Jump to content

Probleme motoare 2.0 TDI (Tiguan 5N & 5N2)


m0nique
 Share

Postare recomandată

@calinu25 din pacate fara o scanare sa vezi ce erori sunt stocate sau parametrii doar putem sa ne dam cu parerea , nimic concret bazat pe informatiile sumare  date.

 

Regulatorul de presiune in rampa l-a verificat cineva?  Invarte lung si uscat ?  

 

Distributia a fost verificata sa fie la punct? 

 

Ai incercat sa scoti mufa din MAF sa vezi daca merge fara? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da învârte lung si uscat. Nu da nici o eroare. La distribuție sau uitat și partea cu mufa am văzut casa verificat 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Revin cu o intrebare ca sa imi raspund la niste curiozitati pentru un Tiguan 2012 cu 2.0 TDI CFFB 140 CP si DSG.

 

E ok ca in mers normal cu 80-100 km/h temperatura lichidului de racire sa scada pe la 70 de grade atunci cand e frig afara  intre 0 si 5 grade celsius? Ar trebuie sa schimb preventiv senzorul de la termostat? Nu am bagat de seama mereu, dar de multe ori cand trag pe dreapta si stau la relanti urca inapoi la 90.

 

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este ok. Schimba termostat dsg, daca ai ...si termostat motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, o sa le schimb pe ambele. Azi a fost la fel: pornit motor la 0 grade si dupa un mers prin oras de aproximativ 40-50 de minute nu a urcat mai mult de 70, cu clima setata pe 25 de grade. Inainte sa opresc motorul am urmarit cateva secunde la relanti si dadea sa creasca catre 90.

 

Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut băieți, ma confrunt cu o problema la un Tiguan 170 cp 4x4, in mers la viteza de 40-50 de km începe sa cârâie mașina precum ar intra ABS-ul și după se simte o pocnitura puternica ca și cum s-ar rupe ceva la mașina prin spate!!! Mașina este folosită in regim normal fără plecări cu scârț sau Off road, motorul pornește perfect, nu are bătaie, se auzea un vîjîit puternic pe la viteza de 120 km pe ora am făcut programare in service dar nu s-a constatat absolut nici o problema, recent s-au schimbat ulei motor, filtre, ulei haldex original, filtru, buson de nivel haldex. Menționez ca s-a tras absolut de fiecare roata in parte s-au desfăcut etrierele spate și plăcute, s-au verificat discurile și rulmenții spate. Reviziile s-au făcut la timp. Cutia de viteze cuplează nu se aude nici un cârâit și nu prezintă nici un simptom al unui Cardan defect, nu are joc, s-a făcut un test cu mașina pe elevator in viteza a 3 a, merg toate patru roti, in schimb la ultima verificare făcută ieri mi s-au blocat rotile in mers și s-a oprit motorul. Pe tester apare eroare P0121 Throttle/Pedal Position Sensor "A" Circuit Range/Performance…dar la mașina nu se apasa accelerația in test iar înainte sa se audă zgomotele pe care le-am enumerat mai sus se accelera foarte bine. Nu înțeleg ce ar putea avea mașina? Ma puteți ajuta cu ceva sfaturi? Mașina a fost lăsată la service și dusa pe platforma când s-a auzit și simțit prima “rupere” aceasta s-au întâmplat dupa plecare de pe loc in viteza a doua a, ulterior încă odată in  viteza a 3 a in ambele cazuri viteza de deplasare 40-50 de km. De asemenea astăzi s-a făcut test cu mașina de către un al doilea mecanic in viteza a-1-pe un drum cu denivelări și a spus ca blochează roata stanga spate…s-a înlocuit rulment acum vom vedea ce se mai întâmpla și dacă se va mai auzi acea trosnitura puternica! Aștept păreri dacă ați mai pățit ceva asemanator și ce ați schimbat la mașina? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/6/2022 at 6:10 PM, calinu25 said:

Buna ziua

va rog sa ma ajutati cu o problema gravă de tot. 
m-am rămas cu masina in Chisinau și nu vrea sa mai pornească. Vw Tiguan 2.0 dsg 150 cp

am dus-o la service și nu-i da nimeni de cap

injectoare verificate și ok

dsg ok

pompa de combustibil primește comanda și trimite combustibil

ei zis ca posibil radiator egr dar nu sunt siguri

pote ati mai pățit careva. Va rog ajutor. 
multumesc 

Buna ziua, încercați cu niște ad Blue…exista o posibilitate sa nu va dea voie sa porniți mașina din cauza nivelului scăzut de ad Blue. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am schimabat astazi termostatul de la DSG cu unul de la MELTZGER si problema persista. Maine il voi schimba si pe cel la motor cu unul de la Mahle. aparent pare ca e blocat in pozitia deschisa.

 

Vlad

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La termostatul motor pune original VW. 

Am fost si eu in situatia sa schimb termostatul si mi s-a recomandat sa-l pun original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 14.12.2022 at 13:14, Mirikbr a scris:

Salut băieți, ma confrunt cu o problema la un Tiguan 170 cp 4x4, in mers la viteza de 40-50 de km începe sa cârâie mașina precum ar intra ABS-ul și după se simte o pocnitura puternica ca și cum s-ar rupe ceva la mașina prin spate!!! Mașina este folosită in regim normal fără plecări cu scârț sau Off road, motorul pornește perfect, nu are bătaie, se auzea un vîjîit puternic pe la viteza de 120 km pe ora am făcut programare in service dar nu s-a constatat absolut nici o problema, recent s-au schimbat ulei motor, filtre, ulei haldex original, filtru, buson de nivel haldex. Menționez ca s-a tras absolut de fiecare roata in parte s-au desfăcut etrierele spate și plăcute, s-au verificat discurile și rulmenții spate. Reviziile s-au făcut la timp. Cutia de viteze cuplează nu se aude nici un cârâit și nu prezintă nici un simptom al unui Cardan defect, nu are joc, s-a făcut un test cu mașina pe elevator in viteza a 3 a, merg toate patru roti, in schimb la ultima verificare făcută ieri mi s-au blocat rotile in mers și s-a oprit motorul. Pe tester apare eroare P0121 Throttle/Pedal Position Sensor "A" Circuit Range/Performance…dar la mașina nu se apasa accelerația in test iar înainte sa se audă zgomotele pe care le-am enumerat mai sus se accelera foarte bine. Nu înțeleg ce ar putea avea mașina? Ma puteți ajuta cu ceva sfaturi? Mașina a fost lăsată la service și dusa pe platforma când s-a auzit și simțit prima “rupere” aceasta s-au întâmplat dupa plecare de pe loc in viteza a doua a, ulterior încă odată in  viteza a 3 a in ambele cazuri viteza de deplasare 40-50 de km. De asemenea astăzi s-a făcut test cu mașina de către un al doilea mecanic in viteza a-1-pe un drum cu denivelări și a spus ca blochează roata stanga spate…s-a înlocuit rulment acum vom vedea ce se mai întâmpla și dacă se va mai auzi acea trosnitura puternica! Aștept păreri dacă ați mai pățit ceva asemanator și ce ați schimbat la mașina? Multumesc!

Salutare, am reușit sa descopăr marele mister al pocniturii puternice, partea de grup spate după desfacerea bușonului, surpriza fără ulei, doar vaselină pe interior, s-a gripat…am undeva la 45000 de km parcurși cu mașina, aceasta a fost achiziționata din Germania, am schimbat uleiul la haldex și filtrul întrucât acesta se schimba la 60000 de km, la bușonul de grup, nu s-a umblat…acum stau sa ma gândesc dacă s-a schimbat acest ulei vreodată de la achiziționarea mașinii, eu unul sincer nu am văzut și nu am mai auzit pe nimeni sa schimbe uleiul la grup….pentru moment am demontat grupul împreuna cu haldexul și l-am trimis la recondiționat la cei de la KRITTERS SRL din BRASOV, am mai încercat careva reconditionarea la o firma specializată pe asemenea probleme? Iau in calcul și achiziția unui grup întreg din dezmembrări doar ca este destul de scumpa întreaga afacere, undeva la 4 sau 5 mii de lei…întrucât doresc sa verific și celelalte uleiuri ale mașinii mai puțin cel motor, uleiul de frâne, care au fost schimbate recent, de haldex si grup spate care se vor pune noi OEM după reconditionarea grupului sau eventual al achiziției unui grup SH…aștept păreri? Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mirikbr la fiecare 60k sau 3 ani uleiul din grup si haldexul tot la 60k sau 3 ani ( ulei diferit de cel din grup) , asta este cauza pentru care ai ramas fara ulei , devine foarte nisipos ( nu marmelada) si arunca in exterior semeringul de la flansa spate asta inseamna ca iti contamineaza Haldexul , sau pe la simeringurile de planetare . 

 

Uite aici ulei de diferential ars  la doar 50K km 

page1.jpg

 

Reconditionarea grupului este posibila dar sunt piesele foarte scumpe. 

 

Mai multe info gasesti aici

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/13/2022 at 3:40 PM, Vlad-Mihai said:

Salutare,

Revin cu o intrebare ca sa imi raspund la niste curiozitati pentru un Tiguan 2012 cu 2.0 TDI CFFB 140 CP si DSG.

 

E ok ca in mers normal cu 80-100 km/h temperatura lichidului de racire sa scada pe la 70 de grade atunci cand e frig afara  intre 0 si 5 grade celsius? Ar trebuie sa schimb preventiv senzorul de la termostat? Nu am bagat de seama mereu, dar de multe ori cand trag pe dreapta si stau la relanti urca inapoi la 90.

 

Multumesc anticipat!

 

Salut,

 

S-a rezolvat problema, am schimbat si termostatul de la motor cu unul Mahle, care este identic cu cel original dar are seria stersa. Acum temperatura este in regula. Totusi am 2 intrebari: 

 

1. cand mi-a pus inapoi tubulatura mecanicul mi-a pus la imbinari niste silicon. Intrebare mea o fi silicon de etansare? Mai pot sa le dau jos ulterior?

2. am facut si un schimb de antigel. Mi-a bagat mecanicul initial 3 litri de antigel Drivemax G12 (pentru -35 de grade cere 1:1 radia cu apa distilata) si dupa 1 litru de apa distilata. Ulterior am mai bagat eu cam 1 litru de apa distilata, ca scazuse nivelul sub minim dupa 1 drum. In total ar fi cam 5 litri de lichid de racire, 3 de antigel si 2 de apa distilata, in final ratia este 3:2. Ca sa fiu sigur ca nu am scurgeri, cam cati litri de lichid de racire ar  intra intr-un motor CFFB 2.0 TDI cu DSG? Daca nu a fost respectata ratia de 1:1 si e mai mult antigel ce consecinte ar putea avea pe termen lung?

 

Multumesc anticipat!

 

 

 

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
adrian123456

Salutare.Cand pornesc masina mi se intampla sa imi apara urmatorul martor de bord ca in foto,se apride si se stinge intermitent iar masina ramane in max 2000 de turatii.se reseteaza dupa ce opresc motorul.ma puteti ajuta cu ceva info legate de posibile cauze?multumesc

Screenshot_20230511_112854_WhatsApp.thumb.jpg.5699d0ac3a066775a34a283e660e8603.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian123456  scaneaza sa afli eroarea in cauza   ,     cel mai probabil dupa simptome  ai P0403 ->   EGR caz in care necesita inlocuire EGR. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, am si eu 2 intrebari referitoare la CFFB-ul meu.

 

1- valorile citite din imaginea atasata de la injectoare sunt corecte? Motorul era la relanti cu masina in P, si la temperatura de 90-95 gr.

2- puteti confirma sau infirma, daca calitatea bujiilor la motorul asta influenteaza intr-un fel calitatea regenerarii DPF-ului? Momentan motorul porneste bine si nu am indicii ca as avea probleme cu bujiile, doar ca nu cred ca au schimbate de cel putin 4-5 ani. Eram doar curios daca au vreo influenta

 

Multumesc anticipat,

Vlad

 

 

 

 

2693145_Screenshot2023-09-08191316.thumb.png.d28aa888f7223ad4bf70e826d041dca4.png

 

Modificat de Vlad-Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bujiile incandescente nu influenteaza cu nimic regenerarea

 

iar regenerarea nu are grad de comparatie, nu poate mai calitativa sau mai slab calitativa.... e doar regenerare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
Address 01: Engine (J623-CFFB)       Labels:. 03L-906-018-CFF.clb
   Part No SW: 03L 906 018 LG    HW: 03L 907 309 AD
   Component: R4 2.0l TDI   H24 9979  
   Revision: 42H24---    Serial number: 00000000000000 CVN: 5498AAD9
   Coding: 00250012043600080000
   Shop #: WSC 68012 187 00000
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018LG 003013
   ROD: EV_ECM20TDI01103L906018LG_VW36.rod
   VCID: 7AFB47EFFDDF50590F-802E
   VINID: 9E65EAAAA15EA939C51850C1187C2E91C9

2 Faults Found:
4113 - Camshaft Position Sensor (G40) 
          P0341 00 [096] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 261264 km
                    Date: 2024.02.27
                    Time: 17:44:30

                    Engine RPM: 1950.00 /min
                    Normed load value: 94.5 %
                    Vehicle speed: 106 km/h
                    Coolant temperature: 89 °C
                    Intake air temperature: 20 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.340 V
                    Unlearning counter according OBD: 37
                    Engine start: start synchronization: EPM_MODE_OK
                    Engine start: start synchronization-Test_Program_Epm st Op Mode State t UBYTE: 48

4114 - Camshaft Position Sensor (G40) 
          P3007 00 [096] - No Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 260578 km
                    Date: 2024.02.27
                    Time: 09:42:42

                    Engine RPM: 1901.50 /min
                    Normed load value: 61.2 %
                    Vehicle speed: 23 km/h
                    Coolant temperature: 83 °C
                    Intake air temperature: 32 °C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.980 V
                    Unlearning counter according OBD: 22
                    Engine start: start synchronization: EPM_MODE_OK
                    Engine start: start synchronization-Test_Program_Epm st Op Mode State t UBYTE: 48

Readiness: 0 0 0 0 0 

 

Salut, de 2 luni am erorile de mai sus, desi masina porneste foarte bine. Vreau sa desfac capacul la distributie si sa curat un pic senzorul respectiv cu un pic de contact cleaner si o periuta. Mentionez ca am mai avut erori (cred ca aceleasi, doar ca era doar 1) la senzorul asta acum 2 ani, dar au disparut dupa ce l-am curatat un pic. Sa fie totusi senzorul pe duca? sau e doar mizerie? 

 

Multumesc.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributie pusa gresit,senzor/cablaj defect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Multumesc pentru raspuns. Eroarea pe senzorul asta imi aparea din 2022 de cand am cumparat masina, dupa ce am curatat senzorul, eroarea a disparut. Si nu a mai aparut decat pana acum 2 luni. Iar anul trecut am facut distributia si nu s-a intamplat nimic. Cred ca ceva cu senzorul sau cablajul. Ar putea fi de la murdarie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

O intrebare. Sint proaspat posesor al unui Tiguan 2 FL cu motor 2  Diesel 150 CP 4x2 - cca 110000km. La citi km e recomandata schimbarea distributiei ?

Multumesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!