Jump to content

AC - nu porneste


littlebaby
 Share

Postare recomandată

danbuzdugan33

Salutare,sunt nou pe aici,am un golf 4 1.4 16V benzina si am o problema la aerul conditionat. Compresorul porneste,tevile de sub capota de la aer sunt reci gheata,ventilatoarele pornesc amandoua,dar nu-mi mai baga in masina decat cald. Acum 2 zile s-a auzit in timpul mersului(doar plecasem de pe loc) un zgomot ca si cum s-ar fi desfundat ceva(gen:,,poc,,) si de atunci n-a mai bagat rece. Va rog poate ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat,am fost la frigotehnist care mi-e si prieten,mi-a zis ca de la compresor nu are ce sa fie,functioneaza perfect.Am verificat sigurantele,nimic.Sa se fi infundat ceva?

Va multumesc!

Modificat de danbuzdugan33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai ac sau clima?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica motorasul care comuta intre cald si rece..e posibil sa se fi stricat si sa fie ramas pe cald...sau in cazul celui cu parghie sa fie rupta parghia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca are AC manual, ce motoras sa verifice?

Are cablu. De ce crezi ca am intrebat ce are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la ac manual este cu comanda cu motoras electric.butonul din consola are  o rezistenta care ii da comanda motorasului care actioneaza clapeta.am intalnit recent treaba asta :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai scos tu asta?

La ac manual doar recircularea este cu mtoras electric, in rest este cu cabluri.

potentiometrul gasit de tine este doar la Ac manual de pe benzinarele de 1.6 cu control electric al termostatului electronic.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

buna ! am si eu un golf 4, 1.4 16v si am problema cu AC-u ... pe modulul de comanda imi functioneaza doar recircularea in rest nimic nici-o treapta ! am scanat si cu VCSD - si nici nu imi aprare nimic pe canalul 08 HAVC ... deunde sa incep sa sap  ?? modulu cu butoanele sau ar fi altceva ! multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi daca mai ai agent racire. La ac nu iti arata in 08 nimic. Scoate dopurile de protectie de la conducte-apasa un pic sa vezi daca sare freon / sol contrast sau doar fasaie un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
On Thursday, May 07, 2015 at 10:23 PM, Adyshr said:

Salut! am si eu o problema la ac..cand pornesc ac-ul de la buton se aprinde beculetul normal incepe sa bage aer dar cald...in schimb nu imi pornesc ventilatoarele..e posibil din cauza ca nu am freon sau poate fi o probl?

 

Cum ai rezolvat problema am si eu această problemă 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic ca nu mai ai freon in instalatie. Daca dai drumul la ac si compresorul porneste si se opreste imediat si face numai asa inseamna ca nu mai ai freon pe instalatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipsa freon/senzor presiune freon defect/modul comanda defect(la golf 4 e sub lonjeron)/compresor defect/etc pot duce la nefunctionarea sistemului de climatizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, SacreDro said:

Logic ca nu mai ai freon in instalatie. Daca dai drumul la ac si compresorul porneste si se opreste imediat si face numai asa inseamna ca nu mai ai freon pe instalatie.

Total gresit. La lipsa freonului u cupleaza deloc. dar asta se vede in blocurile de masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai documenteaza-te, lispa de freon poate cupla compresorul s-il poate forta sa mearga putin dupa care se opreste imediat, apoi procesul se reia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipsa de freon sub limita NU va porni compresorul/lipsa totala a freonului nici atat, posibil sa l porneasca si sa l opreasca daca exista o anumita cantit.de freon dar nu suficienta.

Colegul spune ca nu porneste deloc/cauzele sunt cele enumerate.

Off.topic.

@SacreDro

Eu spun ca Al Bundy  este informat suficient.:biggrin:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depending on the programming of the vehicle, the compressor can run for a few seconds and then shut off and continue cycling like this. While on others it may only cycle a few times and then stop altogether until the next engine restart. All systems won't turn on at all if the refrigerant pressure is low enough. Many vehicles will store a code in the PCM if it's detected to be low on refrigerant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si noi ce am spus/scris ??

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare ! cum pot proba pe direct daca merge compresorul de la ac ? ce tensiune trebuie sa am in mufa care duce la compresor pe acele 2 fire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 V.unul e masa(maro cu negru) iar celalalt e plusul(verde cu negru) care vine de la releul/modulul de sub baterie de la pinul 10.

 

schema releu.JPG

Modificat de Ionutz_JON85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare,

Poate reuseste cineva sa ma ajute cu o problema sau chiar doua la masinuta mea :)

Datele problemei sunt urmatoarele:

Golf 4 1.6 16V cu AC. Motorul pornit, pornesc AC (cupleaza, baga aer rece), accelerez pana la 3-4000 turatii pentru 5 secunde, o las la relanti, isi revine la turatia normala si peste cateva secunde fluctueaza o data si motorul aproape moare sau chiar moare uneori. Cateodata opresc la semafor si patesc acelasi lucru (fluctueaza turatia si aproape moare motorul). Toate astea le patesc doar cand AC-ul este pornit.

Pana acum am schimbat la masina in ultimii 2 ani urmatoarele: pompa de benzina, egr, senzor map. Anual se curata clapeta de acceleratie, egr-ul si map-ul. Am curatat acum 1 an si ceva si injectoarele. Benzina bag doar 98/99.

Ceva ce sigur ar avea legatura cu aceasta problema s-a intamplat acum aprox 1 an. Am pornit la drum si am dat drumul la AC. Dupa 2-3 minute se opreste masina in mijlocul drumului, dau sa pornesc si nu mai avea baterie deloc. Cand s-a oprit, a mirosit a ceva ars in compartimentul motorului dar nu mi-am putut da seama de la ce. Am pornit-o impinsa si am mers fara aer pana la service. Acolo nu au gasit nicio problema, curelele pareau ok, rolele ok. Am dat drumul la AC si a mers ok.

Pe tester nu am nicio eroare, bateria e buna, se incarca bine.

 

A doua problema este, cred, de la termostat sau senzorul de temperatura. Cand stau pe loc cu AC-ul pornit si e cald afara, temperatura lichidului sare de 90 de grade. Ajunge pe la 110. Iarna nu se incalzeste la 90 de grade nici dupa 100 de km parcursi. Am spus si de senzor pentru ca atunci cand pun tester-ul, in blocul de masura imi arata o temperatura care creste usor usor dar pe bord sta la 90 de grade. De ex. astazi, cu masina la umbra, AC-ul pornit, a crescut pana la 102 grade iar in bord tot 90 imi arata. O sa intreb de a doua problema si in aria potrivita dar m-am gandit ca poate are legatura cu prima problema.

Scuzati compunerea dar am zis sa explic cat mai bine.

Multumesc anticipat!
 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima problema are legatura cu ceva mecanic din partea compresorului. ma duce gandul la prea mult freon in instalatie, sau compresor partial gripat.

sau cu clapeta de acceleratie neadaptata.

a doua problema e normala, ceasul din bord iti arata temperatura standard. 90 grade. insa in motor temperatura ajunge la 105 grade, fara ca asta sa fie o problema. asa functioneaza sistemele presurizate. inginerii au gandit-o asa, ca sa nu te alarmezi cand variaza non stop temperatura apei, intre 85-105 grade..., in functie de cum deschide termostatul sau se incalzeste motorul.

 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 Multumesc pentru raspuns.

Nu am verificat niciodata freonul de cand am luat-o (2012) dar a fost ok AC-ul pana cand mi-a facut faza aceea cu motorul mort, fara baterie. Compresorul banuiesc ca trebuie dat jos si verificat, nu?

Clapeta o adaptez de fiecare data cand o curat. Cand AC-ul e oprit, relantiul sta fix, nu oscileaza.

Am inteles ca exista o diferenta intre temperatura afisata dar atunci cand imi sare de 90 de grade sau cand nu ajunge deloc al 90 (pe bord) banuiesc ca e de la termostat, nu?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, termostat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut

Am un golf 4 1.4 motor axp cu ac manual. In momentul cand apas butonul ac pe treapta 1 de ventilatie, lumina acestuia se aprinde, compresorul cupleaza si ventilatoarele pornesc. Cand schimb treapta de ventilatie, 2, 3 sau 4, compresorul se decupleaza, ventilatoarele se opresc, functionand doar aeroterma. Presiunea de freon in regula, releul de sub lonjeron verificat cu altul asemanator si functioneaza. Ac in trapta 1 raceste. Care poate fi cauza . Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!