Jump to content

Ulei motor peste maxim


str82heaven
 Share

Postare recomandată

detin de curand un touran 1.9 TDI 2009 cu filtru de particule si vreau sa fac schimbul de ulei

ceva recomandari ulei ?

am avut o octavia 2 inainte si la service imi bagau numai castrol 5w40 dar am inteles ca pentru filtru de particule trebuie 5w30

masina este adusa de dincolo si nu scrie nimic de ulei asa ca nu stiu ce s-a bagat

daca imi recomandati un elei va rog spuneti si intervalul de km sau ani la care trebuie schimbat

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut culina

ulei castrol ,mobil 5w30 care are specificatia507 01 care este ptr motoarele cu filtru de particule

intervalul de schimb la 5w30 este 150000 iar la 0w30 30.000 dar este mai scump si nu merita la noi in ro

da mi un cod de motor si iti pot cauta in autodata ce ulei recomanda vw si cati litri intra in motor

Modificat de scotian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut,

Eu am mers 12.000 km cu mai bine de un litru peste maxim. Masina s-a comportat perfect normal. Aveti idee daca s-a petrecut ceva rau in acesti 12.000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

salutare

Am achizitionat de curand un Touran model 2004 si doresc sa-i fac schimbul de ulei dar nu stiu exact cat intra in motor si nici ce tip (5w30, 5w40 ...). conform VIN-ului WVGZZZ1TZ4W048660 motorul este AVQ. Aveti idee care ar fi cel mai bun si eventual si un cod pentru filtrul de ulei? 

Partea nasoala e ca nu am niciun manual la ea cum am la alta masina luata de noua in care gasesti si tipul de ulei si cantitatea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra undeva la 4,3litri . Legat de filtre si ulei mergi la mecanic si el va sti ce norma se foloseste pe motor PD. Poti alege Castrol Aral Mobil 1 etc. Asta depinde de pret si de ce te sfătuiește mecanicul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
mihai.marian089

salut! si eu pus un pic cam mult ulei adica ajunge pana la partea superioara unde este curbata joja. adica cativa mm peste partea cu rizuri. As incerca sa fac operatia de scoatere a uleiului cu o seringa si un furtun, dar ideea este ca nu gasesc un furtun asa subtire pentru a-l introduce pe joja :(. Imi poate recomanda cineva un loc de unde se pot cumpara asa ceva(am intrebat la 2 farmacii si Dedeman) Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te agita ca nu e mult, eu la diesel numai acolo aduc nivelul maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.marian089

Initial cand am luat masina asa am crezut ca este normal sa pun pana acolo unde se curbeaza joja, ulterior am aflat de la mecanic ca este destul de nasol pentru semeringuri. Ms frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut

In 4000 km de cand am masina am patit de doua ori sa mi-se aprinda becul galben de ulei cu mesajul sa verific nivelul de ulei.

De fiecare data am deschis capota si am verificat nivelul fara sa completez cu ulei pentru ca era aproape de limita superioara.

Bineinteles ca dupa deschiderea capotei becul se stinge dar intrebarea mea este de ce se aprinde daca nivelul de ulei e ok?

Mentionez ca in cei 4000 km a scazut cam 2-3 mm pe joja dar totusi se afla spre limita superioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repsol Elite 5w40 pt tdi cu specificatie 50501 pt PD, ulei care l-am folosit aprox  400.000 km la golf 5 2.0 sdi PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca sunt erori pe engine sau instruments 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erori pe motor doar bujia nr.1 iar pe instruments nu sunt erori.

Ma gandesc la senzorul de nivel.

Ar putea fi un contact imperfect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate defect ,inlocuieste-l la urmatorul schimb de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am completat pana unde se curbeaza joja sa vad daca se mai aprinde becul de nivel.

Initial am crezut ca nivelul maxim de ulei este in partea superioara a zonei hasurate, iar la mine era aprox 2-3 mm lipsa pe partea hasurata.

Oricum din zona aceea pana unde se curbeaza joja e vorba de 200 ml ulei si atunci posibil ca la turatii mari pompa de ulei sa trimita mai mult ulei pe circuit iar senzorul de nivel sa sesizeze o lipsa in baie.

Eu aveam peste 4000 rot/min cand s-a aprins becul de nivel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Eu am avut o problema similara si banuiesc ca e din cauza epuratorului de gaze de pe capacul motorului. Daca asta nu mai functioneaza cum trebuie, se face presiune in carter si nivelul de ulei in baie scade. Cand desfaci busonul de ulei sau scoti joja presiunea scade si nivelul uleiului revine la normal. Asa pateam si eu, mi se tot aprindea becul de ulei, dar daca scoteam joja sau desfaceam busonul (fara sa opresc motorul) becul se stingea. Uleiul era pe zona hasurata, dar in jumatatea de jos. Acum am schimbat capacul si sper sa fie mai bine. Oricum daca e din cauza presiunii din carter ar trebui sa ai mai totul manjit de ulei pe la motor, cel putin la mine asa era de ma bagase in boala. Acum cu capacul nou (adica nou pus, ca el saracu' e de la dezmembrari) mi se pare ca e mai curat motorul si sper sa se fi rezolvat problema, dar nu am decat 1000 km de atunci si e cam devreme de spus ceva. Capacul original al masinii e cel din prima poza si l-am inlocuit cu cel din poza a doua despre care mecanicul mi-a zis ca e mai bun. Inainte sa schimb capacul de la motor, ca sa verific daca e de la presiunea in carter am mers o vreme cu joja de ulei putin scoasa si nu mi s-a mai aprins becul. Eu de cand sunt patit cu treaba asta am tot citit, insa nu am gasit prea multe informatii puse cap la cap. Am impresia (si rog pe cei care se pricep sa ma corecteze daca gresesc) ca presiunea in carter poate dauna turbinei, asa ca nu e de joaca. La mine cred ca turbina incepe sa dea semne de oboseala si ma intreb daca nu cumva e din cauza ca de cand am masina (2 ani) si poate si inainte, a avut problema asta cu presiunea mare in carter.

capac1.jpg

capac2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
sebi74vwpolo

Andreimicu 

Martorul de nivel de ulei se stinge automat cand deschizi capota, chiar dacă nu completezi cu ulei dar se va aprinde din nou dupa 100km.

Nu are treabă cu busonul de ulei. Iar concluzia cu presiunea din carter nu știu ce sa zic. Vorbeste si cu alt mecanic pentru ca nu cred ca acel capac este cauza si aceste motoare cam toate fac presiune in carter si scot gaze cand scoti joja sau busonul de ulei. La vechea Dacie era problemă dacă aveai gaze de carter mari ca infunda carburatorul.

La mine am observat ca dacă nivelul de ulei ajunge la jumătatea zonei hasurate pe joja se aprinde becul.

La un drum Cluj-Sevilia cam 8000 km încărcat full inclusiv portbagaj deasupra am completat cu 500ml ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am observat daca martorul de ulei se stinge la simpla deschidere a capotei sau nu. Nu stiu cum ar putea-o face pentru ca nu cunosc nici un switch/senzor/martor care sa indice ca e capota deschisa. La mine era clar vorba de presiune in carter (gaze da la toata lumea, dar presiune nu cred ca are voie sa faca) pentru ca aveam totul manjit de ulei. Am schimbat vreo 3 garnituri de capac, am pus si silicon si tot dadea cu ulei pe langa capac. Acum dupa ce am schimbat capacul nu se mai vede ulei pe langa el. Daca mai scade nivelul de ulei asa de mult incat sa ajunga la minim mai pot face ceva verificari, dar pentru moment as spune ca a fost de la capac sau mai bine zis de la epuratorul din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Touran 2009 2.0 140 cp BKD  fara filtru de particule, in carte scrie 3,8 l , mecanicul a pus 4 l. Pe joja nivelul uleiului este la sfera din partea de sus. Ar mai trebui scos?

Modificat de Sergiu1987
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca este inca in zona de masura de pe joja, poti sa il lasi asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!