Jump to content

VW Fox - Probleme servodirectie


Bratulescu Andreea
 Share

Postare recomandată

Bratulescu Andreea

Salutare tuturor!

De ceva timp am rămas fără servodirectie la mașină, Fox 1.2 BMD din anul 2006. Totul s-a întâmplat relativ repede, în sensul ca într-o zi la prima pornire a mașinii servodirectia nu mergea iar în bord era aprins martorul corespunzător, dar după repornirea motorului a revenit la normal, a doua zi s-a repetat istoria, iar a treia zi nu a mai pornit deloc. E mai bine de o jumătate de an de când circul fără servodirectie și la o mașină asa greoaie, fără servodirectie e un chin, asa ca trebuie sa fac ceva pana la urma. La timpul respectiv am fost la un service Bosch cu ea și a verificat toata partea electrica si mecanica ce tine de servodirectie și a zis ca nu au găsit nici o problema, iar testerul nu putea comunica de nici un fel cu calculatorul servodirectiei. Mi-au recomandat sa cumpăr una noua, dar dacă nici asta nu e arsa și problema e altundeva? Mașina avea 35.000 de km când s-a defectat.

Are cineva idee dacă aceasta pompa de servo se regăsește și pe alte modele? As încerca întâi cu una second sa vad dacă funcționează, dar nu am găsit nicăieri. Nici măcar nu sunt lămurită dacă aceasta pompa are nevoie de vreun lichid pentru funcționare, după sunet având impresia ca este electrica și nu pompa hidraulica pe cureaua de accesorii.

Si încă ceva, exista cineva pe forum care are acces la unele informații despre istoricul mașinii în funcție de codul V.I.N.?

Va mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e in jur de 25 milioane,SUNT 2 FELURI PENTRU PRODUCATOR SISTEM DIRECTIE TRW SI PENTRU PRODUCATOR KOYO/SMI.PT TRW CODUL DE ORIGINAL ESTE 6Q0423155AE,SI PT KOYO 6Q0423155AD.DA FUGA LA UN MESERIASI BUN SA INCERCE SA TI-O DESFACA SA VADA CARE E CAUZA.SE MAI REPARA DE REGULA ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bratulescu Adrian

Am și eu o întrebare pentru cei care cunosc mai în amănunt acest tip de pompa. Din câte m-am uitat eu pe sub capota se pare ce este Koyo, dar ce nu știu eu dacă aceasta pompa are pe undeva vreun rezervor pentru lichid. Din imaginea pusa de @GABYVVX asa s-ar părea, dar când m-am uitat pe mașină nu am găsit nicicum unul. Cea ce nu am mai găsit eu la Fox-ul asta la o prima privire sub capota e tabloul de siguranțe din compartimentul motor. La Peugeot e chiar deasupra, la vedere dar la asta nu l-am găsit.

Daca tot am început sa scriu, o sa continui cam cu toate problemele ei (mult prea multe pentru 35.000 km). O alta problema ar fi ca de ceva vreme sta martorul autodiagnostic motor aprins mereu. Am făcut cel puțin 3-4 diagnoze, a citit și parametrii de funcționare a tot ce se poate citi, și nu a găsit nimic concludent, ceva cu insuficienta catalizator, electricianul suspectând sonda lambda dinainte de catalizator(sonda ce a mai fost schimbata odată). Șterge erorile, pentru 2 zile se stinge acel martor, iar apoi reapare. Pe deasupra, acum în ultimul timp, am observat ca a început sa tremure mașina cu totul la relanti, mai ceva ca un diesel. O sa schimb iar sonda aia , dar mi-e teama sa nu o schimb degeaba (în jur de 100 de euro). Mai este încă un lucru ce ma nedumerește și anume durata de viata a frânelor (plăcuțe, discuri, saboți). E normal ca la 30.000 de km discurile sa fie complet inutilizabile, uzate și ovalizate la maxim, iar pe puntea spate saboții sa nu tina mai mult de 20.000 de km? Întreb și eu ca sunt total străin de VW, la Peugeot având 100.000 km cu discurile originale și încă mai duc, saboții spate la fel, iar plăcutele au fost schimbate odată pana acum, iar probleme nu am avut absolut niciuna, de nici o natura (excepție o bieleta de direcție, dar asta mulțumită drumurilor patriei noastre).

Chiar îmi pare rău de mașinuța asta, ca arata bine, e înalta (un mare plus pentru drumurile noastre), e destul de spațioasă, are o caroserie foarte rigida, bine făcută, consum decent pentru o benzinara, dar din păcate de mai bine de un an o ținem abandonata în curte din cauza problemelor pe care le are.

Modificat de Bratulescu Adrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

pai rezervorul e montat pe pompa,face parte din ea..se vede busonul..capacul lui :blah_:

sabotii te tin minim 70.000km..dar minim.Placutele pe fata depinde de producator si de calitatea lor de regula tin peste 40.000km daca sunt pe producator bun si daca nu ai valente de pilot de masini de curse sa franezi excesiv,discurile de frana se pot duce extrem de repede..franare repetata..intri in balta cu ele si s-au ovalizat repede.Asemeni combinatia nepotrivita placute de frana proaste si dure si discuri proasta calitate duce la degradarea lor prematura ;)

FOX..din cate stiu se face numai in brazilia,asta nu inseamna ca e o masina proasta.Incearca sa gasesti un mecanic mai bun si un baiat care se pricepe bine la interpretarea erorilor si la ce e de facut sa iti rezolve problemele. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bratulescu Adrian

Partea cu frânele am rezolvat-o, am schimbat discurile și plăcutele pe fata, iar pe spate deși, după sunet părea unul metalic, de fier pe fier, saboții erau întradevăr aproape noi. I-am făcut și ITP-ul și pica cu brio la capitolul noxe, avea undeva de 10 ori limita admisa, și inginerul de acolo mi-a zis ca el nu crede ca martorul autodiagnostic motor sta aprins din cauza sondei lambda. Bine, nu am pretenții sa fi trecut ITP-ul pe bune după ce câteva luni nu a fost pornita deloc, dar în afara de noxe altceva nu a găsit la ea. Urmează sa plecam într-un mic concediu de 8 zile prin țară, și vom face cam 1500 de km adică 2 plinuri, și o sa pun benzina buna, poate se va mai curata sistemul de alimentare și evacuare de la sine și se va stinge și martorul acela. Cu servodirectia, l-am pus și pe inginerul de la ITP sa se uite după lichid și nici el nu a găsit acel rezervor, o sa mai caut. Nu zic ca Fox-ul e o mașina proasta, poate am avut noi ghinion, sau poate întradevăr rezolvările sunt simple, dar nu am găsit noi, încă, un om priceput.

Modificat de Bratulescu Adrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Adybest_one

Buna Adrian . Referitor la pompa de servo si eu am aceasi problema de vreo luna . Si eu am intrebat pe ici pe colo despre pompa si inca sper la un raspuns . Eu unu am indraznit sa o fac bucati si sa o verific . Daca vrei poti sa ma contactezi pe mes . Id acelasi ca si Id de pe acest forum si poate se va gasi un raspuns . Saptamana asta sau cea viitoare voi merge cu ea la un dom profesor de la univ Transilvania si s-ar putea sa iasa ceva . Astept un mess . si daca e ne intalnim in bv si putem sa ne uitam de care e pompa caci eu unu deja ma consider experimentat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare tuturor!Ati gasi cumva o solutie? Intampin aceeasi problema cu servodirectia in sensul ca-mi sta martorul aprins de fiecare daca cand pornesc motorul. Ma gandeam sa merg la un service sa o bag pe tester dar nu stiu daca mi-ar fi de folos in vreun fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
Bratulescu Andreea
Publicat (modificat)

Buna!

Dupa mai bine de doi ani am rezolvat si problema cu servodirectia. Pompa nu a fost arsa, desi la un service mai mare mai ca imi dadeau in scris ca e arsa, sa o schimb la ei. Cand am fost la un service micut, baiatul de acolo mai ca imi dadea in scris ca pompa nu e arsa si problema e altundeva, el reusind sa comunice cu pompa si vazand ca ea functioneaza, consuma curent si vedea si turatiile la care lucreaza. A cautat el rezervorul pompei si bineinteles ca l-a gasit gol. L-a umplut cu lichid dar tot nu a vrut sa porneasca, s-a aprins si martorul corespunzator in bord, si nu a mai reusit sa comunice pe tester deloc cu pompa. A doua zi dimineata a pornit de la sine, numai ca de atunci s-a mai oprit vreo 2 zile dupa niste interventii la sonda lambda, injectoare si bujii. Baiatul de la service suspecteaza un contact imperfect undeva, dar acum in ultimul timp vad ca merge, si cu prima ocazie cand mai face probleme o duc la un electrician sa verifice toata partea electrica.

Modificat de Bratulescu Andreea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ce spuneam.Te pun dobitocii sa cumperi o piesa cu un pret ''grav de tot'' si tot nu rezolvi nimic.Totusi nu e ca si cum schimbi un senzor sau ceva cu un cost modic de 70-100lei,e vorba de 2500lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!