Jump to content

Mers neregulat


cristi1961
 Share

Postare recomandată

Masina este cea din semnatura, Octavia 1,6i, motor AVU, aproape 140.000 Km In aceasta iarna si-a facut de urat. A inceput prin a se manifesta printr-un relanti instabil astfel incat la pornire pe vreme rece dupa 5 - 10 secunde murea, apoi dupa ce o porneam din nou relanti-ul juca intre 250 si 2000 de ture.De asemenea avea un zgomot de tractoras la pornire care apoi disparea.

Am pus-o pe tester arata eroare la EGR ( intermitent, 17811, sper sa nu ma insel)

Am schimbat bujiile - erau intr-o stare avansata de uzura dupa 45.000 de Km, filtrul de benzina si EGR-ul. Am curatat clapeta de acceleratie si a fost verificat totul in masura posibilitatilor. A fost pusa din nou pe tester si nu mai arata nicio eroare.

Aceasta se intampla la inceputul saptamanii trecute.

Dupa reparatie, am pornit-o din nou, nu mai juca relantiul la rece in perioada cat mergea pe soc automat ( aprox. 1000 tr/min ) apoi la scaderea turatiei relantiului la intrarea in regim se manifestau din nou acele oscilatii ale turatiei dar in limite mult mai stranse ( 500 - 1000 tr/min). Repet, Vagcom-ul nu arata nimic.

Am facut vreo trei drumuri scurte in care masina a mers binisor dar tot se simteu mici sacadari ale motorului. Pana in aceasta seara cand a inceput sa zmuceasca mult mai puternic, acceleram si nu se intampla nimic, apoi isi revenea, ce mai, a fost un chin.

Mentionez ca obisnuiesc sa tin rezervorul plin cu benzina, asa ca, daca ar fi apa in combustibil ar fi doar de la ei. Alimentez de la MOL-ul di Militari ( vis-a-vis de Metro )

Are cineva vreo parere unde sa mai umblu, ce sa mai verific pentru ca nu mai stiu de unde s-o apuc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu o problema ca a ta dar nu la o masina din VAG-com, problema era de la pompa de benzina nu mai avea presiune, si canistra de carbon un fir intrerupt. La mine asa s-a rezolvat.

Modificat de allyn87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina se alimenteaza totusi bine in sarcina sau la turatii mari. Presupun ca pompa de combustibil da un debit constant indiferent de solicitarile motorului.

Am sa studiez si canistra de carbon.

Multumesc pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probleama este de la clapeta de acceleratie trebuie recodata........si se va rezolva problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda lambda ar da eroare nu? Mi mi-a masurat presiuna pompei cu "ceva cu ceas, nush cum ii zice'" si aveam pe jumte la relanti 2,5bar din 4,3 bar, se poate sa ma insel in privinta cu valorile, si mi-a verificat si garnitura la chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan_mbi, cum se recodeaza clapeta de acceleratie ?

Nu am nicio eroare.

P.S. Am gasit raspunsul la intrebarea mea.http://vwforum.ro/topic/1456-reset-adapt-ecu-clapeta-acceleratie/

Modificat de cristi1961
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut recodarea clapetei de acceleratie. Pentru scurt timp a mers bine ( binisor ?? ) Apoi si-a revenit. Am pus testerul si acum imi arata ca sonda lambda 1 nu functioneaza necorespunzator (malfunction ). Oare vrea alta sonda ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fii sigur de o chestie, da reset la ECU (engine, adaptation 00), adaptare clapeta pe 60 si o rugaciune.

Daca mergi extraurban forjeaz-o citeva zile, cu regimuri ~constante dar diverse.

Daca mergi urban,atunci cu motorul cald in parcare incearca sa faci testele in basic settings pe gr 34,36,43,46,70,72,75,77 (astea cu 7 ia-le la rind ca nu sint sigur)

In engine la readliness ar trebui sa-ti apara toate passed...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc. Am uitat sa precizez dar in engine readliness tot ce tine de evacuare si recirculare gaze arse este rosu

Modificat de cristi1961
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai verificat readiness dupa stergerea erorilor din engine, este normal sa vezi ceea ce spui ca vezi :) . Ai doua variante: 1. faci testele mentionate de Moog, 2. faci un drum mai lung si readiness-ul se va face de la sine.

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si-a revenit, in sensul ca fuctioneaza bine. Motorul merge rotund, se accelereaza bine, are reprize bune.

Dar s-a aprins becul galben, cel cu motorasul.

Ultima oara cand s-a aprins "engine check" - acum vreo doi ani - l-am stins doar dupa ce am schimbat o sonda lambda.

Maine pun iarasi testerul pe ea sa vad ce surprize imi mai ofera.

Imi cam pierd rabdarea, pentru ca am investit ceva bani in piese ( cumpar totul pe original ) iar rezultatele intarzie sa apara. Banii au fost mai putin cheltuiti pentru functionarea efectiva a motorului si mai mult pentru punerea la punct a sistemelor legate de obtinerea nivelului de noxe corespunzator Euro 4. Adica cam inutil, in acceptiunea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu toate testele facute- multumesc celor ce mi-au raspuns - masina nu si-a revenit. Aseara chiar am avut parte si de o mica explozie in esapament.

Dupa ce m-am mai consultat si cu un amic care este sef de service pe la o reprezentanta, m-am hotarat sa schimb pompa de benzina si aceasta in conditiile in care dusa la service presiunea de benzina era fix 2,5 bari dar si motorul mergea perfect.

Din ce am mai discutat, pompa de benzina nu se defecteaza instantaneu, ci isi anunta sfarsitul prin manifestari aleatoare - poate sa mearga bine ,apoi sa nu mai dea presiune pentru ca mai tarziu sa-si revina.

Asadar am schimbat pompa, am mers astazi vreo 30 Km prin oras si pare ca merge bine. Nu vreau insa sa ma grabesc cu aprecierile pentru ca mi-a mai facut surprize.

Va voi povesti peste cateva zile daca s-a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Si mie imi face cam la fel...adica se tureaza singura de la 1500 la 1700 ture la mersul in gol. In sarcina am pierderi de putere in treapta 2 si 3, accelerez si nu reactioneaza decat dupa ce sare de 4000 de ture. Marele de la servicele Skoda din Iasi i-a schimbat: bujii, debitmetru de aer, furtun filtru de aer...nimic, curatat clapeta de acceleratie si resetat... la fel, acum spune ceva de senzorul de la pedala de ambreiaj. Alti mecanici(vreo 4-5) spuneau ceva de un senzor la servo sau cel de la canistra de carbon. Acu sa vadem...joi programare la schimbat si astea, poate da Domnu' si scap de belea.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Problema era din sonda lambda 1. Ce a fost insa ciudat ca Vagcom - ul nu mi-a aratat nicio eroare de sonda. Singurul mesaj care revenea a fost "System too rich ". M-am apucat si am citit am curatat clapeta de acceleratie, debitmetrul de aer, am cautat pierderi de vacuum si nicio rezolvare. Am facut tot ce spunea manualul RossTech pentru aceasta eroare. Sonda lambda am schimbat-o ca ultima incercare, mi-am zis " daca nici asta nu e, schimb masina ". Ma cam disperase.

Acum masina merge foarte bine.

Totusi in basic settings pe gr.32 parca - sper sa nu ma insel, nici noua sonda lambda nu functioneaza in plaja de valori recomandata, la fel ca si cea veche. Dar nu mai vreau sa incerc nimic. Mi-a ajuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai pe gr 32?

Daca ai schimbat sonda da reset factory default si reseteaza si gr32 c1-2

Tre sa fie intre +- 10 sau 14 parca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Resuscitez si eu subiectul asta cu o problema similara la masina din semnatura. 

De ceva timp a inceput sa mearga din ce in ce mai rau. La prima pornire, la rece porneste cam greu, gen 3-4 secunde de dat la automat, nu mai porneste la sfert. Si partea cea mai enervanta este in mers. ca tremura rau, ca si cum intrerupe ori benzina ori scanteia. Parca mai accentuat dupa 2000rpm, si cu cat este intr-o treapta de viteza mai mica, se simte mai accentuat tremurul, a 1-a zmuceste aproape, pana in a 5-a cand se simte cum 'tresare' E foarte enervant fenomenul, la un drum pe autostrada iti da rau de mare.

Ce am incercat sa fac pana acum: schimbat bujii, curatat egr, clapeta aer, debimetru aer, adaptat clapeta cu vcds. Sonda lambda 1 este relativ noua, cam 10k km.

In momentul de fata pe engine am o singura eroare legata de senzorul de temperatura/nivel ulei care pe measuring bl. arata 155 grade la ulei, indiferent de temperatura reala a motorului. In rest nimic.

Din cat ma pricep eu, ar fi posibile cauze pompa de benzina pe duca, bobina de inductie pe duca sau distributia sarita de la punct, dar parca nu m-as apuca sa comand si sa schimb toate astea, asadar orice sfat este binevenit si cu siguranta apreciat. 

Ca sa verific debitul pompei de benzina trebuie scoasa din rezervor sau se poate face prin compartimentul motorului? Descria cineva procedura pe forum cu manometrul dar nu a specificat unde face masuratoarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masuratoarea o faci pe turul de alimentare. Unele masini au conector pentru conectare manometru din fabrica, daca masina nu dispune de asa ceva, trebuie confectionat ceva local , un T care vine pus pe turul de alimentare cu benzina iar in cap se pune manometrul. Am impresia, ca daca la capat de rampa nu ai returul ci un dop, poti face si acolo masuratoarea.

In rest baga o diagnoza cu citire de parametri senzori poate iese ceva.

aprinderea o testezi usor, metoda clasica cu scoaterea fiecarei fise in parte si vezi cum se comporta motorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, o sa ma uit pe traseul de alimentare sa vad unde ma pot mufa, si revin cu rezultatul. Din pacate metoda simpla de scos cate o fisa nu se aplica la motorul asta. Fara sa demontezi nimic ai acces destul de greu la fisele 1 si 4, foarte greu la fisa 3 si imposibil la 2. Uite o poza cu cat trebuie sa demontezi ca sa ajungi la fise, respectiv bujii, pompa de aer, galerie de admisie. Sau poate nu am avut eu sculele potrivite, dar tot iti trebuie si ceva cunostiinte de ginecologie sa lucrezi in spatiul ala fara sa demontezi. Am uitat sa mentionez, motorul este 1,6 SR

20190304_133847.jpg

Modificat de pasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sa rezolvat prin schimbarea bobinei de inductie si a fiselor. Dupa o cursa de proba de vreo 20km inclusiv putin pe autostrada, masina se comporta excelent, acceleratia este cursiva, nu mai intrerupe, mersul constant la o anumita viteza la fel, lin si placut cum ar trebui.

Nu am mai avut rabdare sa le inlocuiesc pe rand si sa testez sa vad exact ce da rateuri, le-am pus pe toate acolo si asta e, problem solved. Multumesc !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da nu vazusem poza pusa de tine :), imi plac motoarele mai aerisite. La ford focusul care l-am avut i-am segmentat motorul la curte,  simplu si usor dar un motor aerisit. Fabia asta care o am acum e tot aerisita...dar imi aduc aminte de Octavia lui taicamiu care era ceva de genul asta :D.

Bine ca a fost doar atat si ai rezolvat-o :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!