Jump to content

Probleme supraincalzire 2.0 TFSI


Bebeee
 Share

Postare recomandată

Termostatul e pus in poza putin mai sus.

E posibil sa fie comandat electronic daca nu intra nici o mufa in el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Cred ca Al Bundy are dreptate. Rasfoind manualul de service de la 1.4/1.6 FSI am constatat ca sunt doua termostate care deschid la temperaturi diferite, unul la 87 grade si altul la 105 grade. Banuiesc ca sistemul de racire de la 2.0 TFSI nu a suferit multe modificari fata de cel de la 1.4/1.6 FSI. Din pacate nu am un manual de service si de la acest motor ca sa confirm exact.

Thermostat 1

from cylinder head (opens at 87° C)

Thermostat 2

from cylinder block (opens at 105° C)

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu ca musca.. Antigelul creste punctul de fierbere al solutiei de racire, sa nu se face vreo confuzie cu modul de fierbere al apei pure sau de la robinet. Lichidul de racire care "umbla" prin instalatiile noastre cam la ce temperatura o incepe sa fiarba?

Acea temperatura la care pleaca electroventilatoarele nu se poate modifica din soft?

P.S. Nu dati cu pietre in caz ca am zis vreo prostie mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am probleme cu racirea dar numai pe circuit dupa 2-3 ture (5-6min) de mers in regim de 7000-7500RPM si atunci cand sunt peste 22-24 grade afara. Dat fiind regimul extrem de mers, apa urca pana la rosu pe bord dupa care primesc mesajul de avertizare cu trasul pe dreapta. In realitate, este suficient sa fac o tura de racire si temperatura apei scade dar nu pentru mult timp. Prima masura pe care o voi lua va fi ca la urmatoarea sesiune sa scot complet antigelul si sa pun numai apa distilata cu agent special de racire. Dupa asta voi schimba radiatorul deoarece am vazut o picatura de antigel in partea de jos deci trebuie sa aiba o mica fisura undeva (nu ma mira...are 6 ani). 2 TFSI are o racire a apei foarte buna, motiv pentru care nimeni n-a scos radiator pentru upgrade. Am discutat cu ceva lume si sistemul de racire OEm ar trebui sa faca fata si la motoare modificate la 4-500CP pe circuit. Totusi, masinile Seat Leon Supercopa au 2 radiatoare mici suplimentare montate in dreptul grilelor laterale din bara. Acestea suplimenteaza radiatorul stock si au racire direct din grile, fara ventilatoare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cel mai bine iti trebuie o schema electrica cum vine exact asa ca sa iti dai cu parerea pot fi multe cauze.

Nu stiu cum e la cele noi dar la cele vechi sta treaba in felu urmator.

Ventilatorul nu e comandat de calculatorul de bord ci el este comandat de un senzor de temeratura care este pe aproape de radiator care stie exact temperatura radiatorului. Cand acesta are temperatura sa zic 100 (nu stiu temperatura de comanda a ventilatorului) deschide un contact si anclanseaza ventilatoarele.

Mai exista un senzor de temperatura care este citit de calculatorul de bord si de indicatia din bord care nu are nici o legatura cu comanda la ventilatoare.

Termostatul este o piesa care doar deschide si inchide la o anumita temperatura la fel nu are fire si nu e comandat decat de el cand are temperatura care ii trebuie deschide, cand nu, sta inchis. Ideea este ca atunci pornesti masina antigelu sta pe circuitul mic si cand a crescut la o anumita temperatura deschide termostatul si trece pe circuitul mare pe care se afla radiatorul.

Parerea mea este in felu urmator. Daca stii care sunt cei 2 senzori vezi care comanda ventilatorul si vezi daca inchide si deschide acel contact care da comanda ventilatoarelor. Comanda nu este deobicei directa ci va trece printr-un releu pentru ca circuitul cu ventilatoare e destul de puternic si atunci folosesc un releu. Cel mai probabil acolo e problema cauta si vezi unde e releul respectiv si schimba-l in timp contactii la releu se distrug din cauza curentilor destul de mari la anclansare a celor 2 ventilatoare si de aici cateodata mai face contact cateodata nu ceea ce patesti tu acum nu tot timpu.Pana la urma nu va mai merge deloc acel releu si nu iti vor mai porni deloc. Sper cu asta sa rezolvi problema.(eu ce am zis este pe un caz de masina mai veche insa sistemul trebuie sa fi ramas in mare la fel)

Iar pentru Fuscobal sigur ai nevoie de un radiator mai performant sau poti incerca un antigel care e mai bun sau poate ai probleme cu pompa de apa.

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista radiatorul de uprgade de la Mishimoto.

Am schimbat termostatul si cei doi senzori de care zici tu. Am un PDF si cu instalatia electrica, cat de cat. Cand am fost in service si au fost masurate tensiunile pe pinii ce intra in ventilor (sa vad daca vin semnal spre ventiloare), ventilatoarele au mers tot timpul.

Se pare ca releul de care zici tu, se afla in carcasa ventilatoarelor, si trebuie schimbate ambele ventiloatoare... Nu le-as schimba, daca nu as fi sigur ca de aici e buba, mai ales pentru ca, costa peste 1000 Ron.

Mai sapam :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai exact ce iti ziceam mai sus acele contacte cateodata fac contact cum trebuie cateodata nu.(primul simtom la relee care sunt pe duca este acela ca iti face o data si apoi poate sa iti mearga o luna fara probleme si apoi iar sa iti faca figura)

Din cate vad eu pe schema apare un releu J317 care zice ca e in engine compartment prima data el se anclanseaza si apoi vine comanda de la ecu spre acel tranzistor(J293 Radiator fan control unit) care se deschide si incepe sa porneasca ventilatoarele. Eu as zice ca el e vinovatul acel releu J317. Acel radiator fan control unit care contine transistor care e intradevar in ventilaor insa ma indoiesc ca ala e busit sau are un contact imperfect.

Vezi daca poti sa iti comanzi acel releu J317(80% sanse sa fie asta busit). Si in ultima instanta vezi ca s-ar putea sa poti comanda doar acel Radiator Fan control unit care e J293 (10% sanse sa fie asta busit) daca o fi intrat apa in el sau cine stie ce se poate intampla cu acel modul. Si inca 10 % ar putea fi alte cauze cablu, mufe etc.

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

J293 nu se poate comanda separat, este in motorasul ventilatorului mare. Iar J317 are cu totul alt rol. NU ar mai merge multe module de pe masina, daca 317 ar fi defect.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai uitat pe forumuri si la unii zicea VAG-COM-ul J293 malfunction. La mine nu e nici o eroare.

Nu stiu sa aibe masina 2 termostate, cum ati spus ca e la 1.6 FSI.

Termostatul ce il am eu, nu e electronic, e mecanic totul, fara nici o mufa.

Am gasit cum trebuie facute probe la 1.8 T. E la fel si la 2.0 T?

1. To test a fan motor, unplug the electrical connector at the motor and use fused jumper wires to connect battery power and ground directly to the fan. If the fan does not operate, replace the motor.

2. If the motor tests OK, check the cooling fan thermo switch, located at the bottom of the radiator on the driver's side.

3. Remove the electrical connector from the cooling fan thermo switch and apply a fused jumper wire between terminals number 1 and number 2 with the ignition switch in the ON position, with the engine not running. Both engine cooling fans should run at low speed.

4. Next apply the fused jumper wire between terminal number 2 and number 3 with the ignition switch ON and the engine not running. Both engine cooling fans should run at high speed.

5. If the fans run as described in steps 3 and 4, it indicates that the cooling fans and circuits are running properly and the thermo switch is faulty.

6. If the fans do not operate with the thermo switch bypassed, check for voltage at the red wire of the thermo switch electrical connector. There should be battery voltage.

7. If voltage is not present check the large cooling fuses in the engine compartment fuse holder and the No. 16 fuse in the passenger compartment fuse box. If the fuses are OK, the problem lies in the wiring harness, the fan control module or the coolant temperature sensor.

8. Check the wiring for open or short circuits. The fan control module can only be diagnosed as faulty through process of elimination.

Multumesc

Modificat de Bebeee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa schema releul J317 are rolu dupa cum vad pe schema fiind inseriat cu + de la baterie deci de a tine fara tensiune ventilatoarele si sa dea tensiune cand este anclansat. Bebeee incearca sa schimbi acel releu daca nu e prea scump. Dupa cum am spus si mai sus problemele apar doar cateodata si asta e simptom de releu defect sau contact imperfect.

Al Bundy Te rog explica ce rol are J317. Eu citesc doar schema si banuiesc ce face din experienta. Mai lipseste o bucata de schema deci ar putea sa mai alimenteze ceva insa nu am de unde sa stiu fara a citi bucata de schema lipsa. D180 se duce pe pagina 3 adica spre ventilatoare si mai indica ca s-ar duce undeva insa acolo lipseste schema.

La un releu poate sa iti mearga 99% si 1 % sa apara problema ea apare deobicei dupa ce se incing contactii de la releu deci nu din prima. Acum sa nu ma injuri daca nu e de aici insa eu am avut probleme cu un golf 3 gti cu un releu si imi facea figuri exact ce descrii tu aici. L-am gasit fara schema insa dupa 2 luni de cautari, iar proprietarul de la care am cumparat-o se chinuia de 4 ani sa ii dea de cap. La mine a fost releul de managementul motorului. Acel releu porneste cam dupa 1 minut dupa ce masina porneste si merge ok insa dupa o perioada motorul incepe sa faca urat dupa ce se incalzeau contactii la acel releu si motorul dadea sa moara. Masina mergea in avarie insa mergea. Bine ca am cheltuit si eu atunci vreo 500 dolari pe diferite piese care fiecare isi dadea cu parerea. Iar e ciudat ca la diagnoza iesea bine. Bafta in continuare la ce iti propui sa faci.

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut aici 2 scheme cu ce am gasit prin PDF-uri. Problema se manifesta fix cum zice blordc, doar dupa ce se incalzeste, si tipic, cand am fost in service, de 2 ori, nu a facut problema :lol:

post-3765-0-81103600-1328197198_thumb.jp

post-3765-0-87501900-1328197207_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este releul prin care ECU face managementul diferitelor sisteme, adica cele de care e nevoie doar dupa pornirea motorului nu si la punerea contactului, gen: PTC, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bebe, un Mishimoto n-ar ajuta prea mult la mine. Are aceeasi suprafata frontala doar ca e mai gros iar daca airflow-ul prin ele este acelasi nu va fi imbunatatire prea mare. Deocamdata voi inlocui radiatorul, termostatul si senzorul de temperatura iar la urmatoarea iesire pe circuit voi pune apa distilata cu agent special de racire in loc de antigel (antigelul e o cauza foarte posibila a incingerii motorului la mine). Daca astea nu rezolva problema, exista un radiator OEM micut care se foloseste pe GTI in tarile cu clima calda si se inseriaza cu radiatorul OEM central. Daca o sa-mi intre ala de furtunele de la intercooler, va avea pozitionare foarte buna si airflow feed direct din grila proiectorului !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi dai te rog mai multe detaliu de acest radiator micut? N-am auzit de asa ceva pana acum sincer :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai exact ecu da tensiune + la ventilatoare cand ii trebuie dupa ce motorul a pornit prin aces releu J317 fiind inseriat cu fuzibilu si ventilatoarele. Iar daca el merge doar cateodata iti da durerile astea de cap, nedand + la ventilatoare degeaba da comanda prin J293 cand apa a crescut prea mult. Nu am zis ca asta este cauza 100% dar dupa simptome ar fi una din variante

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu noutati. De aprox 1 luna am schimbat ventilatorul mare. Am facut cam 1500 km, printre care si vreo 200 in Bucuresti si apa nu a mai crescut pe Vag-com peste 93 grade, nici cand am facut 17 km in bucuresti in o ora 40 :) :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wow, 2 ani si atatia bani pt un ventilator. :D bine ca nu s-a stricat nimic la motor de la temperaturile mari.

si eu am avut problema cu mufa, au scos-o si au bagat-o. dar era vara, foarte cald si doar la relanti prin oras crestea temperatura, iar cu capota deschisa se regla temperatura pe urma in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!