Jump to content

probleme la motorul 1.6tdi


maryuskkk
 Share

Postare recomandată

nevasta-mea are o jetta 1.6tdi de 105cp masina avand acum aprox 33.000km si i se tot aprind lumini la bord precum pomul de craciun.

i se aprinde becul ce indica probleme la filtrul de particule diesel insa asta este de inteles pt ca masina merge mult in oras . indicatorul respectiv, dupa cum se aprinde asa se si stinge.

apoi, ieri i s-a aprins si clipeste indicatorul cu arcul electric ce indica preincalzirea la bujii dimineata cand e motorul rece. ma asteptam sa se stinga de la sine, insa sta tot asa aprins.

s-a aprins de asemenea si un martor luminos care este tot pe ceasul cu turometrul undeva in langa indicatorul de temperatura a apei.

de exemplu, daca acul de la indicatorul temperaturii apei ar fi la 105 grade celsius, ar fi indreptat cu varful spre martorul luminos ce sta aprins.

oare ce este acel martor luminos?

motorul pare ca functioneaza fara probleme.

astept raspuns urgent cu opinii si parer pt ca masina ve pleca vineri in tara pt 700 km si mi-e teama sa nu ramana in mijlocul drumului.

Modificat de maryuskkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa mergi la o scanare / diagnoza.

Nu stiu daca o sa-si dea cineva seama care este problema dupa ce va citi explicatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost joi cu masina in service la incompetentii si hotii de la Porsche Romania, au facut aia nu stiu ce dracu si au disparut aia doi indicatori de la bord.

vineri seara am plecat cu masina la drum si la 210 km de bucuresti, intr-o curba stransa, vad ca mi se aprind cei doi indicatori la bord si mi se opreste motorul. am crezut ca am bagat eu a 4-a in loc de a 2-a in curba aia si am oprit motorul. nu ma asteptam la asa ceva insa nici o treapta gresita de viteza nu selectasem. pornesc motorul la loc, merg inca 10 metri si moare din nou. mi-am dat seama ca e gata excursia.

imping masina in afara carosabilului sa incerc sa o pornesc. nimic. chem pe cineva de la vaslui sa ne ia cu scopul sa las masina acolo, langa tecuci. problema este ca in cele doua ore cat am asteptat masina, am mai incercat sa mai pornesc harbul si , nimic. in momentul in care a venit masina de la vaslui, am mai incercat sa o pornesc pe a mea din nou si... a pornit. totusi, am luat decizia sa o las acolo pt ca exista posibilitatea sa mai mearga doar cativa km si apoi iar sa se opreasca. in momentul in care a pornit motorul, a mai ramas aprins doar un martor din cei doi.

duminica , la intoarcere, a venit si o platforma de la porsche romania, motorul a pornit si tot doar un martor a mai ramas aprins. cand a venit soferul platformei sa faca si el proba, a dat la cheie si nu s-a mai aprins nici un martor.

am carat masina cu platforma si sunt sigur ca animalele vor spune ca nu are nimic si imediat cum ies pe poarta , in scurt timp voi avea probleme cu ea.

Modificat de maryuskkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diagnosticul dat astazi a fost clapeta de admisie aer. ce naiba e asta?

e posibil sa se manifeste astfel un asa defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta care permite aerului sa ajunga in motor.

Daca este "pe inchis" atunci nu ajunge aer in motor, nu se mai produce arderea si motorul se opreste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pagubos e motorul acesta...Am mai multe probleme decat am avut cu passatul de 2.0 TDI..

Eu il am pe cel de 75 CP, si de ceva timp, la drum lung mi se aprinde eroare pe bord de la debitmetru de aer. Nu are legatura cu viteza. Mi se aprinde si daca o calc, si daca merg incet, si o face aleatoriu. Spre exemplu, duminica am plecat din Sibiu la Bucuresti si am mers sportiv. Nu mi s-a aprins eroarea decat cand am intrat in Bucuresti si am mers mai incet. Inainte cu cateva zile plecasem din Bucuresti catre Arad si mi s-a aprins de nenumarate ori. De fiecare data cand opresc masina, eroarea dispare de pe bord, chit ca ramane inregistrata. In plus, masina trage la fel, poate doar consumul este mai mare. Ce este de facut ? Ce-mi propuneti sa verific ?

O alta problema ar fi trepidatul. Cand isi face DPF-ul curatirea, imi tremura masina de zici ca-i tractor. Nici passatul nu-mi tremura asa ! In plus, mai nou tremura cateodata si la relanti, la 2-3 minute de la pornire..dar pentru cativa km doar.

O alta problema, de la ~2900 rpm pana la 3100 rpm, la drum lung, se aude un zgomot enervant in interior. De undeva de sub volan..dar doar in intervalul acesta de turatie !

Ce imi propuneti ? Ce ar trebui sa-i fac ? Am fost cu problemele astea pe garantie (cand o aveam) si mi-au zis ca n-au ce face..ca din punctul lor de vedere e ok :|

Eroarea de la debitmetru este aceasta:

1 Fault Found:

7329 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 00 [096] - Upper Limit Exceeded

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 7

Mileage: 47288 km

Date: 2030.14.29

Time: 03:24:37

Modificat de qwk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Buna seara.

Detin un Seat Leon 1.6tdi, 80mii km, mers mai mult prin oraș cu distante mici, schimbat curând egr, făcut actualizare soft in reprezentanta pentru noxe

La un interval de timp 3-4 saptamani mașina merge in suturi grav, abia o mai poți conduce, turația urca și scade după 5 minute după pornire, fum in spate cat cuprinde iar uneori din cauza variatiei prea mari a turatiei, scade atât de mult încât se oprește motorul chiar și în mers, se aprinde martorul baterie, iar apoi pornește din nou la cheia.

Atașez un video cu turația.
https://youtu.be/XxGK5w5rYPs

Rog sa îmi spuneți dacă știți de unde ar fi problema.
Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut! Am incercat sa gasesc topic-uri legate de probleme asemanatoare cu a mea, dar n-am reusit. Ori nu ma descurc eu cu search-ul, ori nu a mai discutat nimeni despre asta, ori nu este o problema (varianta cea mai buna).

Am un Golf VI Variant, 2012, 1.6TDI, 105CP - in momentul in care masina e subturata (~800-900 rpm) se aude un troncanit/tacanit/rontait in momentul in care incep sa accelerez, care dispare imediat ce ajung la 1000-1100rpm. Am observat asta atunci cand decelerez, fiind in viteza a 2-a, pentru un viraj sau pentru un limitator de viteza de pe drum, fara sa am ambreiajul calcat. Daca am ambreiajul calcat, o tin din acceleratie si n-o las sa scapa sub 1000rpm - in cazul inca nu se aude nimic.

Mentionez ca acest zgomot se aude doar atunci cand e subturata, in situatie descrisa mai sus. In rest, nicio problema - nici la ralanti, nici la turatii mari.

Multumesc anticipat de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara,

Sper ca postez unde trebuie,am si eu o problema cu acest motor 1.6 cr.

Al meu e de 105 cp,nu stiu daca are sau nu vreo importanta.

Masina am cumparat-o lovita,fara radiatoare,am pornit un pic motorul sa aud ca merge. Acum am reparat-o,dupa ce am pornit motorul am observat o balta de ulei sub masina,am cautat sa vad de unde curge si am ajuns sa vad,dupa demontarea ambelor tuburi de la turbina,partea cu aer,nu partea cu fum,ca uleiul se prelinge din turbina pe gaura de iesire a aerului care duce in intercooler.

Am zis ok,turbina are joc in ax dar cand am bagat acolo degetele sa verific jocul am ramas surprins,era un joc dar mic de tot,in niciun caz nu era de reconditionat turbina. M-am gandit ca din cauza locului stramt nu-mi dau seama exact daca e jocul mare sau nu si am dat turbina jos. Am verificat din nou jocul la ax si intr-o parte si in alta si la fel,exista un joc mic dar in niciun caz de reconditionat.

Am montat la loc turbina si am trecut la alte verificari. Cand scot joja de ulei,dupa circa 30-60 secunde arunca stropi de ulei pe la joja.

Cand desfac busonul pe unde se baga ulei in motor pasaie la fel cum pasaie cand desfaci dopul de la o sticla de suc deci exista o presiune mare acolo. Mentionez ca furtunul de sus din capacul motorului de la epurator e scos si pe acolo sufla constant deci nu e infundat.

M-am gandit ca sunt de vina segmentii de la pistoane,sunt uzati si scapa compresia pe acolo dar am masurat compresia la pistoane si e ok,intre 21-24 bari.

M-am gandit ca e pompa de ulei,are vreo supapa care regleaza presiunea si e blocata si baga presiune mare dar am masurat presiunea de ulei si e ok,1.5 bari la relanti si vreo 3 bari turata.

A mai intalnit cineva o situatie asemanatoare?

Nu stiu ce sa mai verific,nu stiu ce sa mai fac.

Imi cer scuze pentru lungimea postului.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua si respect la toata lumea. Nu stiu daca postez unde trebuie, dar nu gasesc in alta parte a forumului asa ca o sa intreb aici. Detin un golf 6 motor 1.6 CAYC si am usoare scurgeri de ulei (presupun eu) pe la galeria de admisie (aceea din plastic deasupra motorului). Am fost la mecanic si a inlocuit 4 garnituri de pe acea galerie, dar se pare ca problema persista. Precizez ca am fost din nou la mecanic si dupa ce a vazut ca problema nu s-a rezolvat a desfacut busonul de la ulei + joja in timp ce motorul sta la ralanti iesind gaze de carter pe ambele orifici. El a zis ca totusi este un volum prea mare de gaze si ca problema ar fi la etanseitatea cilindrilor si nu merita remediata problema. Intrebarea mea este daca s-a mai lovit cineva de astfel de problema  si daca a fost solutionata cumva. Multumesc si imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba mecanicul, gazele astea sunt la toate motoarele, mai bine iti schimba si garnitura de la capacul de la culbutori, e ceva des intalnit la acest tip de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare, nu am mai postat de o vesnicie...sunt in moimentul in care trebuie sa schimb masina si vreau sa ma orientez spre ceva sh, diesel euro4 sau 5....am inceput de la ideea de Golf5 combi/Touran si am ajuns la Golf 6  combi. Aici majoritatea sunt 1.6 TDI. 

Ideea e ca nu am gasit prea multe despre cat de ok este acest motor si nu stiu ce sa fac, poate ma ajuta cineva. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca am regasit vechiul cont, am sa continui de pe acesta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumpărat mașina în martie anul trecut. Nu am căutat neapărat 1.6, am vrut anumite dotări. După ce am cumpărat-o am început să citesc. M-am îngrozit la început. Apoi mi-am dat seama că suntem diferiți în modul de conducere, întreținere, exploatare a mașinilor noastre. Citind pe forum, am văzut că și motoarele de 2 au problemele lor. Am peste 30k de km fără probleme, am schimbat doar o bieletă antiruliu. Ca idee, mașina să fie cât mai nouă ca model (2012-2013 mk6).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, multumesc. Am un prieten de familie care are firma de inchirieri si mi-a spus ca sunt foarte fiabile, in sensul ca el are 4 masini cu acest motor si toate au intre 300-400.000km fara probleme la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
On 20.02.2019 at 21:44, ganzzu a scris:

Salut! Am incercat sa gasesc topic-uri legate de probleme asemanatoare cu a mea, dar n-am reusit. Ori nu ma descurc eu cu search-ul, ori nu a mai discutat nimeni despre asta, ori nu este o problema (varianta cea mai buna).

Am un Golf VI Variant, 2012, 1.6TDI, 105CP - in momentul in care masina e subturata (~800-900 rpm) se aude un troncanit/tacanit/rontait in momentul in care incep sa accelerez, care dispare imediat ce ajung la 1000-1100rpm. Am observat asta atunci cand decelerez, fiind in viteza a 2-a, pentru un viraj sau pentru un limitator de viteza de pe drum, fara sa am ambreiajul calcat. Daca am ambreiajul calcat, o tin din acceleratie si n-o las sa scapa sub 1000rpm - in cazul inca nu se aude nimic.

Mentionez ca acest zgomot se aude doar atunci cand e subturata, in situatie descrisa mai sus. In rest, nicio problema - nici la ralanti, nici la turatii mari.

Multumesc anticipat de ajutor!

Salut ganzzu iai dat de cap la masina?? Am aceasi problema si nu știu de unde este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am o problema la a3 cu CAY, apa nu trece de 70gr si are fluctuatii. Motorul cay are doua termostate?

Cum pot verifica care este defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!