a vazut, dar nu are nimic..merge oricum...ei bine ARE! Am luat alta punte cu carbuni noi, de data asta BOSCH, carbunii sunt un pic mai rosiatici (deci cu mai mult Cupru in Grafit=>mai duri, fac treaba mai buna, tin mai mult, insa si uzeaza rotorul un pic mai repede), am montat frumos la loc si..merge ca nou, sper sa si tina.

Invatatura zilei: daca aveti probleme cu electromotorul, dupa desfacere verificati cu atentie carbunii, se pare ca nu numai grosimea lor conteaza ci si integritatea lor...ai mei aveau niste fisuri aproape imperceptibile, dar alea faceau diferenta dintre "merge" si "nu merge".

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
enriquecs2005

Salut si multumesc de pont, o intrebare, cum se da electromotorul jos, mentionez ca nu am rampa, si cat costa carbunii. Eventual sa ne spui ce firma au  fost carbunii de s-au fisurat sa ma feresc de ei. Multumesc
 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ma poate ajuta cineva cu un diy pentru demontarea electromotorului la 6n din 96?

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 4 Beta

Link to post
Share on other sites
enriquecs2005

Salut, 6n 96 si ce motor?Ca din cate stiu la 1.6 este situat in fata (sper sa nu gresesc)) si la 1.4 si 1.10 e in spatele motorului, prins in 3 suruburi de cutia de viteze, care se desfac pe la roata de pe partea soferului. Cu un clicket si un prelungitor, se demonteaza inainte roata ca altfel e chinuiala... Spor

Link to post
Share on other sites

Motor de 1.4,intradevar e in spate,sub filtrul de aer.

Am sa incerc maine sa vad daca reusesc sa-l scot ca nu mai invarte deloc

Link to post
Share on other sites
enriquecs2005

Motor de 1.4,intradevar e in spate,sub filtrul de aer.

Am sa incerc maine sa vad daca reusesc sa-l scot ca nu mai invarte deloc

 

Mult succes! O intrebare, cand dai la automat si nu invarte ti se sting becurile de la bord?Ti se aude un zgomot ciudat in bord? Te intreb ca si eu am patit asta dar eu am un releu pus pe contact ca am un buton montat, si cand dadeam la automat (apasam butonul) clentanea releul si imi facea lumina in plafon si la bord ca pomul de craciun. Acum si-a revenit, dar banuiesc ca este electromotorul.Multumesc

Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva cu poze cu componentele electromotorului?

L-am dat astazi jos si am observat ca pe axul rotorului este o protectie de plastic care la mine era facuta bucatele.daca nu scot furca nu pot scoate aceasta piesa deoarece este pe un ax care intra in bendix

Nu stiu cum se numeste piesa ca sa stiu ce sa caut.

Edited by al3xisos
Link to post
Share on other sites
enriquecs2005

Ma poate ajuta cineva cu poze cu componentele electromotorului?

L-am dat astazi jos si am observat ca pe axul rotorului este o protectie de plastic care la mine era facuta bucatele.daca nu scot furca nu pot scoate aceasta piesa deoarece este pe un ax care intra in bendix

Nu stiu cum se numeste piesa ca sa stiu ce sa caut.

Dacă ai răbdare îţi uploadez eu poze, că momentan nu sunt acasă. Este o problemă relativ comună , mulţi văitându-se de ea.

Link to post
Share on other sites

Probabil coroana reductorului, ca aia e din plastic si se sparge.

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Link to post
Share on other sites

Vine montata peste 3 rotite Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 4 Beta

enriquecs2005 astept pozele,mersi frumos Edited by al3xisos
Link to post
Share on other sites

Am gasit de cumparat coronita si bucsele...urmeaza sa le schimb si poate scap de inlocuirea bendixului

Acum sa vad cum pot scoate bucsa din cutie ca nu e data jos.

Multumesc tuturor

post-87727-0-21852100-1369985680_thumb.j

post-87727-0-99645400-1369985681_thumb.j

Edited by al3xisos
Link to post
Share on other sites
enriquecs2005

Astea sunt pozele pe care le am eu, nu vad partea din plastic care  apare la tine tu, ce firma este electromotorul tau? Poti urca niste poze cu el sa le vedem si noi? Cat au costat piesele? Multumesc si spor la treaba. S-a dat greu jos? Trebuie rampa neaparat?

post-97089-0-01374600-1369994922_thumb.j

post-97089-0-40468600-1369994922_thumb.j

post-97089-0-77422700-1369994922_thumb.j

post-97089-0-14333000-1369994923_thumb.j

post-97089-0-53746400-1369994923_thumb.j

post-97089-0-91329000-1369994923_thumb.j

post-97089-0-32834100-1369994924_thumb.j

post-97089-0-69853900-1369994924_thumb.j

post-97089-0-54057400-1369994925_thumb.j

post-97089-0-22036900-1369994926_thumb.j

Edited by enriquecs2005
Link to post
Share on other sites

Dupa ce termin de montat tot am sa urc pozele cu el pentru ca dinc ate observ am alt tip de electromotor(cu reductor).

Este BOSCH serial 0001107025.

Se scoate foarte usor prin spatele filtrului de aer,pozitia de demontare este cat se paote de incomoda dar in 5 minute este dat jos.

Coroana a costat 18 lei iar bucsele 3 lei/buc.

LE:

Ceea ce nu inteleg este de ce s-a facut bucatele coronita?Din cauza bendixului sau de la prea mult dat la automat?

Acum nu stiu daca bendixul este bun sau nu,dar am sa montez electromotorul si fac proba.

Ati mai patit si voi sa trebuiasca sa schimbati coronita si bendixul sa fie ok?

La mine caraia faorte tare cand icnercam sa pronesc,pornea relativ usor,dupa care nu a mai vrut sa porneasca,invartea in gol.

Edited by al3xisos
Link to post
Share on other sites
enriquecs2005

Astept cu nerabdare pozele, Problema cu spartul coronitei este foarte frecventa la polo, probabil este materialul mai slab, sau odata cu trecerea timpului isi pierde din rezistenta. Daca invartea in gol decat si nu sarea bendinxul, atunci este clar de la coronita, eu zic ca o sa mearga fara probleme.

 

P.S. cum o sa scoti bucsa din cutia de viteze?

Mult succes

Link to post
Share on other sites

La asta ma gandeam si eu dar nus tiu...am sa vad,o metoda trebuie sa fie fara a o da jos

Link to post
Share on other sites

O parte din poze cu electromotorul.

Am sa fac si un mic DIY pentru acest tip de electromotor in curnad.

Bucsa din cutie a iesit foarte usor(cu un imbus),iar de pus la loc...mai greu...astept niste sfaturi in privinta asta deoarece pozitia este cat se paote de incomoda,loc de ciocan nici vorba.

post-87727-0-43543800-1370238592_thumb.j

post-87727-0-66188000-1370238601_thumb.j

post-87727-0-80729000-1370238610_thumb.j

post-87727-0-25537900-1370238620_thumb.j

post-87727-0-95372200-1370238630_thumb.j

post-87727-0-96337300-1370238632_thumb.j

post-87727-0-99921500-1370238634_thumb.j

post-87727-0-02945300-1370238637_thumb.j

post-87727-0-72883400-1370238639_thumb.j

Link to post
Share on other sites
enriquecs2005

Astept si celelalte poze si eventual DIY daca o sa il faci. Eu as incerca sa bag bucsa cu axul de la electromotor.Eventual sa folosesti un distantor pana in bucsa. Sau daca poti sa o pui sa stea acolo si dupa sa o bati cu un lemn.Sa ai grije sa o bagi dreapta. Bafta

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Salut,am si eu o problema cu electromotorul la un VW Polo 1.9sdi fabricatie 1996.Acum cateva zile am dat la automat sa o pornesc a invartit bine prima cheie dar la a doua a facut clanc si atat (cred ca cupleaza doar bendixul si atat) de invartit nu mai vrea deloc.Am crezut ca am ramas fara carbuni dar cand am verificat mai are cam un sfert dupa aprecierea mea.Am verificat si borna de la bobina unde vine prins cablul de la carbuni sa vad daca am curent cand dau la automat si nimic.Acum nu stiu ce sa fac o fi bobina dusa,dar vad ca cupleaza.Ce verificari sa mai fac?daca ma poate ajuta cineva,multumesc.

Link to post
Share on other sites

Buna dimineata,am si eu un polo 1.3 benzina din 95,cum pot da jos electromotorul pe unde ce sfaturi imi puteti da?In afara de mers la un mecanic.

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Sal daca cineva mai citeste acest topic, am si eu o intrebare .

Cum ati scos bucsa din cutie, cea in care intra axul electromotorului?

multzam anticipat :)

Link to post
Share on other sites

Sal tocmai am dat jos un electromotor la un polo 95

mai intai am dat jos carcasa filtrului de aer,apoi am desfacut suruburile electromotorului de care era prins un fel de canal cablu,apoi am desfacut cablurile de la  bornele electromotorului,si nu am putut sa-l scot afara pana nu am desfacut si o tija care ma incurca.Pozitia e cam nasoala o sa ai ceva de furca dar nu te lasa O SA REUSESTI SIGUR :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept