Jump to content

AC - nu porneste


littlebaby
 Share

Postare recomandată

foarte bine, daca aveau uzura mare.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am montat ventilatorul si, nu se mai opreste, dar nici nu functioneaza la puterea lui normala. pa toate treptele are o turatie aproape constanta dar mica, nu mare cum ar trebui sa fie pe direct. am masurat tensiunea de alimentare la mufa motorului si era de 11,6 indiferent de treapta, poate puteti sa ma ajutati cu sfaturi sau idei. va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut dupa cum spuneam mai sus vorbind de perioada de vara apas butonul de pornire AC se aude cum porneste compresorul dar nu baga rece si in plus se aude un zgomot  nu tare, la compresor ca si cand nu ar merge rotund  precizez ca instalatia e verificata si incarcata la robot in service autorizat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum spuneam mai sus, nu imi functiona aeroterma la putere normala in urma inlocuirii carbunilor.

am mers la un meserias si mi-a spus ca cei de la magazinul de carbuni (perii) mi-au dat pentru curent alternativ AC nu curent continu DC. am inlocuit cu unii de alternator luati de la piese auto, i-am polizat, i-am adaptat incat sa fie buni, si nu mai am probleme. 4 carbuni de alternator (set) costa 10 lei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca nu am auzit asemenea diferente la carbuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut, am avut o problema cu aerul conditionat, mergea doar trepta 4. Am schimbat blocul de rezistente cu unul de la dezmembrari si sa rezolvat. Acum pe siguranta termica defecta scrie Y4A16 - TF 192C, intrebarea mea este daca pun alta de 10 amperi este vreo problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 A la 192 sau 210 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutari probleme la masina din semnatura

am climatronic automat

nu mi mai merge ac

am crezut ca am ramas fara freon, am incarcat dar tot nu merge

cand dau drumul la ac compresorul cupleaza totul merge super dar nu baga aer rece

mentionez ca am pus vcds ul pe masina si m am jucat un pic pe la ac si imi amintesc cand am dat drumul la ac cu vcds ul pus mi a aparut cifra 1 pe ecran

din momentul ala nu mi a mai mers ac

puteam sa fac vreo setare gresita din vcds si de aceea sa nu mai mearga ac??

vw golf 4 2001 1, 9 tdi cod mot asz 130 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai umblat cu VCDS-ul ai fost in basic settings si te-ai jucat cu A/C compressor run in sau ceva de genul? Compresorul are cuplu magnetic, posibil sa-i fi dat A/C compressor run in si sa nu-si fi facut ciclul complet, atunci cuplul magnetic poreste dar mai apoi se opreste tocmai pentru ca nu si-a facut ciclul complet. Erori ai pe HVAC?

O alta posibilitate este ca cuplul magnetic sa fie ruginit si sa se fi ars bobina caz in care trebuie schimbat, sau ai un contact imperfect sau fir rupt la cablul de la cuplul magnetic. ar trebui sa ai erori pe 08 HVAC in oricare dintre cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus vcds ul si nu am nici o eroare

ce teste as putea face cu vcds-ul la ac automat climatronic??

mentionez ca , compresorul porneste cand apas butonul de la climatronic si doar ce a fost incarcat cu ac

ce as mai putea cerifica??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Creste si turatia cand porneste compresorul sau numai arata pe afisaj AC?

Cu VCDS-ul intra pe 08 HVAC si la Basic Settings cauta compressor run, da-i do it si asteapta vreo 3 minute pana cand nu mai clipeste AC-ul in afisaj. Sper ca la fel e si la G4. In orice caz citeste asta.

Cred ca ai senzor de presiune la instalatia de climatizare si daca ala e stricat, posibil sa nu-ti porneasca compresorul pentru ca nu citeste ca ai agent de racire in instalatie.

 

Ca o explicatie sa intelegi ce vreau sa spun:

 

instalatia de aer conditionat e compusa din conducte, radiator de expandare a refrigerantului (prin expandare se produce racire), radiator de comprimare (ala e in fata la radiatorul de apa unde se comprima agentul), compresorul ce comprima si un senzor ce citeste presiunea din instalatie., senzorul ala e pe radiatorul de comprimare sau pe conductele dintre compresor si radiatorul de comprimare.

Compresoarele sunt de 2 feluri, cu cuplu magnetic sau cu valva de deschidere.

Alea cu cuplu magnetic nu se invart decat cand sunt actionate de butonul de AC iar celelate functioneaza incontinuu doar ca se actioneaza valva pentru a face aer rece.

Cantitatea de ulei si freon din instalatie e foarte importanta, de aceea toleranta e de plus minus 5 grame. La o cantitate mai mica de 50 de grame de freon nu mai baga rece, la fel la un plus de 50 de grame nu mai comprima cum trebuie efectul e aceelasi, nu simti ca merge clima.

Toate astea sunt legate la panoul climatronic sau AC sau ce o mai fii prin masina instalat.

 

Aerul conditionat nu functioneaza din urmatoarele motive:

- nu ai freon din diferite motive (la umplerea instalatiei au facut test vacuum sa vada daca sistemul este etans sau doar ti-au pus freon si te-au trimis acasa? cantitatea e cea prescrisa de producator?)

- cuplul magnetic al compresorului nu mai merge (ruginit, fir intrerupt, contact imperfect, etc)

- valva compresorului e stricata (nu mai deschide, a ramas blocata pe inchis,etc)

- senzorul nu mai citeste sau citeste eronat (contacte, stricat, etc)

- senzorul de temperatura exterioara nu citeste bine sau e stricat, ala se afla sub parbriz partea soferului, e un senzor ce citeste separat de cel care se afla in bara si are rol de a lasa AC-ul sa porneasca daca temperatura exterioara e mai mare de 5 grade.

- caz extrem: ai rulat fara ulei in compresor si nu mai face presiune (ti-a fost goala instalatia de freon si la umplere nu ti-au schimbat uleiul si nu au verificat sa vada daca uleiul este OK cantitativ)

 

Daca am spus ceva eronat rog colegii sa ma corecteze.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am fost la masina pentru alte chestii si am facut poza la meniul din VCDS. Poza cu ce trebuie sa ai in VCDS legat de adaptare clapete si compresor.

 

post-19648-0-53055400-1429439070_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mentionez ca atunci cand dau drumul la climatronic ( automat) compresorul cupleaza se simte la motor si se vede si vizual

am incarcat vineri intalatia cu freon si nu am pierderi , sa verificat, s au facut toate testele , totul functioneaza ok insa mecenii nu si explica de ce nu merge ac

au zis ca este compresorul obosit , cu toate ca el cupleaza si nu se aude nimic ciudat la el

am pus vcds-ul pe masina am intrat in HVAC dar eu la golf 4 nu am sau nu stiu unde este " compresor run in automatic start "

vorbesc de masina din semnatura

multumesc frumos AEROFAN pentru informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ce sa faci asta ?

 

da, din pacate este foarte posibil ca sa ai un compresor foarte uzat si nu mai face presiune suficienta.

 

altfel, se verifica senzorii, servomotoarele -daca totul e ok, atunci de la compresor este - probabil cei de la service ti-au verificat presiunile inainte sa ajunga la acesta concluzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te rog  FLORIN imi spui si mie pasii pentru a verifica senzorii, servomotoarele??

mai exact unde intru si ce fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

La masina din semnatura,am o improvizatie facuta de fostul proprietar la instalatia de ac.ln locul unde se mufeaza compresorul cu instalatia masinii am un fir suplimentar legat.Compresorul se cupleaza numai daca leg firul asta de + baterie,dar nu se decupleaza daca ii dau comanda pe butonul de ac,nu se aprinde nici lumina de la butonul de ac cand il apas,nici la butonul de ventilatie nu lumineaza.

lnainte sa umblu la firul asta, stiu ca atunci cand apasam butoanele,imi aparea ca sunt cuplate.Aerulñ functioneaza in masina din comanda aceea cu 4 trepte.

Cand nu e cuplat compresorul prin improvizatia asta,am un scartait distinct venind de la compresor si imi forteaza mai mult intinzatorul de la cureaua de accesorii.

A mai avuit cineva ceva de genul la masina lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rulmentul ,,lat'' de la compresor ....trebuie schimbat pentru ca este gripat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresorul cupleaza , verificat, incarcat cu freon , nu are pierderi, insa nu baga rece decat f putin

ce as putea verifica??

la masina din semnatura unde sunt senzorii de la ac??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorii care ?

 

daca ai AC - sub grila stergatoare, pe partea soferului - daca ai clima, in bara si multi prin bord si pe bord cel de soare.

 

masoara presiunea din sistemul de racire, cand pornesti compresorul = e foarte posibil sa ai un compresor obosit si nu mai face presiune suficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am climatronic

in hvac intru dar care este grupul unde vad presiunea din sistemul de racire??

golf 4 1,9 tdi 2001 96 kw asz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand au incarcat cu feon, ce presiuni ti-au zis ca ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mi au spus

in hvac intru dar care este grupul unde vad presiunea din sistemul de racire??

cat ar trebui sa fie??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m am jucat la climatronic cu butoanele sa mi arate temperatura, ext, inter, etc......

ar fi putut modifica ceva parametrii de acolo???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!