Jump to content

Problema ciudata motor ALZ 1.6 benzina


memesito
 Share

Postare recomandată

nu are rost nici macar sa ti imaginezi ca ii vei pune aditivul minune sau uleiul minune si se va diminua consumul de ulei catre zero....

 

eu am vazut motorul meu desfacut, cum erau simeringurile (bata de tari) cat de blocati erau segmentii etc

 

initial si eu am pus ulei de 3 tipuri si fara nici un fel de rezultat notabil...de cand i`am facut motorul am facut peste 30k si este un vis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate la tine ca la mine e mai rau ca inainte masina mananca dupa segmentare 1l la 1000km si am 3500 km de la segmentare.....folosesc aral 10w40

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am bagat ulei liqui moly

 

ai schimbat si simeringurile supapelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da:segmentii simeringuri supape,si garnit de chiulasa si garnit culbuturi curea distributie si totul a fost in zadar.....mentioneza sa segmentii au fost standard nu s-a dat cota.cica nu era nevoie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mecanicu` ce zice?esti sigur ca a facut chestiile astea?ti`a dat piesele vechi?

cat ulei consuma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mecanicul nu stiu daca pot sa ii zic ,,mecanic" mi a dat tot ce a inlocuit fara simeringurile vechi ale supapelor....masina nu a mancat ulei la inceput deloc motorul avea un sunet ca de diesel....dar in timp s-a asezat se aude mai frumos{nu ca inainte}si dupa 300km a inceput sa manance iar ulei si sa mai dea o pala de fum daca il turez in relanti pe la 2000rpm incepe sa dea fum.daca merg cu masina turat putin nu mai da fum....cu mecanicul nu am mai vb ca am facut asta la Pitesti si 2 luni nu a mai raspuns la tel....dupa astea 2 luni am vb cu el si a zis ca sa o las 5000km pana se aseaza motorul bine ca e posibil sa aibe joc capetele de pistoane.a mai zis sa o urc in turatie treptat.am inteles ca si tu ai segmentat un alz....l-ai facut pe cota de r1,r2 sau standart?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru a elimina "problemele de la epurator" poti face o tura fara dopul de la ulei ;sar putea sa murdaresti un pic  :bom: motorul dar rezultatul e imediat . daca face fum exact ca inainte cauta problema in alta parte .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

vezi ca poti agata segmentul de radere al 2lea cand se baga segmentii pe camasi de aceea nu ai compresie buna

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

dc dati vina pe gpl ? cand va aude omul se strica motorul nu-mi pun bomba pe masina, nu are nici o legatura una cu alta si benzina la motoare mpi ajunge tot vapori in camera de ardere la om din cauza ca masina a stat o perioada de timp pe dreata sau din cauza uleiului neschimbat la timp s-au coxat segmentii de ungere (sunt lipiti de piston)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salutare.am schimbat motorul la masina si am bagat ulei 10w40 aral si tot mananca in 3000 km am completat 0,5l.ce ulei sa ii bag? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Postez aici pentru ca postul initial mi-a fost inchis:http://vwforum.ro/topic/119065-probleme-pornire-16-alz/

  Nu am gasit niciunde in forum rezolvarea la problema mea,dar dupa cca 3 vizite la "meseriasi"care mai de care,am dat de al patrulea mai dezghetat care a rezolvat problema(deocamdata!),si va impatasesc si voua rezolvarea in speranta ca o sa va fie de folos!In fapt a fost vorba de depunere de calamina in capul injectoarelor,acestea nemainchizand etans,peste noapte se scurgea benzina din rampa in capul pistoanelor si dimineata cand dadeam la automat,pornea(sau nu)inecata.De aici rateurile,pornirea grea sau chiar deloc!Au fost demontate injectoarele si curatate cu acetona.Dupa remontare deocamdata nu mai am probleme la pornirea la rece.Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut am si eu un VW Passat din 2002 cu motor de 1.6 ALZ pur si simplu nu stiu ce sa mai fac ,bielele de la motor mi s au strambat si nu gasesc deloc asa ceva pe la dezmembrari pentru ca nu prea se gaseste acest tip de motorizare iar noi sunt 3000 de lei.Un ajutor mi ar fi de mare folos poate cunoasteti si aveti vreo ideie pe unde as putea sa gasesc aceste biele ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Buna ziua,

Este prima postare pe acest forum excelent. Am Passat benzina 1,6 tipul 3BG/STALZX01 motor tip ALZ, putere 75 (am copiat de pe talon aceste date). Problema este ciudata:

aleator, mașina refuza sa pornească, sau porneste si sta sub turație, apoi se oprește. Daca dau câteva pedale înainte de a porni, motorul pornește. Acest fenomen este absolut aleator (dimineața, la amiaza.... sunt zile când nu face probleme). A stat 3 săptămâni in service.... au pus alta pompa de benzina, au schimbat clapeta de accelerație, într-un cuvânt habar nu au ce sa facă.... manifestarea e la fel..... am primit de la service și o fisa de tester, pe care am sa o atașez aici. Menționez ca eu ma ocup de calculatoare, deci cu motoarele sunt varza totala.... :) Daca ma poate ajuta cineva, voi fi recunoscător.... tester.thumb.jpg.8b5ef70af80ce7a4e0d42cbf12d8993d.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt prea multe de verificat pentru ce ai tu. Trebuie combinat diagnoza cu verificarile mecanice. In principiu amestecul sarac: pompa benzina, presiune scazuta in rampa, injectoare infundate,  MAP defect, pierderi de vaccum (furtune sparte pe admisie), sonda lambda defecta...

Trebuie verificata masina de un cunoscator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai schimbat cineva filtrul de benzina? daca motorizarea vine dotat cu filtru, masurat fizic cu manomentru presiunea in rampa ...sunt teste de efectuat

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că  a doua eroare poate fi un indiciu pentru problemă (prima nu are legătură cu pornirea). Văd că a scris respectivul cu pixul pe foaie: presiune combustibil. Ce a vrut să spună cu asta? Că trebuie verificată sau că a fost verificată?

Oricum eu aş începe prin verificarea presiunii combustibilului cu manometrul. Pompa a fost schimbată, dar dacă regulatorul de presiune este dus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uffff ALZ mi-a scos si mie peri albi la inceputul lui 2017....si multi bani din buzunare pana i-am dat de cap.
Cand vezi ca NU porneste la prima cheie da cu un spray de discuri pe galeria de admisie aer....scoti futunul dupa demimetru sau de la clapeta de acceleratie si lai cu spay...va porni brici.
Ce e de facut?
M-am uitat pe avatarul tau si vad ca NU ai trecut ca ai avea si GPL pe acest motor.
Un curatat de injectoare si o resetare a calculatorului ECU din diagnoza VAG te scapa de probema...ai sa vezi cat de colmatate si murdare sunt injectoarele.

 


Bafta si te astept cu vesti bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a pus o pompa noua Siemens care dezvolta 4 bar.  Injectoarele au fost curatite, am facut schimbul de consumabile (ulei, filtre bujii) ... dupa ce porneste, motorul merge frumos, am fost si cu 155Km/h, nu bate, are sunet "placut". Oricum voi tine cont de indrumarile voastre, am programare la mecanic peste 5 zile.... am ales sa merg la un mecanic pensionar, (ca la cei de la firme mari nu am ce sa astept aici in Satu Mare.... :) ). sa vedem ... despre regulatorul de presiune nu a spus nimeni nimic.... e posibil, din moment ce 2 pompe noi nu au dezvoltat presiunea necesara.... acum circul din nou, cu pompa care a fost pe masina cand am cumparat-o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun...atunci senzorul de temperatura e vinovatul, fa-i o diagnoza cu VAG com si ai sa vezi ca la pornire el sesizeaza ca e e motorul cald si NU mai purjeaza benzina suficenta prin injectoare.
Senzor temperatura Cod OEM: 059919501A pret 185Lei si se afla in spatele capacului de la culbutori....cumpara numai OEM.
Gasesti la Autokarma...sper sa NU fie considerat reclama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de unde ai tras concluzia de senzor de temperatura. Nu asa se repara o masina schimband piese pe banda rulanta pana cand , sa zicem ca nimeresti ce e defect.

Se porneste cu diagnoza si se citesc parametri la senzori si functionare a motorului, se fac teste de presiune in rampa, se verifica aprindere etc. Procedat corect si cu putina dedicatie si cunostinte se gaseste defectul.

 

Daca ai GPL pe masina aia vezi sa nu cumva sa mergi cu amestec bogat pe GPL, influenteaza pornirea la rece. Eventual injectoare GPL care scapa gaz in camera de ardere.

Modificat de jhonutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu are GPL. Va multumesc inca o data pentru sfaturi... asa mai invat ceva despre motoare... :) am sa duc masina la alt atelier, sa o verifice si sper ca de data aceasta voi fi mai norocos in gasirea unui mecanic bun....

Am luat un carnetel si notez de fiecare data cand nu porneste, sa am o evidenta pe cand voi merge la mecanic.... de Luni, cand a ratat de 2 ori pornirea, doar azi dimineata am avut o ratare la pornire... in rest a pornit bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 24.07.2019 at 18:10, jhonutz a scris:

de unde ai tras concluzia de senzor de temperatura. Nu asa se repara o masina schimband piese pe banda rulanta pana cand , sa zicem ca nimeresti ce e defect.

Se porneste cu diagnoza si se citesc parametri la senzori si functionare a motorului, se fac teste de presiune in rampa, se verifica aprindere etc. Procedat corect si cu putina dedicatie si cunostinte se gaseste defectul.

 

Daca ai GPL pe masina aia vezi sa nu cumva sa mergi cu amestec bogat pe GPL, influenteaza pornirea la rece. Eventual injectoare GPL care scapa gaz in camera de ardere.

Daca citeai atent, vedeai ca i-am spus sa faca/verifice pe diagnoza VAG senzorul....eu vorbesc din propia experienta pentru ca eu m-am lovit de aceste probleme.
Restul i-am dat colegului pret, cod piesa si de unde il poate achizitiona cel mai ieftin...atat.
Daca senzorul este defect si citeste la pornire eronat ca motorul fiind cald, el purjeaza benzina insuficienta in injectoare si de aici pornirea greoaie...si de aceea i-am spus sa dea cu spray pe galeria de admisie...la pornire isi ia insuficienta de care are nevoie...simplu de verificat.

Stiu cum e sa nu-i dea nimeni de cap....eu am cheltuit 2.000Lei pana i-am dat de cap, sa constat ca trebuia sa curat injectoarele, sa le recalibrez ca de fabrica si ca aveam senzorul defect...NU vreau ca altii sa pateasca ca mine si "mecanicii" sa o ia pe babeste si prin eliminare.

PS: Si iar daca citeai atent, mai sus vedeai ca am facut referire si la GPL...n'are! ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut cu respect! Am sa revin la problema mea, care inca nu a fost rezolvata.... dupa cautari de mecanici care au habar de motoare, am gasit un domn, care se pare ca mi-a dat o solutie functionala.... a dat cu spray inainte de pornire, (nu ma intrebati unde ca habar nu am, a scos un furtun subtire si a bagat spray apoi a pus furtunul la loc)... la prima cheie a si pornit. Mi-a facut aceasta improvizatie sa o pot folosi din masina, sa nu tot deschid capota.... costul total a fost de 80 lei.... Mi-a spus ca in Satu Mare mai este un passat identic cu aceeasi problema ..... si tot asa a rezolvat.... acuma intrebarea mea este... oare nu poate identifica piesa vinovata? la pornire cu motorul rece (in special dimineata) nu intra destul combustibil in camera de ardere iar sprayul compenseaza aceasta lipsa..... in rest motorul merge perfect.... am facut in concediu cam 1800 de KM si nu am avut nici o problema.... ciudat.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e improvizatie nu rezolvare. Spui ca ai schimbat pompa, ansamblul cu totul sau numa pompa ? S-au verificat furtunele sa nu fie ciupite si imbinarile etanse? Pornirea aia greoaie la prima cheie poate fi din cauza ca se dezamorseaza rampa.

Da in fine acum am vazut ca am mai facut referire la acest aspect , in trecut, masi sus :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!