Jump to content
Sign in to follow this  
DrackulA

Cutie de viteze automata tiptronic 5HP19 EYF

Recommended Posts

DrackulA

Salut ,poate ma poate ajuta cineva cu o parere buna. Sunt posesorul unu-i Passat variant 3bg 2001 ,in urma cu un an am inceput sa am probleme la cutia automata ,adica,dupa ce merg cu ea in jur de 30min incepe sa-se tureze (100km = 3000rpm),iar cand las acceleratia ,imi coboara la 900rpm! Am fost la VW in IT si la tester arata eroare transmisie putere ,dupa care au descoperit ca-mi lipsea 3 litri de ulei! Dupa ce i-au complectat ,problema a persistat! O sapt. dupa am fost la VW Oradea care mi-au zis ca au gasit pilitura ,iar daca schimb ulei-ul nu conteaza si ca trebuie schimbata (3000 euro+).

Faza este ca intre timp m-am folosit de ea (casa-lucru=10miKM/an) pana acum si nu mi-a facut des probleme ,dar cu caldura au re-nceput. Eu ma gandesc sa schimb ulei-ul (350 euro) dar mai intai as vrea o parere ca sa nu fie o investitie pe degeaba...

Multumesc anticipat si scuze de romanul care l-am scris... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
GABIVVX

e posibil sa isi piarda din proprietati daca nu a fost schimbat demult,si odata cu venirea caldurii sa fie prea subtire.350 EURO DE SCHIMBAT ULEIUL?Iti schimba cutia cu totul? :blink: Ulei iti trebuie 9 litri specificati lui este G 052162 A2.Pe after Il face SWAG 30 91 4738 si costa 50 lei litru x9=450 lei.manopera 100lei cu rotunjire maxima =550lei.Ediferenta mare fata de 1480lei cat ai gasit tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soundmaker

In cei 5 ani de cind am tiptronic nu am schimbat uleiul pe original decit odata. In rest schimb mai des si pun Repsol ATF III sau orice ulei care respecta normele VW. Schimbul il fac cam la 2 schimburi de ulei de motor , deci la 30.000 maxim. E obligatoriu sa schimbi si filtru de fiecare data. Si eu am avut problema cu saritul din viteza si turarea motorului si acesta a fost primul simptom a blocarii semeringului de la pompa de ulei pe gatul convertizorului de cuplu. Sper sa nu fie asa caci te va costa ceva repararea, respectiv schimbarea pompei de ulei, a semeringului si a convertizorului. Un convertizor bun gasesti pe la dezmembrari la vreo 200 euro iar pompa de ulei la reprezentanta VW 1050 roni + 6 lei semeringul si garnitura. Sau te duci la Samer (tel:0722620339) la Timisoara si cu 1000 euro ti-o repara el si-ti da si garantie 6 luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DrackulA

Multumesc mult de informatii ,cam 350euro in It (13euro Lt) mana de lucru e mai scumpa,iar la Oradea 100 lei (cc 25 euro) litru si ajungeam cam la 1300 lei ,am fost incercat doar la reprezentantze VW... Oricum fiind atent la masina,am observat ca cutia ,de-asupra langa schimbator este f. fierbinte si m-am gandit si eu ca ar putea fi din cauza propietati uleiu-lui dar si ca ar putea avea ceva canal infundat... Multumesc si numai bine!

Chestia e ,cand ,am cumparat masina vechiul propietar m-a asigurat ca a schimbat uleiul in cutie (170mii si ca e garantat 100mii km ,pt care aveam o foaie care nu studiat-o cu atentie ,fiind cu capul in nori pt prima masina.

La 220mii km ,cand au inceput problemele ,am vazut pe hartie ca a fost ADAUGAT 4 litri ci cica filtrul schimbat ,nu tu stampila sau cati km avea masina la schimb ,deci adio asa zisa garantie. Oricum ma gandesc sa schimb uleiul ,iar daca persita problema sa apelez la Samer. Multumesc pt nr de telefon si de timpul acordat, numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites
vw golf 2001

Nu stiu care e faza dar si eu am probleme cu cutia si am schimbat uleiul si tot asa mi-au gasit 3 litri lipsa. Dupa schimb a mers ok masina vreo saptamana apoi iar au aparut problemele. Mecanicul care a schimbat uleiul tot asa mi-a zis ca e putin probabil sa dispara problemele cu schimbul de ulei si a avut dreptate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soundmaker

Daca e fierbinte in zona schimbatorului e clar. Cuzinetul deja sa sudat pe gatul de la convertizor si freaca in pompa de ulei. Daca o dai jos acum s-ar putea sa scapi si sa nu schimbi convertizorul, dar slabe sanse. Nu fa drumuri lungi pentru ca ai toate sansele sa te intorci pe platforma.Pilitura rezultata din frecarea dintre gat convertizor-cuzinet-pompa de ulei se duce de obicei in blocul electronic de valve si adio cutie. Schimbati uleiul mai des si astfel va pastrati cutiile in stare de functionare !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
DrackulA

Azi mi-au dat un verdict de-la o firma specializata (cică) ambreiaj convertor de cuplu ::: pretz ,peste 3000 iar masinutza mea daca mai valoreaza vreo 4 xD M-a zis ca s-a putut strica si din cauza faptului ca uleiul din cutie nu a fost schimbat cum ar trebuii ,adika la 50 de mii... Drumuri bune baietzi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
DrackulA

M-am lamurit de Samer din Timisoara ,am platit 1600 euro ( convertor ,pompa,si o piese mare din cutie) ,iar cand i-am cerut ceva factura,chitanta ...... nimic! Din start se auzea un zgomot de-la convertor iar el mi-a zis ca este ceva protectie de-la cutie (basme).

Pe drum catre Italia 120km/h viteza constanta tot drumul,in Slovenia ,am auzit un zgomot de metal si masina incet ,incet s-a intors la problemele vechi ,dupa doar 3000 de km ... poate a nimerito cu altii dar nu cu cutia mea! Daca cumva ajungeti la el ,cereti factura/chitanta inainte de a va repara ceva.

PS: el mi-a reparat cutia ,dar copii mi-au montato sus ,deci poate ca nu au facut ”pruncii” ceva bine

Drumuri bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri