Jump to content

Haldex 4'th generation


Quino
 Share

Postare recomandată

Intr-un final am avut timp sa schimb uleiul, dupa 3 ani in care s-au parcurs 180.000 de Km, uleiul arata destul de bine. Operatiunea a fost destul de simpla, initial au intrat 500ml de ulei, apoi am mers cu masina 5 minute, dupa care am am mai completat cu 100ml pana a inceput sa curga. 

Am folosit o pompa cumparata de pe ebay.

Am schimbat si uleiul din cutia de transfer din fata, arata destul de uzat, cel din spate l-am verificat si arata bine, asfel ca nu l-am mai schimbat acum.

Uleiul Haldex a costat 40 de euro, cel de transfer 35, iar suruburile cam 8 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut băieți. Am o poveste lunga care ma seacă deja. Am un golf 5 4motion.  Cumparat din țară. Era pus silicon la martorul ESP.  Am dat jos siliconul si martorul era permanent aprins. Era zi de sărbătoare cand se stingea. Puteam sa il activez si dezactivez in momentele alea. Aflu cu stupoare ca nu imi comunica controllerul haldex cu masina. Concluzie...apa .....oricare....mort controllerul. Am achiziționat unul am inlocuit cu cel vechi. Am pus vcds si imi da urmatoarea eraoare 01316 ABS  control module. Si a doua 01324 control module for all wheel drive (j492) 013 check DTC memory . Am mers pe un câmp si se vedea ca merge. Chiar trageau rotile fin spate. Am ajuns acasa am chemat un prieten cu vcds si ghici ce ....a activat ceva test pentru calibrare si acum nu mai pot sa sting abs din bord. Acum sunt aprinsi ambii martori. Si ....bomba....Nu mai trage spatele.  Chiar nu mai stiu ce sa fac .....ma puteti ajuta va rog ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modulul nou trebuia codat corespunzator pe masina , nu se poate pune Plug & play  , probabil ce a facut colegul tau a dat reset to Basic settings  dar setarile nu au corespuns cu ce ai montat tu pe masina.  Trebuie sa te duci la cineva specializat care stie sa iti codeze modulul corespunzator pe masina.  

Legat de eroarea de 01316 - ABS Control Module    este legata de pompa de ABS  , eroarea este cu intermitent sau defective ?  

 

 

  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

La Tiguanul meu 4motion am observat o problemă pe care vreau să v-o relatez în speranța că cineva a mai întâlnit-o. După ce merg cu mașina aproximativ o oră, la plecarea de pe loc, în treapta 1 de viteză sau în marșarier, când ridic pedala de ambeiaj, simt unul sau două mici șocuri, ca și când patinează scurt ambreiajul. Este clar că lucrul acesta se întâmplă după ce s-a încălzit bine ori ambreiajul ori ceva legat de transmisia catre puntea spate. De unde credeți că ar putea fi problema? De la ambeiaj sau or fi flanșele de la cardan ? Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Catalin Arseni
On 8/7/2018 at 3:01 PM, Doomy said:

@Catalin Arseni Haldexul s-a gripat complet ?   s-a blocat solenoida N373? 

Scuze petru raspunsul intarziat...povestea continua asa, la mine - pe o Skoda Scout/2012 ...

La scurt timp dupa schimbarea uleiului, pompei si a filtrului (cumparate originale de pe https://www.haldexparts.com/) la un service mult laudat din Sibiu (LEO),  grupul Haldex s-a defectat mecanic - masina pocnea, scartia si se infrana la cateva minute dupa pornire. M-am intors cu ea la service unde masina a mai stat cateva zile, dar n-au reusit sa mai faca nimic - seful de service a ridicat din umeri si mi-a dat-o cum am adus-o...

Masina nu avea nici o eroare la diagnoza cu VCDS sau cu soft-ul reprezentantei... Astfel ajuns la reprezentanta mi s-a  sugerat schimbarea grupul Haldex, ceea ce am si facut (cu greu am gasit unul potrivit SH ~ 2500 lei). Mai punem vreo 700 la manopera ... si vreo luna de taxiuri si autobuze...!

 

De ce m-am hotarat sa scriu mesajul asta - iata ce am gasit pe site-ul https://www.haldexrepairs.co.uk/guide-generation-4-haldex-trouble-shooting/

"The mechanical hardware in the Haldex Clutch/coupling is quite robust, and does not suffer from mechanical failure. In the 800 or so VW/Audi vehicles I have been involved with, only 2 vehicles upto now have had mechanical failure, both of which have been modified power upgraded vehicles."

Eu nu am facut nici un fel de upgrade / chip tuning, etc...Mi-e foarte clar acum ca ceva s-a facut gresit la schimbarea uleiului/pompei/filtrului - erau multe masini in service, agitatie mare, peste o saptamana toata lumea pleca in concediu, dupa cum mi s-a spus...

Sunt convins ca cei de la Leo (si el in persoana) sunt profesionisti - dar de data asta chiar au dat-o in bara - e atat de greu s-o recunosti?

 

Modificat de Catalin Arseni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pana la urma la haldex gen 4 ..golf 6 cbab 2009 , se schimba si filtrul ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut un cod pe original pentru ulei haldex gen4 daca se poate si daca merge pus si la haldex gen5.merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi in topicul lui @Doomy, la Tiguanul lui  are poze cu tot ce trebuie,  daca ii aduc bine aminte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut. Sper ca scriu unde trebuie. Am o skoda superb 4x4(haldex) 2011. De cand am luat-o (sept. 2018), proprietarul mi-a adus la cunostinta ca are o "intarziere,delay" la pedala de acceleratie, imediat dupa ce schimb treptele de viteza, indeosebi, pe treptele mai mari(a treia, a patra, a cincea), si ca este ceva legat de 4x4. Acum cum sa explic acest delay, ca intr adevar se simte(destul de discret) imediat dupa ce schimb treptele, iar in momentul cand calc iar acceleratia e ca o furcă care nu cupleaza imediat ci imediat cum calci pedala, se simte ca si cum intră in sarcina, nu cum calci pedala ci imediat dupa ce o calci. (v am cam zapacit aici cu explicatia asta?). De deranjat, nu ma deranjeaza foarte rau, insa ma gandesc ca nu e chiar in regula. Acum, de ceva timp am observat partea din fata a grupului cam plin de ulei...umed asa pe toata suprafata lui, si acum vreo 2 zile am gasit si eroarea care o atasez, insa am inteles ca eroarea e posibil sa fi aparut din cauza faptului ca mi a intrat Esp acum vreo saptamana?!? (eroarea s a sters, n am verificat dupa un drum daca a mai aparut). Altfel, ma gandeam ca ar putea sa fie si un inceput de ambreiaj pe ducă. Ideea este, unde as putea verifica haldexul, mai ales cu uleiul acela pe grup, nu toata lumea se baga in ele, macar sa stiu daca e din grup sau altceva.

Sunt din Slobozia, Ialomita. Multumesc.

Screenshot_20201009-183905_Gallery.jpg

Modificat de cyti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cate revizii ai facut la haldex de cand si luat masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, am schimbat doar uleiul cand am luat o. Si am facut aprox 40.000 km de atunci.Cei care mi au schimbat uleiul, mi au cerut seria vin si au zis ca nu se schimba si filtrul(la altele, inteleg ca se schimbă)

Modificat de cyti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inlocuieste ulei,filtrul si curata pompa.

Suntem off topic ,aici e vorba de gen 5 ,tu ai gen 4.

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

28 minutes ago, EEXCALADE said:

Suntem off topic ,aici e vorba de gen 5 ,tu ai gen 4.

Am mutat discuţia la locul potrivit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Recomandati mi pe cineva in bucuresti care ar putea sa ma ajute. Macar sa ma conving de problema. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut din nou. Am revenit cu noi informatii.? Am facut revizia haldex, filtru, ulei si pompa desfacută si curatat sită..etc. Toate bune si frumoase, nu mi a parut o operatiune super dificila avand in vedere ca masina a fost sus pe elevator. Uleiul vechi(40 mii km) era cam cu urma de negreală-pilitură, ceva, in fine. Sita la pompa nu era cine stie ce plina...desfacuta, suflata cu spray de discuri. Pus tot la loc, plecat sa vad ceva schimbare...n as zice. Apropo, mai tre sa completez ulei dupa ce am facut ceva km? Eu de fapt am urmarit sa vad daca imi dispare acea smucitură, șoc, dupa ce schimb vitezele...a 4 a, a 5 a, a 6 a, indeosebi dupa ce o turez mai mult 3000 ture, adica...accelerez pana pe la  3 mii, actionez ambreiajul, schimb treapta, eliberez ambreiajul(deci termin cu ambreuajul) si imediat inainte sa calc acceleratia se simte ca o smucitura sau ceva care te mai impinge scurt, dar discret(asa face de cand am luat o de 2 ani). Deci n a disparut! Mecanicul dupa cum a simtit si el a zis k ar putea fi ceva legat de vreun sensor de pe cutie sau legat de diferential. De fapt diferentialul din fata este cam plin(umed) de ulei, ceea ce cam deranjeaza si nu stiu ce de unde ar fi asa umed acolo. Nu vreau si nici n am cum sa repar masina printr un comentariu sau intrebare pe forum dar o sugestie sau un sfat din experienta dvs m ar ajuta legat de smucitura aceea. Sau sa o asculte cineva specializat. Multumesc frumos!

Modificat de cyti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Astăzi am schimbat pompa, uleiul și filtrul de ulei de la haldex pentru că aveam eroare pe pompă. A durat două ore toată operațiunea, iar cu filtrul m-am luptat cel mai mult, deoarece pompa era arsă, nu am putut să fac presiune să arunce filtrul afară. Uleiul și sita pompei nu arătau rău, însă filtrul părea cam înfundat (nu a fost înlocuit niciodată în cei 300k km). 

Eroarea de pe pompa a dispărut, dar apăruse eroare pe valva de control, care a dispărut după ce am mai dat de câteva ori output test.

Problema e că acuma haldexul blochează complet puntea spate atunci când cuplează. Dacă rotile sunt virate și merg încet, blochează spatele și motorul vibrează destul de tare, trebuie sa îndrept volanul și să merg în linie dreapta pentru a-și reveni. Din ce cauză să fi apărut problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil trebuia facut Basic settings, daca este la fel cu Generatia 5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Gen.4 nu se poate face Basic Settings. 

Momentan am scos siguranța de la Haldex și merg așa până mai investighez problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci nivelul /amorsezi pompa / faci iar nivelul .

Ai facut asa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADEDa. Au intrat inițial cam 500 ml, apoi au mai intrat încă 100 iar azi am mai băgat 100. In total sunt 700 ml acum.

După schimbarea pompei, am mers cam 200 m, si am verificat dacă mai sunt erori, pompa nu mai dădea eroare, dar apăruse eroare pe valva solenoidă. După ce am mai dat Output Test de câteva ori, a dispărut eroarea, dar se blochează roțile în viraj.

Astăzi am desfăcut ECU de la haldex și a ieșit ulei pe la valvă, plus presiune, moment în care mașina s-a lăsat un pic și a eliberat roțile. Am montat la loc ECU și acum am iarăși eroarea, dar măcar roțile nu se mai blochează (probabil până se creează iar presiune în Haldex).

Până la urmă, se pare că problema am creat-o singur, nu trebuia să mă apuc de lucru Marți 13 🙂. Mufa de la valva solenoidă era cam îndoită, din păcate, nu am avut grija să intre bine pinii de la ECU în mufa valvei, și am forțat prinderea. Acum nu știu sigur dacă problema e la ECU sau la valvă?

ATENȚIE foarte mare când montați la loc ECU, aveți grijă să intre bine pinii în mufă!

Fără sa demontezi ECU, e cam complicat de scos și băgat mufa de la pompă.

Acuma sper să găsesc de cumpărat o nouă valvă și să văd dacă se rezolvă problema.

20210413_214435.jpg

20210415_141226.jpg

20210415_141542.jpg

20210415_141531.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 minutes ago, DiLivio said:

@EEXCALADEDa. Au intrat inițial cam 500 ml, apoi au mai intrat încă 100 iar azi am mai băgat 100. In total sunt 700 ml acum.

 

 

 

Nu e ok ,amorsarea nu a fost facuta cum trebuie (de asta a intrat ulei si a3a oara)

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult nu am reușit nici cum să bag.

O singură dată am amorsat  după înlocuirea pompei. Era deja târziu și nu am mai avut timp pentru altă amorsare. Dar în mod normal, acum ar trebui sa fie ok 700 ml?

 

LE: 

Am amorsat iar Haldexul, și a revenit tensiunea în puntea spate, plus roțile se blochează în viraj. Comportamentul ăsta mă face să cred că valva nu eliberează presiunea din Haldex. Uleiul ce a ieșit pe la valva solenoidă era foarte vâscos, părea să fie mai mult o pastă.

Am comandat o valvă nouă care sper să rezolve problema.

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DiLivioeu zic sa desfaci complet haldexu si sa cureti cum trebuie pe acolo , dai jos pompa, valva cu calculatorul, si grupul cu discurile , pt asta trebuie sa desfaci suportul central de la cardan , sa dai jos flansa de cardan de la dif. spate si desfaci cele 4 suruburi de la haldex .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

🙂 Mulțumesc de sfat, dar nu pare o treabă prea simplă.

E foarte posibil să fie colmatat cu ulei îngroșat tot grupul Haldex, iar asta să fi dus la arderea pompei și a valvei, plus că trebuia să intre mai mult ulei după înlocuirea pompei. Mă mai gândesc dacă mă bag să desfac complet, sau poate mai reușesc să scot din acel ulei făcând presiune cu pompa.

Acum aștept să văd dacă cu noua valvă o să funcționeze totul normal, iar apoi poate fac o curățare completă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!