Jump to content

Exista probleme la motorul de 2.0 tdi?


Wayne
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Ma bate gandu sa-mi iau un Passat CC sau un audi A4 cu motorizarea asta 2.0TDI de 170CP cu DSG (pe CC).Imi puteti spune ceva despre motorul asta, cum se comporta, cat consuma...in principiu daca merita sau nu...merci!

PS: multritonicul cu 7 viteze de pe A4 (ultimul model) e cumva CVT?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorrow666draku

da, multitronicul de pe a4 e CVT - pe a4b7 [2005-2007] 7 rapoarte, iar pe a4b8 [2008-prezent] e cvt cu 8 rapoarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul de 2.0Tdi 170 cp, are calculatorul de injectie siemens si injectoare piezzo, de regla codul motor este BMN, este net superior din orice punct de vedere motorului 2.0TDI BKD de 140cp, pur si simplu este un motor mai eficient.

In randurile de mai sus m-am referit numai la generatia PD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Daca tot ai facut o comparatie, si ca sa cunoastem mai bine motorul 2.0 TDI 170, poti sa mai enumeri cateva din multele diferente fata de 140? Banuiesc ca sunt multe si importante pentru ca ai spus "net superior din orice punct de vedere".

Desi cred ca ai exagerat, te asigur ca postul meu nu e un flame. Chiar sunt interesat de aceste detalii (incluzand aici aspecte legate eventual si de ambreiaj/turbina/inercooler samd) deoarece vad ca majoritatea tunerilor urca destul doar din soft chiar si BMN-urile (care au DPF) si as vrea sa stiu pe ce hardware se bazeaza diferentele fata de 140. Personal stiam si eu de injectoare piezo, electronica Siemens fata de Bosch si ceva nesemnificativ pe la internele turbinei.

Cu toate ca interesul meu cu aceasta intrebare nu are legatura cu topicul, raspunsul tau se va incadra perfect aici :)

Mersi.

Modificat de Acidutzul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Fixed hardware bugs:

- chiulasa reproiectata a.i problema cu depresurizarea si pierderea de antigel s-a eliminat

Upgraded specs:

- turbina de pe PD 170 poate sa tina o presiune usor mai mare cu maxim 0.2 bari insa acesta putere nu este data de turbina ci mai mult de sistemul de injectie care este reproiectat iar din cauza injectoarelor piezzo motorul genereaza mai mult cuplu numai prin intermediul injectiei. Daca o sa vezi la 2.0 BKD cuplul produs de motor este direct proportional cu boostul turbinei, la BMN se poate obtine un cuplu mult marit dar cu un boost asemanator.

Eu zic ca aceste doua noi lucruri care au fost fixate/ reproiectate reprezinta un mare step forward fata de vechiul motor BKD 16v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoare siemens piezzo? :)) doar cu probleme!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antrax ai si tu dreptate dar partial :scratch:, injectoarele siemens piezzo au probleme numai pe versiunile de motor 2.0 tdi 140cp 8v, cel de 170 e 16v :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ANdi B,gresesc daca spun ca cel de 103 kw 2.0 tdi nu e in 16v? :-??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai partial dreptate, sunt 3 versiuni de motoare 2.0tdi unul de 8v 136cp pus in special pe passat B6, cel de-al doilea 2.0tdi 16v 140cp iar cel de-al 3lea 2.0tdi 170cp 16v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam eu ceva :blink:

Pentru ca la masina din semnatura 2.o tdi 103 kw motor bkp am schimbat 3 injectoare :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau sa aud asta este adevarat tu ai un motor in 8v, sfatul meu este sa il schimbi cu un 2.0TDI BKD luat de la dezmembrari e in jur de 80mil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e neaparat legat de nr. de valve. Se pare ca doar BKP-ul are probleme cu injectoarele Siemens(e topic mare in aria passat). BKD-ul (DOHC 16V fara DPF) si BMM-ul (SOHC 8V DPF) au injectoare Bosch si merg ok.

P.S. Andi, mersi pt. info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, motorul CBBB este CR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citisem si eu pe ici pe colo ca la DCI-urile autohtone tot cad injectoarele din cauza ca au pompe de inalta facute de Delphi si ca aceste pompe fac piliura care infunda diuzele .

Ce stiti despre cr-urile de la VAG ? Banuiesc ca nu au pompa Delphi pentru ca nu au lucrat in veci cu ei ; ce stiti despre fiabilitatea lor vis-a-vis de acest aspect?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta se intampla la primele motoare 1.5 dci. Intre timp s-a remediat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, multitronicul de pe a4 e CVT - pe a4b7 [2005-2007] 7 rapoarte, iar pe a4b8 [2008-prezent] e cvt cu 8 rapoarte.

Eu din cate stiu CVT are o groaza de rapoarte. Cum e CVT cu 7 rapoarte? Adica are 7 rapoarte predefinite si atunci cand raportul "pinioanelor" variaza se opreste in anumite puncte? Vazusem pe youtube un filmulet cu un NISSAN care statea la ~6000 RPM si viteza crestea.

Oare merita schimbarea injectoarelor de pe un BKD cu injectoare Piezzo? Care ar fi costul acestei operatiuni. Banuiesc ca poate avea efecte negative asupra cutiei DSG (care din cate stiu face fata pana la 350Nm)

Fixed hardware bugs:

- chiulasa reproiectata a.i problema cu depresurizarea si pierderea de antigel s-a eliminat

Am si eu problema cu antigelul. Vrei sa spui ca pierderea asta poate sa fie un defect de fabricatie/proiectare, fara sa fie fisurata garnitura/chiulasa?

Modificat de Sp!der
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sp!der:

1) CVT prin concept nu are rapoarte limitate ea poate avea un nr infinti de rapoarte numai ca in cazul cutiilor audi, aceasta cutie are 7 rapoarte predefinite

2) Nu ai cum sa schimbi injectoarele bosch de pe bkd uc unele siemens piezzo deoarece calculatorul tau de injectie nu stie cum sa leopereze, iar cutia dsg nu are nici o treaba cu sistemul de injectie, eu de exemplu am pe masina mea injectie piezzo si am si cutie dsg

3) Pierderea de antigel este un caz tipic pentru motoarele BKD, pentru unele s-a facut si un recall.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu cutia DSG era limitata la 350Nm pe care ii putea suporta fara probleme. Daca se schimba injectoarele si cresc performantele, sau un cip de exemplu pentru 170CP, cuplul depaseste 350Nm. De'asta ziceam ca are efecte negative asupra cutiei sau ambreiajelor, care nu sunt deloc ieftine :)

Poti sa imi dai mai multe detalii, linkuri orice legate de pierderea de antigel pe BKD? Ma intereseaza pentru ca si al meu are problema asta. Are rost sa imi fac probleme ca se poate agrava? sau pur si simplu sa am grija sa am prin portbagaj o sticla de apa distilata sau antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) CVT prin concept nu are rapoarte limitate ea poate avea un nr infinti de rapoarte numai ca in cazul cutiilor audi, aceasta cutie are 7 rapoarte predefinite

Andi ca sa-i raspundem colegului cat mai complet, imi permit sa adaug la raspunsul tau ca cele 7 rapoarte ale cutiei multitronic sunt predefinite numai cand selectorul treptelor de viteze se afla in pozitia de schimbare manuala (+/-). In rest, cand selectorul se afla in pozitia "Drive" nu exista rapoarte predefinite, practic are un numar infinit de trepte. :)

Ca si in filmul cu Nissan, la fel se intampla si la Audi, turatia ramane aceeasi si creste numai viteza de deplasare.

Am gasit pe Youtube filmuletul acesta in care puteti observa ca turatia nu depaseste 1400 - 1600, iar viteza masinii ajunge pana la 80 Km/h.

Audi Multitronic Accelerate

S' mode multitronic Audi A4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am ajuns sa discutam mai mult de cutii de viteze decat de ce a intrebat omul, vrea sa stie ce si cum pe motorul de 170 cai. In primul rand trebuie spus ca exista doua motoare de 170 cai, unul PD cu piezoinjectie si unul CR cu piezoinjectie. Diferenta de performanta este practic nula pe hartie si probabil si in practica, ambele avand 170 CP si cuplu maxim de 350 Nm.

Acum sa vedem diferentele:

pe la sfarsitul lui 2006 parca a aparut acest motor cu piezoinjectie si era intr-adevar o versiune mai eficienta a motorului de 140 de cai desi sistemul de injectie era diferit. Din pacate nu stiu ce cod motor are acesta

in martie 2008 pe motorul de 140 cai s-a implementat CR urmat la numai 3 luni de CR si pe 170 cai. Asadar motor mai nou de 06.08 si cu 170 cai ar terbui sa aiba CR si automat DPF si corespunde normei de poluare euro4 plus (doar modelele produse dupa 01.09 au pe passat euro 5).

Ca si fericit posesor al acestui motor, il recomand cu caldura. Am sa descriu cam ce am observat ca si imbunatatiri fata de tdi-urile precedente:

1. zgomotul in stationare si la rulare extrem de redus cu cireasa de pe tort data de evacuare care dupa 2500 turarii da un vrrum de benzinar sportiv

2. vibratii aproape inexistente,

3. consum excelent, la stilul meu de condus care nu e chiar agresiv dar nu este nici foarte lent, am o medie generala de 5,7

4. consumul de ulei este aproape de 0 - in 18.000 km cat am mers pana acum a scazut doar 2 mm pe joja si nu am completat deloc in consecinta

5. urca in ture foarte repede, se simte bine si peste 4000 rpm, cred ca ar trebui modificata zona rosie a turometrului, am ajuns la 100 in treapta 2 fara sa ating podeaua cu pedala de acceleratie si mi se parea ca e in largul lui motorul.

acum are si un "minus" daca asta poate fi numit asa, si anume faptul ca un dizelar inrait cum sunt si eu, poate spune ca seamana prea mult cu un benzinar, adica vrea turatii, desi trage excelent pe toata gama de la 1800 la 5000 e posibil sa opresti motorul la plecarea de pe loc daca ai mers pana acum cu tdi clasic, mie mi s-a intamplat :blah_:

O sa incerc sa fac ceva poze cu motorul fara capacul de plastic, sunt diferente mari fata de cel de 140 CP, nu e doar un motor mai eficient, parerea mea e ca singurul lucru care il au in comun este cilindreea.

Bafta la achizitie !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am motorul vechi de 2L/170 de cai, PD pe Audi A4 (cod motor BRD). Intradevar are injectoare piezo, este 16V si are filtru de particule (DPF), doua intercoolere. Am inteles ca ar trebui sa aiba si calculator boch si turbina marita si altfel pozitionata fata de motorul de 140 de cai.

Motorul se simte cel mai bine pe la 3000-3500 de rotatii, dar trage bine pana peste 4000 de rotatii..

Consumul.. in jur de 6.5 pe-afara, mers normal.. peste 10 in oras ( :) ) dar am o vaga impresie ca e ceva cu motorul...

Modificat de DaBlue
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DaBlue, si eu cred ca motorul tau are ceva, vreun senzor care nu face treaba sau ceva care creste consumul, din ce zici tu inseamna ca media de consum e la tine undeva la 7.5 % care e cam cu 1 litru peste ce da producatorul.

La modelele non CR de 170 cai consumul mediu dat de producator este de 6,4 iar la cele CR este de 5.7. Al meu din fericire consuma exact cat zice producatorul. Un test simplu pe care-l poti face este sa mergi in treapta 5 la 100 km/h cu tempomatul activat pe un drum cat se poate de orizontal si iber si consumul nu ar trebui sa treaca de 5,5- 5,8 . La mine daca merg asa consumul coboara pe la 4,9- 5,1 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si fericit posesor al acestui motor, il recomand cu caldura. Am sa descriu cam ce am observat ca si imbunatatiri fata de tdi-urile precedente:

1. zgomotul in stationare si la rulare extrem de redus cu cireasa de pe tort data de evacuare care dupa 2500 turarii da un vrrum de benzinar sportiv

2. vibratii aproape inexistente,

3. consum excelent, la stilul meu de condus care nu e chiar agresiv dar nu este nici foarte lent, am o medie generala de 5,7

4. consumul de ulei este aproape de 0 - in 18.000 km cat am mers pana acum a scazut doar 2 mm pe joja si nu am completat deloc in consecinta

5. urca in ture foarte repede, se simte bine si peste 4000 rpm, cred ca ar trebui modificata zona rosie a turometrului, am ajuns la 100 in treapta 2 fara sa ating podeaua cu pedala de acceleratie si mi se parea ca e in largul lui motorul.

acum are si un "minus" daca asta poate fi numit asa, si anume faptul ca un dizelar inrait cum sunt si eu, poate spune ca seamana prea mult cu un benzinar, adica vrea turatii, desi trage excelent pe toata gama de la 1800 la 5000 e posibil sa opresti motorul la plecarea de pe loc daca ai mers pana acum cu tdi clasic, mie mi s-a intamplat :)

Al meu este PD,deci o sa incerc sa fac o comparatie cu cel CR.

1. La fel am observat si eu. De multe ori, verific motorul sa vad daca mai este pornit. Mi se mai intampla si mie sa imi moara motorul ....nu stiu de ce, dar totusi moare...singura explicatie posibila ar fi ca nu are deloc forta si putere la turatie joasa si cum e un pic drumul mai inclinat...poc.

2.de asemenea

3. Cel mai mic consum a fost de 4.7. La un mers linistit cu viteze de maxim 120, iar in oras 60-70, accelerari lente, etc, ia cam 5,7-5,9. Cum o calci putin pe coada, creste pe la 6.6-7.

4.Aici, da! Pot spune ca motorul CR, are un mare atuu. La mine, cam pe la 10 000, la un mers moderat, mi se aprinde becul.

5. Corect. Chiar si pe mine m-a mirat, urca pana la 5000 pe nerasuflate si foarte repede. Nu iti dai seama cand ajunge acolo.. Chiar te tine lipit de scaun. Totusi, am un semn de intrebare. A ta in treapta a doua, prinde 100 ? Asta inseamna ca are si o alta etajare a cutiei de viteze, pentru ca al meu nu ia mai mult de 80 . Si asta la 5000 de rotatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FlorinC, pe la ce turatie simti ca iti "intra" turbo?, A, si al meu suna a PD ..destul de sesizabil... Ce cod motor ai?

Modificat de DaBlue
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!