Jump to content

Tobe de esapament


DanuLS
 Share

Postare recomandată

Am cautat dar nu am gasit un subiect despre esapare.

Asa ca daca tot vreau sa-mi scimb coloana vreau sa cer parerea unora mai experimentati.

De exemplu eu am vazut o toba desfacuta dar era de dacie asa ca nu ma interesa. Avea trei camere pe unde treceau gazele.

Sa discutam despre tobele de serie si cele sport.

Din ce material sunt facute si cum?

M-am uitat si la una sport prin teava pe unde ies gazele si se vedea partea cealalta.

Eu am de gand sa-mi fac una din inox. Am meseriasul care face tobe dar mi-a spus sa vin cu o schita ceva. Un tip chiar mi-a desenat una vazuta de el dar mai astept si alte pareri.

Cum este toata coloana la tobele sport, ce are si ce nu are fata de cele de serie?

........... :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare motor este proiectat luand in calcul o anumita contrapresiune a evacuarii. Rolul circuitului de evacuare este sa pastreze aceasta contrapresiune si sa atenueze zgomotele (in cazul catalizatoarelor sa reduca Noxele dar asta este un caz separat de luat in discutie)

O scadere a contrapresiunii permite o urcare mai usoara in ture a motorului, creste umplerea cilindrilor cu aer admis la turatii mari dar creste si temperatura combustiei si zgomotele evacuarii.

Daca modificarile de esapament nu sunt insotite si de o adaptare a amestecului, circuitele de evacuare sport nu aduc decat o crestere a nivelului sonor fara alte beneficii.

Despre designul constructiv singurul sfat este legat de calitatea materialului folosit (in evacuare se strang vapori de apa si alti compusi chimici corozivi) asa ca este de preferat un otel inoxidabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

va salut :salut: si va deranjez cu o singura intrebare:care e motivul pt. care tobele sport cresc puterea motorului?sau chiar se intampla asa ceva? :26:

va multumesc anticipat pt. raspuns! :bere:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum spune Andi:

O scadere a contrapresiunii permite o urcare mai usoara in ture a motorului, creste umplerea cilindrilor cu aer admis la turatii mari dar creste si temperatura combustiei si zgomotele evacuarii.

Daca modificarile de esapament nu sunt insotite si de o adaptare a amestecului, circuitele de evacuare sport nu aduc decat o crestere a nivelului sonor fara alte beneficii.

deci o simpla toba de esapament sport nu aduce modificari motorului decat zgomotul acela pe care vrem sa-l auzim cu totii. "ca la raliuri"

Andi iti poate explica mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Toba de esapament, oricat de simpla ar fi din punct de vedere constructiv, reprezinta mai mult sau mai putin o "frana" in calea evacuarii gazelor, prin acea contrapresiune despre care vorbea Andi. Cu cat rezistenta intampinata de gazele de esapament este mai redusa, motorul castiga putere, pentru ca foloseste o "cantitate" mai redusa de putere pentru a infrange aceasta rezistenta. Puterea neconsumata in acest scop devine putere utila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce trec gazele de una bucata catalizator si una bucata toba intermediara nu cred ca finala mai opune multa rezistenta. Puterea castigata doar dintr-o schimbare a tobei finale cu una mai "libera" cred ca e neglijabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Experiment simplu:

Dupa ce am schimbat toba finala si mi-am pus filtru aer sport (inca nu aveam chip) pe Calea Turzii (e in panta) am atins viteza de 110 km/h in loc de 100 km/h.

( Sa nu se creeze confuzii, e vorba de urcat panta... :salut: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie privit intreg sistemul de evacuare pe "bucati" ci trebuie analizat intreg sistemul. Contrapresiunea intr-adevar consuma lucru util pentru invingerea ei dar este luata in calcul cand se calculeaza umplerea cilindrilor, suprapunerea timpului deschiderii supapelor iar la motoarele turbo are rolul deosebit de important de a creste factorul de transfer de energie catre turbina.

Sistemul de admisie&evacuare are o anumita frecventa de rezonanta calculata pentru anumiti parametrii de functionare ai motorului (cuplu/turatie), modificarile aduse schimba frecventa de rezonatie la alte valori corespunzatoare altor turatii. Motorul automat se comporta diferit, dar sunt afectate performantele per ansamblu si mai ales EGT-ul respectiv noxele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

apropos de subiect, tocmai vreau sa schimb toata linea de eshapare, fara toba inermediara si doar toba finala. acum , ce fi sa folosesc? motorul este 1.8 gti i multipunct mecanica. in reviste am gasit cum ca pe aceste motoare se foloseshte 6.3 diametru... eu ash pune mai mare , eu shtiu, poate 7. ce parere avetzi, mi-ash da parametrii de functzionare a motorului peste cap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as folosi galeria originala; confectionarea altei coloane de evacuare este mult prea costisitoare, si nu cred ca o diferenta de 7 mm in diametru ar ajuta semnificativ la cresterea performantelor motorului... In schimb probabil ca va suna mai tare :P Si as folosi o finala Sebring/Remus/Supersprint & Co, pentru a evita obtinerea unui sunet de badog :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...sunet care devine mult prea obositor la un drum de peste 50km, oricat de tare ai da muzica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Eu mi-am pus o toba finala PowerFul si mi-a scazut consumul cu cca 1l/100 km. Nu se aude asa tare, dar se vede treaba ca e eficienta. Ma gandeam, daca ii sparg catalizatorul, castig ceva, sau mai mult pierd?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupunand ca nu e infundat, pierzi ceva cuplu la turatii mici si castigi ceva putere. Nu cred ca merita.

Mai mult de atat, cresti foarte mult emisiile de CO si NOx (adica ma intoxici pe mine cu gaze). Nu ca n-ar exista si bombe mult mai "fumigene" decat a ta fara catalizator, dar totusi cred ca e si acesta un argument :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate, m-am convins si eu ca nu merita. Apropo de noxe, e normal ca teava de esapament sa fie cenusie-neagra la interior? Adik daca dai cu degetul sa se murdareasca, dar nu ca la Dacie, de exemplu? La mine asa este teava, si asta de cand am masina, adik de vreo 6 ani. Consumul e OK, exact ca la carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se spune ca daca e mai negru pe tzeava consuma mai multa benzina.. daca e gri e bine.. daca e alba inseamna ca are amestec sarac. Oricum daca mergi mai mult in oras atunci se inegreste..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai are aceeasi culoare indiferent cum si unde merg. Chiar si dupa ce am mers cu 200 km/h tot asa e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 200km/h normal ca e neagra, ca doar consumi ceva benzina. Incearca sa mergi mai mult cu viteza redusa, 90-100 sa zicem si apoi vezi.

La mine e mai mereu neagra, dar nici eu nu prea o las sa se albeasca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa merg cu 100, dar mi se pare mult prea incet. Banuiesc ca daca e in regula cu consumul, nu trebuie sa ma agit. Teoretic, la turatia de cuplu maxim ar trebui sa fie cel mai mic consum ? Sau consumul depinde direct de turatia motorului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai normal ca nu are rost sa te agiti daca e in regula consumul.. consumul evident ca are legatura cu turatia motorului.. dar conteaza si sarcina care o dai...etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am si eu o intrebare, influenteaza in vreun fel functionarea motorului daca imi schimbi tobele cu tobe de ARO?

Nu de alta, dar cele originale costa 15 mil, pe cand cele de aro 1,5 mil si prinderea este usor de potrivit, iar la dimensiuni arata la fel. Conteaza daca pun tobe de ARO pe benzina sau motorina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ieri am pus o toba de dacie, "sport"... 420.000... tabla-i din care e facuta e cam subtzire, dar macar e f usoara. Nu stiu cat va tzine dar la pretzul asta chiar nu-mi pasa.

Galagie exagerata nu face... masina trage bine...

In interior are cale libera cam pe diametrul tzevii, de jur imprejur are ceva izolare fonica (sita si apoi vata de sticla sau ceva de genu).. deci nu-i f restrictiva..

Daca vedeti niste tobe negre, cu iesirea roshie, cilindrice, in banii astia.. dati un ochi, isi fac banii :)

Eu am pus-o pentru ITP ca nu aveam deloc pana acum :D

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e destul de interesant : de pe un forum: (desi e vorba mai mult despre lungimea galeriei de admisie)

daca as avea $$$, as apela la un tuner recunoscut si serios. De ex. Supersprint.

solutie de gen : teava mai groasa, specialisti gen "Sturimex" in Cluj, nu cred ca are de a face prea mult cu cresterea perfomantelor, poate doar placebo.

Most people misunderstand the air flow through a motor. Rather than having a continous flow of air, you actually have a series of pulses. These pulses are caused by the in rushing air being stopped by the closing intake valve, and atmospheric pressure. The air actually bounces back and forth between the two. The trick is to make your runner length equal to the time it takes for the air to bounce off of the valve, rebound back to atmospheric, and return to the valve. At the exact time the intake valve opens and the exhaust valve evacuates the cylinder.

Ideal intake tract length is huge, somewhere on the order of 35-40 inches. So, you have to tune for the pulse. Chrysler did a bunch of research on this. When they developed their ram air system 40 years ago, they found that most calculations, no matter how many variables were applied, were unreliable, They ended up using a variable length intake runner and changing its length under operating conditions to find an ideal legth. As a result of this research, it is generally accepted in making these calculations, in order to approximate an ideal length, that the sixth pulse is used to effectively shorten runner length. The sixth pulse makes the runner length accceptable while maintaining the lions share of the pulses strength

The frequency of the pulse is a function of port velocity, runner length, cfm, reynolds number, cam timing, etc. These are fluid dynamics calculations that make even the best of engineers weak in the kness.

Its kind of funny, while we look at this type of thing to make more power, Buell(and every single auto manufacuterer) has taken it one step further. There helmholz resonator uses these theories to not only make more power, but also to reduce noise to satify uncle sam.

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Dupa montarea unei tobe sport creste consumul? exista posibilitatea ca masina sa traga mai greu dupa montarea unei asemenea tobe? mentionez ca mi-am montat o toba cu iesire dubla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 12 years later...

Exista vreo solutie (oficiala, tehnica, practica) pentru eliminarea condensului acumulat (mai ales iarna) in interiorul tevii de esapament?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!