Jump to content

Ce secrete ascunde Climatronicul.


voinea
 Share

Postare recomandată

Apropo de offtopic, daca tot ai terminat o relatie ar fi trebuit sa te fi racorit, nu sa te fi incins ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In urma unei autodiagnoze a climatronicului,am gasit urmatoarele defecte: 4F7;4F8;4F9.Dupa ce le-am sters,la a 2-a pornire mi-a clipit display-ul la climatronic.Imi puteti da cateva idei ce anume sa caut ca sa elimin defectiunile astea?Dupa ce le sterg,apar in cateva zile(2-3) dar intre timp baga si aer foarte rece in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erorile apar din cauza ca motorasele aferente au indicator de pozitie a clapetei actionate de acel motoras. Deseori la climatronic se uzeaza indicatorul de nivel din motoras si cand incearca sa atinga o anumita pozitie nu reuseste pentru ca nu ii indica bine unde se afla clapeta. Astfel ca reincearca si reincearca repozitionarea clapetei pana se linisteste. Dar eroarea ramane din prima. Eu as da jos motorasele sa le curat, sau sa vad ce anume se defecteaza in ele de nu mai indica bine. Singurele erori care le am la scanari sunt de la clima :P . Cam asa arata un v71 desfacut(de golf IV). probabil ca are un potentiometru liniar care ii spune in ce pozitie se afla clapeta, potentiometru care in timp ori se uzeaza, ori se umple de praf si nu mai indica corect valorile.

post-15891-1249299401_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Eu as da jos motorasele sa le curat, sau sa vad ce anume se defecteaza in ele de nu mai indica bine.

Defectiunile nu apar la motorase ci la acele roti de plastic din angrenaj. Si nu la toate ci de obicei la roata dintata mare.

Din pacate nu ai alta posibilitate de remediere a defectiunii decat schimbarea cu totul a respectivelor motorase/amgrenaje.

De regula (din varii motive) clapetele mecanice actionate de aceste motorase se blocheaza si atunci motorasele forteaza angrenajele sa le "alinieze" conform cerintelor softului, drept pentru care in 99% din cazuri acea roata dintata mare care este turnata pe axul metalic se crapa la baza si se invarte axul mai repede/mult decat roata respectiva.

Pe versoul acelei roti sunt niste lamele de la potentiometrul de care vorbeai. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erorile apar din cauza ca motorasele aferente au indicator de pozitie a clapetei actionate de acel motoras. Deseori la climatronic se uzeaza indicatorul de nivel din motoras si cand incearca sa atinga o anumita pozitie nu reuseste pentru ca nu ii indica bine unde se afla clapeta. Astfel ca reincearca si reincearca repozitionarea clapetei pana se linisteste. Dar eroarea ramane din prima. Eu as da jos motorasele sa le curat, sau sa vad ce anume se defecteaza in ele de nu mai indica bine. Singurele erori care le am la scanari sunt de la clima :angry: . Cam asa arata un v71 desfacut(de golf IV). probabil ca are un potentiometru liniar care ii spune in ce pozitie se afla clapeta, potentiometru care in timp ori se uzeaza, ori se umple de praf si nu mai indica corect valorile.

Nu vreau sa-l contrazic pe aryes13@ insa din expierenta mea de pe A4 B5 ,se duc servomotorasele DC in primul rand si in al doilea potentiometru. :rolleyes:

Rotile dintate sunt in perfecta stare la un A4 B5 dupa 14 ani.

Cel mai usor de inlocuit sunt servomotoarele V68 si V70 necesita doar scoaterea torpedoului si rabdare.

Restul V71 si V85 necesita bordul demontat, V85 sunt 100% sigur ca trebuie demontat bordul ,ptr V71 posibil sa fie si o alta cale decat prin demontarea bordului.

Va prezint cateva poze de la demontarea lui V68,cine doreste alte detalii ,sa-mi spuna.

Cateva detalii:

-tot ansamblul este intr-o carcasa neagra ce angreneaza un brat,tot ansamblul cu sigla Boch.

- are un maxim si un minim, carcasa are doua excrescente,opritoare ce nu permit decat culisarea la 90 de grade in cazul acestuia(se observa in doua poze pus bratul la maxim,o data la minim)

-in interior este alta poveste desi este asamblat de Boch, motorasul este Johnson Motor PMDC,7 VDC

-trei fire duc la potentiometru ptr feed-back,doua + si - la motoras.

Cand potentiometrul o ia razna si ramane pe maxim sau minim ,asa se intampla de obicei,motorasul se forteaza astfel in primul rand termina carbunii apoi descentraza axul motorasului.

Cazul fericit:

-carbunii sunt la minim trebuie inlocuiti in cazul asta la diagnoza la indica ca este blocat/fara tensiune V68

Cazul nefericit:

-motoras descentrat chiar daca inlocuiti carbunii nu are putere sa impinga rotile din plastic,trebuie inlocuit sermotorasul

si cum servomotoras DC nu se gaseste usor,tot ansamblul trebuie schimbat.

-potentiometru kapput ,trebuie inlocuit tot ansamblul pret 99 de euro,daca aveti vagcom si nu este suparator se poate da basic setings pana potentiometrul greseste din nou cursa :rolleyes:

Daca stiti unde as putea gasi un servomotor de genul,Johnson Motor PMDC motors platibil pe net ,m-ar scuti de 100 de euro platiti ptr tot ansamblul Boch,daca nu trebuie sa cumpar tot ansamblul.

...sper ca totul este clar :rolleyes:

post-20258-1249321690_thumb.jpg

post-20258-1249321731_thumb.jpg

post-20258-1249321757_thumb.jpg

post-20258-1249321769_thumb.jpg

post-20258-1249321789_thumb.jpg

post-20258-1249321805_thumb.jpg

post-20258-1249321887_thumb.jpg

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Nu vreau sa-l contrazic pe aryes13@ insa din expierenta mea de pe A4 B5 ,se duc servomotorasele DC in primul rand si in al doilea potentiometru. :rolleyes:

Rotile dintate sunt in perfecta stare la un A4 B5 dupa 14 ani.

Pai tocmai asta face diferenta (calitatea materialelor) la fiabilitate intre o masina de 14 ani si una de... 3-5-7 ani.

Eu am vazut ceea ce am scris la Vw-Audi de dupa 2002-2003.

Motorasele sunt mult prea puternice pentru acele roti de plastic si materialul din care sunt facute.

La o blocare de genul asta ceva cedeaza si daca motorasele sunt mai solide, atunci de regula cedeaza acele roti mari de plastic pe spatele carora sunt lamelele de la potentiometru. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...am inteles pica rotile dintate la motorizarile mai recente. :rolleyes:

Ce ma deranjeaza ca Boch nu are concurent aici,este monopolul lor.

-Un servomotor DC este maxim 20 de euro

-rotile dintate de ordinul a cativa euro

-potentiometrul

-cablul

-carcasa de plastic

Au adaos de cel putin 100% :rolleyes:

Furnizorul l-am gasit Johnson Motor insa lucreaza pe comenzi mari,nu m-ar mira sa aiba exclusivitate doar ptr Boch.

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie avut in vedere faptul ca erorile sunt distincte : Intermmitent sau Faulty. Eu m-am referit la cele intermitente, unde se mai poate face ceva. Imi zicea cosmin ca la B5 sunt mai bune decat la B5,5 motorasele. De exemplu la mine V71 nu mai e intermitent,insa nici Faulty, dar lucreaza foarte bine, are ceva ezitari si recorectari, dar functioneaza. Imi recircula aerul fara probleme. De aia am in proiect sa le desfac pe toate.

Si v71 se poate scoate fara sa dai bordul jos dar cu chin mare. Si v85 cred ca merge dupa ce dai jos capacul de sub volan(la passat ala cu suportul pentru cartea masinii). Atasez un fisier pdf facut de mine din manual, cu modalitatea de inlocuire a motoraselor la passat, use your imagination ...a lot. :D

Climatronic_inlocuire_motorase.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-daca ar fi posibila inlocuirea celor trei elemente Dc servo,potentiometru si rotite dintate chiar s-ar merita inlocuite toate.

Astfel nici Boch nu ar mai vinde toata magaoaia. :rolleyes:

Cat este ,,intermitent,, este ok,,.

In plus daca o sa scoateti de exemplu servomotorul V68 de regulare temp. si nu-l inlocuiti sistemul HVAC o sa recunoasca ca este scos si nu blocat.Se poate regla temp. culisand stanga-dreapta. cu mana ,oricum va ramane max.cald sau max .rece.

O sa aveti o eroare in meniul climatronicului:

-08.1- Temperature Regulator Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only

Nu stiu cum este la Passat si Golf insa la Audi o sa apara eroarea asta.

Pana il inlocuiti ,nu aveti de ce sa va faceti griji :rolleyes:

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:king: nu ma pot abtine.....manually. revenim la climatizare normala cu butoane rotative :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am desfacut motorasul ce comanda aer rece/cald si sincer sa fiu puteam sa jur ca atunci este pus pe masina!Deci nu cred ca ar fi uzura fizica de vina aici!Iar ca rezolvare.....m-ati derutat mai tare decat eram.Nu am inteles ce trebuie verificat ca sa nu mai am probleme cu 4F7;4F8;4F9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era uzura fizica, dar partea cu potentiometrul de pe rotita ai verificat-o, era curata, zgariata, se facea contact bine pe ea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am desfacut motorasul ce comanda aer rece/cald si sincer sa fiu puteam sa jur ca atunci este pus pe masina!Deci nu cred ca ar fi uzura fizica de vina aici!Iar ca rezolvare.....m-ati derutat mai tare decat eram.Nu am inteles ce trebuie verificat ca sa nu mai am probleme cu 4F7;4F8;4F9.

Rezolvarea uzuala mergi la orice reprezentanta VW&Audi si comanzi tot ansamblul,ai 3 erori cumperi 3 ansamble

3X100 euro=300 de euro :)

Rezolvarea economica este poti ,sa inlocuiesti servomotorul Dc,rotiele dintate ,potentiometrul din fiecare ansamblu.

Pana in prezent singurii care se baga la asa ceva sunt niste baieti isteti cu ateliere de electrica din Germania ce apar pe ebay.

Sa speram ca o sa apara o solutie sau un after-market. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne zici si noua cine sunt baietii aia :) :P . Un link ceva :P

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca am gasit ce are masina mea de nu baga rece tot timpul!Meseriasii care au facut distributia au cam uitat sa stranga/intinda cureaua de la compresor.La inceput imi scartaia un pic,dar acum scartie tot timpul.Am bagat mana la curea si mai are un pic de-mi sare si acum 9-8 zile nu prea avea "joc".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, si de la baietii nebuni, in speta eu, niste poze cu V68, V70 si V71 proaspat scoase de pe propriul passat. De asemenea am identificat si potentiometru problema. Cel albastru in poze. Se pare ca in timp nu mai sunt perfecte contactele la nivelul potentiometrului si astfel in cursa lui in loc sa indice o valoare crescinda sau scazinda, valoarea se opreste brusc ca la un circuit deschis. Am facut eu cursa completa. potemtioemtrul are valoarea de 5,19k Ohm. Pe la 3kOhm nu mai indica, trebuind sa indice pana la 0,8Kohm. Deci intre 3-0,8kOhm nu indica nimic. De aia auzim prin bord motorasele care bazaie ca nebunele. Cand incearca sa atinga o pozitie si nu reusesc, reiau, si reiau, si reiau cursa. In privinta motoraselor nu va faceti nici o problema. Nu au carbuni sunt cu lamele de contact, din ce am vazut eu nu mai e problema sa indoaie ax ceva pentru ca sunt facut altfel. Deci nu motorasele sunt vinovate ci potentiometrele. Sa gasim o sursade astfel de potentiometre si rezolvam problemele. Nici la clapete sa nu cumva sa va duca gandul, alea se misca foarte foarte usor, chiar si aerul de la ventilator le misca. Am pus poze cu codul la potentiometru. Poate gasim undeva.

LE : ma gandesc serios sa caut potentiometre de 5kOhm si sa decupez potentiometrele actuale care sa le inlocuiesc cu altele de aceeasi valoare, dar mai durabile.

post-15891-1249404855_thumb.jpg

post-15891-1249404862_thumb.jpg

post-15891-1249404909_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca o sa te uiti atent la servomotorul pus de mine are carbuni si sunt in exterior.Ei sunt impinsi de un arc si la + si la -

in interior,practic culiseaza in interior pana se duc.

Asa era acum 14 ani :Driver: cautand pe net am observat ca nu mai sunt scosi in exterior , acum sunt capsati cum ai tu in poza.

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda au rezolvat problema cu motorasele si acum problema e cu potentiometrele. Am gasit o semisolutie. Trebuie presionat potentiometrul din partea superioara si face atingere pe toata cursa. Insa trebuie folosit un arc care sa exercite o presiune constanta fara sa uzeze plasticele pe acolo.

LE : Am rezolvat motorasele simplu si eficient. Am observat ca prin presionarea suprafetei superioare ale potentiometrelor, acestea nu mai au lacune in circuit. Asa ca am pus la fiecare cate o saiba de plastic peste potentiometre in asa fel incat odata cu montarea capacului ansamblului motorasului, acesta sa apese pe saiba si implicit pe potentiometru. Inainte sa le montez pe masina o sa fac o scanare pe clima si o diagnoza sa vad daca mai apar erori pe la motorase. :Driver: . Cel mai bun ar fi un arc sa presioneze, dar e bun si asa. Am dat saiba cu vaselina sa alunece ansamblul sub ea, iar presiunea exercitata de capac asupra ei este mare pentru ca aproape 1mm capacul e departat de pozitia normala. Cu toate acestea nu afecteaza rotirea levierelor si rotitelor. Motorasele sunt de 12v si sunt puternice. Urmeaza V85 bineinteles :D

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt curios cum o sa scoti V85 :) ...dar V71 cum l-ai scos?

Astea noi sunt de 12v ,alea vechi erau de 7 v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V71 a fost cel mai usor de scos, 2 suruburi si cade in jos cu tot cu un sasiu alb pe care e montat. Mai mult m-am chinuit cu v70, am scos cass clima, ghidaje aer pentru picioare in spate, pentru un surub. V68 a iesit iar usor. V85 iese si ala usor, m-am uitat, trebuie scoasa partea aia de sub bord, la pedalier, aia unde e locul pentru cartea service a masinii. Cine are ptc pe acolo are acces la mufa de alimentare a acestuia sa poate verifica daca rezistentele sale sunt functionale. ;) . Daca intr-o saptamana nu apar erori pe cele 3 motorase, scot si v85 :)

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hihihi, am scos azi si V85, deci sunt cu toate motorasele pe bara. La toate e acelasi sistem cu potentiometru albastru. La toate am bagata cate o saiba de plastic intre capacul ansamblului motoras si potentiometru. Ma duc sa le conectez pe toate la mufe, sa sterg erorile si pun clima la treaba din toate pozitiile sa vad daca mai apare vreo eroare. wish me luck :D

LE : 18.46. Am montat toate motorasele si teste pe toate caile. Nici o eroare, doar memorabilul "444 00" :) . Acum vine chinul sa pun motorasele la locul lor. :D

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update ! In 2 ore am pus motorasele toate la locul lor, panoul, de sub volan, clima si casetofonul, consola centrala si a mai ramas de montat torpedoul, dar era prea tarziu si intuneric. Dupa finalizare, am dat din nou frecus la clima in toate modurile si rescanare. Se incapataneaza sa afiseze "444 00". Deci e ok. Nu mai sunt erori la climatronic, in sfarsit, aleluia. Sunt in al noualea cer , yuhuuuu :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine ma chinuia cu niste erori,iar acum vad ca nu mai zice nimic de erori.A inceput sa se impace cu ideea ca trebuie sa functioneze :( !Ce ma ingrijoreaza este faptul ca mi-am mai intins cureaua de la compresor si mi-e sa nu o fi intins prea tare(cand trag de ea are un joc liber de vreo 3-4mm pe toata suprafata nu pe o margine de-a ei).Am dinamometrica dar este cam mare sa poata fi bagata sub masina fara canal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma dispera clima cand dadeam mai ales pe recirculare, vajaia prin bord de cateva ori, o deschidea si o inchidea de ma lua cu spume. Acum no more, face cursa ferm si rapid :( . Cureaua intr-adevar nu e bine sa o tensionzi prea tare, in timp afecteaza fulia la compresor si e dovedit faptul ca e mai mare consumul la carburant cu cat e mai tensionata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!